Adatlap

Kia Rio 1.2 CVVT Ex Limited

Először olcsó, aztán jó minőségű, most pedig már szemrevaló autókat gyárt a Kia. A világhódításban most a Rión a sor, amelyet a kisebbik benzines motorral teszteltünk
Először olcsó, aztán jó minőségű, most pedig már szemrevaló autókat gyárt a Kia. A világhódításban most a Rión a sor, amelyet a kisebbik benzines motorral teszteltünk
Motor 1248 cm3, Benzin, S4
Teljesítmény 85 LE
Nyomaték 121 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 13,1 sec
Végsebesség 168 km/h
Fogyasztás (vegyes) 5,1 l / 100 km

Néha egy autó túlmutat önmagán. Ránézésre az új Rio csak egy kommersz kisautó a Corsa és a Fabia méretében, pedig a dél-koreai hatalomátvétel eszköze. Egy új fegyver a világ autógyártásának csúcsára vágyó konszerntől, amely a koronáért a VW csoporttal, a Toyotával és a GM-mel fog megküzdeni, várhatóan ebben az erősorrendben.

Sótlan, mint a Fabia

A Rióra talán a Skoda Fabia hasonlít a legjobban a kategóriából: ésszerű, viszonylag nagy, jutányos és komor kisautó, amelyben sem C3-féle játékosság, sem a Polót idéző elegancia nincs.

Egy humormentes, de jól megcsinált közlekedési eszköz, mert minden ízében korrekt kisautó lett.

Jó az üléshelyzet, kényelmes az ülés, de a kormányzás nagyon élettelen, vaskos az első tetőoszlop és nagy a fordulókör

Jó az üléshelyzet, kényelmes az ülés, de a kormányzás nagyon élettelen, vaskos az első tetőoszlop és nagy a fordulókör

Szépek a kapcsolók, külön gombja van a keringtetés ki- és bekapcsolásának

Szépek a kapcsolók, külön gombja van a keringtetés ki- és bekapcsolásának

Szépek a kapcsolók, külön gombja van a keringtetés ki- és bekapcsolásának


Beülünk, a kormány tengelyirányban is állítható, jó az ülés, egészséges az üléshelyzet, és az autó egyáltalán nem kicsi.

Elöl majdnem egy kompakt modell kényelmét nyújtja, például a kifutó i30-ban sem éreztük jobban magunkat. A felületek kemények, de nem igénytelenek, puritánságában is jól mutat a belső tér.

Nagyon tágas

Úgy tűnik, mintha gazdag funkciókkal bírna az autó, pedig csak megduplázták a belső levegőkeringtetés kapcsolóit a rádió alatt. Jó pénzért van nagyképernyős navigáció tolatókamerával, de a flancolás idegen az autótól.

Hét centivel hosszabb a tengelytáv az elődénél, talán most a 404,5 centis Rio a legtágasabb kisautó. A magasra húzott kasztni és az ablaktalan C-oszlop miatt rossz a kilátás

Hét centivel hosszabb a tengelytáv az elődénél, talán most a 404,5 centis Rio a legtágasabb kisautó. A magasra húzott kasztni és az ablaktalan C-oszlop miatt rossz a kilátás

Hét centivel hosszabb a tengelytáv az elődénél, talán most a 404,5 centis Rio a legtágasabb kisautó. A magasra húzott kasztni és az ablaktalan C-oszlop miatt rossz a kilátás


Hátul a legtágasabb kiskocsik egyike a Rio, négy személynek teljes értékű autó. Jár a piros pont az USB-csatlakozóért, amelyet nem rejtettek könyöktámaszba vagy kesztyűtartóba, hanem a váltó előtt találni a sok rakodóhely egyikében.

Ha az autó nem engedi kikapcsolni sem a légkondit, sem a belső keringtetést, mindezt 2 fokban, akkor semmi gond, csak a Max AC állásban van a kapcsoló. A hőmérsékletet kicsit feljebb állítva be lehet engedni klíma nélkül az őszi levegőt.

Elég a legolcsóbb motor

A tesztautó 85 lóerős (külföldön van 70 lóerős alapváltozat is), amit hegyre kaptatva vagy 2000 alatt nem hittünk el a forgalminak. Parkolásnál, elinduláskor a motor befulladt, kellett neki a letargikus nekirugaszkodás után legalább 2000-2500-as fordulatszám, hogy életre keljen.

Átlagos: 7,5 litert fogyasztott városban, országúton 6 liter elég

Átlagos: 7,5 litert fogyasztott városban, országúton 6 liter elég

3,6 millió Ft a jól felszerelt ezerkettes Rio EX Limited listaára. Nincs belőle fapados kivitel, de felszereltségéhez mérten nem drága

3,6 millió Ft a jól felszerelt ezerkettes Rio EX Limited listaára. Nincs belőle fapados kivitel, de felszereltségéhez mérten nem drága

3,6 millió Ft a jól felszerelt ezerkettes Rio EX Limited listaára. Nincs belőle fapados kivitel, de felszereltségéhez mérten nem drága


Aki nem rezel be a hangjától, főleg 130-tól felfelé, kihúzatva egész energikus autónak találja majd. Nem tud nagy dolgokat, de ha be kell sorolni, nem vagyunk a többiek előzékenységére utalva a finoman járó, alapjáraton észrevehetetlen motorral.

Városi bajok

A váltó nagyon pontos, csekély erővel mozog, bármivel van dolgunk, az megnyugtató korrektséggel működik. A hosszabbra áttételezett, talán csendesebb dízelekkel érdemes hosszú utakra menni, a gyorsan bemelegedő, hamar fűteni kezdő benzines élettere inkább a város.

Kedvező a 288 literes csomagtér

Kedvező a 288 literes csomagtér

Kedvező a 288 literes csomagtér


Ha már a tulajok nagy része városi rohangászáshoz veszi az autót, megérdemeltek volna nagyobb tükröket. Túl sokat takar el a forgalomból az A-oszlop, deréktól fölfele ingadoztam előre-hátra, hogy észlelni tudjam, ami a gerenda mögül érkezik.

Nagy a fordulókör

Kár, hogy a kormányzás olyan élettelen, ha már ilyen stabilan, nagyautós határozottsággal fut a Rio. Vezethetősége és a rugózási kényelem közepes. A kormány nem mindig pörög vissza kanyar után, kézzel kell segíteni neki, ráadásul a fordulókör is feltűnően nagy.

Ez nem érzékcsalódás, a gyári adat 10,4 méter, míg a Yaris és a Micra, a kategória legjobbjai 9,4 illetve 9,3 méteres körön megfordulnak.

Tolatni végképp nem szerettünk a tesztautóval, mert az ablaktalan C-oszloppal a designerek elfalazták a kilátást. De a stabilitást, biztonságot sugalló vastag tetőoszlop a Golfnak is bejött, és ez számít igazán.

Érték a pénzünkért

Érzésre a Rio nagyon egyben van, nem hagy kétséget afelől, hogy egy tartós és jól felszerelt, alapáron ESP-t is adó kér viszonylag sokat az importőr.

Az EX Limited a 85 lóerős benzinessel 3,6 millió forintba kerül, ami a bevezetési akcióban 3 349 000 forintra csökkent.

Kedvező a 30 ezrenként esedékes szervizlátogatás is, a hétéves/150 000 kilométeres garanciánál többet nem kínál egy márka sem, kivéve a nagyon sokat autózóknak a Hyundai, mert náluk az öt év mentes a kilométer-korlátozástól.