Adatlap
Kia Rio 1.2 CVVT Ex Limited
Motor | 1248 cm3, Benzin, S4 |
Teljesítmény | 85 LE |
Nyomaték | 121 NM |
Gyorsulás (0-100 km/h) | 13,1 sec |
Végsebesség | 168 km/h |
Fogyasztás (vegyes) | 5,1 l / 100 km |
Néha egy autó túlmutat önmagán. Ránézésre az új Rio csak egy kommersz kisautó a Corsa és a Fabia méretében, pedig a dél-koreai hatalomátvétel eszköze. Egy új fegyver a világ autógyártásának csúcsára vágyó konszerntől, amely a koronáért a VW csoporttal, a Toyotával és a GM-mel fog megküzdeni, várhatóan ebben az erősorrendben.
Sótlan, mint a Fabia
A Rióra talán a Skoda Fabia hasonlít a legjobban a kategóriából: ésszerű, viszonylag nagy, jutányos és komor kisautó, amelyben sem C3-féle játékosság, sem a Polót idéző elegancia nincs.
Egy humormentes, de jól megcsinált közlekedési eszköz, mert minden ízében korrekt kisautó lett.
Beülünk, a kormány tengelyirányban is állítható, jó az ülés, egészséges az üléshelyzet, és az autó egyáltalán nem kicsi.
Elöl majdnem egy kompakt modell kényelmét nyújtja, például a kifutó i30-ban sem éreztük jobban magunkat. A felületek kemények, de nem igénytelenek, puritánságában is jól mutat a belső tér.
Nagyon tágas
Úgy tűnik, mintha gazdag funkciókkal bírna az autó, pedig csak megduplázták a belső levegőkeringtetés kapcsolóit a rádió alatt. Jó pénzért van nagyképernyős navigáció tolatókamerával, de a flancolás idegen az autótól.
Hátul a legtágasabb kiskocsik egyike a Rio, négy személynek teljes értékű autó. Jár a piros pont az USB-csatlakozóért, amelyet nem rejtettek könyöktámaszba vagy kesztyűtartóba, hanem a váltó előtt találni a sok rakodóhely egyikében.
Ha az autó nem engedi kikapcsolni sem a légkondit, sem a belső keringtetést, mindezt 2 fokban, akkor semmi gond, csak a Max AC állásban van a kapcsoló. A hőmérsékletet kicsit feljebb állítva be lehet engedni klíma nélkül az őszi levegőt.
Elég a legolcsóbb motor
A tesztautó 85 lóerős (külföldön van 70 lóerős alapváltozat is), amit hegyre kaptatva vagy 2000 alatt nem hittünk el a forgalminak. Parkolásnál, elinduláskor a motor befulladt, kellett neki a letargikus nekirugaszkodás után legalább 2000-2500-as fordulatszám, hogy életre keljen.
Aki nem rezel be a hangjától, főleg 130-tól felfelé, kihúzatva egész energikus autónak találja majd. Nem tud nagy dolgokat, de ha be kell sorolni, nem vagyunk a többiek előzékenységére utalva a finoman járó, alapjáraton észrevehetetlen motorral.
Városi bajok
A váltó nagyon pontos, csekély erővel mozog, bármivel van dolgunk, az megnyugtató korrektséggel működik. A hosszabbra áttételezett, talán csendesebb dízelekkel érdemes hosszú utakra menni, a gyorsan bemelegedő, hamar fűteni kezdő benzines élettere inkább a város.
Ha már a tulajok nagy része városi rohangászáshoz veszi az autót, megérdemeltek volna nagyobb tükröket. Túl sokat takar el a forgalomból az A-oszlop, deréktól fölfele ingadoztam előre-hátra, hogy észlelni tudjam, ami a gerenda mögül érkezik.
Nagy a fordulókör
Kár, hogy a kormányzás olyan élettelen, ha már ilyen stabilan, nagyautós határozottsággal fut a Rio. Vezethetősége és a rugózási kényelem közepes. A kormány nem mindig pörög vissza kanyar után, kézzel kell segíteni neki, ráadásul a fordulókör is feltűnően nagy.
Ez nem érzékcsalódás, a gyári adat 10,4 méter, míg a Yaris és a Micra, a kategória legjobbjai 9,4 illetve 9,3 méteres körön megfordulnak.
Tolatni végképp nem szerettünk a tesztautóval, mert az ablaktalan C-oszloppal a designerek elfalazták a kilátást. De a stabilitást, biztonságot sugalló vastag tetőoszlop a Golfnak is bejött, és ez számít igazán.
Érték a pénzünkért
Érzésre a Rio nagyon egyben van, nem hagy kétséget afelől, hogy egy tartós és jól felszerelt, alapáron ESP-t is adó kér viszonylag sokat az importőr.
Az EX Limited a 85 lóerős benzinessel 3,6 millió forintba kerül, ami a bevezetési akcióban 3 349 000 forintra csökkent.
Kedvező a 30 ezrenként esedékes szervizlátogatás is, a hétéves/150 000 kilométeres garanciánál többet nem kínál egy márka sem, kivéve a nagyon sokat autózóknak a Hyundai, mert náluk az öt év mentes a kilométer-korlátozástól.