Ha egy sci-fi komédia autóbuzi Őrült Tudósa a főhőst 2008, tehát a Koleos születése előtt hibernálta volna, és most felébresztené, odaállítaná az eredeti és a most átrajzolt arcú kis SUV-ok elé, hogy mondja meg, melyik a régi, melyik az új – a három évet átaludt szereplő nagy gondban lenne. Most őszintén: a két forma közül modernebb, frissebb bármelyik is?
A Koleos reklámfilmjében szmokingos szurikáták állnak sorfalat az új arcú hobbiterepjárónak; pár kétdimenziós kis ragadozó (nem rágcsáló!) a magyar bemutatóra is eljött
A Koleos reklámfilmjében szmokingos szurikáták állnak sorfalat az új arcú hobbiterepjárónak; pár kétdimenziós kis ragadozó (nem rágcsáló!) a magyar bemutatóra is eljött
Fotó megosztása:
Csak azért egyértelmű, melyik az új, mert az tisztább
Csak azért egyértelmű, melyik az új, mert az tisztább
Fotó megosztása:
Bambább, egyszerűbb arc
Bambább, egyszerűbb arc
Fotó megosztása:
Az őszi erdő nagyon jól áll a 2012-es Koleosnak
Az őszi erdő nagyon jól áll a 2012-es Koleosnak
Fotó megosztása:
Az importőr szerint, idézem: Még elegánsabb, dinamikusabb megjelenése lett. Khm.
Az importőr szerint, idézem: Még elegánsabb, dinamikusabb megjelenése lett. Khm.
Fotó megosztása:
Bumfordi formája dacára meglepően praktikus autó, stábkocsinak is ideális
Bumfordi formája dacára meglepően praktikus autó, stábkocsinak is ideális
Fotó megosztása:
Magyarországon csak a kétliteres dízel 150 vagy 175 lovas változatával rendelhető
Magyarországon csak a kétliteres dízel 150 vagy 175 lovas változatával rendelhető
Fotó megosztása:
Hátul semmit nem változott
Hátul semmit nem változott
Fotó megosztása:
A gyengébb motorhoz rendelhető automata váltó
A gyengébb motorhoz rendelhető automata váltó
Fotó megosztása:
A Koleos legnagyobb újdonsága, hogy már elsőkerék-hajtású változatban is létezik
A Koleos legnagyobb újdonsága, hogy már elsőkerék-hajtású változatban is létezik
Fotó megosztása:
2008-ban mutatták be a koreai gyártású, lánykori nevén Samsungként ismert SUV-t
2008-ban mutatták be a koreai gyártású, lánykori nevén Samsungként ismert SUV-t
Fotó megosztása:
Akár a régi is lehetne az új
Akár a régi is lehetne az új
Fotó megosztása:
Négy személynek kényelmes, a hátsó üléssor támlái több fokozatban dönthetők
Négy személynek kényelmes, a hátsó üléssor támlái több fokozatban dönthetők
Fotó megosztása:
45-50 darab fogy belőle évente itthon
45-50 darab fogy belőle évente itthon
Fotó megosztása:
A Nissan Quashqai, Dacia Duster, Nissan Murano Haldex-kuplungos 4x4-e van alatta
A Nissan Quashqai, Dacia Duster, Nissan Murano Haldex-kuplungos 4x4-e van alatta
Fotó megosztása:
A hasmagasság 188 mm, ami nem sok, de nincs belógó alkatrész
A hasmagasság 188 mm, ami nem sok, de nincs belógó alkatrész
Fotó megosztása:
Sáros földúton, meglepően magas bakhátakon is elboldogul a szalonterepjáró
Sáros földúton, meglepően magas bakhátakon is elboldogul a szalonterepjáró
Fotó megosztása:
Jé, egy tudatosan tervezettnek tűnő formai elem az alaktalan ceten!
Jé, egy tudatosan tervezettnek tűnő formai elem az alaktalan ceten!
Fotó megosztása:
Praktikus és menő az osztva nyíló raktérajtó
Praktikus és menő az osztva nyíló raktérajtó
Fotó megosztása:
A műszerfal egyszerre játékos, érdekes és siváran unalmas: ilyen a koreai-francia együttműködés
A műszerfal egyszerre játékos, érdekes és siváran unalmas: ilyen a koreai-francia együttműködés
Fotó megosztása:
A kormány rettenetesen túlszervózott, de ettől gyerekjáték a parkolás
A kormány rettenetesen túlszervózott, de ettől gyerekjáték a parkolás
Fotó megosztása:
A navigációt immár a TomTom szállítja a Koleosba is
A navigációt immár a TomTom szállítja a Koleosba is
Fotó megosztása:
7 km/h sebességgel csorgatja le az autót a lejtmenet-vezérlő
7 km/h sebességgel csorgatja le az autót a lejtmenet-vezérlő
Fotó megosztása:
A BOSE a csúcsfelszereltség neve is az árlistában. A legdrágább Koleos 9,21 millió forint
A BOSE a csúcsfelszereltség neve is az árlistában. A legdrágább Koleos 9,21 millió forint
Fotó megosztása:
Kényelmes ülések, minimális oldaltartással
Kényelmes ülések, minimális oldaltartással
Fotó megosztása:
A hátsó támlák oldalanként külön dönthetők több fokozatban
A hátsó támlák oldalanként külön dönthetők több fokozatban
Fotó megosztása:
450 litertől 1380 literig bővíthető
450 litertől 1380 literig bővíthető
Fotó megosztása:
Csak azért egyértelmű, melyik az új, mert az tisztább
Ugye, hogy mindkettő egyformán, khm, érdekes?
Minimális változtatások
A Koleos faceliftje, arcfelvarrása szó szerint csak az arcra vonatkozik. A sajtóanyag szerint „Még elegánsabb, dinamikusabb” lett a Koleos az új fronttól. Én ezt nem is kommentálnám, szerintem egy ilyen mondat után bárkinek elég egy pillantás erre az arcra a felröhintéshez.
Az őszi erdő nagyon jól áll a 2012-es Koleosnak
A kocsi fara maradt, amilyen volt, és a kabinban sincs lényegi változás. Kicsit átalakult az árlista: a felszereltségeket már nem a többi modellnél szokásos megjelölésekkel (Exception, Dynamique, stb.) jelöli a Renault, hanem Expression az alap (150 lóerős, kétliteres dízelmotorral), Black Edition a közepesen felszerelt, és – a prémium hangrendszer szállítója alapján – Bose a fullextrás verzió. A drágább kivitel a kétliteres dízel 150 és 175 lovas változatával is rendelhető, hatfokozatú automatával csak a gyengébb motor kérhető.
Az egyetlen igazi újdonság a Koleos hasa alatt található. Az autó immár nem csak összkerékhajtással rendelhető, a konkurenciához igazodva készült belőle butított, fronthajtású változat is. Félmillió forint az összkerékhajtás felára – akinek tényleg szüksége van néha a 4×4-re, jól jár az igényes, Haldex-kuplungos rendszerrel.
A Koleos terepjáró képessége különben meglepően meggyőzőnek bizonyult a budakeszi környéki erdei túra során. Bár a hasmagasság 19 centi sincs (a Dacia Dusteré 21 centi!), az autó alja sík, nincsenek nagy kiugrások, így semmin nem akad fenn, legfeljebb átcsúszik a nagyobb belógó tereptárgyakon.
A navigációt immár a TomTom szállítja a Koleosba is
Furcsán kényelmes
A Koleosban tulajdonképpen jó utazni. Hátul a lábtér lehetne nagyobb is, a műszerfal logikája megszokást igényel, a futómű terepen meglehetősen keményen viselkedik, országúton ellenben elég lágy. Mégis; az anyagok minősége, az általános komfortérzet – legalábbis a bőrös tesztautókban – hagyományosan franciásan kellemes, otthonos hangulatot teremt.
Használt Koleosok a Vezess Autókeresőjében
A csomagtérnél is megvan ez az érdekes kettősség. A vízszintesen osztva nyitható raktérajtó praktikus nagybevásárlásból hazatérve (mert a felső szárnyat felnyitva nem gurulnak ki a konzervek, üvegek), és vadászaton (mert a lehajtott alsó szárnyon elfityeghet a véres-sáros Bambi). Ugyanakkor a sportosnak szánt, meredeken döntött hátsó szélvédő miatt a raktér elég kicsi: 450 liter mindössze alaphelyzetben, 1380 ledöntött hátsó ülésekkel.
Praktikus és menő az osztva nyíló raktérajtó
Nem ismerik, alig veszik
A Renault Hungária prominensei szerint a Koleosból itthon realizált évi 40-50 darabos értékesítés teljesen rendben van. Hiszen nem keresik a vevők. A Renault-ról eleve nem gondolják az autót keresők, hogy 4×4-es, magas építésű kocsit is gyárt, másrészt a Koleost se reklámozták túl eddig nálunk. Talán majd a jópofa, szurikátás reklámfilm után többen kérdezik meg a szalonokban, jó-e az a pockokkal hirdetett, pocokarcú autó:
Tudtátok, hogy a szurikáta ragadozó? Bár pofára rágcsálónak gondolhatnánk, főképp növényi kaját fogyaszt, és a táplálékláncban is eléggé alul van szegényke, rendszertanilag bizony ragadozó. Jól beskatulyázták szegényt. A Koleost sokkal könnyebb egyértelműen bedugni egy dobozba.
Koreából jön, japán-francia tervek alapján (görögül kardhüvelyt jelent a neve)
A francia Koleos alatt a Nissan 4×4 hajtáslánca dolgozik, a kocsi Koreában készül a Samsungnál; ottani neve Samsung QM5. A kocsi a gyártó szerint kivételesen nem teremt új kategóriát, hanem egy SUV – és ebben majdnem egyet is értünk a gyártóval.
Csak annyit tennénk hozzá, hogy a Koleos egy jó kis SUV. Országúton, városban és könnyű terepen is elemében van, csendes, erős, jól kúszik-mászik, jól felszerelt.
Kifejezetten jó vétel a kategóriában (mint manapság minden Renault); hétmillió forinttól indul, és a legjobban felszerelt, bőrös-naptetős-metálos, automata, 4×4-es, navis, csúcshifis verzió is csak picit több 9,5 millió forintnál.
A VW Tiguan ugyan 6,9 milliótól indul, de benzinmotorral. A Ford Kuga 7,7 milliótól, 140 lovas dízellel. (Akit több konkurens modell érdekel, hasonlítgasson árakat a Vezess újautó-konfigurátorában!)
Aki kompakt hobbiterepjárót keres, jó vásárt csinálhat a felfrissített Koleosszal – végülis mit számít, hogy néz ki kívülről a kocsi: a tulaj többnyire belülről látja.