Adatlap

Opel Corsa Sport 1,4

Nagyon vagány kívülről a Corsa, de motorja még 100 lóerővel sem teljesíti a látvány által ígértet
Nagyon vagány kívülről a Corsa, de motorja még 100 lóerővel sem teljesíti a látvány által ígértet
Motor 1398 cm3, Benzin, S4
Teljesítmény 100 LE
Nyomaték 130 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 11,9 sec
Végsebesség 180 km/h
Fogyasztás (vegyes) 5,5 l / 100 km

Kisautókról szóló összehasonlító tesztünkben a Corsa a ványadt ezerkettes miatt nem végzett előrébb, amelynél akkor csak 130 000 forinttal került többe az 1,4-es motor.

Jó bolt: 15 lóerő 74 ezerért

Turbulens időket élünk, de nem minden változás kedvezőtlen: a Corsa Sporthoz már csak 74 000 Ft az erősebb benzines felára, amelyet a GSI eltűnése óta csak a 192 lóerős OPC követ az árlistán, legalábbis benzines motorral, mert dízelből van 130 lóerős is.

Szolgálati közlemény: eladó használt Corsák a Vezess újjászületett autókeresőjében ezen a linken.

Szóval ez volna a viszonylag erős és sportos autókra vágyók Corsája.

Kívülről mindenképp ígéretes, főleg rikító sárgában, menő, 17-es felnikkel, feketén csillogó tetővel, mutatós kipufogóvéggel, tetőspoilerrel és felár nélkül kapott hátsó ajtókkal.

Jól mutat belül

Belül is tartja a tétet a sárgával varrt bőrkormánnyal és a tisztességesen tartó ülésekkel. A kormányt kihúzva-betolva remekül beállítható az üléshelyzet.

Országúton érvényesül a jól hangolt futómű és a sportos gumik tudása

Országúton érvényesül a jól hangolt futómű és a sportos gumik tudása

Rossz helyen van az egyébként jó navigációsrendszer

Rossz helyen van az egyébként jó navigációsrendszer

Rossz helyen van az egyébként jó navigációsrendszer


A Corsa elég tágas, hátul akár felnőtt hímneműek is elücsörögnek és a csomagtartó is praktikus a kétféle magasságban rögzíthető padlóval.

Vagány kárpit, kulturált műanyagok és merész színek dobják fel az autót.

Logikus és könnyen használható az új navigációsrendszer, de sikerült csúnyán elbaltázni az elhelyezését.

A készülék túl mélyen van, térdmagasságba kell lebámulni az útról a navigáció útmutatásához.

A szép érintőképernyő helyett a gyári kijelző trónol fent középen a főhelyen.

A Corsa Sport és vetélytársai
Ford Fiesta 1,4 Titanium (96 LE) 3 854 000 Ft
Opel Corsa Sport 1,4 (100 LE) 3 909 000 Ft
Renault Clio 1,2 TCe Night&Day (100 LE) 3 940 000 Ft
Skoda Fabia 1,2 TSI Monte-Carlo (105 LE) 3 757 250 Ft
Igényes és kulturált az utastér

Igényes és kulturált az utastér

Papíron 100 lóerő

100 lóerő jót ígér egy ekkora autóban, de ismerve a Corsa túlsúlyát és az Opel szívómotorok szeretetotthonba illő gázreakcióját, nem voltak illúzióink. Közlekedni kényelmesen elég ez a motor, országútra is megfelel, ha forszírozzuk, de nincs benne élet.

Lustán veszi a gázt induláskor, de legalább nem akar lefulladni, nyúlik, amíg lehet. A váltó kapcsolgatásával nincs baj, csak autópályára túl rövid az ötödikben száznál 3000-es fordulatot adó áttételezés.

Ami sztrádán elkínzott motorzúgás, az országúton izgalmas aláfestés lehet. A nagyvárosból kanyargós utakra érdemes kiszabadulni a Sport felszereltségű Corsával. A Budapesten rázós rugózásnak itt kevesebb dolga van, a jól hangolt futóművel szép az élet.

Nem rossz vétel

Közvetlen a kormányzás, annyira direkt volt elsőre, hogy idegessé tette az egyenesfutást amíg rá nem álltam.

A 215/45 R17-es gumikkal kanyarban nagy dolgokra képes az autó, öröm vele sietni, amiben éjjel segít a jó erős reflektor. A hátsó felni közepén bután mutató dobféket ilyenkor nem látjuk.

6,7 literes fogyasztást mértünk, többnyire országúton, andalgásmentes tempóban, ami elfogadható az autó kényelméhez, használhatóságához képest.

Jelentéktelen felára miatt az 1,4-es benzines a kínálat legjobb motorja a Corsa esetében, de maga az autó nem különösebben jutányos, főleg a sokkal jobb motorú Fabia TSI-hez képest.