Design Edition

Fura ajtajaival alapból is érdekes családi autó a Meriva, amelyet most különleges Design Edition kivitelben még feltűnőbb, a 130 lovas dízelmotornak köszönhetően pedig még szépen, és főleg takarékosan is szalad
130 lóerős dízelmotor lapul benne

130 lóerős dízelmotor lapul benne

130 lóerős dízelmotor lapul benne


A Design Edition csomaggal az Opel a fiatalabb vevőket célozta meg, akik biztos örülnek majd a gazdag alapfelszereltségen felül a 18 colos alufelninek, adaptív első fényszórónak, színezett hátsó ablakoknak, valamint a fényes feketére festett tetőnek, amelyről elsőre azt hittem, hogy üveg, de sajnos nem, csak nagyon úgy néz ki.
A csomaghoz ötféle különleges színkombináció választható.

Szekrényajtók

Ránézésre valami itt nincs rendben

Ránézésre valami itt nincs rendben

Ránézésre valami itt nincs rendben


A Meriva legnagyobb varázslata a furcsán nyíló ajtókban rejlik. Persze el lehet rajta vitatkozni, hogy ez mennyire létkérdés, de a praktikussága mellett tagadhatatlanul üdítő látvány, a szélcsatornákban és gyalogosbiztonsági-teszteken szinte a végletekig egyformára faragott autók között egy ennyire egyedi megoldás. Úgyhogy amellett, hogy kényelmesen lehet belőle kiszállni, sokkal egyszerűbb beleszerkeszteni a gyermeküléseket, majd a gyerekülésbe a tölteléket is, még jól is mutat a ruhásszekrényhez hasonlóan kétfelé nyitható ajtóelrendezés.

Úgy nyílik, mint otthon a szekrény

Úgy nyílik, mint otthon a szekrény

Bentről sem okoz problémát az újfajta nyitási módszer rendeltetésszerű használata, hamar átáll rá az ember, mert úgy tervezték meg, hogy a berögzült mozdulatokkal sem vallunk kudarcot. Az ajtó nyílik, csak másként. És hatalmasra. Kis híján derékszögben kitárhatók az ajtók, így tényleg kevés ennél könnyebben teleülhető autó van a világon. Persze a tolóajtósakat nem számítva.

A világ legszebb szekrénye: Opel Meriva 82
Családi autó a javából

Csinos, kényelmes

Csinos, kényelmes

Csinos, kényelmes


Bent a megszokott Opeles berendezési tárgyakkal találkozunk, a csinos, szép rajzú műszerekkel, és természetesen a középkonzol nehezen átlátható, elburjánzott gomberdejével. Elöl magas az üléspozíció, könnyen átlátható belőle a forgalom és hosszú távon is kényelmesebb így ülni a keményre tömött ülésekben, mint a padlón, félig fekvő pózban. Hely elől-hátul van benne elég, a fejtér hátul is remek, és a rafinált ülésmozgatásnak hála egész extrém üléshelyzetek is összehozhatóak.

Mind a négy ajtó nagyra nyílik

Mind a négy ajtó nagyra nyílik

Tologatható, hajtogatható a második üléssor

Tologatható, hajtogatható a második üléssor

Tologatható, hajtogatható a második üléssor


Családi autó ötletes belső nélkül nem igen lehet életképes. A Merivának ebből a szempontból szerencsére nincs szégyenkeznivalója, belseje ötletes tároló-rekeszekkel alaposan megtömték és ügyesen variálható a belső is, a hátsó ülések tologathatóak ide-oda, háttámlájuk is dönthető, és még lehajtható asztalt is kaptak, akik a második üléssorban utaznak. Szóval lehet vele játszani napestig.

Csomagtartója – amelynek a padlószintje is variálható – alapból 400 literes, oldalában különféle üregek is találhatóak, egyikükben a gumijavító készlet kompresszora bújik meg, de az ülések tologatásával, hajtogatásával szükség szerint jóval nagyobbat is faraghatunk belőle, és az utastér is tele van mindenféle tároló-rekesszel. Bár az első ülések közötti síneken tologatható könyöklődoboz nem lett a kedvencem, de tény, hogy ide is temérdek vackot el lehet rejteni. Az első ajtón is rengeteg rekesz, lyuk, rés várja a telefont, zsebkendőt, kulcsot és a jó ég tudja még miféle kacatokat.

Biztonság

Ötcsillagos az Opel Meriva

Ötcsillagos az Opel Meriva

Ötcsillagos az Opel Meriva


A megszokottól eltérő módon nyíló ajtajai ellenére is ötcsillagosra vizsgázott az EuroNCAP töréstesztjén a Meriva. A frontális ütközés után stabil maradt az utascella, az A-oszlop alig pár millimétert mozdult hátra. Nem találtak veszélyes sérüléseket a lábtérben sem, a térdek és combok védelme mindkét első utas esetében jó, üléspozíciótól függetlenül.

Az oldalütközéses teszten is maximális pontszámot ért el a Meriva, a keményebb oszlopteszten ugyanakkor gyenge mellkasvédelmet regisztráltak a szenzorok. A részletes töréstesztért látogassanak el erre az oldalra.

Törésteszt videón:

Motor, étvágy

Lehetne könnyebben kapcsolható a hatfokozatú váltó

Lehetne könnyebben kapcsolható a hatfokozatú váltó

Lehetne könnyebben kapcsolható a hatfokozatú váltó


Az tesztautóban dolgozó 1,7 literes turbós dízelmotor 130 lóerő leadására képes, és ez egyáltalán nem tűnik kevésnek a Merivának. Rugalmas, aránylag alacsony fordulattól elkezd – közel másfél tonnát kell megmozgatnia üresen is – a lehetőségeihez képest nagyot húzni. Nem különösebben zajos, és ha nem ész nélkül használjuk, akkor takarékosnak is mondható, 6-6,5 literrel teljesíti a 100 kilométeres távot, autópályán és városon belül is.

Futóműve jól hangolt, inkább kemény, mint dülöngélős – pedig a magas építésű karosszéria miatt lehetne – de jól megpakolva, családdal ideálissá válik. Kormánya, hatfokozatú váltója is egy leheletnyivel nehezebb, mint amit hasonló autóban várna az ember, de nem panaszkodunk, inkább ilyen legyen, mint vajpuha, löttyedt.

Extrák

Jó helyre került a navigációs képernyő

Jó helyre került a navigációs képernyő

Jó helyre került a navigációs képernyő


A Design Edition további extráin kívül is rendesen felszerelt tesztautó járt nálunk. Az utóbbi időkben az ülésmelengetés mellett egyre jobban tetszik a kormányfűtés, ami nélkül ugyan remekül lehet élni, de ha van, akkor nagyon klassz dolog. Legutóbb egy másik Opelben örültem neki, és szerencsére a jelenleg nálam lévő i40-es Hyundaiban sem kell reggelente jeges kormányt markolásznom, így különösen kegyetlen lesz a holnaptól beköszöntő, minden fűthető bizgentyű nélküli bringás munkába járás.