Fura ajtajaival alapból is érdekes családi autó a Meriva, amelyet most különleges Design Edition kivitelben még feltűnőbb, a 130 lovas dízelmotornak köszönhetően pedig még szépen, és főleg takarékosan is szalad
1/50 Fura ajtajaival alapból is érdekes családi autó a Meriva, amelyet most különleges Design Edition kivitelben még feltűnőbb, a 130 lovas dízelmotornak köszönhetően pedig még szépen, és főleg takarékosan is szalad
Fura ajtajaival alapból is érdekes családi autó a Meriva, amelyet most különleges Design Edition kivitelben még feltűnőbb, a 130 lovas dízelmotornak köszönhetően pedig még szépen, és főleg takarékosan is szalad
Fotó megosztása:
2/50 130 lóerős dízelmotor lapul benne
130 lóerős dízelmotor lapul benne
Fotó megosztása:
3/50 Ránézésre valami itt nincs rendben
Ránézésre valami itt nincs rendben
Fotó megosztása:
5/50 Úgy nyílik, mint otthon a szekrény
Úgy nyílik, mint otthon a szekrény
Fotó megosztása:
6/50 Színezettek a hátsó üvegek
Színezettek a hátsó üvegek
Fotó megosztása:
7/50 Alapból 400 liternyi csomagtérrel gazdálkodhat a Meriva gazdája
Alapból 400 liternyi csomagtérrel gazdálkodhat a Meriva gazdája
Fotó megosztása:
9/50 Fényszórói bevilágítanak a kanyarba
Fényszórói bevilágítanak a kanyarba
Fotó megosztása:
10/50 Lépcsőzetes vonal fut végig az oldalán
Lépcsőzetes vonal fut végig az oldalán
Fotó megosztása:
11/50 Üvegnek látszik a fekete tető
Üvegnek látszik a fekete tető
Fotó megosztása:
13/50 Bringatartót rejt a kihúzható hátsó fiók
Bringatartót rejt a kihúzható hátsó fiók
Fotó megosztása:
14/50 Átlagos tükörméret
Átlagos tükörméret
Fotó megosztása:
15/50 Vakablak az A-oszlopon
Vakablak az A-oszlopon
Fotó megosztása:
17/50 Egymáshoz közel a két kilincs
Egymáshoz közel a két kilincs
Fotó megosztása:
18/50 Lámpát rejt a szélesre hízott B-oszlop
Lámpát rejt a szélesre hízott B-oszlop
Fotó megosztása:
19/50 Takarékos az 1,7-es dízelmotor
Takarékos az 1,7-es dízelmotor
Fotó megosztása:
21/50 Mind a négy ajtó nagyra nyílik
Mind a négy ajtó nagyra nyílik
Fotó megosztása:
22/50 Feszesbe hajló futómű, és határozott váltó
Feszesbe hajló futómű, és határozott váltó
Fotó megosztása:
23/50 Klasszikus, tetszetős Opeles belső
Klasszikus, tetszetős Opeles belső
Fotó megosztása:
25/50 Csinos, kényelmes
Csinos, kényelmes
Fotó megosztása:
26/50 Magasról tekintenek szét az elöl ülők
Magasról tekintenek szét az elöl ülők
Fotó megosztása:
27/50 Tologatható, hajtogatható a második üléssor
Tologatható, hajtogatható a második üléssor
Fotó megosztása:
29/50 Asztalon is uzsonnázhatnak a hátul ülők
Asztalon is uzsonnázhatnak a hátul ülők
Fotó megosztása:
30/50 Kapcsolók tucatja a kormányon
Kapcsolók tucatja a kormányon
Fotó megosztása:
31/50 Jó fogású a fűthető kormány
Jó fogású a fűthető kormány
Fotó megosztása:
33/50 Mind a négy ablak automata
Mind a négy ablak automata
Fotó megosztása:
34/50 Magától kapcsolja a fényszórókat
Magától kapcsolja a fényszórókat
Fotó megosztása:
35/50 Kisebb nagyobb rekeszekkel gazdagon ellátták a Merivát
Kisebb nagyobb rekeszekkel gazdagon ellátták a Merivát
Fotó megosztása:
37/50 Jó helyre került a navigációs képernyő
Jó helyre került a navigációs képernyő
Fotó megosztása:
38/50 Jáj, apró gombok tucatjai között kell keresgélni
Jáj, apró gombok tucatjai között kell keresgélni
Fotó megosztása:
39/50 Aprócska kapcsolóval üzemeltethető a villanykézifék
Aprócska kapcsolóval üzemeltethető a villanykézifék
Fotó megosztása:
41/50 Nem szerettem meg a tologatható, könyöktámasz-rakodóhely komplexumot
Nem szerettem meg a tologatható, könyöktámasz-rakodóhely komplexumot
Fotó megosztása:
42/50 Lehetne könnyebben kapcsolható a hatfokozatú váltó
Lehetne könnyebben kapcsolható a hatfokozatú váltó
Fotó megosztása:
43/50 Zöld fény jelzi, ha nyitható az ajtó
Zöld fény jelzi, ha nyitható az ajtó
Fotó megosztása:
45/50 A veszélyesebb csomagokat hálóval lehet lekötözni
A veszélyesebb csomagokat hálóval lehet lekötözni
Fotó megosztása:
46/50 Az ülések lehajtásával sík felületre pakolhatunk
Az ülések lehajtásával sík felületre pakolhatunk
Fotó megosztása:
47/50 Kompresszor a csomagtartó oldalában
Kompresszor a csomagtartó oldalában
Fotó megosztása:
49/50 A csomagtér világítás alatt újabb titkos rekeszt rejtettek el
A csomagtér világítás alatt újabb titkos rekeszt rejtettek el
Fotó megosztása:
50/50 Ötcsillagos az Opel Meriva
Ötcsillagos az Opel Meriva
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
130 lóerős dízelmotor lapul benne
130 lóerős dízelmotor lapul benne
A Design Edition csomaggal az Opel a fiatalabb vevőket célozta meg, akik biztos örülnek majd a gazdag alapfelszereltségen felül a 18 colos alufelninek, adaptív első fényszórónak, színezett hátsó ablakoknak, valamint a fényes feketére festett tetőnek, amelyről elsőre azt hittem, hogy üveg, de sajnos nem, csak nagyon úgy néz ki. A csomaghoz ötféle különleges színkombináció választható.
Szekrényajtók
Ránézésre valami itt nincs rendben
Ránézésre valami itt nincs rendben
A Meriva legnagyobb varázslata a furcsán nyíló ajtókban rejlik. Persze el lehet rajta vitatkozni, hogy ez mennyire létkérdés, de a praktikussága mellett tagadhatatlanul üdítő látvány, a szélcsatornákban és gyalogosbiztonsági-teszteken szinte a végletekig egyformára faragott autók között egy ennyire egyedi megoldás. Úgyhogy amellett, hogy kényelmesen lehet belőle kiszállni, sokkal egyszerűbb beleszerkeszteni a gyermeküléseket, majd a gyerekülésbe a tölteléket is, még jól is mutat a ruhásszekrényhez hasonlóan kétfelé nyitható ajtóelrendezés.
Úgy nyílik, mint otthon a szekrény
Bentről sem okoz problémát az újfajta nyitási módszer rendeltetésszerű használata, hamar átáll rá az ember, mert úgy tervezték meg, hogy a berögzült mozdulatokkal sem vallunk kudarcot. Az ajtó nyílik, csak másként. És hatalmasra. Kis híján derékszögben kitárhatók az ajtók, így tényleg kevés ennél könnyebben teleülhető autó van a világon. Persze a tolóajtósakat nem számítva.
Családi autó a javából
Csinos, kényelmes
Csinos, kényelmes
Bent a megszokott Opeles berendezési tárgyakkal találkozunk, a csinos, szép rajzú műszerekkel, és természetesen a középkonzol nehezen átlátható, elburjánzott gomberdejével. Elöl magas az üléspozíció, könnyen átlátható belőle a forgalom és hosszú távon is kényelmesebb így ülni a keményre tömött ülésekben, mint a padlón, félig fekvő pózban. Hely elől-hátul van benne elég, a fejtér hátul is remek, és a rafinált ülésmozgatásnak hála egész extrém üléshelyzetek is összehozhatóak.
Mind a négy ajtó nagyra nyílik
Tologatható, hajtogatható a második üléssor
Tologatható, hajtogatható a második üléssor
Családi autó ötletes belső nélkül nem igen lehet életképes. A Merivának ebből a szempontból szerencsére nincs szégyenkeznivalója, belseje ötletes tároló-rekeszekkel alaposan megtömték és ügyesen variálható a belső is, a hátsó ülések tologathatóak ide-oda, háttámlájuk is dönthető, és még lehajtható asztalt is kaptak, akik a második üléssorban utaznak. Szóval lehet vele játszani napestig.
Csomagtartója – amelynek a padlószintje is variálható – alapból 400 literes, oldalában különféle üregek is találhatóak, egyikükben a gumijavító készlet kompresszora bújik meg, de az ülések tologatásával, hajtogatásával szükség szerint jóval nagyobbat is faraghatunk belőle, és az utastér is tele van mindenféle tároló-rekesszel. Bár az első ülések közötti síneken tologatható könyöklődoboz nem lett a kedvencem, de tény, hogy ide is temérdek vackot el lehet rejteni. Az első ajtón is rengeteg rekesz, lyuk, rés várja a telefont, zsebkendőt, kulcsot és a jó ég tudja még miféle kacatokat.
Biztonság
Ötcsillagos az Opel Meriva
Ötcsillagos az Opel Meriva
A megszokottól eltérő módon nyíló ajtajai ellenére is ötcsillagosra vizsgázott az EuroNCAP töréstesztjén a Meriva. A frontális ütközés után stabil maradt az utascella, az A-oszlop alig pár millimétert mozdult hátra. Nem találtak veszélyes sérüléseket a lábtérben sem, a térdek és combok védelme mindkét első utas esetében jó, üléspozíciótól függetlenül.
Az oldalütközéses teszten is maximális pontszámot ért el a Meriva, a keményebb oszlopteszten ugyanakkor gyenge mellkasvédelmet regisztráltak a szenzorok. A részletes töréstesztért látogassanak el erre az oldalra.
Törésteszt videón:
Motor, étvágy
Lehetne könnyebben kapcsolható a hatfokozatú váltó
Lehetne könnyebben kapcsolható a hatfokozatú váltó
Az tesztautóban dolgozó 1,7 literes turbós dízelmotor 130 lóerő leadására képes, és ez egyáltalán nem tűnik kevésnek a Merivának. Rugalmas, aránylag alacsony fordulattól elkezd – közel másfél tonnát kell megmozgatnia üresen is – a lehetőségeihez képest nagyot húzni. Nem különösebben zajos, és ha nem ész nélkül használjuk, akkor takarékosnak is mondható, 6-6,5 literrel teljesíti a 100 kilométeres távot, autópályán és városon belül is.
Futóműve jól hangolt, inkább kemény, mint dülöngélős – pedig a magas építésű karosszéria miatt lehetne – de jól megpakolva, családdal ideálissá válik. Kormánya, hatfokozatú váltója is egy leheletnyivel nehezebb, mint amit hasonló autóban várna az ember, de nem panaszkodunk, inkább ilyen legyen, mint vajpuha, löttyedt.
Extrák
Jó helyre került a navigációs képernyő
Jó helyre került a navigációs képernyő
A Design Edition további extráin kívül is rendesen felszerelt tesztautó járt nálunk. Az utóbbi időkben az ülésmelengetés mellett egyre jobban tetszik a kormányfűtés, ami nélkül ugyan remekül lehet élni, de ha van, akkor nagyon klassz dolog. Legutóbb egy másik Opelben örültem neki, és szerencsére a jelenleg nálam lévő i40-es Hyundaiban sem kell reggelente jeges kormányt markolásznom, így különösen kegyetlen lesz a holnaptól beköszöntő, minden fűthető bizgentyű nélküli bringás munkába járás.