Adatlap
Mazda6 Sport 2,0 GTA
Aki az Alfa hagyományai nyomán a tesztre kapott GTA-t könnyített sportváltozatnak hiszi, alaposan melléfog. A felszereltségnél érdekesebb a kétliteres benzines motor
Aki az Alfa hagyományai nyomán a tesztre kapott GTA-t könnyített sportváltozatnak hiszi, alaposan melléfog. A felszereltségnél érdekesebb a kétliteres benzines motor
Fotó megosztása:
Amit vezetési élményben ekkora mérettel és 1,4 tonnával meg lehet csinálni, azt a Mazda6-tól megkapjuk
Amit vezetési élményben ekkora mérettel és 1,4 tonnával meg lehet csinálni, azt a Mazda6-tól megkapjuk
Fotó megosztása:
Listaáron 8,7 millióba kerül a kétezres GTA, akció gyanánt ebből lejön 700 ezer forint
Listaáron 8,7 millióba kerül a kétezres GTA, akció gyanánt ebből lejön 700 ezer forint
Fotó megosztása:
GTA kivitelben 570 ezer forinttal drágább a 163 lóerős dízel, mint a kétliteres benzines
GTA kivitelben 570 ezer forinttal drágább a 163 lóerős dízel, mint a kétliteres benzines
Fotó megosztása:
Országúton izgalmas sietni a Mazda6-tal. Autópályán elhalkul és kulturált utazóautóként szolgál, elöl-hátul rengeteg hellyel, igen jó ülésekkel
Országúton izgalmas sietni a Mazda6-tal. Autópályán elhalkul és kulturált utazóautóként szolgál, elöl-hátul rengeteg hellyel, igen jó ülésekkel
Fotó megosztása:
Alig múlt négyéves, de tanulmányautóként már láttuk az utódát, Takeri néven
Alig múlt négyéves, de tanulmányautóként már láttuk az utódát, Takeri néven
Fotó megosztása:
Talán a két generáció szélvédője hasonlít a legjobban
Talán a két generáció szélvédője hasonlít a legjobban
Fotó megosztása:
Kiválóan veszi a gázt, szépen forog és városban 11,6, országúton 8,4 litert fogyasztott a benzines
Kiválóan veszi a gázt, szépen forog és városban 11,6, országúton 8,4 litert fogyasztott a benzines
Fotó megosztása:
A GTA-hoz sportosabb első lökhárító jár
A GTA-hoz sportosabb első lökhárító jár
Fotó megosztása:
Nagyon izmos: belülről is látványos a sárvédők szélesítése
Nagyon izmos: belülről is látványos a sárvédők szélesítése
Fotó megosztása:
A GTA felszereltség része a sötétített hátsó oldalablak és szélvédő
A GTA felszereltség része a sötétített hátsó oldalablak és szélvédő
Fotó megosztása:
Nem kell tuningcéghez menni érte
Nem kell tuningcéghez menni érte
Fotó megosztása:
Nincs sportos hangja, de jól mutat a dupla kipufogó
Nincs sportos hangja, de jól mutat a dupla kipufogó
Fotó megosztása:
Nagyon távolinak tűnik a 626, pedig nincs tíz éve, hogy kifutott
Nagyon távolinak tűnik a 626, pedig nincs tíz éve, hogy kifutott
Fotó megosztása:
Az angol nyelvű Wikipedia szerint az embléma M betűt formáz, benne egy kiterjesztett szárnnyal, amivel a Mazda a jövőhöz kapcsolódik
Az angol nyelvű Wikipedia szerint az embléma M betűt formáz, benne egy kiterjesztett szárnnyal, amivel a Mazda a jövőhöz kapcsolódik
Fotó megosztása:
Fémborítású pedál és félbőr üléskárpit jelzi a GTA kivitelt
Fémborítású pedál és félbőr üléskárpit jelzi a GTA kivitelt
Fotó megosztása:
510 literes a nagyon könnyen megrámolható csomagtartó
510 literes a nagyon könnyen megrámolható csomagtartó
Fotó megosztása:
A térkínálat a Mazda6 egyik erőssége, az utasoknak és a csomagoknak is rengeteg hely van
A térkínálat a Mazda6 egyik erőssége, az utasoknak és a csomagoknak is rengeteg hely van
Fotó megosztása:
A kart meghúzva rugók húzzák előre az üléstámlát
A kart meghúzva rugók húzzák előre az üléstámlát
Fotó megosztása:
A piros hetesen nyílik az ülésfűtéséhez hasonlóan otromba kapcsolókkal a busz ajtaja
A piros hetesen nyílik az ülésfűtéséhez hasonlóan otromba kapcsolókkal a busz ajtaja
Fotó megosztása:
Jó minőségérzetet sugall a belső tér
Jó minőségérzetet sugall a belső tér
Fotó megosztása:
Alapáron jár a holttérfigyelés. Jelzi, ha nem érdemes sávot váltani, mert a kinézett helyen nem leszünk egyedül
Alapáron jár a holttérfigyelés. Jelzi, ha nem érdemes sávot váltani, mert a kinézett helyen nem leszünk egyedül
Fotó megosztása:
Csőből néznek ránk a műszerek
Csőből néznek ránk a műszerek
Fotó megosztása:
Ajtónyitás után is működik a türkörbehajtás, ezt nem minden japán autó tudja
Ajtónyitás után is működik a türkörbehajtás, ezt nem minden japán autó tudja
Fotó megosztása:
Sokat kell váltani, ha haladni akarunk
Sokat kell váltani, ha haladni akarunk
Fotó megosztása:
Van itt minden
Van itt minden
Fotó megosztása:
Nincs adaptív tempomat, pedig ebben a kategóriában elvárható volna
Nincs adaptív tempomat, pedig ebben a kategóriában elvárható volna
Fotó megosztása:
Sajnos nem a fedélzeti számítógép számolta el a városi fogyasztást
Sajnos nem a fedélzeti számítógép számolta el a városi fogyasztást
Fotó megosztása:
Hosszú női körmökkel rossz lent kapirgálni, ha koszos a szőnyeg. Erre a Mazda jött rá, amikor nők terveztek egy MPV koncepcióautót, kimondottan nőknek
Hosszú női körmökkel rossz lent kapirgálni, ha koszos a szőnyeg. Erre a Mazda jött rá, amikor nők terveztek egy MPV koncepcióautót, kimondottan nőknek
Fotó megosztása:
Nagy név, de nem nyújt rendkívülit a hangrendszer
Nagy név, de nem nyújt rendkívülit a hangrendszer
Fotó megosztása:
Motor |
1999 cm3, Benzin, S4 |
Teljesítmény |
155 LE |
Nyomaték |
193 NM |
Gyorsulás (0-100 km/h) |
10 sec |
Végsebesség |
217 km/h |
Fogyasztás (vegyes) |
6,9 l / 100 km |
Jó kilenc éve a Mazda arról lődözte a diákat egy sajtótájékoztatón, hogy az E2200 helyett a jövőben a 626 utódából akarnak megélni.
Nem volt olyan régen, annál meglepőbb, hogy a sorsfordító Mazda6-ból nemsokára a harmadik generáció érkezik. A tesztautót látva többen is rákérdeztek, hogy ez már az új modell vagy csak a mostanit kicsinosították?
A GTA nem sportmodell
Az utóbbiról van szó, a GTA kivitel más első lökhárítóval, küszöbidomokkal, hátsó légterelővel, sötétített hátsó szélvédővel és oldalablakokkal, 18 colos felnikkel, sportos pedálborítással valamint félbőr üléskárpittal csábít.
Aki az Alfa Romeo hagyományai nyomán a GTA-t könnyített sportváltozatnak hiszi, alaposan melléfog. Ez csak egy felszereltség, amelyhez a gyárban a kétliteres benzinest társították.
2.0: amit tud, azt jól tálalja
Kiválóan veszi a gázt, szépen forog és városban 11,6, országúton 8,4 litert fogyasztott a benzines
Kiválóan veszi a gázt, szépen forog és városban 11,6, országúton 8,4 litert fogyasztott a benzines
Ezt a modellt a flottakezelők nem fogják a bérlők tompora alá dugni, cserébe megvan az esélye, hogy aki megveszi, az meggyőződésből választja és szeretni fogja a szívó benzinest. Mert van mit szeretni rajta, hiába gyengébb és torkosabb átlagban 2,5 literrel, mint a 163 lóerős turbódízel GTA.
Nemcsak az számít, ahogy egy autó megindul, az is érték, ahogy a benzines szívómotort izgatni tudjuk gázadással. Az első métertől érezni, mennyire tökéletes összhang van a benzines motor, a kuplung és a precíz kézi váltó között. A motor szépen építi fel a 155 lóerős csúcsteljesítményt: messze nem megy úgy, mint a turbóval kisegített dízelek, de gázadásra azonnal harap és legalább ki lehet húzatni.
Fémborítású pedál és félbőr üléskárpit jelzi a GTA kivitelt
Fémborítású pedál és félbőr üléskárpit jelzi a GTA kivitelt
Alul is kényelmesen használható, majd fordulaton erőre kap és bőséges motorzajjal teszi izgalmassá a sietést országúton. A szívverésem nem veri ki az EKG biztosítékát, de amit vezetési élményben ekkora mérettel és 1,4 tonnával meg lehet csinálni, azt a Mazda6 megadja. Pontos a kormányzása, finom a váltója, jó a futóműve.
Mára a Mazda lett a Honda
Aligha csak nekünk tűnik fel, hogy a Mazda tart ott, ahol a Honda volt. A megfakult Hondák helyét átvette vonzó, sportos, ráadásul Japánban gyártott autóival. Kívül a Mazda6 ma is mutatós (én a mai napig megcsodálom az RX-8-at idéző sárvédő-szélesítéseket), kvalitásai alapján kibírna még pár évet a piacon és tényleg kíváncsian várjuk, vajon mennyire lesz jó az új, ha a mostanival sincs túl sok bajunk?
Listaáron 8,7 millióba kerül a kétezres GTA, akció gyanánt ebből lejön 700 ezer forint
A piros hetesen nyílik az ülésfűtéséhez hasonlóan otromba kapcsolókkal a busz ajtaja
A piros hetesen nyílik az ülésfűtéséhez hasonlóan otromba kapcsolókkal a busz ajtaja
Mert a benzines GTA szerethető, de közel sem tökéletes autó. Nem a fogyasztása miatt, az csak városban vészes 11,6 literrel.
Budapestet elhagyva 8,4 liter elegendő százon, de ha ráérünk, ebből még egy litert le lehet faragni.
Elszúrt részletek
Az utasterében akad pár részletmegoldás, amivel megterheli az együttélést. Az ülésfűtés bumfordi kapcsolójával akár a buszsofőrök is nyithatnák a hetes busz ajtaját, de ettől nem rínánk tele a párnacihát.
Alapáron jár a holttérfigyelés. Jelzi, ha nem érdemes sávot váltani, mert a kinézett helyen nem leszünk egyedül
Alapáron jár a holttérfigyelés. Jelzi, ha nem érdemes sávot váltani, mert a kinézett helyen nem leszünk egyedül
Szomorúbb, hogy a Kia nemsokára leváltja a Cee’det, mégis van még sokkal drágább autó, amely nem fogad be SD-kártyát és USB-nyílás sincs benne. A kartámasz alatti Aux-aljzat drámaian nem tud mit kezdeni a zenehordozás népszerű módjával, tiszteljük bár pendrive, USB-kulcs, tollmeghajtó vagy USB-flash-tároló néven. Ez annál ostobább húzás, mert az árlista szerint GT Edition kivitelben ugyanez az autó képes megadni ezt a filléres, de fontos apróságot.
Hasznos és jól működik a kulcsnélküli ajtónyitás, bár a Renaulté még jobb, mert az a hátsó ajtókilincs meghúzására is nyitja az ajtókat és magától bezárja a kocsit, ha kiszállunk és eltávolodunk. Sajnos amikor hazaérek és az indítógombbal leállítom a motort, menten elhallgat a rádió. Mire életre keltem az autót és összeszedi magát a rendszer, lemaradok róla, hogy van-e IMF-megállapodás.
Országúton izgalmas sietni a Mazda6-tal. Autópályán elhalkul és kulturált utazóautóként szolgál, elöl-hátul rengeteg hellyel, igen jó ülésekkel
De legalább a tükörbehajtás működik az ajtó kinyitása után is, ez sem kis szó egy japán márkától.
Listaáron 8,7 millió Ft
A középkategóriás autókat erősen szorongatják a prémiummárkák, és látszólag nincs is olyan messze a csillogóbb embléma. Mert pl. a 170 lóerős Mazda6 2,5 GTA és a szintén 170 lóerős, 9,4 milliós Audi A4 1,8 TFSI között valóban csak 602 ezer Ft az árkülönbség.
Csakhogy a Mazda6 a GTA kivitelben holttérfigyeléssel, kanyarkövető xenon-fénnyel, Bose audiorendszerrel, kulcsnélküli indítással bőven virágba borul, míg az A4-hez a hátsó olvasólámpát külön kell megvenni, a 3-as BMW-ben pedig nincs ledönthető hátsó üléstámla, csak modelltől függően 118 700-145 400 Ft felárért.
Nem véletlenül hoztuk fel a 2,5 literes modellt, amely a regadó csökkentése óta csupán 190 ezer forinttal kerül többe a kétliteresnél.
Az a kisebbség, aki benzines motorral szeretne Mazda6-ot, mérlegelje azt is, mert nem fogyaszt többet és jóval nyomatékosabb.