Négy éve startolt a mezei VW Passatnál izgalmasabb külsőt, de némileg szűkebb belsőt kínáló, megtévesztő nevű Passat CC. A CC itt nem a nyitható keménytetőre utal, hanem Comfort Coupé a helyes megfejtés.
Azonban 320 ezer eladott autó, és a ráncfelvarrás után elbúcsúzhatunk a Passat névtől, eztán egyszerűen Volkswagen CC-nek nevezik a gyár által a Passat és a Phaeton közé pozicionált járgányt.
Szokni kell
Míg az első változat megjelenése után nemsokkal temérdek dizájn-elismerést bezsebelt, a ráncfelvarrot változatot ez a veszély valószínűleg nem fenyegeti. Eddig szinte egyáltalán nem találkoztam olyan emberrel, akinek az új, krómmal gazdagon futtatott, grillsütő-rácsos orr tetszett volna. Persze, értem én, be kell állni a sorba, hogy messziről is látsszon, melyik családhoz is tartozik a kocsi, de ez akkor sem lett szép.
Hátulról szerencsére sokkal jobban fest az autó, a LED-es – nemcsak takarékosabbak és hosszabb életűek a diódák, hanem a rövidebb reakcióidő miatt biztonságosabbak is – hátsó lámpatestet sikerült igen szépre rajzolni. Míg a korábbi CC elölről, az új hátulról mutatja szebbik felét. Bár az ablakkeret-nélküli ajtók változatlanok maradtak, ennek ellenére oldalról mégis kicsit másként fest a kocsi, köszönhetően az átdolgozott orrnak, illetve a frissített motorháztetőnek.
Egyen-faceliftA modellfrissítéseknél megszokott sort itt is végigvehetjük, hiszen a lámpatestek és az első-hátsó lökhárító mellett új felnik – 17 colos Kent és, 18-as Lakeville fantázianevű – valamint három új fényezés is felkerült a listára, így már tizenegyféle szín közül lehet választani. A belsőben nem kellett sokat variálni, így itt csupán a klímavezérlés és a középre biggyesztett analóg óra új, emellett némi rendrakás is érződik a hangulaton. Ülései már alapáron „ergonómikus sportülések, amelyeket hosszú utakra terveztek”, de felárért szellőztethető és masszázsfunkcióval ellátott ülések is megtalálhatók az extralistán. Az alapból négyülésesként készülő autó ötszemélyes kivitelben is rendelhető.
A gyári fényképész munkája a képre kattintva tekinthető meg:
Több alapáras extra
Alaposan kibővítették az alapáras extrák körét is, így a bi-xenon fényszóró, statikus kanyarfénnyel, a LED-es hátsó lámpa, a fáradtságfigyelő rendszer, a rozsdamentes küszöbdíszítés, valamint a komfort-fejtámla – nemcsak fel és le, hanem előre-hátra is mozgatható – is mind felár nélkül jár az autóhoz. Az opciós listán automatikus reflektorkezelést, kamerás táblafelismerő rendszert – amely a kiegészítő táblákat is megjeleníti – valamint a holttérfigyelővel párban ajánlott, aktív sávtartó rendszer is megtaláljuk. Emellett a parkolóhely keresésbe, illetve a parkolóhelyre be- és kiállásba is besegít az autó, elég, ha elől hátul 40, 40 centiméterrel hosszabb helyet talál, mint saját maga, és persze a tolatókamera – amelyet a hátsó VW embléma alá rejtettek – is segít a sofőrnek. Ha a szenzorok mégis valamiféle akadályt jeleznek, az autó képes magától állóra fékezni.
Az utasok hangulatát a belsőben ide-oda elrejtett hangulatvilágítás dobja fel, amely a sajtóanyag szerint még a térérzetet is jótékonyan befolyásolja. Lehet, hogy így van, de az tuti, hogy a hangulatfénytől sötétben tényleg remekül néz ki a CC belseje. Tovább fokozza a kényelmet a plusz hangszigeteléssel lecsendesített utastér is – jutott hangszigetelő réteg a szélvédőre is – de akinek ez nem elég, az még az első oldalablakokra is kérhet a spéci fóliából,ami mellékesen biztonságosabbá is teszi az autót.
Menet közben
Az első hosszabb kört szerencsésen egy V6-os, 300 lóerős változattal tettük meg. Bár hathengeres motor dolgozott a motorháztető alatt, a hátborzongató hangélmény ezúttal elmaradt. Nem véletlenül öltek ki belőle minden hangot, ez a kocsi nem arra született, hogy üvöltsön.
Sokkal inkább arra, hogy csendben, kényelemben, és persze magabiztos fölénnyel juttassa el a menedzser urat egyik mítingről a másikra. Egyáltalán nem csábít száguldozásra, pedig az ereje megvan hozzá. Csak a stílusa más.
Kényelme azonban elsőrangú, kellemes a komfort fejtámla, az adaptív tempomatra bátran rábízhatjuk magunkat, és az új, holttérfigyelő rendszer is a jobbak közül való. Legalábbis a figyelmeztető jelzést sikerült a legjobb helyre, a külső visszapillantó belső, autóhoz közelebbi oldalára tenni és a kormánytekergetős funkció is csak elsőre furcsa. Az már kevésbé tetszett, hogy az utastérben továbbra is akadnak kemény, rideg műanyagok – főleg térdmagasságban – pedig a legtöbb helyre sikerült kellemes tapintású anyagot beépíteni.
Az első helykínálatot nem érheti kritika, azonban ha az átlagnál kicsit is magasabbak vagyunk, akkor hátul nem lesz túl jó dolgunk. A tető sajnos alacsony, a formás, sportosabb testért itt kell megfizetni.
Filmen a VW CC:
Hatféle motor
Motorválasztéka három benzines – 160, 210, 300 LE – és ugyanennyi dízelmotorból áll – 140, 170LE – , amelyek mindegyike Stop/Start és fékenergia-visszanyerő rendszerrel érkezik, míg a benzinesek csak az utóbbival vannak felvértezve. A harmadik, BlueTDI dízelmotor szintén 140 lóerős, különlegessége csupán annyi, hogy már most teljesíti a 2014-re várható Euro6-os károsanyag-kibocsátási normát.
Kis kipufogó-határozó
Ha hátulról, ránézésre is meg akarja mondani, milyen CC szaladt el az úton, akkor a következő pár apróságot kell csak bemagolni. Persze ez csak az európai modellekre érvényes. 210 lóerőig baloldali, dupla csöves kipufogót kell keresni. Amennyiben 170 lóerős motor dolgozik 4Motion-hajtásrendszerrel, akkor jobb- és baloldalon egy-egy cső látható, krómozás nélkül.
Ha ugyanezt látjuk, csak krómba öltöztetve, akkor az a csúcsváltozat 300 lóerős V6-os motort és a hozzá tartozó széria összkerék-hajtást jelenti.
Típus | cm3 | seb. fokozat | teljesítmény (kW/LE) | ár Ft |
1,8 TSI | 1798 | 6 | 118/160 | 9 374 250 |
1,8 TSI DSG | 1798 | 7 | 118/160 | 9 985 120 |
2,0 TFSI | 1984 | 6 | 155/210 | 9 962 730 |
2,0 TFSI tiptronic | 1984 | 6 | 155/210 | 10 572 330 |
3,6 V6 DSG 4Motion | 3597 | 6 | 220/300 | 12 536 120 |
2,0 CR TDI BMT | 1968 | 6 | 103/140 | 9 206 610 |
2,0 CR TDI BMT DSG | 1968 | 6 | 103/140 | 9 823 830 |
2,0 CR TDI BMT | 1968 | 6 | 125/170 | 9 601 580 |
2,0 CR TDI BMT DSG | 1968 | 6 | 125/170 | 10 220 070 |