Négy éve startolt a mezei WV Passatnál izgalmasabb külsőt, de némileg szűkebb belsőt kínáló Passat CC.  Azonban 320 ezer eladott autó, és a ráncfelvarrás után elbúcsúzhatunk a Passat névtől, eztán egyszerűen Volkswagen CC-nek nevezik a modellt
Ízlések és pofonok. Szerintem nem lett szebb.

Ízlések és pofonok. Szerintem nem lett szebb.

Ízlések és pofonok. Szerintem nem lett szebb.


Négy éve startolt a mezei VW Passatnál izgalmasabb külsőt, de némileg szűkebb belsőt kínáló, megtévesztő nevű Passat CC. A CC itt nem a nyitható keménytetőre utal, hanem Comfort Coupé a helyes megfejtés.

Azonban 320 ezer eladott autó, és a ráncfelvarrás után elbúcsúzhatunk a Passat névtől, eztán egyszerűen Volkswagen CC-nek nevezik a gyár által a Passat és a Phaeton közé pozicionált járgányt.
A Passatot elfelejthetjük 80
Szokni kell

A hátulja lett a legszebb

A hátulja lett a legszebb

A hátulja lett a legszebb


Míg az első változat megjelenése után nemsokkal temérdek dizájn-elismerést bezsebelt, a ráncfelvarrot változatot ez a veszély valószínűleg nem fenyegeti. Eddig szinte egyáltalán nem találkoztam olyan emberrel, akinek az új, krómmal gazdagon futtatott, grillsütő-rácsos orr tetszett volna. Persze, értem én, be kell állni a sorba, hogy messziről is látsszon, melyik családhoz is tartozik a kocsi, de ez akkor sem lett szép.

Hátulról szerencsére sokkal jobban fest az autó, a LED-es – nemcsak takarékosabbak és hosszabb életűek a diódák, hanem a rövidebb reakcióidő miatt biztonságosabbak is – hátsó lámpatestet sikerült igen szépre rajzolni. Míg a korábbi CC elölről, az új hátulról mutatja szebbik felét. Bár az ablakkeret-nélküli ajtók változatlanok maradtak, ennek ellenére oldalról mégis kicsit másként fest a kocsi, köszönhetően az átdolgozott orrnak, illetve a frissített motorháztetőnek.

Ha figyelmesen nézzük, innen sem teljesen olyan, mint az előd

Ha figyelmesen nézzük, innen sem teljesen olyan, mint az előd

Egyen-facelift

Rafinált sötét csíktól tűnik nagyobbnak a hátsó ablak

Rafinált sötét csíktól tűnik nagyobbnak a hátsó ablak

Rafinált sötét csíktól tűnik nagyobbnak a hátsó ablak


A modellfrissítéseknél megszokott sort itt is végigvehetjük, hiszen a lámpatestek és az első-hátsó lökhárító mellett új felnik – 17 colos Kent és, 18-as Lakeville fantázianevű – valamint három új fényezés is felkerült a listára, így már tizenegyféle szín közül lehet választani. A belsőben nem kellett sokat variálni, így itt csupán a klímavezérlés és a középre biggyesztett analóg óra új, emellett némi rendrakás is érződik a hangulaton.  Ülései már alapáron „ergonómikus sportülések, amelyeket hosszú utakra terveztek”, de felárért szellőztethető és masszázsfunkcióval ellátott ülések is megtalálhatók az extralistán. Az alapból négyülésesként készülő autó ötszemélyes kivitelben is rendelhető.

A gyári fényképész munkája a képre kattintva tekinthető meg:

Több alapáras extra

Felismeri a táblákat

Felismeri a táblákat

Felismeri a táblákat


Alaposan kibővítették az alapáras extrák körét is, így a bi-xenon fényszóró, statikus kanyarfénnyel, a LED-es hátsó lámpa, a fáradtságfigyelő rendszer, a rozsdamentes küszöbdíszítés, valamint a komfort-fejtámla – nemcsak fel és le, hanem előre-hátra is mozgatható – is mind felár nélkül jár az autóhoz. Az opciós listán automatikus reflektorkezelést, kamerás táblafelismerő rendszert – amely a kiegészítő táblákat is megjeleníti – valamint a holttérfigyelővel párban ajánlott, aktív sávtartó rendszer is megtaláljuk. Emellett a parkolóhely keresésbe, illetve a parkolóhelyre be- és kiállásba is besegít az autó, elég, ha elől hátul 40, 40 centiméterrel hosszabb helyet talál, mint saját maga, és persze a tolatókamera – amelyet a hátsó VW embléma alá rejtettek – is segít a sofőrnek. Ha a szenzorok mégis valamiféle akadályt jeleznek, az autó képes magától  állóra fékezni.
A Passatot elfelejthetjük 85

Az utasok hangulatát a belsőben ide-oda elrejtett hangulatvilágítás dobja fel, amely a sajtóanyag szerint még a térérzetet is jótékonyan befolyásolja. Lehet, hogy így van, de az tuti, hogy a hangulatfénytől sötétben tényleg remekül néz ki a CC belseje. Tovább fokozza a kényelmet a plusz hangszigeteléssel lecsendesített utastér is – jutott hangszigetelő réteg a szélvédőre is – de akinek ez nem elég, az még az első oldalablakokra is kérhet a spéci fóliából,ami mellékesen biztonságosabbá is teszi az autót.

Menet közben

Az első hosszabb kört szerencsésen egy V6-os, 300 lóerős változattal tettük meg. Bár hathengeres motor dolgozott a motorháztető alatt, a hátborzongató hangélmény ezúttal elmaradt. Nem véletlenül öltek ki belőle minden hangot, ez a kocsi nem arra született, hogy üvöltsön.

Sokkal inkább arra, hogy csendben, kényelemben, és persze magabiztos fölénnyel juttassa el a menedzser urat egyik mítingről a másikra. Egyáltalán nem csábít száguldozásra, pedig az ereje megvan hozzá. Csak a stílusa más.

Alapáras a sportos ülés

Alapáras a sportos ülés

Alapáras a sportos ülés


Kényelme azonban elsőrangú, kellemes a komfort fejtámla, az adaptív tempomatra bátran rábízhatjuk magunkat, és az új, holttérfigyelő rendszer is a jobbak közül való. Legalábbis a figyelmeztető jelzést sikerült a legjobb helyre, a külső visszapillantó belső, autóhoz közelebbi oldalára tenni és a kormánytekergetős funkció is csak elsőre furcsa. Az már kevésbé tetszett, hogy az utastérben továbbra is akadnak kemény, rideg műanyagok – főleg térdmagasságban – pedig a legtöbb helyre sikerült kellemes tapintású anyagot beépíteni.

Az első helykínálatot nem érheti kritika, azonban ha az átlagnál kicsit is magasabbak vagyunk, akkor hátul nem lesz túl jó dolgunk. A tető sajnos alacsony, a formás, sportosabb testért itt kell megfizetni.

Filmen a VW CC:

Hatféle motor

Motorválasztéka három benzines – 160, 210, 300 LE – és ugyanennyi dízelmotorból áll – 140, 170LE – , amelyek mindegyike Stop/Start és fékenergia-visszanyerő rendszerrel érkezik, míg a benzinesek csak az utóbbival vannak felvértezve. A harmadik, BlueTDI dízelmotor szintén 140 lóerős, különlegessége csupán annyi, hogy már most teljesíti a 2014-re várható Euro6-os károsanyag-kibocsátási normát.

Kis kipufogó-határozó

Két darab króm kipufogó, ez csak V6-os lehet

Két darab króm kipufogó, ez csak V6-os lehet

Két darab króm kipufogó, ez csak V6-os lehet


Ha hátulról, ránézésre is meg akarja mondani, milyen CC szaladt el az úton, akkor a következő pár apróságot kell csak bemagolni. Persze ez csak az európai modellekre érvényes. 210 lóerőig baloldali, dupla csöves kipufogót kell keresni. Amennyiben 170 lóerős motor dolgozik 4Motion-hajtásrendszerrel, akkor jobb- és baloldalon egy-egy cső látható, krómozás nélkül.

Ha ugyanezt látjuk, csak krómba öltöztetve, akkor az a csúcsváltozat 300 lóerős V6-os motort és a hozzá tartozó széria összkerék-hajtást jelenti.

Új Volkswagen CC árak:
 Típus  cm3  seb. fokozat  teljesítmény (kW/LE)  ár Ft
 1,8 TSI  1798  6  118/160  9 374 250
1,8 TSI DSG 1798  7 118/160 9 985 120
2,0 TFSI  1984  6  155/210 9 962 730
2,0 TFSI tiptronic 1984  6 155/210 10 572 330
3,6 V6 DSG 4Motion 3597  6 220/300  12 536 120
2,0 CR TDI BMT 1968  6 103/140 9 206 610
 2,0 CR TDI BMT DSG  1968  6  103/140  9 823 830
 2,0 CR TDI BMT  1968  6  125/170  9 601 580
2,0 CR TDI BMT DSG  1968  6  125/170  10 220 070
Az első Passat, akarom mondani Volkswagen CC-k napokon belül, február elejétől lesznek kaphatóak, legelőször Németországban és Luxemburgban, majd a hónap végétől Európában mindenhol, míg a globális startra – Amerika, Ázsia – tavaszig kell várni.