Összehasonlító teszt: Hyundai i40 – Toyota Avensis
Melyik a jobb: i40 1,7 CRDi Style vagy Avensis 2,0 D-4D Sol?
Méretben és teljesítményben alig különbözik a két dízelmotoros limuzin, kettejük listaára között viszont igazi szakadék tátong. Kíváncsiak voltunk, mit kezd egymással a Toyota Avensis és a Hyundai i40.
Összehasonlító teszt: Hyundai i40 – Toyota Avensis
1/84 Méretben és teljesítményben alig különbözik a két dízelmotoros limuzin, listaáruk között mégis szakadék tátong. Kíváncsiak voltunk, mit kezd egymással a Toyota Avensis és a Hyundai i40
Méretben és teljesítményben alig különbözik a két dízelmotoros limuzin, listaáruk között mégis szakadék tátong. Kíváncsiak voltunk, mit kezd egymással a Toyota Avensis és a Hyundai i40
Fotó megosztása:
2/84 Mindkét modellhez nagyon jók a garanciális feltételek. A rengeteget autózóknak a Hyundaié még jobb, mert az 5 évhez nincs kilométerkorlát
Mindkét modellhez nagyon jók a garanciális feltételek. A rengeteget autózóknak a Hyundaié még jobb, mert az 5 évhez nincs kilométerkorlát
Fotó megosztása:
3/84 Nálunk az Avensis fogyasztott kevesebbet: 6,4 liter lett az átlaga, az i40-é 7,1 liter százon
Nálunk az Avensis fogyasztott kevesebbet: 6,4 liter lett az átlaga, az i40-é 7,1 liter százon
Fotó megosztása:
5/84 Ha az ár nem számítana, vonzóbb belső terével az i40 nyerné a tesztet
Ha az ár nem számítana, vonzóbb belső terével az i40 nyerné a tesztet
Fotó megosztása:
6/84 Alig gyengébb az Avensis Sol felszereltsége, de 1,4 millió forinttal kevesebb kerül az i40 Style-nál. Ezzel eldőlt a teszt, a Toyota javára
Alig gyengébb az Avensis Sol felszereltsége, de 1,4 millió forinttal kevesebb kerül az i40 Style-nál. Ezzel eldőlt a teszt, a Toyota javára
Fotó megosztása:
7/84 124 lóerejéhez mérten kiemelkedő a 9,7s százra gyorsulás. Az i40 ideje 12,9 másodperc
124 lóerejéhez mérten kiemelkedő a 9,7s százra gyorsulás. Az i40 ideje 12,9 másodperc
Fotó megosztása:
9/84 Bárhogy forgatjuk, a Hyundai formája merészebb. Tetszett rajta a dupla kipufogó
Bárhogy forgatjuk, a Hyundai formája merészebb. Tetszett rajta a dupla kipufogó
Fotó megosztása:
10/84 Mindkettő kényeztető és nyugodt utazóautó. Az i40 futóműve lágyabb és billegősebb, mégsem kényelmesebb a Toyotáénál, amely a 17 helyett 16 colos gumikkal némi előnyben volt
Mindkettő kényeztető és nyugodt utazóautó. Az i40 futóműve lágyabb és billegősebb, mégsem kényelmesebb a Toyotáénál, amely a 17 helyett 16 colos gumikkal némi előnyben volt
Fotó megosztása:
11/84 Hatszögletű a hűtőmaszk, ez most az új Hyundaiok jellegzetessége
Hatszögletű a hűtőmaszk, ez most az új Hyundaiok jellegzetessége
Fotó megosztása:
13/84 Nagyjából fél évvel a kombi után jött meg az i40 szedán
Nagyjából fél évvel a kombi után jött meg az i40 szedán
Fotó megosztása:
14/84 277 centis tengelytávjával nagyon tágas autó az i40
277 centis tengelytávjával nagyon tágas autó az i40
Fotó megosztása:
15/84 Szebb jövő előtt áll, mint elődje, az amerikai igények szerint fejlesztett Sonata
Szebb jövő előtt áll, mint elődje, az amerikai igények szerint fejlesztett Sonata
Fotó megosztása:
17/84 Csak 115 lóerős, mégsem sajnálta róla a gyár az oldalanként 1-1 kipufogóvéget
Csak 115 lóerős, mégsem sajnálta róla a gyár az oldalanként 1-1 kipufogóvéget
Fotó megosztása:
18/84 Komolyabb átdolgozáson van túl annál a maszatolásnál, amit a Toyotától modellfrissítésként megszoktunk
Komolyabb átdolgozáson van túl annál a maszatolásnál, amit a Toyotától modellfrissítésként megszoktunk
Fotó megosztása:
19/84 Halkabb lett és agilisabb a továbbfejlesztéssel
Halkabb lett és agilisabb a továbbfejlesztéssel
Fotó megosztása:
21/84 Hét centivel rövidebb, 270 centi az Avensis tengelytávja. Belső tere kevésbé szellős
Hét centivel rövidebb, 270 centi az Avensis tengelytávja. Belső tere kevésbé szellős
Fotó megosztása:
22/84 Harmonikus, jól megcsinált autó az Avensis is
Harmonikus, jól megcsinált autó az Avensis is
Fotó megosztása:
23/84 Használtan a Toyoták ára eleve nem zuhan a mélybe, de az ÉrtékŐr programban finanszíroztatva az importőr garantál egy korrekt visszavásárlási árat
Használtan a Toyoták ára eleve nem zuhan a mélybe, de az ÉrtékŐr programban finanszíroztatva az importőr garantál egy korrekt visszavásárlási árat
Fotó megosztása:
25/84 365 ezer Ft az i40, 385 000 forint az Avensis kanyarkövető kettős xenon-fényszórója. A tesztelt Hyundaiból ez az extra hiányzik
365 ezer Ft az i40, 385 000 forint az Avensis kanyarkövető kettős xenon-fényszórója. A tesztelt Hyundaiból ez az extra hiányzik
Fotó megosztása:
26/84 A Toyotán kívül a Hyundai is a világ autógyártásának csúcsára tör. Jelenleg a GM trónol legfelül, mert jól áll Amerikában és Kínában, de a VW-konszern esélyei is jók a világuralomra
A Toyotán kívül a Hyundai is a világ autógyártásának csúcsára tör. Jelenleg a GM trónol legfelül, mert jól áll Amerikában és Kínában, de a VW-konszern esélyei is jók a világuralomra
Fotó megosztása:
27/84 Sast kellene felidéznie a LED-sornak, van benne valami
Sast kellene felidéznie a LED-sornak, van benne valami
Fotó megosztása:
29/84 Itt is van benne némi ragadozómadár
Itt is van benne némi ragadozómadár
Fotó megosztása:
30/84 Visszafogottabb a Toyota designja, ez cseppet sem baj
Visszafogottabb a Toyota designja, ez cseppet sem baj
Fotó megosztása:
31/84 Nekünk jobban tetszett a Hyundai tetőíve
Nekünk jobban tetszett a Hyundai tetőíve
Fotó megosztása:
33/84 Ebben is konzervatívabb a Toyota
Ebben is konzervatívabb a Toyota
Fotó megosztása:
34/84 Több a finesz ebben a részletben
Több a finesz ebben a részletben
Fotó megosztása:
35/84 Az Avensisben az apró légterelő él az érdekes. A légörvények irányításával csökkenti a szélzajt, a tükör problémás terület ebből a szempontból
Az Avensisben az apró légterelő él az érdekes. A légörvények irányításával csökkenti a szélzajt, a tükör problémás terület ebből a szempontból
Fotó megosztása:
37/84 Olcsó pálca helyett két gázos teleszkóp tartja a Hyundai motorházát
Olcsó pálca helyett két gázos teleszkóp tartja a Hyundai motorházát
Fotó megosztása:
38/84 260 Nm 1250-től: egészen kis fordulaton egyenrangú az 1,7 CRDi a kétliteres dízellel.
260 Nm 1250-től: egészen kis fordulaton egyenrangú az 1,7 CRDi a kétliteres dízellel.
Fotó megosztása:
39/84 Emelkedőn kidomborodik a kétliteres hengerűrtartalom előnye. A Toyota motorja nagyon takarékos
Emelkedőn kidomborodik a kétliteres hengerűrtartalom előnye. A Toyota motorja nagyon takarékos
Fotó megosztása:
41/84 300 ezer forinttal kerülne többe a 136 lóerős, 325 Nm nyomatékú HP változat. Megéri az árát, de az LP is kellően energikus
300 ezer forinttal kerülne többe a 136 lóerős, 325 Nm nyomatékú HP változat. Megéri az árát, de az LP is kellően energikus
Fotó megosztása:
42/84 A Toyota sokáig nem erőltette a rosszabbul jövedelmező flottaeladásokat. Annál a maroknyi közönségnél, akik magánemberként vesznek középkategóriás autót, az Avensis jól szerepelt
A Toyota sokáig nem erőltette a rosszabbul jövedelmező flottaeladásokat. Annál a maroknyi közönségnél, akik magánemberként vesznek középkategóriás autót, az Avensis jól szerepelt
Fotó megosztása:
43/84 A hátsó lámpán is van egy kis spoiler
A hátsó lámpán is van egy kis spoiler
Fotó megosztása:
45/84 Jobb minőségérzetet kelt az i40 belső tere
Jobb minőségérzetet kelt az i40 belső tere
Fotó megosztása:
46/84 Komorabb és kevésbé cifra az Avensis műszerfala
Komorabb és kevésbé cifra az Avensis műszerfala
Fotó megosztása:
47/84 Szebbek az anyagok és magas embereknek jobb az üléshelyzet az i40-ben
Szebbek az anyagok és magas embereknek jobb az üléshelyzet az i40-ben
Fotó megosztása:
49/84 Style kivitelben elektromos ülésállítás és motoros deréktámasz jár a vezetőnek
Style kivitelben elektromos ülésállítás és motoros deréktámasz jár a vezetőnek
Fotó megosztása:
50/84 A Sol felszereltségű Toyotában kézzel mozog az ülés, de itt is gombnyomásra domborodik ki a deréktámasz
A Sol felszereltségű Toyotában kézzel mozog az ülés, de itt is gombnyomásra domborodik ki a deréktámasz
Fotó megosztása:
51/84 Több jó megoldást vettek át a koreaiak az európai márkáktól, mint a japánok
Több jó megoldást vettek át a koreaiak az európai márkáktól, mint a japánok
Fotó megosztása:
53/84 Rövid az ülőlap és nyurga sofőröknek túl magasan van az ülés
Rövid az ülőlap és nyurga sofőröknek túl magasan van az ülés
Fotó megosztása:
54/84 Urasabban utaznak a hátul ülők az i40-ben
Urasabban utaznak a hátul ülők az i40-ben
Fotó megosztása:
55/84 Szép egyenletes a padló, de kisebb a lábtér az Avensisben
Szép egyenletes a padló, de kisebb a lábtér az Avensisben
Fotó megosztása:
57/84 A fejünk is jól elfért az Európán kívüli Sonatával rokon Hyundaiban
A fejünk is jól elfért az Európán kívüli Sonatával rokon Hyundaiban
Fotó megosztása:
58/84 Nagyobb hely marad a lábaknak a dél-koreai autóban
Nagyobb hely marad a lábaknak a dél-koreai autóban
Fotó megosztása:
59/84 Szép egyenletes a padló, de kisebb a lábtér az Avensisben
Szép egyenletes a padló, de kisebb a lábtér az Avensisben
Fotó megosztása:
61/84 Kicsit szerencsésebbek a Hyundai kormányerői, az Avensis volánja túl könnyen jár, de futóműve és erősebb motorja miatt a Toyotát volt élvezetesebb vezetni
Kicsit szerencsésebbek a Hyundai kormányerői, az Avensis volánja túl könnyen jár, de futóműve és erősebb motorja miatt a Toyotát volt élvezetesebb vezetni
Fotó megosztása:
62/84 Szebb az i40-ben a TFT kijelző a műszerek között, a fedélzeti számítógépet léptetve nem tűnik el a külső hőmérséklet
Szebb az i40-ben a TFT kijelző a műszerek között, a fedélzeti számítógépet léptetve nem tűnik el a külső hőmérséklet
Fotó megosztása:
63/84 Kellene egy állandó kijelző a külső hőmérsékletnek az Avensisben is
Kellene egy állandó kijelző a külső hőmérsékletnek az Avensisben is
Fotó megosztása:
65/84 Több a gomb, de nagyon egyszerűen használható az i40 szellőzőrendszere
Több a gomb, de nagyon egyszerűen használható az i40 szellőzőrendszere
Fotó megosztása:
66/84 Mindkét tesztautóban alapáron járt az automatikus, kétzónás légkondicionáló
Mindkét tesztautóban alapáron járt az automatikus, kétzónás légkondicionáló
Fotó megosztása:
67/84 Stílus alapján is tud zenét válogatni a számítógép az MP3 filék közül
Stílus alapján is tud zenét válogatni a számítógép az MP3 filék közül
Fotó megosztása:
69/84 Semmivel nem jobb, de a Hyundai átállt a németes stílusú világításkapcsolóra a műszerfalon. A germán autós lapok és a német piac ezt nyilván értékeli
Semmivel nem jobb, de a Hyundai átállt a németes stílusú világításkapcsolóra a műszerfalon. A germán autós lapok és a német piac ezt nyilván értékeli
Fotó megosztása:
70/84 Nyújtózkodni kell a tükörállításért az Avensisben, az i40 gombjai jobb helyen vannak az ablakemelők mellett
Nyújtózkodni kell a tükörállításért az Avensisben, az i40 gombjai jobb helyen vannak az ablakemelők mellett
Fotó megosztása:
71/84 Furcsán ferdén állnak, nekünk nem estek kézre az ablakemelő kapcsolói az Avensisben
Furcsán ferdén állnak, nekünk nem estek kézre az ablakemelő kapcsolói az Avensisben
Fotó megosztása:
73/84 Rosszul elérhető helyen van a rögzítőfék kapcsolója a Toyotában
Rosszul elérhető helyen van a rögzítőfék kapcsolója a Toyotában
Fotó megosztása:
74/84 Van a nagy navigációs képernyővel működő tolatókamera is az i40-hez is, de elegendő a tükörbe vetítő
Van a nagy navigációs képernyővel működő tolatókamera is az i40-hez is, de elegendő a tükörbe vetítő
Fotó megosztása:
75/84 Hátul a derékrészt nem, de az ülőlapot fűti a Hyundai, ráadásul alapáron
Hátul a derékrészt nem, de az ülőlapot fűti a Hyundai, ráadásul alapáron
Fotó megosztása:
77/84 Tárolóhelyben a Toyota jobb, óriási kesztyűtartójával és a kartámasz alatti ládikóval
Tárolóhelyben a Toyota jobb, óriási kesztyűtartójával és a kartámasz alatti ládikóval
Fotó megosztása:
78/84 A Toyotából hiányzik a hátsó levegőrostély, amit a Hyundaiban megkapnak a hátsó utasok
A Toyotából hiányzik a hátsó levegőrostély, amit a Hyundaiban megkapnak a hátsó utasok
Fotó megosztása:
79/84 509 liter az Avensis csomagtere, az i40-é 503
509 liter az Avensis csomagtere, az i40-é 503
Fotó megosztása:
81/84 Kitűnően működött a Touch & Go
Kitűnően működött a Touch & Go
Fotó megosztása:
82/84 Elvileg az Avensis új navija a napszakot is figyelembe veszi útvonaltervezéskor. Délben például használja az amúgy logikus, de reggel és délután beduguló utakat is
Elvileg az Avensis új navija a napszakot is figyelembe veszi útvonaltervezéskor. Délben például használja az amúgy logikus, de reggel és délután beduguló utakat is
Fotó megosztása:
83/84 Rossz ötlet a praktikus láda legmélyére dugni az USB-csatlakozót
Rossz ötlet a praktikus láda legmélyére dugni az USB-csatlakozót
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Bárhogy forgatjuk, a Hyundai formája merészebb. Tetszett rajta a dupla kipufogó
Bárhogy forgatjuk, a Hyundai formája merészebb. Tetszett rajta a dupla kipufogó
Aki az elmúlt 10 évben nem egy kínai kényszermunkatáborban építette a szocializmust, aligha maradt le a koreai autók fejlődéséről. Ott tartunk, hogy a középkategóriában az Autó Magazin Ön autója szavazásán a német prémiummárkákon, az S60-as Volvón és az Infiniti G-n kívül egyetlen autó előzte meg az i40-et: az itthon agyonrajongott Passat. Az i40 a hetedik helyével szemben az Avensis csak a 20-ik lett a 23 autós mezőnyből, amelyet a 3-as BMW vezet és a SEAT Exeo zár.
Mutatósabb a Hyundai
Közel sem reprezentatív a felmérés, de eredménye nagyon meglepett bennünket. Ezért is érdekelt, a cifra külsőn kívül mit tud felmutatni egy 115 lóerős dízel i40 a 124 lóerős D-4D Avensis ellenében.
Tárolóhelyben a Toyota jobb, óriási kesztyűtartójával és a kartámasz alatti ládikóval
Tárolóhelyben a Toyota jobb, óriási kesztyűtartójával és a kartámasz alatti ládikóval
Kívül nem sokat: mosás közben a Hyundait lemezeit jobb végigsimogatni habos szivaccsal, értékeltük merészebb tetőívét és a dupla kipufogót. Másnak ettől még az Avensis tetszhet jobban, amely a Toyota alibizős modellfrissítései helyett alaposan módosult és a kategória utolsó autójaként végre bicskakulcsot kapott a zsebet nyíró fix tollú helyett.
Nagy előny, apróságokból
Benne lenni kevésbé jó, mint az i40-ben. Úgy tűnik, a Hyundai többet megtanult az európai gyártóktól az autó ergonómiájáról, használhatóságáról, mint a japán példakép.
Videónk elkészítéséhez ezúttal is Canon-kamerát használtunk.
Urasabban utaznak a hátul ülők az i40-ben
Urasabban utaznak a hátul ülők az i40-ben
Jobban kézre esnek benne az ablakemelő és a tükörállítás kapcsolói, a Toyotában kepeszkedni kell értük, ha parkoláshoz le- és visszabillentenénk a tükröt. A dél-koreai autóban levett gyújtással, ajtónyitás után is működik a tükörbehajtás, amikor a Toyota már rég nem reagál.
Jobb a minőségérzet és több a hely az i40-ben
Ráadásul a frissen átdolgozott Avensisből még mindig hiányzik a komfortindex, amivel egy pöccintésre hármat villanna az irányjelző sávváltáskor.
Mindkét autóban van USB-csatlakozó, még a belépőmodellekhez is, ám a Toyota eldugta a hatalmas és nagyon praktikus középső tároló sötétjébe, a Hyundaié viszont világít és sokkal könnyebben elérhető helyen van a váltó mögött.
Remek lett a Touch & Go
Kitűnően működött a Touch & Go
Kitűnően működött a Touch & Go
A modellfrissítés óta rendelhető az Avensishez az érintőképernyővel működő Touch & Go illetve az Executive és Premium kivitelekhez a Touch & Go Plus. A Toyota szép képű érintőképernyőjével igen jól kezelhető a navigáció, a hifi és a Bluetooth-kihangosítás illetve a telefonról leszívott zenebona. Bár az i40 menüivel és szolgáltatásaival is könnyű bánni, csupán 160 000 forintos felárával az átgondolt Touch & Go komoly érv a japán mellett. Intuitív és meggyőző volt, akár a térképet kellett megtisztítani a hemzsegő POI-k tól, akár kézzel csatlakoztatni a telefont, ha automatikusan nem sikerült, pedig nekem az oviban nem volt processzor a jelem.
509 liter az Avensis csomagtere, az i40-é 503
509 liter az Avensis csomagtere, az i40-é 503
Mivel csomagterük gyakorlatilag egyformán tágas (i40-503, Avensis-509 liter), de a Hyundai minőségérzetben valamint hátsó térkínálatban is veri japán vetélytársát, jár hozzá továbbá a Toyotába csak utólag beépíttethető hátsó ülésfűtés, a belső tér értékelése eldőlt.
Vezetés: erősebb és stabilabb az Avensis
Elsőre idegen a Toyota rövid ülőlapja és jóval magasabb üléshelyzete. Utóbbi oldalütközésnél előnyös, az eredendően kisebb sérülésveszély miatt könnyebbre méretezhetők a vezetőt védő acéldorongok az ajtóban, amitől kevesebbet fogyaszt az autó.
Szebbek az anyagok és magas embereknek jobb az üléshelyzet az i40-ben
Olcsó pálca helyett két gázos teleszkóp tartja a Hyundai motorházát
Olcsó pálca helyett két gázos teleszkóp tartja a Hyundai motorházát
Értjük a motivációt, de magas emberek nehezebben látnak ki az Avensisből és kényelmetlenebbül ülnek, mint konkurensében. Amíg állunk, a bal egy az i40-ben hívogatóbb hely.
1,7 CRDi vs. 2,0 D-4D
Műszaki szempontból a Toyota motorja érdekesebb, mert a bemelegedést kettéosztott olajtérrel gyorsítja, tehát hidegen csak az olaj egyik részét keringteti a motorban és motorvezérlő számítógépe a kapcsolt fokozatokra is figyel. Ezt úgy érdemes elképzelni, hogy eltérő ívben építi fel a 310 Nm-es csúcsnyomatékot 1600-nál, hegyre fel elinduláskor például meredekebb lehet a görbe, mint negyedikben gyorsítva.
Mindkettő kényeztető és nyugodt utazóautó. Az i40 futóműve lágyabb és billegősebb, mégsem kényelmesebb a Toyotáénál, amely a 17 helyett 16 colos gumikkal némi előnyben volt
Szép egyenletes a padló, de kisebb a lábtér az Avensisben
Szép egyenletes a padló, de kisebb a lábtér az Avensisben
Egészen alacsony fordulaton a 115 lóerős 1,7 CRDi egyenértékű a kétliteres D-4D-vel, mert a koreai motor már 1250-nél leadja 260 Nm-es nyomatékát.
Feljebb viszont látványosan jobb erőben van a 124 lóerős Avensis, a Pilis emelkedőin könnyen ellépett vetélytársától. Az 1,7 literes motorból autópályán is hiányzik az a 300 köbcenti, amitől a japán dízel szuverénebb.
Szafaládé vagy szárazkolbász?
Túl könnyű kormánya még mindig nem az igazi, de csekélyebb oldaldőlése és finomabban kapcsolható váltója miatt az Avensisnek sokkal jobban fekszik a sportos vezetés. Kovács Miklós lágyra tömött szafaládéhoz hasonlította a lépcsőshátú i40-et, amelyhez képest az Avensis szikár szárazkolbász.
Ha az ár nem számítana, vonzóbb belső terével az i40 nyerné a tesztet
Ha az ár nem számítana, az i40 nyerné a tesztet vonzóbb belső tere miatt
Kemény mínuszokban is kulturáltan indul mindkét motor, de az i40 még egy kicsit csendesebben és finomabban jár.
Zajkomfortban egál
Békés sztrádatempónál a Hyundaiban valamivel szebben telik az idő, ha viszont hasítunk, a Toyota van előnyben, mert motorja az igen hosszú váltóáttételek miatt kevesebbet forog. A marginális különbség csak akkor domborodik ki, ha folyamatosan váltogatjuk a két tesztautót.
Style kivitelben 365 000 forint az adaptív xenon-fény felára, ami a fekete szedánból hiányzott, de más modellekből ismerjük. A Toyota fényágyúja inkább megér 385 000 forintot. Igen aktívan dolgozik, kanyargós országúton ügyesen táncol a fénykéve az úton.
Takarékosabb a japán
Nálunk az Avensis fogyasztott kevesebbet: 6,4 liter lett az átlaga, az i40-é 7,1 liter százon
Az Avensis fogyaszt kevesebbet: 6,4 liter lett az átlaga, az i40-é 7,1 liter százon
A két autóval megtettünk egy rövid kört Budapestről Esztergomba és vissza, odafelé a Pilisen át, vissza a 11-es úton. Ezen a 120 kilométeres körön a Hyundai egy kicsit takarékosabb volt, 5,9 literrel beérte a Toyota 6,1-e helyett, viszont a nem egymás mögött, de hasonló körülmények között megtett 600 kilométer alapján az Avensis fogyaszt kevesebbet: 6,4 liter lett az átlaga, az i40-é pedig 7,1.
Az egyik hét, a másik 8,4 millió Ft
Sol kivitelben az Avensis árlistáján 7 050 000 Ft szerepel, ami egy középkategóriás dízel Toyotáért valódi dömpingár. A tesztelt Style kivitelben az i40 Sedan listaára még az 1,6-os benzinessel is 7 940 000 forint, a tesztelt LP (low pressure – alacsony töltőnyomású) dízellel 8 440 000 forinttal konfrontálódtunk.
A tényleges vételárak persze nem ezek, a cégek a háromsávos flottakedvezménnyel nyilván nem ennyiért vesznek i40-et, de az eseti engedmények helyett minden összehasonlító tesztünkben a listaár dönt.
Hyundai i40 1,7 CRDi LP
Toyota Avensis 2,0 D-4D
Motoradatok
Lökettérfogat (l)
1685
1998
Hengerek / szelepek száma
4/16
4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.)
85[115]/4000
91[124]/3600
Max. nyomaték (Nm/ford.)
260/1250-2750
310/1600-2200
Dinamika
Gyorsulás (0-100 km/h, sec)
12,9
9,7
Végsebesség (km/h)
190
200
Fogyasztás
Szabvány/saját mérés (l/100 km)
4,6/7,1
4,5/6,4
CO2 kibocsátás (g/km)
122
119
Méretek
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)
4740/1815/1470
4710/1810/1480
Tengelytáv (mm)
2770
2700
Listaár
8 440 000 Ft (Style)
7 050 000 Ft (Sol)
Sokkal drágább és valamivel jobban felszerelt az i40
A két autó közül az i40 Style felszereltsége gazdagabb, kulcsfelismerő zárrendszert, 17 colos könnyűfém felnit, a vezetőnek elektromos ülésállítást, CD-váltót és hátsó ülésfűtést kapunk a Sol szint tételein felül.
Alig gyengébb az Avensis Sol felszereltsége, de 1,4 millió forinttal kevesebb kerül az i40 Style-nál. Ezzel eldőlt a teszt, a Toyota javára
A Toyotából hiányzik a hátsó levegőrostély, amit a Hyundaiban megkapnak a hátsó utasok
A Toyotából hiányzik a hátsó levegőrostély, amit a Hyundaiban megkapnak az utasok
Ehhez az autóhoz rendelhető alapjárati motorleállítás (ISG), a cw nevű kombikban megszeretett, elöl nyitható panoráma üvegtető és vitatható hasznú automatikus parkolórendszer, de hiányoznak a vezetőtámogató biztonsági extrák.
Hightech biztonsági tételekkel a Toyota csak látszólag tudja lehengerelni ellenfelét. Sávtartó és sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, radarral működő adaptív tempomat illetve a vezetőt figyelmeztető, az öveket megfeszítő, a fékasszisztenst aktiváló és elkerülhetetlennek tűnő ütközés esetén automatikusan vészfékező PCS (Pre Crash Safety) berendezés mind csak az automata váltós, 2,2 literes dízelhez jár, az összes többi modellhez nem is rendelhető.
Mindkét modellhez nagyon jók a garanciális feltételek. A rengeteget autózóknak a Hyundaié még jobb, mert az 5 évhez nincs kilométerkorlát
Garanciában kicsit jobb a Hyundai
Mindkét márka igen jó garanciális feltételeket kínál. A Toyota az ÉrtékŐr konstrukcióban a finanszírozáshoz garantált visszavásárlási árat biztosít és a 3 év/100 000 km alapgaranciát illetve segélyszolgálatot kiegészíti Extracare néven plusz két évvel, maximum 160 000 kilométerig.
Egy középkategóriás dízel évi 40-70 ezer kilométert is futhat, így az igazán sokat utazók jobban járnak a Hyundai ötéves garanciájával és segélyszolgálatával.
A Tripla 5 nevű jótállás mentes a kilométer-korlátozástól és jár hozzá évi egy ingyenes átvizsgálás a márkaszervizekben.
Értékelés: jobb autó az i40, de az Avensis a győztes
Feje tetejére állt a világ: a két limuzin közül az i40 valamivel jobb autó, de az értékelésben szerzett pontelőnyét a Toyota messze kompenzálta alacsonyabb fogyasztásával, jobb értéktartásával és főleg sokkal kedvezőbb listaárával.
Listaáron az i40 aránytalanul drága az Avensishez képest, amely ezzel a dízelmotorral nagyon nagy vétel és tesztünk győztese. Ki hitte volna, hogy egy Hyundai pont az ára miatt veszít egy Toyotával szemben?