Ez két különböző autó, csak ugyanazon a néven árulják őket – villant belém a felismerés, amikor az ötajtós Civic után kipróbáltam a klasszikus limuzint.
Ötajtós Európának
Előbbi egyértelműen Nyugat-Európának szól. Belső terében puha műanyagokat találunk, van hozzá dízelmotor (decembertől saját fejlesztésű 1,6-os is, addig az átdolgozott 2,2 literes i-CTDi) és 390 ezer forintos felárért rendelhető hozzá a baleset elkerülésében vagy az ütközési sebesség csökkentésében segítő CMBS vészfékasszisztens.
A négyajtós viszont ritkaság lesz Európában. A régióból egyedül Lengyelországban és hazánkban kapható, érkezni is nagyon csendben érkezett.
Amerika Civicje
Formáját megcsillantotta a tavaly januári Detroit Motorshow-n bemutatott tanulmányautó, amely a nagy vízen túl igencsak kapós. 2005 végétől 1,5 milliót sikerült eladni a most kifutó generációból, amely évente átlagosan 90 ezer fiatal, 35 év alatti vásárlót nyert meg a Hondának.
Fehér fényezéssel a lépcsőshátút nem tippelnénk vadonatúj autónak, formaterve lehetne egy 2007-es modellé is.
Klasszikus japán autó, élénk benzinmotorral, kiváló váltóval és igénytelen utastéri anyagokkal
Klasszikus japán autó, élénk benzinmotorral, kiváló váltóval és igénytelen utastéri anyagokkal
Fotó megosztása:
Balra a kifutó, jobbra az érkező Civicből az ötajtós modell. Az új Civicből nem lesz hibrid
Balra a kifutó, jobbra az érkező Civicből az ötajtós modell. Az új Civicből nem lesz hibrid
Fotó megosztása:
Különösebb csinnadratta nélkül érkezett meg Magyarországra lépcsőshátú Civic. Az újdonságnak váratlanul kevés köze van az ötajtóshoz
Különösebb csinnadratta nélkül érkezett meg Magyarországra lépcsőshátú Civic. Az újdonságnak váratlanul kevés köze van az ötajtóshoz
Fotó megosztása:
Decemberben megjelenik az 1,6-os dízelmotor, jelenleg a 2,2-es iCTDi-ből és az 1,4-es illetve az 1,8-as benzinesből áll a választék
Decemberben megjelenik az 1,6-os dízelmotor, jelenleg a 2,2-es iCTDi-ből és az 1,4-es illetve az 1,8-as benzinesből áll a választék
Fotó megosztása:
Igen hosszú a 267,5 centis tengelytáv. Az 1,6-os benzines 9,9 s alatt gyorsul százra, végsebessége 200 km/óra, átlagfogyasztása papíron 6,7 l/100 km
Igen hosszú a 267,5 centis tengelytáv. Az 1,6-os benzines 9,9 s alatt gyorsul százra, végsebessége 200 km/óra, átlagfogyasztása papíron 6,7 l/100 km
Fotó megosztása:
A 132 lóerős Hyundai Elantra Comfort 5,5 millióba kerül, a hasonlóan gazdagon felszerelt Toyota Corolla 1,6 Sol VSC listaára 5,9 millió Ft. A Civic 1,6 Elegance árlistáján 5 249 990 Ft szerepel
A 132 lóerős Hyundai Elantra Comfort 5,5 millióba kerül, a hasonlóan gazdagon felszerelt Toyota Corolla 1,6 Sol VSC listaára 5,9 millió Ft. A Civic 1,6 Elegance árlistáján 5 249 990 Ft szerepel
Fotó megosztása:
Innen bármelyik ázsiai márka portékája lehetne
Innen bármelyik ázsiai márka portékája lehetne
Fotó megosztása:
A fejlesztők igyekeztek javítani a kilátáson
A fejlesztők igyekeztek javítani a kilátáson
Fotó megosztása:
Innen is látszik, hogy az új Civic nem ugyanolyan, mint elődje
Innen is látszik, hogy az új Civic nem ugyanolyan, mint elődje
Fotó megosztása:
Szemből sem egyezik a négy- és az ötajtós modell
Szemből sem egyezik a négy- és az ötajtós modell
Fotó megosztása:
Nagy dobás volt az ufó-Civic
Nagy dobás volt az ufó-Civic
Fotó megosztása:
Ízlés dolga, de nem értjük, miért van szükség a piros dudorra az autó fenekén
Ízlés dolga, de nem értjük, miért van szükség a piros dudorra az autó fenekén
Fotó megosztása:
Ezt a verziót európán belül csak a lengyel, a magyar és az ukrán piacon vezeti be a Honda. Amerikában, Ázsiában és Oroszországban is kapható
Ezt a verziót európán belül csak a lengyel, a magyar és az ukrán piacon vezeti be a Honda. Amerikában, Ázsiában és Oroszországban is kapható
Fotó megosztása:
Nem görcsöltek szebb kárpitok és puha műanyagok összevadászásával
Nem görcsöltek szebb kárpitok és puha műanyagok összevadászásával
Fotó megosztása:
Jól mutat a ferdehátú műszerfala. Kicsit versenyautós lett
Jól mutat a ferdehátú műszerfala. Kicsit versenyautós lett
Fotó megosztása:
A műszerfal sem azonos a brit gyártású ötajtóséval
A műszerfal sem azonos a brit gyártású ötajtóséval
Fotó megosztása:
Kielégítő a hátsó térkínálat, de 267,5 centis tengelytávval tágasabb is lehetne a lábtér
Kielégítő a hátsó térkínálat, de 267,5 centis tengelytávval tágasabb is lehetne a lábtér
Fotó megosztása:
Kellően mély az üléshelyzet a lépcsőshátú modellben
Kellően mély az üléshelyzet a lépcsőshátú modellben
Fotó megosztása:
440 a szedán, 477 literes az ötajtós csomagtere
440 a szedán, 477 literes az ötajtós csomagtere
Fotó megosztása:
Kicsit avítt a négyajtós utastere
Kicsit avítt a négyajtós utastere
Fotó megosztása:
Ebben is van zöld üzemmód
Ebben is van zöld üzemmód
Fotó megosztása:
Nincs hozzá dízelmotor, az egyik benzines 1,6, a másik 1,8 literes
Nincs hozzá dízelmotor, az egyik benzines 1,6, a másik 1,8 literes
Fotó megosztása:
Törökországban készül a négyajtós
Törökországban készül a négyajtós
Fotó megosztása:
A motor szeret pörögni, mi meg szeretjük kihúzatni
A motor szeret pörögni, mi meg szeretjük kihúzatni
Fotó megosztása:
Egyformán 200 km/óra a 125 és a 142 lóerős végsebessége
Egyformán 200 km/óra a 125 és a 142 lóerős végsebessége
Fotó megosztása:
Nem görcsöltek szebb kárpitok és puha műanyagok összevadászásával
Nem görcsöltek szebb kárpitok és puha műanyagok összevadászásával
Belül a kemény műanyagok, az üléseket és a tető borító satnya kárpit és a kevéssé progresszív formák avíttnak mutatják, de elég beindítani a motort, felkapcsolni negyedikig és menni vele 10 kilométert hogy kiderüljön, mi teszi az autót.
Kisebb csomagtér, más hardver
Mert nem a puha műanyag, sokkal inkább a motor, a váltó és a futómű teszi, ami mind-mind eltér az ötajtós hardverétől.
A 125 lóerős ezerhatos a ferdehátúhoz nem is rendelhető, az 1,8-as benzines motor közös, de szelepvezérlésük nem azonos.
Decemberben megjelenik az 1,6-os dízelmotor, jelenleg a 2,2-es iCTDi-ből és az 1,4-es illetve az 1,8-as benzinesből áll a választék
Jól mutat a ferdehátú műszerfala. Kicsit versenyautós lett
Jól mutat a ferdehátú műszerfala. Kicsit versenyautós lett
Az ötajtós hátsó futóműve csatolt hosszlengőkaros, tehát egy olcsó és helytakarékos konstrukció, míg a négyajtósé független, amely drágább megoldás, jobb úttartást biztosít és több helyet foglal.
Így fordulhat elő, hogy a 440 literes csomagtér kisebb limuzinban, mint a 15 centivel rövidebb ötajtósban. Utóbbi 477 literrel a kategória legnagyobb csomagterét nyújtja.
Ennyi eltérés után aligha meglepő, hogy a ferdehátú Nagy-Britanniában, a szedán pedig Törökországban készül.
Nincs alapmodell
Egészségesen mély üléshelyzet fogad a limuzin kormánya mögött, a váltó pontossága, erőszükséglete, kapcsolási útja is hibátlan. De az 1,6-os benzines is igazi gyöngyszem, ilyen motorok tették naggyá a Hondát.
Klasszikus japán autó, élénk benzinmotorral, kiváló váltóval és igénytelen utastéri anyagokkal
440 a szedán, 477 literes az ötajtós csomagtere
440 a szedán, 477 literes az ötajtós csomagtere
Elvileg 125 lóerős, de az, ahogy padlógázon rámar a benzinre és 4500 felett húzni kezd, ennél többet is elhitetne velünk.
Igazi sportmotor, vadul gyorsul vele az új Civic, amely az elöl-hátul független kerékfelfüggesztéssel stabilan és kényelmesen száguldott az Esztergomból Dobogókő felé vezető országúton.
A négyajtós Civicből nincs gyér felszereltségű alapváltozat.
1,6-os benzinessel az Elegance 5,25 millió forinttól kapható, míg a ferdehátút 4,55 millió forinttól haza lehet vinni, 1,4-es motorral.
A 132 lóerős Hyundai Elantra Comfort 5,5 millióba kerül, a hasonlóan gazdagon felszerelt Toyota Corolla 1,6 Sol VSC listaára 5,9 millió Ft. A Civic 1,6 Elegance árlistáján 5 249 990 Ft szerepel
Listaárak, Honda Civic limuzin:
1,6 Elegance (125 LE, 152 Nm) 5 249 990 Ft
1,8 Elegance (142 LE, 174 Nm) 5 549 990 Ft
1,8 Elegance Plus (142 LE, 174 Nm) 5 949 000 Ft
1,8 Elegance Plus aut. (142 LE, 174 Nm) 6 249 000 Ft
Az Elegance alapfelszereltsége:
Első, oldalsó és függönylégzsák, VSA menetstabilizáló elektronika, automatikus légkondicionáló, kormányról kezelhető, 6 hangszórós CD-s rádió, USB-csatlakozó,
automatikus fényszóró-bekapcsolás, esőérzékelős ablaktörlő, elektromos ablakemelők elöl-hátul, távirányítós központi zár, tolatókamera és parkolóradar, tempomat, ülésfűtés (csak 1.8), 16 colos könnyűfém keréktárcsa
Az Elegance Plus többletfelszereltsége:
Xenon-fényszóró, kulcsnélküli nyitás-zárás, elektromos napfénytető, Bluetooth-kihangosítás