A Daewoo, majd a Chevrolet jó pár évig nagyon mellélőtt középkategóriás autóival. Az Evenda és az Epica örököse amerikai névvel, de európai technikával fut neki újra.
1/41 A Daewoo, majd a Chevrolet jó pár évig nagyon mellélőtt középkategóriás autóival. Az Evenda és az Epica örököse amerikai névvel, de európai technikával fut neki újra
A Daewoo, majd a Chevrolet jó pár évig nagyon mellélőtt középkategóriás autóival. Az Evenda és az Epica örököse amerikai névvel, de európai technikával fut neki újra
Fotó megosztása:
2/41 Még nem tudjuk, mennyibe fog kerülni. A dízelek pár hónappal később futnak csak be
Még nem tudjuk, mennyibe fog kerülni. A dízelek pár hónappal később futnak csak be
Fotó megosztása:
3/41 Tavaly a GM 7,6 milliárd dolláros profitot vasalt ki a piacból és eladott 9 025 942 autót. Ebből 4,76 millió volt Chevrolet
Tavaly a GM 7,6 milliárd dolláros profitot vasalt ki a piacból és eladott 9 025 942 autót. Ebből 4,76 millió volt Chevrolet
Fotó megosztása:
5/41 160 lóerős a kétliteres dízel, 167 lóerős a 2,4 literes benzines szívómotor. Más piacokon összesen tízféle motorja lehet, köztük autógáz-üzemű is
160 lóerős a kétliteres dízel, 167 lóerős a 2,4 literes benzines szívómotor. Más piacokon összesen tízféle motorja lehet, köztük autógáz-üzemű is
Fotó megosztása:
6/41 Ez a Malibu nyolcadik generációja és az első, amely Európában is kapható
Ez a Malibu nyolcadik generációja és az első, amely Európában is kapható
Fotó megosztása:
7/41 Malibu elegáns tengerparti város Los Angeles mellett. A Wikipedia szerint a név az őslakos indiánok humaliwu kifejezéséből ered, ami azt jelenti, hogy itt a hullámok hangosak
Malibu elegáns tengerparti város Los Angeles mellett. A Wikipedia szerint a név az őslakos indiánok humaliwu kifejezéséből ered, ami azt jelenti, hogy itt a hullámok hangosak
Fotó megosztása:
9/41 Tavaly 10,2 volt, idén 11,5 százalék lehet a középkategóriás autók aránya a magyar piacon. Mostantól a Chevrolet is tud mit mutatni a flottaügyfeleknek
Tavaly 10,2 volt, idén 11,5 százalék lehet a középkategóriás autók aránya a magyar piacon. Mostantól a Chevrolet is tud mit mutatni a flottaügyfeleknek
Fotó megosztása:
10/41 Idén 101 éves a Chevrolet
Idén 101 éves a Chevrolet
Fotó megosztása:
11/41 Áramvonalas a tükör, az alaktényező alig rosszabb a Volt 0,28-as értékénél
Áramvonalas a tükör, az alaktényező alig rosszabb a Volt 0,28-as értékénél
Fotó megosztása:
13/41 Befutott a pesti Duna-korzóra
Befutott a pesti Duna-korzóra
Fotó megosztása:
14/41 A dinamikus tetőív ellenére van elég fejtér hátul
A dinamikus tetőív ellenére van elég fejtér hátul
Fotó megosztása:
15/41 Nincs belőle négykerék-hajtású, az az Insignia privilégiuma marad
Nincs belőle négykerék-hajtású, az az Insignia privilégiuma marad
Fotó megosztása:
17/41 1,6 millió kilométert futottak a prototípusok a fejlesztés során, pedig az autó alapjában véve az Opel Insignia technikáját kapja, akárcsak a Buick Regal és a Chevrolet Vectra
1,6 millió kilométert futottak a prototípusok a fejlesztés során, pedig az autó alapjában véve az Opel Insignia technikáját kapja, akárcsak a Buick Regal és a Chevrolet Vectra
Fotó megosztása:
18/41 A Buick Regalon jobban látszik, hogy az Insignia technikájára épül, de a Malibu is közeli rokon
A Buick Regalon jobban látszik, hogy az Insignia technikájára épül, de a Malibu is közeli rokon
Fotó megosztása:
19/41 A minőségérzet közepes, de nem rosszabb, mint a Mazda6-ban vagy az Avensisben
A minőségérzet közepes, de nem rosszabb, mint a Mazda6-ban vagy az Avensisben
Fotó megosztása:
21/41 A kapcsolót billentve lehet kézzel váltani a hatfokozatú automatával
A kapcsolót billentve lehet kézzel váltani a hatfokozatú automatával
Fotó megosztása:
22/41 Szép képe van a középkonzoli monitornak
Szép képe van a középkonzoli monitornak
Fotó megosztása:
23/41 Ezeken a kapcsolókon látszik, hogy szoros volt a büdzsé
Ezeken a kapcsolókon látszik, hogy szoros volt a büdzsé
Fotó megosztása:
25/41 A Camarót idézi a műszerek szögletes kerete
A Camarót idézi a műszerek szögletes kerete
Fotó megosztása:
26/41 Opelekből ismerős a világtáskapcsoló
Opelekből ismerős a világtáskapcsoló
Fotó megosztása:
27/41 Az ablakemelő gombok elég igénytelenre sikeredtek
Az ablakemelő gombok elég igénytelenre sikeredtek
Fotó megosztása:
29/41 Érintőképernyő van, ahogy a jenkik szeretik
Érintőképernyő van, ahogy a jenkik szeretik
Fotó megosztása:
30/41 Kedvencek listát lehet összeállítani a menüben
Kedvencek listát lehet összeállítani a menüben
Fotó megosztása:
31/41 Átlagos a hátsó lábtér, két magas felnőtt elüldögél egymás mögött
Átlagos a hátsó lábtér, két magas felnőtt elüldögél egymás mögött
Fotó megosztása:
33/41 Kényelmes és jól beállítható az üléshelyzet
Kényelmes és jól beállítható az üléshelyzet
Fotó megosztása:
34/41 Vízerőmű, hit a jövőben és szárnyaló gazdaság. A Chevelle Malibu SS Convertible 1964-es
Vízerőmű, hit a jövőben és szárnyaló gazdaság. A Chevelle Malibu SS Convertible 1964-es
Fotó megosztása:
35/41 1964-es ez a Chevrolet Chevelle Malibu SS
1964-es ez a Chevrolet Chevelle Malibu SS
Fotó megosztása:
37/41 Ezek még a boldog békeévek az 1968-as Chevrolet Chevelle Malibuban
Ezek még a boldog békeévek az 1968-as Chevrolet Chevelle Malibuban
Fotó megosztása:
38/41 Egy 1973-as Malibu Colonade
Egy 1973-as Malibu Colonade
Fotó megosztása:
39/41 1983-ra ilyen jellegtelenül szögletes lett az autó
1983-ra ilyen jellegtelenül szögletes lett az autó
Fotó megosztása:
41/41 14 év szünet után, 1997-ben tért vissza a Malibu az amerikai piacra az ötödik generációval
14 év szünet után, 1997-ben tért vissza a Malibu az amerikai piacra az ötödik generációval
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
A Buick Regalon jobban látszik, hogy az Insignia technikájára épül, de a Malibu is közeli rokon
A Buick Regalon jobban látszik, hogy az Insignia technikájára épül, de a Malibu is közeli rokon
Pár éve a GM túlélésére annyi volt az esély, mint szilikonbetétben a sejtes állomány.
7,6 milliárd dolláros profit
De a mamut borította az addigi működési struktúrát és az amerikai adófizetők pénzéből font, 50 milliárd dolláros fészekben landol. Ott lefogyott, kivirult és most újra a világ autógyártásának élén rombol.
Tavaly 7,6 milliárd dolláros profitot vasalt ki a piacból és eladott 9 025 942 autót, amiből 4,76 millió volt a Chevrolet.
Chevrolet Malibu: ez már a nyolcadik
Vízerőmű, hit a jövőben és szárnyaló gazdaság. A Chevelle Malibu SS Convertible 1964-es
Vízerőmű, megingathatatlan hit a jövőben és szárnyaló gazdaság. A Chevelle Malibu SS Convertible 1964-es
Közel ötven évre nyúlik vissza a Malibu történelme, de kezdetben a Chevrolet nem árult autót ezen a néven. A Malibu az 1964-1977 között gyártott Chevelle legjobban felszerelt kivitele volt, csak a Chevelle megszűnésével, az 1978-as modellévtől vált önálló típussá a Chevrolet kínálatában.
A szögletes, 1981-es évjáratból Szaddám Husszein rezsimje 25 500 darabot rendelt a 110 lóerős V6-os benzinessel és háromfokozatú kézi váltóval. Különféle kifogások miatt a kocsiknak végül csak a felét vette át az iraki fél, ahol taxiként szolgáltak Bagdadban.
1983-tól közel másfél évtizedig nem készült Malibu, a középkategóriában bevált nevet 1997-re élesztette újjá a GM a 2003-ig futó ötödik generációval. A jelenlegi a nyolcadik széria és ez az első, amely Európában is kapható. A különféle generációkról a galériában találtok több képet.
Leganza, Evanda, Epica
A Camarót idézi a műszerek szögletes kerete
A Camarót idézi a műszerek szögletes kerete
Ilyen bő esztendőkben újra neki lehet futni a középkategóriának, ahol a Daewoo Leganza, az Evanda, de még a dízelmotorral is kapható Chevrolet Epica sem alkotott maradandót.
Maximum a taxisoknál, akik szeretik a hatalmas és működőképes autókat, jó áron.
A visszatéréshez jól jött az Opel Insignia, amelyre az Egyesült Államokban, Kínában és Dél-Koreában gyártott Malibu épül.
A vonalvezetésből nem ordít a rokonság, de millimétere azonos, 2737 milliméteres tengelytávjuk mellett sok kapcsoló is az Opelt idézi.
L.A. fövenye
Átlagos a hátsó lábtér, két magas felnőtt elüldögél egymás mögött
Átlagos a hátsó lábtér, két magas felnőtt elüldögél egymás mögött
Ez már a Malibu nyolcadik generációja, de most először lesz kapható Európában.
Aligha ígérhetné többet az amerikai álomból a magyar vevőknek, mint a Los Angeles melletti tengerpart nevével.
Átlagos a helykínálat
Odabent a térkínálat közepes, az Insignia sem híres tágasságáról, de két magas ember elfér egymás mögött.
Malibu elegáns tengerparti város Los Angeles mellett. A Wikipedia szerint a név az őslakos indiánok humaliwu kifejezéséből ered, ami azt jelenti, hogy itt a hullámok hangosak
Még nem tudjuk, mennyibe fog kerülni. A dízelek pár hónappal később futnak csak be
Még nem tudjuk, mennyibe fog kerülni. A dízelek pár hónappal később futnak csak be
A minőségérzet nincs a kategória élvonalában, de nem kell az amerikai autók riasztó igénytelenségére gondolni.
Egyszerűen csak nem olyan csábító, mint a C5, a Laguna vagy az 508, körülbelül olyan szinten van, mint a Toyota Avensis vagy a Mazda6.
Érdekes a műszerfali képernyő, amelyen a mobiltelefon menüjéhez hasonlóan összerakhatunk egy kedvenc listát, kinek melyik funkció a fontosabb.
Az okostelefonokat az autóba integráló, telefon-kihangosításra, zenehallgatásra, filmnézésre és mindenféle másra alkalmas MyLink rendszer először a Cruze-ban debütál (becslésünk szerint 80 ezer forint alatti felárért), de később nyilván a márka csúcsmodelljében is megjelenik.
A minőségérzet közepes, de nem rosszabb, mint a Mazda6-ban vagy az Avensisben
Egy dízel, egy benzines
A kapcsolót billentve lehet kézzel váltani a hatfokozatú automatával
A kapcsolót billentve lehet kézzel váltani a hatfokozatú automatával
Először a benzines motorral vezettük az autót, mert a kétliteres, 160 lóerős dízelmodellek csak pár hónappal később futnak be. A 2,4 literes motor 167 lóerejével nagyjából egy szinten mozog az Insignia 180 lóerős, 1,6 literes turbómotorjával, de a Chevynél nincs felvágás, ha a nagy szívómotor sokkal olcsóbb és régóta bevált darab.
Változó szelepvezérlésével meglepően élénk motornak bizonyult az első benyomások alapján. Korrekten reagál a gázra, nem kell fertályórát várni a felpörgésre, mint az 1,8-as Cruze-ban és normális stílusban autózva jól összedolgozott a hatfokozatú automata váltóval.
A fokozatok kézzel is kapcsolhatók, de elég furcsa módon, a váltókar tetején lévő kapcsolót jobbra-balra billentve. Mindkét motor kapható lesz kézi és automata váltóval, egyformán hat fokozattal.
Nem tudjuk az árát
Szép képe van a középkonzoli monitornak
Szép képe van a középkonzoli monitornak
Az amerikásan lágy billegésnél egészségesebb futómű-hangolással érkezik az európai Malibu. Az elöl-hátul független felfüggesztést eltalálták, a Chevy kényelme és úttartása sem lóg ki a kategória átlagából.
Bár az autóból már van néhány Magyarországon, árát még nem tudjuk. A Malibu piaci rajtja gyakorlatilag csak néhány hónap múlva esedékes, amikor befutnak a kategóriát uraló, dízelmotoros autók. Ha flottamenedzser volnék, megvárnám, mennyire írják ki a mutatós és jól sikerült autót.