Az Audi kínálatába a Q5-ös, az A6-os hibrid variánsa után megérkezett a legnagyobb négykarikásból, az új A8-asból faragott hibrid, és vezettük az A6 allroad quattro legfrissebb példányát is
Az Audi kínálatába a Q5-ös, az A6-os hibrid variánsa után megérkezett a legnagyobb négykarikásból, az új A8-asból faragott hibrid, és vezettük az A6 allroad quattro legfrissebb példányát is
Fotó megosztása:
LED-es lámpák járnak hozzá
LED-es lámpák járnak hozzá
Fotó megosztása:
Öt méternél is hosszabb
Öt méternél is hosszabb
Fotó megosztása:
Szimplán elsőkerekes a legtakarékosabb A8-as
Szimplán elsőkerekes a legtakarékosabb A8-as
Fotó megosztása:
Dupla kipufogó
Dupla kipufogó
Fotó megosztása:
Kétliteres, négyhengeres benzinmotor dolgozik a rács mögött
Kétliteres, négyhengeres benzinmotor dolgozik a rács mögött
Fotó megosztása:
Valami gyanús van a negyedik karikában
Valami gyanús van a negyedik karikában
Fotó megosztása:
Nappali fénycsík LED-ből
Nappali fénycsík LED-ből
Fotó megosztása:
Itt is diódák ontják a fényt
Itt is diódák ontják a fényt
Fotó megosztása:
Üzenet a többieknek: én hibriddel járok
Üzenet a többieknek: én hibriddel járok
Fotó megosztása:
Hátul is van kamera
Hátul is van kamera
Fotó megosztása:
335 literes, ványadt csomagtartócska
335 literes, ványadt csomagtartócska
Fotó megosztása:
Érzékelők itt is
Érzékelők itt is
Fotó megosztása:
Kövessük az energia útját
Kövessük az energia útját
Fotó megosztása:
Kövessük az energia útját
Kövessük az energia útját
Fotó megosztása:
Kövessük az energia útját
Kövessük az energia útját
Fotó megosztása:
Kövessük az energia útját
Kövessük az energia útját
Fotó megosztása:
A német autópályák bája
A német autópályák bája
Fotó megosztása:
Figyelem, óriás az A8-as mellett
Figyelem, óriás az A8-as mellett
Fotó megosztása:
A legszebb grafikájú navigáció
A legszebb grafikájú navigáció
Fotó megosztása:
A temérdek kamera mindent megmutat
A temérdek kamera mindent megmutat
Fotó megosztása:
Tisztán elektromos üzembe is kapcsolható
Tisztán elektromos üzembe is kapcsolható
Fotó megosztása:
Félkilós díszes Audi hamutartó
Félkilós díszes Audi hamutartó
Fotó megosztása:
Elegáns megoldások
Elegáns megoldások
Fotó megosztása:
Sötétben is lát az A8-as
Sötétben is lát az A8-as
Fotó megosztása:
Az analóg óra szinte kötelező
Az analóg óra szinte kötelező
Fotó megosztása:
Dj pult az elöl ülőknek
Dj pult az elöl ülőknek
Fotó megosztása:
Elképesztő ülésállítási lehetőségek
Elképesztő ülésállítási lehetőségek
Fotó megosztása:
Akár egy gázkar és van sportos állás is
Akár egy gázkar és van sportos állás is
Fotó megosztása:
A hátsóknak is jut tekernivaló
A hátsóknak is jut tekernivaló
Fotó megosztása:
12 voltos csatlakozó halom
12 voltos csatlakozó halom
Fotó megosztása:
Elöl a két motor
Elöl a két motor
Fotó megosztása:
Hátul a lítium-ion akksipakk
Hátul a lítium-ion akksipakk
Fotó megosztása:
Nem nyom sokat a hibrid rendszer
Nem nyom sokat a hibrid rendszer
Fotó megosztása:
Hosszabb, szélesebb és magasabb lett a harmadik generáció
Hosszabb, szélesebb és magasabb lett a harmadik generáció
Fotó megosztása:
A légrugóval állítható a hasmagasság
A légrugóval állítható a hasmagasság
Fotó megosztása:
A légrugóval állítható a hasmagasság
A légrugóval állítható a hasmagasság
Fotó megosztása:
Itt már feláras a LED
Itt már feláras a LED
Fotó megosztása:
Quattro hajtás segíti a vezetőt
Quattro hajtás segíti a vezetőt
Fotó megosztása:
Felismeri a settenkedő gyalogost
Felismeri a settenkedő gyalogost
Fotó megosztása:
Talán a legszebb fabetét, ami autóban megtalálható
Talán a legszebb fabetét, ami autóban megtalálható
Fotó megosztása:
Szolid felirat
Szolid felirat
Fotó megosztása:
Szép kapcsolók, gombok a kormányon
Szép kapcsolók, gombok a kormányon
Fotó megosztása:
Az infrakamera képe a műszerfalon
Az infrakamera képe a műszerfalon
Fotó megosztása:
A navigációs képernyőt is megmutatja
A navigációs képernyőt is megmutatja
Fotó megosztása:
A hét műtárgya
A hét műtárgya
Fotó megosztása:
Márkás hifi muzsikál benne
Márkás hifi muzsikál benne
Fotó megosztása:
Hatalmas csomagtartó, csomagzabolázó készlettel
Hatalmas csomagtartó, csomagzabolázó készlettel
Fotó megosztása:
Egy kevésbé elegáns A8-as belső
Egy kevésbé elegáns A8-as belső
Fotó megosztása:
Egy kevésbé elegáns A8-as belső
Egy kevésbé elegáns A8-as belső
Fotó megosztása:
Egy kevésbé elegáns A8-as belső
Egy kevésbé elegáns A8-as belső
Fotó megosztása:
Hangulatvilágítás a tetőben
Hangulatvilágítás a tetőben
Fotó megosztása:
Egy kevésbé elegáns A8-as belső
Egy kevésbé elegáns A8-as belső
Fotó megosztása:
LED-es lámpák járnak hozzá
LED-es lámpák járnak hozzá
Bár idehaza a regadó-változás miatt mára már fogyóban a hibridek és nem hibridek adói közti elképesztő árkülönbség, de az élet ettől nem áll meg, és csak jönnek a hibridek. Így a BMW ActiveHybrid 7 és a Mercedes-Benz S400 Hybrid után – a kategória megteremtőjéről, a Lexus LS600h-ról nem is beszélve – ők is hibrid modellel bővítettek a csúcson.
A késlekedés valahol megbocsátható, hiszen a német prémium szentháromságból egyedüliként az Audi képes tisztán villanymotorral az önálló helyváltoztatásra. Ők komolyabban vették a feladatot, mint a konkurensek. Kérdés, ki akar négyhengeres, elsőkerék-hajtású A8-ast.
Technika
Szerkezetileg az A8-as benzin-elektromos hibridje szinte ugyanaz a konstrukció, mint amit a korábban az A6-osban, illetve a Q5-ben már megismerhettünk. Fogtak egy kétliteres, négyhengeres 211 lóerős turbós benzinmotort, mellé tették az 54 lóerős villanymotort és máris elkészült a hibrid A8-as. Ahogy a sajtóanyag ígéri, hathengeresre jellemző teljesítménnyel, és négyhengeres fogyasztással, károsanyag-kibocsátással.
Öt méternél is hosszabb
A benzin- és a villanymotor egymás mellett dolgoznak, majd nyomatékuk a nyolcfokozatú tiptronic váltón keresztül jut el a kerekekhez. A full hibrid rendszer aránylag csekély, mindössze három-kilométeres hatótávot ígér, tisztán elektromos üzemben – ez gombbal, a műszerfalról kapcsolható – és legfeljebb 100 km/órás tempóig bírja villannyal az autó hátuljába telepített, 1,3kWh-os, hűtött lítium-ion akkumulátor-csomag. Ha nem a jégsapka, vagy a bálnák boldog jövője a cél, hanem gyorsan szeretne haladni a tulaj, akkor a két motor összesen 245 lóereje 7,7 másodperc alatt lendíti át a kocsit a százas tempón.
Papíron az átlagfogyasztás imponáló, mindössze 6,3 liter benzint – 147 gramm/km CO2 kibocsátás mellett – éget el a fogyóban lévő földi szénhidrogén-készletből a csupán 130 kilogrammnyi hibrid rendszerrel felhizlalt, 1870 kg-os A8-as. A kis saját tömeg – kategóriájának legkönnyebbje a hibrid A8-as – nemcsak a könnyű hibrid rendszernek, hanem a 231 kilogrammos, szinte teljes egészében alumíniumból készülő karosszériának is köszönhető – csak a B-oszlop környékén találni extra erős acélt.
Kövessük az energia útját
Kövessük az energia útját
Kívülről a LED-es fényszórók, és a Hybrid feliratok árulják el, hogy a tulajdonost a szörnyű, 5,1 méteres autóméret ellenére valamennyire mégis érdekli a környezete.
A sofőr előtt mások a műszerek, a fordulatszámmérő helyére olyan műszer került, amely az energiaáramlás irányát és mértékét mutatja. A kerek számlapos műszerek közé természetesen az A8-asban is kitehető a lassan már minden hibrid autó kötelező tartozéka, az animált energiaáramlás mutató. Így az analfabéták is tudhatják, mikor működik csak a villanymotor, mikor a benzines, mikor dolgoznak együtt, és mikor töltődik az akksiba a mozgási energia.
Dj pult az elöl ülőknek
A bent ülőket az Active Noise Control fantázianevű rendszer fosztja meg a motorhangtól, amit ellen-fázisú hanghullámokkal olt ki, így az utasok szinte teljes csöndben, minden elképzelhető extrával ellátva utazhatnak céljuk felé. Az üléseket 12 irányban lehet állítani, külön menü is kell hozzá, fűthetők, szellőztethetők és öt programos masszázsfunkciójuk is van.
Gyári fotók a képre kattintva bújnak elő:
Hátul a lítium-ion akksipakk
Hátul a lítium-ion akksipakk
Menet közben az A8-as teljesen szerethető járgány. Száguldásra nem nagyon csábít – furcsa és idegen is lenne ez a hibrid jellemétől – de a kényelmes, dinamikus haladáshoz bőven elegendő a rendelkezésre álló 245 lóerő is. A légrugón suhanó, kényelmes, prémiumkivitelű belsőben pedig boldogan és zölden suhanhatnak az utasok a szinte minden részletében személyre szabható részletek között.
Egyedül az autó méretéhez képest komikus, csupán 335 literes csomagtartó a furcsa. A japánok ennél jóval nagyobbat is tudnak hibrid autóban.
Audi a határba: új A6 allroad quattro
Hosszabb, szélesebb és magasabb lett a harmadik generáció
A 2000-ben, illetve 2006-ban bemutatott első és második generációs terepes A6-os után idén megérkezett a legfrissebb, harmadik széria is az A6 allroad quattróból.
Az A6-os kombijának – Avant – terepes változata az aszfaltutat elhagyva is kalandokat ígérő, légrugóval, négykerék-hajtással felszerelt igazán látványos modell. Külsőre az egyedi hűtőrács, lökhárítók, küszöbök és légterelők teszik könnyen felismerhetővé az allroad quattrót. A 4,94 méter hosszú, 2,91 méteres tengelytávú autó karosszériája 6 mm-rel hosszabb, 36-tal szélesebb és 13-mal magasabb lett, mint a korábbi változaté. Az ötödében aluból készült kasztni 15 százalékkal könnyebb, mintha tisztán acélból készülne.
Felismeri a settenkedő gyalogost
Felismeri a settenkedő gyalogost
A spoilerekkel, kerékjárat-szélesítésekkel terepesnek tűnő autó nem jön zavarba akkor sem, ha valóban le kell térni vele az aszfaltról. A szükség esetén magasra emelhető, légrugós karosszéria és a fejlett összkerék-hajtás segíti ki ilyenkor a sofőrt.
Csomagtartójába 565 liternyi szabadidős-kellék fér be, amelyhez okos, csomagrögzítő rendszer is tartozik.
Az új A6 allroad quattro négyféle, hathengeres motorral indul a piacon, amelyek közül egy benzines, a többi dízel. Mindegyikük háromliteres V6-os, teljesítményük pedig 204 és 313 lóerő között változik.
A gyári allroad quattro képekért katt ide:
Míg az A8 Hybridnek nincs pontos ára, csupán annyit tudni róla, hogy valahol 24,5 és 25 millió forint környékén lesz, és Európa szerte májustól kapható, addig az A6 allroad quattro árai már az Audi oldalán elérhetőek. Eszerint a legolcsóbb, terepes A6-os 3,0 literes dízelmotorral, 204 lóerővel 18,1 millió forintért vihető haza.