Amikor Kati, a Peugeot PR-ese a bemutatóról hazafelé tartva a lisszaboni reptéren megkérdezte, milyen volt a kocsi, könnyű volt válaszolnom. Nagyszerű – három nagy hibával. A futómű kellemetlen, az érintőképernyős vezérlőközpont használhatatlan, az ötfokozatú váltó a legrosszabb, amit ebben az évezredben próbáltam. És, ezt tessenek elképzelni: mindezekkel együtt a 208-as Peugeot a legjobb, legharmonikusabb, legizgalmasabb, legkreatívabb Polo-kategóriás kisautó mind közül a mezőnyben: az összes többi szürke egérnek hat mellette.
A Peugeot új kisautója, a 208-as. Portugáliában mutatta be a nemzetközi sajtónak a gyártó
A Peugeot új kisautója, a 208-as. Portugáliában mutatta be a nemzetközi sajtónak a gyártó
Fotó megosztása:
Három vagy öt ajtóval, 68-tól 156 lóerőig terjedő teljesítménnyel készül
Három vagy öt ajtóval, 68-tól 156 lóerőig terjedő teljesítménnyel készül
Fotó megosztása:
A Peugeot 208 csinos, tágas, kis benzinmotorjával gazdaságos és agilis. Ugyancsak alkalmasnak tűnik a konkurencia megszorongatására Európában
A Peugeot 208 csinos, tágas, kis benzinmotorjával gazdaságos és agilis. Ugyancsak alkalmasnak tűnik a konkurencia megszorongatására Európában
Fotó megosztása:
A dizájn kitűnő, még a legfrissebb versenytársak is fáradtnak, unalmasnak tűnnek mellette
A dizájn kitűnő, még a legfrissebb versenytársak is fáradtnak, unalmasnak tűnnek mellette
Fotó megosztása:
A 206-os és utódai hagyományosan inkább női autók, de a 208-ban azért megvan a szükséges agresszió, hogy kevésbé rózsaszínben a férfiakat is behálózza
A 206-os és utódai hagyományosan inkább női autók, de a 208-ban azért megvan a szükséges agresszió, hogy kevésbé rózsaszínben a férfiakat is behálózza
Fotó megosztása:
Bár a Yaris és a Polo is felsejlik benne, a 208 önálló egyéniség és igazi Peugeot
Bár a Yaris és a Polo is felsejlik benne, a 208 önálló egyéniség és igazi Peugeot
Fotó megosztása:
Bár a Yaris és a Polo is felsejlik benne, a 208 önálló egyéniség és igazi Peugeot
Bár a Yaris és a Polo is felsejlik benne, a 208 önálló egyéniség és igazi Peugeot
Fotó megosztása:
Bár a Yaris és a Polo is felsejlik benne, a 208 önálló egyéniség és igazi Peugeot
Bár a Yaris és a Polo is felsejlik benne, a 208 önálló egyéniség és igazi Peugeot
Fotó megosztása:
A hátsó lámpában három karmot kellene látnunk a sajtóanyag szerint
A hátsó lámpában három karmot kellene látnunk a sajtóanyag szerint
Fotó megosztása:
Jellegzetes vonalak, jó arányok; megismételheti a 206 sikerét
Jellegzetes vonalak, jó arányok; megismételheti a 206 sikerét
Fotó megosztása:
Egyszerű, de stílusos a 2x5 küllős felni
Egyszerű, de stílusos a 2x5 küllős felni
Fotó megosztása:
A háromajtós modell egy szélerőmű-parkban
A háromajtós modell egy szélerőmű-parkban
Fotó megosztása:
Sajnos nem villannyal megy, van olyan változat (1.4 HDI), ami 3,4 litert eszik csak katalógus szerint
Sajnos nem villannyal megy, van olyan változat (1.4 HDI), ami 3,4 litert eszik csak katalógus szerint
Fotó megosztása:
Nagyon fontos modell a Peugeot-nak, sokat várnak tőle
Nagyon fontos modell a Peugeot-nak, sokat várnak tőle
Fotó megosztása:
Az első túlnyúlás 6 centit csökkent a 207-hez képest
Az első túlnyúlás 6 centit csökkent a 207-hez képest
Fotó megosztása:
Két centivel keskenyebb, mint a 207 volt
Két centivel keskenyebb, mint a 207 volt
Fotó megosztása:
110 kilóval könnyebb a 207-nél, azonos motorral
110 kilóval könnyebb a 207-nél, azonos motorral
Fotó megosztása:
975 kiló a legkönnyebb 208
975 kiló a legkönnyebb 208
Fotó megosztása:
Hátul egy centivel csökkent a túlnyúlás a 207-hez képest
Hátul egy centivel csökkent a túlnyúlás a 207-hez képest
Fotó megosztása:
Sportos, erőteljes a háromajtós dizájnja
Sportos, erőteljes a háromajtós dizájnja
Fotó megosztása:
Sportos, erőteljes a háromajtós dizájnja
Sportos, erőteljes a háromajtós dizájnja
Fotó megosztása:
A LED-es menetjelző jól sikerült, nem bazári
A LED-es menetjelző jól sikerült, nem bazári
Fotó megosztása:
Az 508 után a 208-on is ott a félig rejtett márkajelzés
Az 508 után a 208-on is ott a félig rejtett márkajelzés
Fotó megosztása:
Sportos, agresszív a háromajtós orra
Sportos, agresszív a háromajtós orra
Fotó megosztása:
0,29 a legáramvonalasabb 208-as cw-értéke - ez igen jónak számít
0,29 a legáramvonalasabb 208-as cw-értéke - ez igen jónak számít
Fotó megosztása:
Mindkettő tágas, de amennyivel hatásosabb a háromajtós, annyival praktikusabb a másik
Mindkettő tágas, de amennyivel hatásosabb a háromajtós, annyival praktikusabb a másik
Fotó megosztása:
Körülvágott fotók, hogy jobban átjöjjön a forma
Körülvágott fotók, hogy jobban átjöjjön a forma
Fotó megosztása:
Körülvágott fotók, hogy jobban átjöjjön a forma
Körülvágott fotók, hogy jobban átjöjjön a forma
Fotó megosztása:
Körülvágott fotók, hogy jobban átjöjjön a forma
Körülvágott fotók, hogy jobban átjöjjön a forma
Fotó megosztása:
Körülvágott fotók, hogy jobban átjöjjön a forma
Körülvágott fotók, hogy jobban átjöjjön a forma
Fotó megosztása:
Méretek
Méretek
Fotó megosztása:
Városi kisautó, de hatfokozatú váltóval, vagy az üvöltésre felkészülve el lehet indulni vele nyaralni is nyugodtan
Városi kisautó, de hatfokozatú váltóval, vagy az üvöltésre felkészülve el lehet indulni vele nyaralni is nyugodtan
Fotó megosztása:
A férfimodell sem tud egyszerre előre nézni és rádiót állítani - a kevésgombos érintőképernyő nem túl szerencsés
A férfimodell sem tud egyszerre előre nézni és rádiót állítani - a kevésgombos érintőképernyő nem túl szerencsés
Fotó megosztása:
A tetőablak alatti hangulatfény nagy flash éjszaka
A tetőablak alatti hangulatfény nagy flash éjszaka
Fotó megosztása:
Biztonság van bőven: szinte biztos az 5 NCAP-csillag
Biztonság van bőven: szinte biztos az 5 NCAP-csillag
Fotó megosztása:
Átlagos technika, csak a háromhengeres benzinmotor érdekes műszaki szempontból
Átlagos technika, csak a háromhengeres benzinmotor érdekes műszaki szempontból
Fotó megosztása:
Jobb- és balkezesek egyaránt csapkodhatnak
Jobb- és balkezesek egyaránt csapkodhatnak
Fotó megosztása:
Az ugyancsak gazdagon felszerelt tesztautó beltere szokatlanul igényes ebben a kategóriában
Az ugyancsak gazdagon felszerelt tesztautó beltere szokatlanul igényes ebben a kategóriában
Fotó megosztása:
A Legszebb ajtóbelső 2012-díj egyik várományosa
A Legszebb ajtóbelső 2012-díj egyik várományosa
Fotó megosztása:
A Legszebb ajtóbelső 2012-díj egyik várományosa
A Legszebb ajtóbelső 2012-díj egyik várományosa
Fotó megosztása:
A nagy ötlet: legyen pici a kormány, és tegyük fölé a műszereket!
A nagy ötlet: legyen pici a kormány, és tegyük fölé a műszereket!
Fotó megosztása:
Hamar megszokható a furcsa vezetési helyzet. A kormány alja különben pont ott van, ahol a 207-esben is volt
Hamar megszokható a furcsa vezetési helyzet. A kormány alja különben pont ott van, ahol a 207-esben is volt
Fotó megosztása:
A P E U G E O T felirat a motorháztető alján és a kormány alján rímelget egymásra
A P E U G E O T felirat a motorháztető alján és a kormány alján rímelget egymásra
Fotó megosztása:
Egy fapadosabb modell beltere feketében - így sem rossz
Egy fapadosabb modell beltere feketében - így sem rossz
Fotó megosztása:
Egyszerű, világos, és nem kell mélyre ejteni a tekintetet az útról
Egyszerű, világos, és nem kell mélyre ejteni a tekintetet az útról
Fotó megosztása:
Ez a jó váltó! A nagyobb motorokat csak kínozza az érthetetlenül rövid ötös váltó
Ez a jó váltó! A nagyobb motorokat csak kínozza az érthetetlenül rövid ötös váltó
Fotó megosztása:
Példás konnektorbőség a középkonzol alján
Példás konnektorbőség a középkonzol alján
Fotó megosztása:
Még a pedálok is szépek
Még a pedálok is szépek
Fotó megosztása:
Az újradizájnolt bajuszkapcsoló is jelzi: új korszakot kezdett a Peugeot
Az újradizájnolt bajuszkapcsoló is jelzi: új korszakot kezdett a Peugeot
Fotó megosztása:
Az érintőképernyő rádiós nézete
Az érintőképernyő rádiós nézete
Fotó megosztása:
Navi - Portugáliában ügyesen irányított az 500 eurós készülék
Navi - Portugáliában ügyesen irányított az 500 eurós készülék
Fotó megosztása:
Kétzónás klíma, Laguna-módra billentyűs hőfokszabályzókkal
Kétzónás klíma, Laguna-módra billentyűs hőfokszabályzókkal
Fotó megosztása:
A sportos ülés úgy 90 kilóig kényelmes, fölötte szorít
A sportos ülés úgy 90 kilóig kényelmes, fölötte szorít
Fotó megosztása:
A dízelek Stop-Startosak, a háromhengeres benzineshez majd ősztől jön ez a fogyasztáscsökkentő okosság
A dízelek Stop-Startosak, a háromhengeres benzineshez majd ősztől jön ez a fogyasztáscsökkentő okosság
Fotó megosztása:
Hátul is tágas, és még a háromajtós sem fojtogatóan zárt
Hátul is tágas, és még a háromajtós sem fojtogatóan zárt
Fotó megosztása:
A panoráma üvegtető remek hangulatot teremt
A panoráma üvegtető remek hangulatot teremt
Fotó megosztása:
Szívesen pörög az 1,6-os dízel, 92 lóerővel se rossz, de 115-tel az igazi
Szívesen pörög az 1,6-os dízel, 92 lóerővel se rossz, de 115-tel az igazi
Fotó megosztása:
Mély kesztyűtartó, DVD-olvasóval
Mély kesztyűtartó, DVD-olvasóval
Fotó megosztása:
Még a tükör körüli blokk is nagyautós - a 208 szinte feleslegessé teszi a Golf-kategóriát
Még a tükör körüli blokk is nagyautós - a 208 szinte feleslegessé teszi a Golf-kategóriát
Fotó megosztása:
68-tól 115 lóerőig terjed a dízel-skála
68-tól 115 lóerőig terjed a dízel-skála
Fotó megosztása:
Az 1,2 literes háromhengeres a legjobb, amit valaha próbáltam (bocs, Nissan Micra)
Az 1,2 literes háromhengeres a legjobb, amit valaha próbáltam (bocs, Nissan Micra)
Fotó megosztása:
A rövid váltóval 70-nél kétezret forog ötödikben az 1,6-os, 120 lovas benzinmotor is. Minek?
A rövid váltóval 70-nél kétezret forog ötödikben az 1,6-os, 120 lovas benzinmotor is. Minek?
Fotó megosztása:
A kategóriában kifejezetten tágas a pótkerék nélkül 311 literes csomagtér
A kategóriában kifejezetten tágas a pótkerék nélkül 311 literes csomagtér
Fotó megosztása:
A kategóriában kifejezetten tágas a pótkerék nélkül 311 literes csomagtér
A kategóriában kifejezetten tágas a pótkerék nélkül 311 literes csomagtér
Fotó megosztása:
A kategóriában kifejezetten tágas a pótkerék nélkül 311 literes csomagtér
A kategóriában kifejezetten tágas a pótkerék nélkül 311 literes csomagtér
Fotó megosztása:
A kategóriában kifejezetten tágas a pótkerék nélkül 311 literes csomagtér
A kategóriában kifejezetten tágas a pótkerék nélkül 311 literes csomagtér
Fotó megosztása:
A kategóriában kifejezetten tágas a pótkerék nélkül 311 literes csomagtér
A kategóriában kifejezetten tágas a pótkerék nélkül 311 literes csomagtér
Fotó megosztása:
A kategóriában kifejezetten tágas a pótkerék nélkül 311 literes csomagtér
A kategóriában kifejezetten tágas a pótkerék nélkül 311 literes csomagtér
Fotó megosztása:
A 200-as sorozat fontos modell a Peugeot-nak
A 200-as sorozat fontos modell a Peugeot-nak
Fotó megosztása:
A célcsoport: nem lőnek senkire, vagyis mindenkire lőnek
A célcsoport: nem lőnek senkire, vagyis mindenkire lőnek
Fotó megosztása:
Trendforduló súlyban
Trendforduló súlyban
Fotó megosztása:
Új megközelítés: ne a kormányon át nézz, hanem át fölötte!
Új megközelítés: ne a kormányon át nézz, hanem át fölötte!
Fotó megosztása:
Okostelefon-világ az autóban - játszani jó, de nem mindig praktikus
Okostelefon-világ az autóban - játszani jó, de nem mindig praktikus
Fotó megosztása:
Bónusztrack a képgaléria végére: lány, autóval sorozat
Bónusztrack a képgaléria végére: lány, autóval sorozat
Fotó megosztása:
Bónusztrack a képgaléria végére: lány, autóval sorozat
Bónusztrack a képgaléria végére: lány, autóval sorozat
Fotó megosztása:
Bónusztrack a képgaléria végére: lány, autóval sorozat
Bónusztrack a képgaléria végére: lány, autóval sorozat
Fotó megosztása:
Bónusztrack a képgaléria végére: lány, autóval sorozat
Bónusztrack a képgaléria végére: lány, autóval sorozat
Fotó megosztása:
Bónusztrack a képgaléria végére: lány, autóval sorozat
Bónusztrack a képgaléria végére: lány, autóval sorozat
Fotó megosztása:
Bónusztrack a képgaléria végére: lány, autóval sorozat
Bónusztrack a képgaléria végére: lány, autóval sorozat
Fotó megosztása:
Bónusztrack a képgaléria végére: lány, autóval sorozat
Bónusztrack a képgaléria végére: lány, autóval sorozat
Fotó megosztása:
Bónusztrack a képgaléria végére: lány, autóval sorozat
Bónusztrack a képgaléria végére: lány, autóval sorozat
Fotó megosztása:
Bónusztrack a képgaléria végére: lány, autóval sorozat
Bónusztrack a képgaléria végére: lány, autóval sorozat
Fotó megosztása:
Ez a kép pedig a 2012-es Év Autós Sajtófotója citromdíj várományosa
Ez a kép pedig a 2012-es Év Autós Sajtófotója citromdíj várományosa
Fotó megosztása:
Még egy pár láb, és ...
Még egy pár láb, és ...
Fotó megosztása:
... köszönjük a figyelmet!
... köszönjük a figyelmet!
Fotó megosztása:
Hamar megszokható a furcsa vezetési helyzet. A kormány alja különben pont ott van, ahol a 207-esben is volt
Hamar megszokható a furcsa vezetési helyzet. A kormány alja különben pont ott van, ahol a 207-esben is volt
Forradalmi kormány
A Peugeot 208 tulajdonképpen semmi más, mint egy csinos, tágas, praktikus, okosan megtervezett, nagyon jó minőséget ígérő kisautó, korszerű – ha nem is a legmodernebb – műszaki tartalommal. Tavalyelőtt ez még elég tudott lenni a VW Polónak egy Év Autója-díjhoz, de most már 2012 van, új Yarisszal és Kia Rióval, szóval ki kellett találni valami mást is az alapokon túl a Peugeot-nál, ha biztosra akartak menni az új 200-as modellel. Nem volt nehéz, elvégre a Peugeot egy francia vállalat.
Amikor már azt hinnénk, mindent kitalált az autóipar, amit csak lehet egy sorozatgyártású modellnél, mindig jönnek a franciák, és csinálnak valami elképesztő geget. A hidropneumatikus rugózás, a nyitható keménytető és a dízelhibrid után most azt találták ki, hogy a kormány legyen akkora, mint egy gokarté, és felette átnézve láthassuk a műszereket.
A P E U G E O T felirat a motorháztető alján és a kormány alján rímelget egymásra
És, hölgyeim és uraim: a 208-as kis kormánya – jó! A karima alja éppolyan magasan van, mint a 207-esé, de a kis átmérő miatt így is kényelmesen ellátni felette az órák felé. Ráadásul a lapított, mokány, sportos kis kormány fogása eltalált vastagsága és főleg a nagyon finom bőrkárpit miatt igen kellemes. Az elektromos szervó elvégzi a meló nagyját helyettünk, így az áttételezés is direkt lehetett – lett is. A 208-as olyan fürgeséggel pattogtatható a sávok között, amilyen tapasztalatot a szériaautók között így hamarjában csak az
új Honda Civic-kel kapcsolatban tudok felidézni.
Az érintőképernyő rádiós nézete
Az érintőképernyő rádiós nézete
Az autó nem telefon
Ha már ekkorát lelkesedtem a 208 egyik nagy újítása miatt, hadd panaszkodjam is gyorsan egy másik okán. A Peugeot észrevette, hogy manapság már több embernek van érintőképernyős okostelefonja – legalábbis a fejlett világban -, mint amennyinek nincs. Miért ne lehetne akkor az egész infotainment-rendszert kicserélni egy nagy érintőképernyőre, gondolták, és kicserélték. Sajnos.
Ne legyen igazam, de úgy sejtem, a biztosítók hamarosan jelentősen felárazzák majd a 208-asok KGFB és Casco-díjait. Mert, hiába vannak rádió- és telefongombok a kormányon, egy-egy funkcióváltás a navigációban, vagy egy átbökés a Kossuthról a Petőfire annyi odanézéssel kombinált nyomkodást és böködést igényel, hogy az már a biztonságot is veszélyezteti. Anyukám mindig azt mondta, hogy okos ember a más kárán tanul – hát a Peugeot mintha nem tanult volna a BMW i-Drive sztorijából. Elkövették ugyanazt a hibát, csak amíg a bajorok egy évtizede egy tekerentyűvel akarták kiváltani a jól bevált tucatnyi közvetlen funkciógombot a műszerfalon, a franciák egy egérmozival próbálták meg ugyanezt.
No sebaj, majd a ráncfelvarrásnál odakerülnek a gombok, amik hiányoznak, addig meg minden 208-tulaj álljon meg, ha zoomolni akar a navin, vagy fel akar hívni valakit a kihangosítóról!
Hátul egy centivel csökkent a túlnyúlás a 207-hez képest
Sok okosság, pár butaság
A gazdagon extrázott tesztautó-parkkal szerzett tapasztalataink alapján egyelőre nem tudjuk, milyen lesz a majdani átlag-208. Ezek a kétzónás klímás, csúcshifis, üvegtetős, sportüléses kocsik mindenesetre a mai kisautó-mezőnyben jónak tűntek, helyenként kiemelkedően értelmes megoldásokkal. Két USB-csatlakozót például még Audiban se látni, a 208-asban pedig volt.
A tetőablak alatti hangulatfény nagy flash éjszaka
A tetőablak alatti hangulatfény nagy flash éjszaka
Az üvegtető alatt körbefutó hangulatfény pazar háttérvilágítást ad éjszakai kocsikázáshoz. A kormányküllőn végre-valahára olyan hangerő-szabályzót találtam a rádióhoz, amit tekerni kell, nem nyomkodni, mint a legtöbb kocsiban. Ja, és a Peugeot 208-asé alighanem a legszebb ajtóbelső a kategóriában, most és mindörökké.
Ugyanakkor a háromajtós kocsiban az utasoldali ablakemelő nem automata, a mobiltelefonnak nincs egy átkozott lyuk vagy odú sehol, ahova csak kényelmesen bedobhatná az ember, ahogy beül a kocsiba, a hátsó ülések támlái pedig nem dőlnek síkba a padlóval leborításnál. De ezek aprócska hibák, annyit sem számítanak, mint Cindy Crawfordon az anyajegy. Vagy csak pont annyit: valahogy még vonzóbb lesz tőlük a 208.
Bár a Yaris és a Polo is felsejlik benne, a 208 önálló egyéniség és igazi Peugeot
Gerinc, ideg és vizuális aláírás
A 208 külsejéről a magam egyszerű, földhözragadt férfieszével csak annyit tudnék mondani, hogy aranyos, arányos, és nagyon jól állnak neki az olyan rafinált új színek, mint például a szürkésrózsaszín (lásd a tengerparti képeken). Ja, és hogy jópofa ötlet az 508 orráról már ismert félig rejtett P E U G E O T felirat megismétlése itt is az oroszlán alatt.
A hátsó lámpában három karmot kellene látnunk a sajtóanyag szerint
A hátsó lámpában három karmot kellene látnunk a sajtóanyag szerint
De szerencsére a márkánál nálam sokkal gazdagabb fantáziával megáldott marketingesek dolgoznak. Így a sajtóanyagot lapozgatva megtudtam, hogy az autó hátán gerincként fut végig egy él, az ötajtós kasztni oldalán idegként húzódik egy másik, hogy a LED-es menetjelző elöl és a bumeráng formájú hátsó lámpa jellegzetes vizuális aláírást ad a 208-asnak, hogy a krómhűtőmaszk lebeg, és hogy a háromajtós ablakvonala kiköpött olyan, mint az ikonikus 205-ösé volt.
Akárhogy is, tetszik, és nem beszéltem olyan kollégával a bemutatón, akinek ne tetszett volna – se fiúval, se lánnyal.
a videó a hirdetés után indul
Úgy nagyobb, hogy kisebb
A 208-as négy felnőtt számára kifejezetten kényelmes, tágas, szellős, pláne ha üvegtetős – talán csak vállban szorít egy kicsit. És úgy tud ekkora lenni, hogy kisebb, mint elődje!
Hátul is tágas, és még a háromajtós sem fojtogatóan zárt
Hátul is tágas, és még a háromajtós sem fojtogatóan zárt
A 207-esnél két centivel keskenyebb, egy centivel alacsonyabb, elöl 6, hátul 1 centivel rövidebb túlnyúlású autó hátul öt centiméterrel kínál hosszabb lábteret elődjénél. Ráadásul a nagy ablakokkal, a viszonylag alacsonyan tartott övvonallal még a háromajtós karosszéria hátsó ülésén is jól érzi magát a hátra került utas.
Míg egy háromajtós Mégane-ban, Astrában hátul kilométerek alatt klausztrofóbiás sokkot kapna még Drakula gróf is, egy háromajtós 208-ban még a tájban is csaknem egyformán elgyönyörködhet minden utazó.
A sportos ülés úgy 90 kilóig kényelmes, fölötte szorít
A sportos ülés úgy 90 kilóig kényelmes, fölötte szorít
Nem csak kicsi, könnyű is az autó. A 208-as azonos motorral 110 kilogrammal kevesebbet nyom, mint elődje, a legkisebb motorral szerelt alapmodell csupán 975 kiló. A súlytakarékos tervezés jót tesz a dinamikának – még a háromhengeres, 82 lovas 1,2-es motorkával is fickósnak, fürgének tűnt a kocsi. (Azért a 68 lóerős egyliteres alapmodellt nem merték ideadni a bemutatón.)
115 lóerő több mint 120, 3 henger több mint 4
68-tól 156 lóerőig terjed a 208-es teljesítményskálája, miszerint
68 LE: 999 cm3-es, háromhengeres szívó benzinmotor,
68 LE: 1398 cm3-es, négyhengeres HDI ( 2TR duplakuplungos automatával is)
82 LE: 1199 cm3-es, háromhengeres szívó benzin (hamarosan automatával is)
92 LE: 1598 cm3-es, négyhengeres HDI (automatával is)
95 LE: 1397 cm3-es, négyhengeres szívó benzin
115 LE: 1,6 HDI, csak erősebben
120 LE: 1598 cm3, négyhengeres szívó benzin
156 LE: 1598 cm3-es négyhengeres turbós benzinmotor
Az 1,2 literes háromhengeres a legjobb, amit valaha próbáltam (bocs, Nissan Micra)
Az 1,2 literes háromhengeres a legjobb, amit valaha próbáltam (bocs, Nissan Micra)
A fenti választékból a vastagon szedett verziókat tudtuk kipróbálni, pár-pár tucat kilométer erejéig. A tanulság: a 208-as legjobb, legharmonikusabb változata alighanem az 1,2 literes, háromhengeres benzinlmotor – lesz, az egyelőre még nem rendelhető, homologizáció alatt álló duplakuplungos automatával társítva.
A motor a teszten a legjobb benyomást tette minden újságíróra. Kulturáltan jár, ugyanakkor érdekes, izgalmas hangja is van (a négyhengeres, 120 lovas, BMW-eredetű VTI néma csendben tette a dolgát, amivel furcsán lélektelen autót csinált a különben oly eleven 208-ból). Alacsony fordulaton nyomatékból tol, pörgetve lelkesen húz – ilyen jó háromhengeres motort én még nem próbáltam, ideértve a Nissan kompresszoros csodáját is a Micrában.
Bónusztrack a képgaléria végére: lány, autóval sorozat
Még a gyalázatosan pontatlanul kapcsolható, irgalmatlan hosszú utakon járó és értelmetlenül rövid kiosztású ötfokozatú váltót is majdnem megszerettette velem. Amíg az 1,6-os motorért a szívem szakadt meg, amikor autópályán 130-nál majdnem 4000-en kínozta a gonosz szerkezet, a kis háromhengeres olyan jókedvűen rikoltozott ilyenkor, hogy szinte nem is zavart a nagy pörgés. Persze a fogyasztáson majd meglátszik a dolog – aki ilyet vesz, és gyakran merészkedik ki sztrádára 208-asával, ne lepődjön meg, ha nem jön össze majd a katalógusban ígért 4,5 literes fogyasztás. Talán a másfélszerese lehet reális.
Valószínűleg az is nagyban a váltón dőlt el, hogy a 115 lóerős dízelmotor még úgy is sokkal jobb benyomást tett ránk a 208-asban az amúgy remek 1,6-os benzinesnél, hogy nem mi fizettük a tesztek üzemanyagát. Mert ezt a motort olyan hatfokozatú váltóval kínálja a Peugeot, ami illeszkedik a motor karakteréhez. Még a szerpentines szakaszon is jobban élveztük ezt a dízelt, mint a benzinest: no persze az igazi motor ide a 156 lovas turbó lett volna, addig is, amíg nem jön meg a Genfben már beharangozott GTI, 200 lóerő feletti teljesítménnyel.
Sportos, erőteljes a háromajtós dizájnja
Pattogva dől, hirtelen
A futómű kezdetben csalódás volt, de aztán a különleges háromhengeressel még ezt is majdnem elkezdtem szeretni. Hirtelen kormánymozdulatra a kasztni egy nagyot dől, de aztán a rugók határozottan felkeményednek, és tartják az autót – a csillapítás pedig kimondottan feszes. Vagyis a 208 sportosnak lágy, kényelmesnek kemény, és közben mindig pattog egy kicsit.
Kell a fura orgánumú, vidám motor, hogy ez az eléggé félrecsúszottnak ható karakterisztika összeálljon, és már-már elhiggye az ember, hogy talán direkt tervezték ilyen érdekesre a mérnök, nem csak így sikerült.
Az árát már tudom, de titok
A 208 sikerét Nyugat-Európában alighanem semmi nem akaszthatja meg, és nálunk is csak egyvalami tehetne ilyet: ha nagyon drága lenne. Nos, én már tudom, hogy az lesz-e (legalábbis a belépőmodell), de Kati, a PR-es megkért minket, hogy a hazai forgalmazás hivatalos megkezdéséig, csütörtökig ezt még ne áruljuk el.
De akármennyi is lesz, mindenkinek, aki kisautó vásárlásán töri a fejét – pláne, ha nő -, azt javaslom, ne döntsön csütörtökig. Még emlékszem, amikor anyukám, talán ’99-ben megrendelte a Peugeot 206-osát, aztán kinevezték főfőnökké, és járt volna neki egy hivatali Passat – ő pedig kijárta, hogy a nagy német limuzin helyett a cég vegye meg a már megrendelt kis Peugeot-t, kábé fele áron. És azzal járt úgy öt évig, boldogan.
Márpedig ha a 206-osba ennyire bele lehetett szerelmesedni akkor, hát a 208-asba legalább annyira bele lehet, most. És, hölgyeim, ugye milyen kellemetlen volna, ha már házasságkötés után jönne szembe a szerelem az utcán!