Adatlap
BMW 328i Sport
Essünk túl a nehezén: kézi váltóval is 10,5 millió Ft a 328i listaára, de a nyolcfokozatú sport-automata váltó erre rátesz 800 700 forintot
Essünk túl a nehezén: kézi váltóval is 10,5 millió Ft a 328i listaára, de a nyolcfokozatú sport-automata váltó erre rátesz 800 700 forintot
Fotó megosztása:
200 fölött is bitang erő van ebben az autóban. Már 1250-es fordulatszámon lead 350 Nm-t
200 fölött is bitang erő van ebben az autóban. Már 1250-es fordulatszámon lead 350 Nm-t
Fotó megosztása:
Több mint 2000 kilométert futott nálunk a tesztautó, nem véletlenül mentünk vele ilyen sokat. Futóműve és kormányzása majdnem tökéletes
Több mint 2000 kilométert futott nálunk a tesztautó, nem véletlenül mentünk vele ilyen sokat. Futóműve és kormányzása majdnem tökéletes
Fotó megosztása:
8 literrel el lehet járni vele, persze nem városban
8 literrel el lehet járni vele, persze nem városban
Fotó megosztása:
Ha számít, hogy az utat nem csak megtenni lehet, hanem élvezni is, akkor a 3-as BMW nem okoz csalódást. Akkor sem, ha a 328i-ben már nem hat henger van, hanem póriasan csak négy
Ha számít, hogy az utat nem csak megtenni lehet, hanem élvezni is, akkor a 3-as BMW nem okoz csalódást. Akkor sem, ha a 328i-ben már nem hat henger van, hanem póriasan csak négy
Fotó megosztása:
Ide jutottunk: nincs már soros hathengeres szívómotor a Hármasban. Kérdés, hogy ez olyan nagy baj-e?
Ide jutottunk: nincs már soros hathengeres szívómotor a Hármasban. Kérdés, hogy ez olyan nagy baj-e?
Fotó megosztása:
184 lóerős ez a turbómotor a 320i-ben. Az sem lehet rossz, de ez a verzió csodálatos
184 lóerős ez a turbómotor a 320i-ben. Az sem lehet rossz, de ez a verzió csodálatos
Fotó megosztása:
Sport Line-kivitelben harcosabb az orra a korábban tesztelt Modernénél
Sport Line-kivitelben harcosabb az orra a korábban tesztelt Modernénél
Fotó megosztása:
Sport Line-kivitelben harcosabb az orra a korábban tesztelt Modernénél
Sport Line-kivitelben harcosabb az orra a korábban tesztelt Modernénél
Fotó megosztása:
Ebben a színben sokan felismerték, hogy egy új BMW-t látnak
Ebben a színben sokan felismerték, hogy egy új BMW-t látnak
Fotó megosztása:
Minden porcikáját úgy alkották meg, hogy szeretni és élvezni lehessen minden egyes elégetett benzincseppet
Minden porcikáját úgy alkották meg, hogy szeretni és élvezni lehessen minden egyes elégetett benzincseppet
Fotó megosztása:
Még mindig kényelmetlenek az erősített oldalfalú, defekttűrő gumik
Még mindig kényelmetlenek az erősített oldalfalú, defekttűrő gumik
Fotó megosztása:
Egyformán 626 000 forintba kerül a Modern-, a Luxury- és a Sport Line kivitel
Egyformán 626 000 forintba kerül a Modern-, a Luxury- és a Sport Line kivitel
Fotó megosztása:
Hightech a szélvédő mögött
Hightech a szélvédő mögött
Fotó megosztása:
Magasfényű fekete tükörház jár a Sport kivitellel
Magasfényű fekete tükörház jár a Sport kivitellel
Fotó megosztása:
Nem sokat változott az elődjéhez képest, 2004-2005-ben sokkal modernebb autó volt az E90
Nem sokat változott az elődjéhez képest, 2004-2005-ben sokkal modernebb autó volt az E90
Fotó megosztása:
De azért van mit nézni a vonalain
De azért van mit nézni a vonalain
Fotó megosztása:
Hathengeres szívómotorként jelent meg a 328i három generációval ezelőtt, az E36-os 3-asban. Négyhengeres turbó lett belőle az F30-ban
Hathengeres szívómotorként jelent meg a 328i három generációval ezelőtt, az E36-os 3-asban. Négyhengeres turbó lett belőle az F30-ban
Fotó megosztása:
Szép a kipufogóhangja
Szép a kipufogóhangja
Fotó megosztása:
480 liter: kellően tágas a csomagtér
480 liter: kellően tágas a csomagtér
Fotó megosztása:
A BMW hajlamos volt igénytelen műanyagokkal spórolni, de az új Ötössel és Hármassal igazodnak az Audikhoz
A BMW hajlamos volt igénytelen műanyagokkal spórolni, de az új Ötössel és Hármassal igazodnak az Audikhoz
Fotó megosztása:
Hangélmény nincs, vezetési élmény annál inkább
Hangélmény nincs, vezetési élmény annál inkább
Fotó megosztása:
Egy középkategóriás autóban elvárható a külön hátsó légrostély a könyöklő alatt vagy az ajtóoszlopban
Egy középkategóriás autóban elvárható a külön hátsó légrostély a könyöklő alatt vagy az ajtóoszlopban
Fotó megosztása:
Nem rejtegetik: látványelemmé nemesedett a hangszóró
Nem rejtegetik: látványelemmé nemesedett a hangszóró
Fotó megosztása:
Egészen tisztességes a térkínálat hátul, de zavaróan rosszul és csúnya hanggal csukódtak a tesztautó ajtói
Egészen tisztességes a térkínálat hátul, de zavaróan rosszul és csúnya hanggal csukódtak a tesztautó ajtói
Fotó megosztása:
Hátul is kényelmesek az ülések
Hátul is kényelmesek az ülések
Fotó megosztása:
Jól beállítható az üléshelyzet
Jól beállítható az üléshelyzet
Fotó megosztása:
425 200 Ft az elektromos állítás felára
425 200 Ft az elektromos állítás felára
Fotó megosztása:
Modern és Luxury felszereltség is van
Modern és Luxury felszereltség is van
Fotó megosztása:
Bal szélen a hátsó szélvédő elé húzható árnyékolóroló kapcsolója látszik
Bal szélen a hátsó szélvédő elé húzható árnyékolóroló kapcsolója látszik
Fotó megosztása:
Kamera figyeli, hogy a vezető nem hagyja-e el akaratlanul a sávját, magától fékez-lassít a sorral az adaptív tempomat révén, radarral érzékeli továbbá, ha mellettünk van egy másik autó és nem érdemes sávot váltani
Kamera figyeli, hogy a vezető nem hagyja-e el akaratlanul a sávját, magától fékez-lassít a sorral az adaptív tempomat révén, radarral érzékeli továbbá, ha mellettünk van egy másik autó és nem érdemes sávot váltani
Fotó megosztása:
Csodálatosan pörög a turbós négyhengeres
Csodálatosan pörög a turbós négyhengeres
Fotó megosztása:
Könnyen használható az iDrive
Könnyen használható az iDrive
Fotó megosztása:
Szép a navigációsrendszer grafikája, a menük logikus felépítése is példás
Szép a navigációsrendszer grafikája, a menük logikus felépítése is példás
Fotó megosztása:
Nem tudunk jobb automata váltót mai szériaautóban a ZF nyolcfokozatú váltójánál
Nem tudunk jobb automata váltót mai szériaautóban a ZF nyolcfokozatú váltójánál
Fotó megosztása:
Sport+ állásban visszavonul az ESP, de aktív marad a kipörgésgátlás. Faroláshoz teljesen ki kell kapcsolni a rendszert, amit a BMW még megenged a sofőrnek. Legfelül az ESP gombja, alatta a menetdinamikai szabályozás kapcsolója, aztán az orrkamera és a tolatóradar kapcsolója jön
Sport+ állásban visszavonul az ESP, de aktív marad a kipörgésgátlás. Faroláshoz teljesen ki kell kapcsolni a rendszert, amit a BMW még megenged a sofőrnek. Legfelül az ESP gombja, alatta a menetdinamikai szabályozás kapcsolója, aztán az orrkamera és a tolatóradar kapcsolója jön
Fotó megosztása:
Motor |
1997 cm3, Benzin, S4 |
Teljesítmény |
245 LE |
Nyomaték |
350 NM |
Gyorsulás (0-100 km/h) |
5,7 sec |
Végsebesség |
250 km/h |
Fogyasztás (vegyes) |
6,8 l / 100 km |
Csalódást fogok okozni azoknak, akik valamiféle leszámolásban vagy leleplezésben reménykedve olvassák a tesztet: most sem sikerült elrontani a 3-as BMW-t, még mindig ezt az autót a legjobb vezetni a középkategóriában. Ha neked az számít, hogy az utat nem csak megtenni lehet, hanem élvezni is, akkor a 3-as BMW nem fog csalódást okozni. Akkor sem, ha a 328i-ben történetesen nem hat henger van, mint régen, hanem csak négy.
Szegényebbek lettünk?
Merthogy ez engem történetesen nem érdekel. Szörényi Andris lélekben nem tud elszakadni a nyers V8-as morajlásától, amit a Camaro adott meg neki néhány napja. Neki csak annyi élménye maradt a 328i-ről, hogy tré a hangja.
Megpróbálta felidéztetni velem azt a 325i-t, amivel néhány éve a Frankfurti Autószalonra hajtottunk. Abban még tisztességes hathengeres motor volt, emlékezz csak vissza – fejezte ki mondandóját nyomatékkal. Én meg csak arra tudtam emlékezni, hogy aki előttünk hajtotta, sok aprópénzt felejtett a kocsiban, ami jól jött parkoláskor, és állandó várbelépő volt a szélvédőre ragasztva, amit még nem is láttam soha. Viszont a motorból semmi sem maradt meg bennem.
A BMW hajlamos volt igénytelen műanyagokkal spórolni, de az új Ötössel és Hármassal igazodnak az Audikhoz
Mindent felforgató piros dög
Sport Line-kivitelben harcosabb az orra a korábban tesztelt Modernénél
Sport Line-kivitelben harcosabb az orra a korábban tesztelt Modernénél
Ennek a piros hármasnak viszont minden ízét megőrzöm örökre, nyakamat teszem rá. Pedig korábban azt sem gondoltam volna, hogy valaha piros kocsiért fogok rajongani. Aztán jött ez a piros dög, és mindent felforgatott. Képes voltam a szálloda ablakából vágyakozva bámulni a kocsit, miközben egyáltalán nem zavart, hogy egyesével kell felhordanom a bőröndöket, addig is több személyes kontaktus alakult ki ezzel a bajor testtel.
Megvadított a tekintete is. Érdekes mód a 320d szemei szerényebben néztek előre. A Sport Line kivitel harcosabb lemezei, fekete tükrei, a tudat, hogy mire képes az autó és a piros szín együtt és külön-külön is, képessé tették ezt az autót ara, hogy nőt és férfit egyformán meghülyítsen. Nem volt olyan utas vagy vezető, aki szó nélkül nézte volna. A 320d nem okozott feltűnést, ezt a piros vasat egyből új BMW-ként azonosította a kutas. És ami fontos, mégsem utált érte senki.
A BMW 328i és vetélytársai |
BMW 328i (245 LE) |
10 541 000 Ft |
Audi A4 2,0 TFSI (211 LE) |
12 281 750 Ft |
Infiniti G37 (320 LE) |
12 033 600 Ft |
Mercedes-Benz C 250 (204 LE) |
10 968 100 Ft |
Volvo S60 T5 Kinetic (240 LE) |
10 190 000 Ft |
|
|
245 lóerő, 8-12 liter
Minden porcikáját úgy alkották meg, hogy szeretni és élvezni lehessen minden egyes elégetett benzincseppet
Minden porcikáját úgy alkották meg, hogy szeretni és élvezni lehessen minden egyes elégetett benzincseppet
Pedig lett volna miért. A 328i 245 lóerős. Ezt a teljesítményt egy kétliteres turbómotornak köszönhetjük, de ez így túl egyszerűen hangzik.
Ezt a bődületes teljesítményt olyan kétliteres benzinmotornak köszönhetjük, aminek minden porcikáját úgy alkották meg, hogy szeretni és élvezni lehessen minden egyes elégetett benzincseppet.
Ebből nem is kell olyan sok, átlagban 9,6 liter 100 km-en. Volt olyan is, amikor beérte 8,2 literrel, de igazán meghajtva sem ment 12,2 fölé. Ez nekem egy 245 lóerős autótól rendben van.
Több mint 2000 kilométert futott nálunk a tesztautó, nem véletlenül mentünk vele ilyen sokat. Futóműve és kormányzása majdnem tökéletes
Hathengeres szívómotorként jelent meg a 328i három generációval ezelőtt, az E36-os 3-asban. Négyhengeres turbó lett belőle az F30-ban
Hathengeres szívómotorként jelent meg a 328i három generációval ezelőtt, az E36-os 3-asban. Négyhengeres turbó lett belőle az F30-ban
Régóta vártam arra, hogy újra élvezettel hajtsak benzinmotoros autót. Az utóbbi 10 évem arról szólt, hogy igazán jó autót (azok közül, amik valamennyire megfizethetőek) csak dízelmotorral vezettem. A downsizing őrület nekem maga a csoda, már a VW kis 1,4-es kompresszoros-turbós motorjai is újra elkezdték megszerettetni velem a benzinmotoros létet.
Egy-egy fuldokló 1,6-os szívómotorhoz képest a turbó és a modern technika valóságos csodát tett. Ezt a csodát a BMW a 2,0 literes benzinmotorban ötvözte a rájuk jellemző mérnöki zsenialitással.
6,1s százra
Motorhang valóban alig van, és a turbó szívó-fújó hörgése sem hallatszik, de a 8 fokozatú váltó és a kiváló kipufogóhang egy mélygarázsos parkolási rituálét is vezetési élménnyé alakít. A 100-ra gyorsulás 6,1 másodperces (kézivel 5,9s) értéke nem mond semmit arról, ahogy a váltó nagy iramban, töretlenül tolja feljebb és feljebb a fokozatokat, mintha legalább 30-ból gazdálkodna. 200 fölött is olyan erő van ebben az autóban, amitől óvatlan kezek alatt könnyen közveszélyes fegyverré alakulhat.
Egészen tisztességes a térkínálat hátul, de zavaróan rosszul és csúnya hanggal csukódtak a tesztautó ajtói
Ha vigyázunk és tiszteletben tartjuk az utat és közlekedő társainkat, azt a piros Bömös sok élménnyel hálálja meg. Nem érdemes Sport+ állásba tenni a központi kapcsolót, amely a futóművet és a motor-, váltóvezérlést extrém gyors tempóra teszi és kikapcsolja az ESP-t. E nélkül is lehet élvezni, ahogy az elektronikus segédek éppen engedik meg-meg csúszni a hátsó kerekeket.
Jobban kéne, mint dízellel
Futóműve és kormányzása majdnem tökéletes az autónak, a majdnem csak két dolog miatt fér bele az előző mondatba. Egyrészt továbbra sem szerettem meg a defekttűrő abroncsokat, amik merev oldalfalukkal rémálommá teszik a közlekedést azon részét, amikor tényleg csak haladni kéne a vacak utakon, nem az élvezet a cél. De értem, defektnél ez jól jön.
A másik megszokhatatlan és értelmetlen kiadás a változó áttételű szervokormány, ami nem ad hozzá az élményhez, inkább lassú haladásnál és kisebb kormánymozdulatoknál érzéketlennek mutatja az autót.
Mindezekkel együtt is tartom, hogy a BMW 3-as még mindig a leginkább élvezhető autó a középkategóriában. És ezúttal még valami újdonságot fel tudott mutatni a BMW, most először érzem, hogy benzinmotorral jobban kéne, mint dízellel. Különösen ebben a színben.