Adatlap
Opel Zafira Tourer Cosmo 2,0 CDTI aut.
1998-ban az első Zafira megelőzte korát a csomagtérből elővarázsolható ülésekkel
1998-ban az első Zafira megelőzte korát a csomagtérből elővarázsolható ülésekkel
Fotó megosztása:
Simán Zafira néven megmaradt az előd is, az újat Zafira Tourernek illik tisztelni
Simán Zafira néven megmaradt az előd is, az újat Zafira Tourernek illik tisztelni
Fotó megosztása:
Ez a Zafira Tourer koncepcióautó, nem sok minden változott rajta a sorozatgyártásig
Ez a Zafira Tourer koncepcióautó, nem sok minden változott rajta a sorozatgyártásig
Fotó megosztása:
Városban 10,5, országúton 7,0 literes fogyasztást mértünk
Városban 10,5, országúton 7,0 literes fogyasztást mértünk
Fotó megosztása:
Az Opelnek a Sintra csúfos töréstesztje és gyors bukása óta nincs nagy egyterűje. Méretével, kényelmével és feláras extráival a Zafira Tourernek a kompakt egyterűeknél nagyobb családi autók ellenében is lehet esélye
Az Opelnek a Sintra csúfos töréstesztje és gyors bukása óta nincs nagy egyterűje. Méretével, kényelmével és feláras extráival a Zafira Tourernek a kompakt egyterűeknél nagyobb családi autók ellenében is lehet esélye
Fotó megosztása:
19,1 centiméterrel hosszabb elődjénél, a Zafira B-nél
19,1 centiméterrel hosszabb elődjénél, a Zafira B-nél
Fotó megosztása:
Egy S-max vagy Sharan sem kínál több vezetőtámogató rendszert és lényegesen jobb kényelmet
Egy S-max vagy Sharan sem kínál több vezetőtámogató rendszert és lényegesen jobb kényelmet
Fotó megosztása:
Teljes létszámmal 152, lehajtott ülésekkel 1792 literes a csomagtér, ami közepes a kategórián belül
Teljes létszámmal 152, lehajtott ülésekkel 1792 literes a csomagtér, ami közepes a kategórián belül
Fotó megosztása:
Az Amperát idézi az orr
Az Amperát idézi az orr
Fotó megosztása:
Sokat lépett előre az Opel az Insignia, az Astra és a Zafira modellváltásával
Sokat lépett előre az Opel az Insignia, az Astra és a Zafira modellváltásával
Fotó megosztása:
Jól meg lehet ragadni a kilincseket
Jól meg lehet ragadni a kilincseket
Fotó megosztása:
Van rajta cicoma, egyterű létére mutatós autó
Van rajta cicoma, egyterű létére mutatós autó
Fotó megosztása:
A Tourer a nagyobb, kényelmesebb és magasabb árával feljebb pozicionált utód
A Tourer a nagyobb, kényelmesebb és magasabb árával feljebb pozicionált utód
Fotó megosztása:
214 000 Ft a lökhárítóból előhúzható, kétbiciklis kerékpárszállító. Kiegészítőként kapható hozzá egy adapter, amivel négy bringát vihetünk. Egyedülállóan jó megoldás családoknak, ráadásul az egészet félre lehet billenteni, ha kell valami a csomagtartóból
214 000 Ft a lökhárítóból előhúzható, kétbiciklis kerékpárszállító. Kiegészítőként kapható hozzá egy adapter, amivel négy bringát vihetünk. Egyedülállóan jó megoldás családoknak, ráadásul az egészet félre lehet billenteni, ha kell valami a csomagtartóból
Fotó megosztása:
Ebben a fényben nem jön át, mennyire igényesek az anyagok és elegánsak a színárnyalatok
Ebben a fényben nem jön át, mennyire igényesek az anyagok és elegánsak a színárnyalatok
Fotó megosztása:
A kilátást megsemmisítő, gerendaszerű tetőoszlopok helyett kaptunk 2-2 vékonyat, ahogy a C4 Picassókban vagy az Espace-ban a franciák megmutatták
A kilátást megsemmisítő, gerendaszerű tetőoszlopok helyett kaptunk 2-2 vékonyat, ahogy a C4 Picassókban vagy az Espace-ban a franciák megmutatták
Fotó megosztása:
Kényelmesek ezek az ülések is, de van ajánlott megvenni az ergonomikus sportülést. A vezetőnek 101 ezer, az első utasnak is 152 000 forintba kerül
Kényelmesek ezek az ülések is, de van ajánlott megvenni az ergonomikus sportülést. A vezetőnek 101 ezer, az első utasnak is 152 000 forintba kerül
Fotó megosztása:
A 143 ezer forintos Vezető Segítő Csomag 1 opciót megrendelve a követési távolság mérésével figyelmeztet ráfutásos balesetek veszélyére
A 143 ezer forintos Vezető Segítő Csomag 1 opciót megrendelve a követési távolság mérésével figyelmeztet ráfutásos balesetek veszélyére
Fotó megosztása:
143 ezer forintos Vezető Segítő Csomag 1 opciót megrendelve a követési távolság mérésével figyelmeztet ráfutásos balesetek veszélyére
143 ezer forintos Vezető Segítő Csomag 1 opciót megrendelve a követési távolság mérésével figyelmeztet ráfutásos balesetek veszélyére
Fotó megosztása:
254 000 forintért ez előbbieken felül az autó magától fékez és lassít az előtte haladóval, ha beikszeltük a Vezető Segítő Csomag 2 opciót
254 000 forintért ez előbbieken felül az autó magától fékez és lassít az előtte haladóval, ha beikszeltük a Vezető Segítő Csomag 2 opciót
Fotó megosztása:
Van levegőkilépő, a lábtér katedrálisnyi, a fejtér bőven elég, értékelhető minőségben szól zene, de mindezt megkoronázza a panorámaszélvédőn és az üvegtetőn beáradó tavasz
Van levegőkilépő, a lábtér katedrálisnyi, a fejtér bőven elég, értékelhető minőségben szól zene, de mindezt megkoronázza a panorámaszélvédőn és az üvegtetőn beáradó tavasz
Fotó megosztása:
Jó ötlet: környékbeli látnivalókat is ajánl a navigációsrendszer
Jó ötlet: környékbeli látnivalókat is ajánl a navigációsrendszer
Fotó megosztása:
Számos szempont szerint szűrhetjük a célpontokat
Számos szempont szerint szűrhetjük a célpontokat
Fotó megosztása:
Nyelvhelyességben van mit javítani, de alapjában véve működik
Nyelvhelyességben van mit javítani, de alapjában véve működik
Fotó megosztása:
Irány a park!
Irány a park!
Fotó megosztása:
Alapesetben fehér a műszerek megvilágítása
Alapesetben fehér a műszerek megvilágítása
Fotó megosztása:
Sport üzemmódban pirosra vált a műszerfal-világítás
Sport üzemmódban pirosra vált a műszerfal-világítás
Fotó megosztása:
Sötétben látványos a sok apró fény
Sötétben látványos a sok apró fény
Fotó megosztása:
Jól használható a tolatókamera. itt Épp Rácz Tamás kocka Passatja mellé állok be, amelyet 210 ezerért lőtt valahol
Jól használható a tolatókamera. itt Épp Rácz Tamás kocka Passatja mellé állok be, amelyet 210 ezerért lőtt valahol
Fotó megosztása:
Egy sorral hátrébb a Cosmóban alapáron jár a csomagtérpadlóba rejthető két pótülés
Egy sorral hátrébb a Cosmóban alapáron jár a csomagtérpadlóba rejthető két pótülés
Fotó megosztása:
Önállóan állíthatók a középső sor ülései, ebben ideje volt behozni a konkurenciát
Önállóan állíthatók a középső sor ülései, ebben ideje volt behozni a konkurenciát
Fotó megosztása:
Közepes a hatfokozatú automata váltó. A kapcsolások finomsága elfogadható, de hajlamos értelmetlenül húzatni a nyomatékos dízelmotort
Közepes a hatfokozatú automata váltó. A kapcsolások finomsága elfogadható, de hajlamos értelmetlenül húzatni a nyomatékos dízelmotort
Fotó megosztása:
Sok a gomb és a kapcsol, de ezt gyorsan meg lehet szokni, a menük logikusak
Sok a gomb és a kapcsol, de ezt gyorsan meg lehet szokni, a menük logikusak
Fotó megosztása:
A kormányrásegítés is csökken Sport üzemmódban
A kormányrásegítés is csökken Sport üzemmódban
Fotó megosztása:
Az utasok kiemelésekor illetve az autó szétvágásakor a tűzoltóknak tudniuk kellene, hol akadhatnak légzsák gázgenerátorára, vezérlőegységre, hol az akkumulátor, az üzemanyagtank, van-e gáztöltésű lengéscsillapító stb
Az utasok kiemelésekor illetve az autó szétvágásakor a tűzoltóknak tudniuk kellene, hol akadhatnak légzsák gázgenerátorára, vezérlőegységre, hol az akkumulátor, az üzemanyagtank, van-e gáztöltésű lengéscsillapító stb
Fotó megosztása:
A 22 nyelven, köztük magyarul is hozzáférhető kártyákat kinyomtatva kell elhelyezni egyezményes helyükre, a vezető oldali napellenző fölé
A 22 nyelven, köztük magyarul is hozzáférhető kártyákat kinyomtatva kell elhelyezni egyezményes helyükre, a vezető oldali napellenző fölé
Fotó megosztása:
Motor |
1956 cm3, Dízel, S4 |
Teljesítmény |
165 LE |
Nyomaték |
350 NM |
Gyorsulás (0-100 km/h) |
9,9 sec |
Végsebesség |
205 km/h |
Fogyasztás (vegyes) |
5,8 l / 100 km |
Csomagtérből elővarázsolható üléseivel az első Zafira megelőzte korát. 1998-ban a Scénicből nem volt hétszemélyes, Tourannak, Corolla Versónak, hosszú és rövid Citroën Picassónak vagy C-Maxnak híre-hamva sem volt. Szegény Nissan Praire és Mitsubishi Space Wagon hiába kínált üléspadot a csomagtérben, a ’80-as évek felfújt kombii nem tudtak befutni Európában.
Önálló ülések középen
Az első Zafira sikere elkényelmesítette az Opelt, a második generáció különösebb fejlesztések nélkül megörökölte elődje ülésrendszerét. Ám a konkurensek, középen három kivehető-tologatható-összehajtható üléssel vagy öt padlósíkba dönthető székkel jobb variálhatóságot nyújtottak a középső pad elcsúsztatásánál.
Mintha az Opel most mindent beleadott volna, hogy fél kategóriával a konkurensek fölé lője be az új Zafira Tourert. Nem a 19,1 centis növekedéssel, nem is a névváltással akasztottak hasba, az a varázslat a meggyőző, amit az egyterű utazás közben komponál.
Az össze-vissza variálható ülésrendszerhez inkább a gyári videót hívtam segítségül:
Lounge a második sorban
Van levegőkilépő, a lábtér katedrálisnyi, a fejtér bőven elég, értékelhető minőségben szól zene, de mindezt megkoronázza a panorámaszélvédőn és az üvegtetőn beáradó tavasz
Van levegőkilépő, a lábtér katedrálisnyi, a fejtér bőven elég, értékelhető minőségben szól zene, de mindezt megkoronázza a panorámaszélvédőn és az üvegtetőn beáradó tavasz
Még a teszt előtt volt szerencsém Budapesttől Szentgotthárdig ücsörögni az alapmodellhez elérhetetlen, az Editionhöz 72 000 forintos extraként, a tesztelt Cosmóhoz alapáron adott Lounge ülésekben. A trükk ugyanaz, mint a Merivában vagy a Ford C-Maxban, tehát a középső ülésből kartámasz lesz, a szélső ülések így hátrébb és beljebb csúsztathatók. De az eredmény más.
A két szélső helyen terpeszkedve a Zafira többet nyújt a nála nagyobb Galaxy, S-Max, Sharan-Alhambra kényelménél. Van levegőkilépő, a lábtér katedrálisnyi, a fejtér bőven elég, értékelhető minőségben szól zene, de mindezt megkoronázza a panorámaszélvédőn és az üvegtetőn beáradó tavasz.
214 000 Ft a lökhárítóból előhúzható, kétbiciklis kerékpárszállító. Kiegészítőként kapható hozzá egy adapter, amivel négy bringát vihetünk. Egyedülállóan jó megoldás családoknak, ráadásul az egészet félre lehet billenteni, ha kell valami a csomagtartóból
A kilátást megsemmisítő, gerendaszerű tetőoszlopok helyett kaptunk 2-2 vékonyat, ahogy a C4 Picassókban vagy az Espace-ban a franciák megmutatták
A kilátást megsemmisítő, gerendaszerű tetőoszlopok helyett kaptunk 2-2 vékonyat, ahogy a C4 Picassókban vagy az Espace-ban a franciák megmutatták
Leghátul viszont tömzsi felnőttek vagy gyermekek férnek el csak jól, ebben nem sikerült megközelíteni a Sharant vagy a SEAT Alhambrát , amelyek az én 190 centimmel is elég kényelmesek a harmadik sorban. Ugyanez igaz a teljes létszámmal csak 152 literes csomagtérre.
Búvóhelyek a fedélzeten
A tárolóhelyek ötletességéről és mennyiségéről elég megnézni Földes Attila filmjét a kisfiától kölcsönkapott plüssállatokkal. Ott is van üreg, ahol nem is sejtenénk, egyedül a Grand Scénicben látott felső ülészsebeket hiányolhatjuk.
Temérdek plüss-állat rejtőzik a Zafirában. De hol férnek el ennyien?
Ebben a fényben nem jön át, mennyire igényesek az anyagok és elegánsak a színárnyalatok
Ebben a fényben nem jön át, mennyire igényesek az anyagok és elegánsak a színárnyalatok
Mindent kellemes tapintású kárpitok és szép műanyagok fednek a belső térben. A műszerfalon sok a gomb és a kapcsoló, de némi megszokással ki lehet igazodni köztük, a navigáció és a telefon-kihangosító menüje is logikus, könnyen használható.
Vezető Segítő Csomag 1-2
A Zafirába temérdek vezetőtámogató berendezés rendelhető. A csak 143 ezer forintos Vezető Segítő Csomag 1 opciót megrendelve a követési távolság mérésével figyelmeztet ráfutásos balesetek veszélyére, van benne sávelhagyásjelző és felismeri az előzni tilos illetve a sebességkorlátozós táblákat, amivel ismeretlen terepen egyszerűbb a vezetés. Kapható adaptív, magától fékező-lassító tempomat is.
Önállóan állíthatók a középső sor ülései, ebben ideje volt behozni a konkurenciát
Önállóan állíthatók a középső sor ülései, ebben ideje volt behozni a konkurenciát
Visszakaptuk a kilátást is, ami szintén jót tesz a biztonságnak.
Drabális gerenda helyett oldalanként két filigrán tetőoszlop keretezi a szélvédőt, így nem kell állandóan nyújtogatni a nyakunkat, hogy kilássunk oldalirányba.
Ám a Zafirának is vannak bajai. Kezdjük a kisebbikkel. A 8,5 milliós alapárú, minden földi jóval megszórt tesztautóból hiányzott egy nyomorult belső tükör, amivel a gyermekekre rápillanthatunk, hogy játszanak-e vagy már püfölik egymást.
Aki látja, adja át!
Az utasok kiemelésekor illetve az autó szétvágásakor a tűzoltóknak tudniuk kellene, hol akadhatnak légzsák gázgenerátorára, vezérlőegységre, hol az akkumulátor, az üzemanyagtank, van-e gáztöltésű lengéscsillapító stb
Az utasok kiemelésekor illetve az autó szétvágásakor a tűzoltóknak tudniuk kellene, hol akadhatnak légzsák gázgenerátorára, vezérlőegységre, hol az akkumulátor, az üzemanyagtank, van-e gáztöltésű lengéscsillapító stb
Aktív és passzív biztonsági eszközökkel, egyre merevebb acélfajták alkalmazásával az autógyártók mind hatékonyabban védik az utazók életét. De a modern autók megnehezítik a mentést. Az utasok kiemelésekor illetve az autó szétvágásakor a tűzoltóknak tudniuk kellene, hol akadhatnak légzsák gázgenerátorára, vezérlőegységre, hol az akkumulátor, az üzemanyagtank, van-e gáztöltésű lengéscsillapító stb.
Az Opel immár 70, 1991-től gyártott típusának mentéslapját tette hozzáférhetővé a neten az F Astrától a Zafira Tourerig. Számítógéppel ezen a hivatkozáson lehet letölteni őket.
A 22 nyelven, köztük magyarul is hozzáférhető kártyákat kinyomtatva kell elhelyezni egyezményes helyükre, a vezető oldali napellenző fölé
A 22 nyelven, köztük magyarul is hozzáférhető kártyákat kinyomtatva kell elhelyezni egyezményes helyükre, a vezető oldali napellenző fölé
Ha ismersz Opel-tulajt, küldd tovább neki cikkünk linkjét, hogy kinyomtathassa és elhelyezhesse a mentési útmutatót egyezményes helyére, vezető oldali napellenző fölé!
A mentéslapok olvashatók okostelefonra optimalizált, kis képernyőn is láthatóra nagyítható változatban. A 22 nyelven, köztük magyarul is hozzáférhető kártyákat a www.opel-rescuecard.com oldalról lehet letölteni. Reméljük, hogy nem lesz rájuk szükség, de ez a kis erőfeszítés akár emberéleteket is menthet.
Elmaradott dízel
Városban 10,5, országúton 7,0 literes fogyasztást mértünk
Városban 10,5, országúton 7,0 literes fogyasztást mértünk
Nagyobb baj az elmaradott dízelmotor, amely erősen kilóg a Zafirából. Erőben nincs hiány, a kétliteres motor 350 newtonmétere még automata váltóval is elég egészséges gyorsításokhoz. Csúnya hangjával, kevéssé kulturált járásával viszont elmarad a francia konkurensek remek dízelmotorjaitól, de a legrosszabb a fogyasztás.
Mi úgy mértünk 10,5 literes városi étvágyat, hogy ebben volt csendes kiruccanás is Budapest környékére. Árulkodó, hogy a fedélzeti számítógép sem ígért jobbat 9,6 liternél (a gyári adat eleve 9,0 l/100 km). Autópályán és országúton az étvágy 7 literre javul, de ez sem ad okot büszkeségre. Talán a közepes automata váltó is ludas ebben, mert hajlamos a kis gáz ellenére 2500-ig pörgetni a motort váltások előtt. Érdemes beavatkozni és kézzel kapcsolni a hat fokozatot.
A Zafira Tourer és hétüléses konkurensei automata váltóval, erős dízelmotorral |
Citroën Grand C4 Picasso 2,0 HDi 160 Exclusive aut. (163 LE) |
8 610 000 Ft |
Ford S-Max 2,0 TDCI PowerShift (163 LE) |
9 710 000 Ft |
Opel Zafira Tourer 2,0 CDTI aut. Cosmo (165 LE) |
8 479 000 Ft |
Peugeot 5008 2,0 HDi aut. Active (163 LE) |
7 945 000 Ft |
SEAT Alhambra 2.0 TDI DSG Eco (170 LE) |
10 747 120 Ft |
Toyota Verso 2,2 D-CAT aut. (150 LE) |
8 420 000 Ft |
Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI DSG (170 LE) |
9 445 370 Ft |
|
|
Nem érezni az 1,8 tonnát
A forgalmit kinyitva 1800 kiló feletti önsúllyal konfrontálódtunk. A hájat nem érezni, ha a 244 ezer forintos, adaptív FlexRide lengéscsillapítást Sport állásban hagyjuk.
Ilyenkor fehérről harci vörösre vált a műszerfal-világítás, csökken a kormányrásegítés, kisebb gázra nagyobbat ugrik az autó és magasabb fordulaton tartja a motort az automata váltó.
A Zafira a kényelmes Tour állásban sem imbolyog, de a Sport gombra beszigorító lengéscsillapítással szépen ragadt az útra. Legalábbis a tesztautó feláras, impozáns és sérülékeny 19 collos kerekeivel.
8,5 millió forint
Alapesetben a futómű magától, ezredmásodpercek alatt az aktuális helyzethez igazítja a lengéscsillapítás karakterisztikáját, nem érdemes sokat nyomkodni a gombját.
Az egyenletes tempónál halkan suhanó, komfortosan rugózó Tourer igen jó üléseiben repül az idő, több téren sikerül meghaladnia a kompakt egyterűek átlagát.
A Cosmo kivitelű, automata váltós, kétliteres dízel árával az importőr nem feszíti túl a húrt. Ismerve a konkurensek listaárait, 8,5 millió forint teljesen reális az ötletes és nagystílű családi autóért. Csak a motorját kellene mihamarabb modernizálni.