Érdekes látni, mennyire más autókat kínál egy globális autómárka a világ különböző pontjain. Pár éve még Portugáliáig repültünk, hogy együtt láthassuk a Nissan különféle autóit a gázüzemű barokk taxitól a világverő GT-R-en át az Infiniti QX 56 monstrumig. A Hondánál viszont elég betérni egy hazai márkakereskedésbe, hogy lássuk, milyen kompakt autót igényel Európa és milyet a világ másik fele.
Keleti-nyugati Civic
Van az új, kiadósan megdizájnolt ötajtós Civic, amely nekünk csalódás volt és van a lépcsőshátú, amely elsősorban Ázsiának illetve Észak-Amerikának szól, de Kelet-Közép-Európa és Kelet-Európa néhány országában is kapható.
Megjött a négyajtós Honda Civic, amely a régi japán vonalat viszi tovább élénk benzines motorral és jó felszereltséggel, de nem rozsdásodik és kasztnija sem papírból van
Megjött a négyajtós Honda Civic, amely a régi japán vonalat viszi tovább élénk benzines motorral és jó felszereltséggel, de nem rozsdásodik és kasztnija sem papírból van
Fotó megosztása:
5,25 milliós árával semmilyen irányba nem lóg ki a konkurensek közül
5,25 milliós árával semmilyen irányba nem lóg ki a konkurensek közül
Fotó megosztása:
Üresen csupán 1210 kilós a hájmentes négyajtós
Üresen csupán 1210 kilós a hájmentes négyajtós
Fotó megosztása:
Nyugat-Európában nem kapható, ott az ötajtós egyedül fut
Nyugat-Európában nem kapható, ott az ötajtós egyedül fut
Fotó megosztása:
Sok baja van, amíg el nem indulunk. Motorja és váltója példaértékű, 9,9 másodperc alatt gyorsul százra és a 200-as végsebesség is jó
Sok baja van, amíg el nem indulunk. Motorja és váltója példaértékű, 9,9 másodperc alatt gyorsul százra és a 200-as végsebesség is jó
Fotó megosztása:
Szebb hátulról, mint az előző modell volt
Szebb hátulról, mint az előző modell volt
Fotó megosztása:
Takarékosan suhan az elődjénél áramvonalasabb Civic, tesztátlagunk 7,1 liter lett
Takarékosan suhan az elődjénél áramvonalasabb Civic, tesztátlagunk 7,1 liter lett
Fotó megosztása:
Gazdag az Elegance felszereltség, része az automata légkondicionáló és a tolatóradar is
Gazdag az Elegance felszereltség, része az automata légkondicionáló és a tolatóradar is
Fotó megosztása:
Xenon fényszóró csak az 1,8-as motorhoz jár, ott már Elegance szinten is
Xenon fényszóró csak az 1,8-as motorhoz jár, ott már Elegance szinten is
Fotó megosztása:
Cseppet sem unalmas vagy öreguras a formája
Cseppet sem unalmas vagy öreguras a formája
Fotó megosztása:
Kihagyhatatlan a tükörindex
Kihagyhatatlan a tükörindex
Fotó megosztása:
Ez a kanyarítás elég esetlen
Ez a kanyarítás elég esetlen
Fotó megosztása:
Jobban mutat a hátsó lámpa, mint az elődé
Jobban mutat a hátsó lámpa, mint az elődé
Fotó megosztása:
440 literjével nem túl nagy a csomagtér, de nem ez a baj, hanem a lehúzásához hiányzó él vagy fül
440 literjével nem túl nagy a csomagtér, de nem ez a baj, hanem a lehúzásához hiányzó él vagy fül
Fotó megosztása:
Törökországban készül, az ötajtós Nagy-Britanniából jön, a Jazz pedig jórészt Kínából
Törökországban készül, az ötajtós Nagy-Britanniából jön, a Jazz pedig jórészt Kínából
Fotó megosztása:
Emeletes a műszerfal, mint az ötajtósban
Emeletes a műszerfal, mint az ötajtósban
Fotó megosztása:
Jól használható a műszerfal, kár, hogy ennyire olcsók az anyagok az utastérben
Jól használható a műszerfal, kár, hogy ennyire olcsók az anyagok az utastérben
Fotó megosztása:
Kiváló a váltó, de nagyon kellene a hatodik fokozat. Az 1,3-as Civicben alapáron jár
Kiváló a váltó, de nagyon kellene a hatodik fokozat. Az 1,3-as Civicben alapáron jár
Fotó megosztása:
Egyzónás a légkondi, gombjai is az elmúlt évtizedet idézik
Egyzónás a légkondi, gombjai is az elmúlt évtizedet idézik
Fotó megosztása:
Eco üzemben sem lustul el a motor
Eco üzemben sem lustul el a motor
Fotó megosztása:
Egyetlen automata ablakemelőre futotta a Hondának
Egyetlen automata ablakemelőre futotta a Hondának
Fotó megosztása:
A kuplung kinyomása nem oldja a tempomatot, csak a fékezés vagy a Cancel gomb. A sebességtartó üdítően egyszerűen működik
A kuplung kinyomása nem oldja a tempomatot, csak a fékezés vagy a Cancel gomb. A sebességtartó üdítően egyszerűen működik
Fotó megosztása:
Remek fogású a kormány, nem takar bele a műszerekbe
Remek fogású a kormány, nem takar bele a műszerekbe
Fotó megosztása:
Alapáron jár az USB-csatlakozó. Okos megoldás, hogy a kábellel jól hozzáférhető, de rejtett helyen van
Alapáron jár az USB-csatlakozó. Okos megoldás, hogy a kábellel jól hozzáférhető, de rejtett helyen van
Fotó megosztása:
A csomagtérfedélen nincs nyitógomb, vagy a kallantyúval vagy a slusszkulcsról távirányítva nyitható
A csomagtérfedélen nincs nyitógomb, vagy a kallantyúval vagy a slusszkulcsról távirányítva nyitható
Fotó megosztása:
6500-on 125 lóerős a motor, maximális nyomatéka 152 Nm 4300-as fordulatszámon
6500-on 125 lóerős a motor, maximális nyomatéka 152 Nm 4300-as fordulatszámon
Fotó megosztása:
Négy centivel hosszabb a tengelytávja elődjénél, de a térkínálat átlagos maradt
Négy centivel hosszabb a tengelytávja elődjénél, de a térkínálat átlagos maradt
Fotó megosztása:
Mindkét oldalon van zseb az üléstámlán, nemcsak az utas mögött
Mindkét oldalon van zseb az üléstámlán, nemcsak az utas mögött
Fotó megosztása:
Jó az üléshelyzet, alacsonyabb, mint az ötajtósban
Jó az üléshelyzet, alacsonyabb, mint az ötajtósban
Fotó megosztása:
Nagyon kicsi a térképtartó, esélyünk sincs beleszuszakolni egy vizesüveget
Nagyon kicsi a térképtartó, esélyünk sincs beleszuszakolni egy vizesüveget
Fotó megosztása:
Alapfelszerelés a tolatókamera, szerencsére radar és hangjelzés is van hozzá
Alapfelszerelés a tolatókamera, szerencsére radar és hangjelzés is van hozzá
Fotó megosztása:
Országúton még csendes a motor, de autópályára túl rövid a váltó-áttételezés
Országúton még csendes a motor, de autópályára túl rövid a váltó-áttételezés
Fotó megosztása:
440 literjével nem túl nagy a csomagtér, de nem ez a baj, hanem a lehúzásához hiányzó él vagy fül
440 literjével nem túl nagy a csomagtér, de nem ez a baj, hanem a fedél lehúzásához hiányzó él vagy fül
Elvileg ez a modell veszi célba a konzervatív, legalább ötvenes férfi vásárlókat, de kívülről egyáltalán nem avítt. Belülről annál inkább, bár a prospektus szerint „a vezetői környezet kifinomult, ergonomikus kialakítását kiváló minőségű anyagok teszik teljessé”, amit kár volt papírra vetni.
A tegnapelőtt autója
Aki beül egy Jettába, de legyen az összehasonlítás alapja akár a jóval olcsóbb Cruze vagy Fluence, 10-15 évvel ezelőtti autóban érzi magát. Puritán, kemény műanyagok jelzik mindenütt, hogy ez nem volt szempont, olcsó benyomást kelt az üléskárpit és talán tartós, de ócskának ható szőnyeg borítja a padlót.
Jól használható a műszerfal, kár, hogy ennyire olcsók az anyagok az utastérben
Jól használható a műszerfal, kár, hogy ennyire olcsók az anyagok az utastérben
Csak a vezető oldali ablakemelő fut végig egy gombnyomásra fel-le, mert a többiből kispórolták az akadályérzékelőt.
A kategória többi autója, például az ötajtós Civic is eljutott az oldalanként beállítható légkondihoz, a lépcsőshátú Civicé viszont egyzónás.
Sajnos a Bluetooth-kapcsolatos kihangosító csak az Elegance Plus felszereltséghez jár, ezt a funkciót megérdemelné az 5,25 milliót kicsengető ügyfél, ha már itthon 15 000 forintra büntethetik a kézből telefonálást.
Átlagon aluli a csomagtér
Alapáron jár az USB-csatlakozó. Okos megoldás, hogy a kábellel jól hozzáférhető, de rejtett helyen van
Alapáron jár az USB-csatlakozó. Okos megoldás, hogy a kábellel jól hozzáférhető, de rejtett helyen van
A csomagtér kisebb a kategóriában elvárhatónál, de 440 literjével nem mondanánk szűknek. Nagy dobozokat ez sem nyel el, ebben mindig jobbak az ötajtósok és a kombik, de jó megoldás a két kis kar az üléstámlák előredöntésére.
Szomorú, hogy a fedélre nem sikerült valami peremet vagy fület aggatni a lehúzásához, így az időnként saras lemezt kell megfogni. A fedél másik baja, hogy nincs rajta nyitógomb, csak a vezetőülés mellől vagy a slusszkulcsról, távirányítással nyitható, ami elég kényelmetlen.
Takarékosan suhan az elődjénél áramvonalasabb Civic, tesztátlagunk 7,1 liter lett
Nincs rossz dolgunk bent
Négy centivel hosszabb a tengelytávja elődjénél, de a térkínálat átlagos maradt
Négy centivel hosszabb a tengelytávja elődjénél, de a térkínálat átlagos maradt
A fontosabb dolgokban viszont jó a Civic: kényelmes az ülés, sokat vezetve is kellemes az üléshelyzet és a mai autók többségével szemben nem takar ki első tetőoszlop egy bálnarajt.
Átlagos a térkínálat, hátul a korlátozott fejteret leszámítva normálisan elférni, kapunk kartámaszt és nemcsak az anyósülés háttámláján van zseb, ami egy japán autótól értékelendő. Van elegendő rakodóhely, az első kartámasz ürege USB-csatlakozót rejt.
Ez valóban MOTOR
6500-on 125 lóerős a motor, maximális nyomatéka 152 Nm 4300-as fordulatszámon
6500-on 125 lóerős a motor, maximális nyomatéka 152 Nm 4300-as fordulatszámon
Az autó valódi ütőkártyája a hajtáslánc, ami több mint meggyőző. A Cruze vagy az Astra szívó benzinese úgy viselkedik, mintha ólomból volna minden eleme és a robbanás erejét felemésztené a dugattyú lelökése, az autó hajtására alig jutna valami.
A Civicben viszont olyan motor van, amit a benzines szívómotorok közül csak a Hyundai és a Toyota ezerhatosa közelít meg és rugalmasságát leszámítva az 1,6 i-VTEC összességében semmivel nem marad el a VW modern TSI turbómotorjaitól.
Sok baja van, amíg el nem indulunk. Motorja és váltója példaértékű, 9,9 másodperc alatt gyorsul százra és a 200-as végsebesség is jó
Üresen csupán 1210 kilós a hájmentes négyajtós
Üresen csupán 1210 kilós a hájmentes négyajtós
A 125 lóerős négyhengeres csodálatos szerkezet. Kulturált nyomatékot ad kis fordulaton, teljesítménye a fordulatszámmal arányosan nő, majd 5000-től kigyúlnak az ünnepi fények, minden fokozatban jól gyorsul és elszántan pörög majdnem hétezerig.
Eco módban csökken a fogyasztás
Majdnem mindig Eco üzemmódban jártunk, mert a pörgős motor a lustább gázreakció ellenére ilyenkor sem életunt. A műszerfali zöld gombot megnyomva feléled a rendkívül intuitív takarékossági intés: spórolósan vezetve sötét- vagy halványzölden világít a sebességmérő háttere és nagyjából 10 l/100 km pillanatnyi fogyasztásnál kékre, majd sötétkékre vált.
Kiváló a váltó, de nagyon kellene a hatodik fokozat. Az 1,3-as Civicben alapáron jár
Kiváló a váltó, de nagyon kellene a hatodik fokozat. Az 1,3-as Civicben alapáron jár
Tökéletes a váltó, a motorvezérlés és a kuplung összehangoltsága. Optimálisan adagolható a gáz elindulásnál, nem fullad be a motor, hogy aztán a vezérlés felverje a fordulatot és a gyalogosok azt higgyék, most váltottam a kordéról autóra. A váltó finoman, pontosan mozog, ezt is tanítani lehetne, de nagyon hiányzik a hatodik, ami az 1,3-as ötajtóshoz viszont szériában jár. Autópályán így elég hangos a motor.
Igényes és kényelmes futómű
Testvérénél igényesebb konstrukciójú, hátul is független felfüggesztéssel gurul a Civic. A kormányzáshoz kisebb rásegítés is elegendő volna, a szintetikus kormányérzet sem tetszett, de az autó legalább pontosan irányítható, nem billeg, nem imbolyog az úton, pedig nagyon kényelmes. Komfortos rugózásával elhanyagolt utakon is finoman fut.
Kiváló fogású a kormány, rajta a tempomat könnyen használható gombjaival. Furcsa ellenben, hogy a kuplung benyomására, sőt még visszakapcsolás után sem old a sebességtartó automatika, hanem viszi előre az autót a beállított 73-mal, csak már kettesben. A gyáriak szerint elég a tempomat Cancel gombja?
Nem drága
Nagyjából 350 kilométert mentünk városban és 450-et országúton illetve autópályán a kocsival, ezzel az eloszlással a 7,1 literes tesztfogytás kedvező.
Listaáron nézve 5 és negyed millió forint a Civicért reális, inkább a Toyota és főleg a Hyundai lőtte be rosszul a maga autóját.
Ebből a mezőnyből a Jetta és a Focus jobb autó a Civicnél, az Elantra nagyjából ugyanazt tudja, a Corolla kicsit gyengébb nála, a Cruze lomha motorja miatt marad el tőle. A kiváló ár/érték arányú Fluence viszont nem rosszabb annyival egy vetélytársnál sem, amennyivel kevesebbe kerül.