Adatlap
Mazda CX-5 2,0 AWD Revolution
Ha egy cég olyan későn lép piacra egy termékkel, mint a Mazda a CX-5 esetében, az a minimum, hogy jobb, de legalább vonzóbb legyen a kategóriában megszokottnál. A Mazdánál sok múlik a CX-5-ön, amellyel végre sikerült belépni a kompakt SUV-k közé.
Ha egy cég olyan későn lép piacra egy termékkel, mint a Mazda a CX-5 esetében, az a minimum, hogy jobb, de legalább vonzóbb legyen a kategóriában megszokottnál. A Mazdánál sok múlik a CX-5-ön, amellyel végre sikerült belépni a kompakt SUV-k közé.
Fotó megosztása:
Elsőként a CX-5 kapta meg a Skyactive technikát. Egy új padlólemezről van szó, amire az idén bemutatandó új Mazda6, majd a Mazda3 is épül, csökkentve a költségeket. Közös bennük a viszonylag könnyű és szilárd karosszéria valamint az 1:14 arányú sűrítés, ami a benzineseknél extrém magas, a dízeleknél pedig extrém alacsony
Elsőként a CX-5 kapta meg a Skyactive technikát. Egy új padlólemezről van szó, amire az idén bemutatandó új Mazda6, majd a Mazda3 is épül, csökkentve a költségeket. Közös bennük a viszonylag könnyű és szilárd karosszéria valamint az 1:14 arányú sűrítés, ami a benzineseknél extrém magas, a dízeleknél pedig extrém alacsony
Fotó megosztása:
8,1 millió Ft az összkerekes CX-5 alapára ezzel a motorral, sok extrájával a tesztelt modell 9 140 000 forintba kerül
8,1 millió Ft az összkerekes CX-5 alapára ezzel a motorral, sok extrájával a tesztelt modell 9 140 000 forintba kerül
Fotó megosztása:
Kereken 8,0 literes fogyasztást mértünk, ami kiváló egy 4x4-es, benzines autótól
Kereken 8,0 literes fogyasztást mértünk, ami kiváló egy 4x4-es, benzines autótól
Fotó megosztása:
Bár meredek a szélvédő, ez passzol egy szabadidő-autóhoz, az alaktényező csak 0,33, a legjobbak egyike a kategóriában
Bár meredek a szélvédő, ez passzol egy szabadidő-autóhoz, az alaktényező csak 0,33, a legjobbak egyike a kategóriában
Fotó megosztása:
Elvileg a gepárd száguldása ihlette az orrot. A szinte egy vonalban lévő elemek több ponton, az erőket egyenletesebben elosztva próbálják védeni az elgázolt gyalogost
Elvileg a gepárd száguldása ihlette az orrot. A szinte egy vonalban lévő elemek több ponton, az erőket egyenletesebben elosztva próbálják védeni az elgázolt gyalogost
Fotó megosztása:
Női célcsoport: ha látom a tetejét, akkor csak egy kombi, ha nem látok át fölötte, akkor vonzó terepjáró - derült ki a Mazda kutatásaiból
Női célcsoport: ha látom a tetejét, akkor csak egy kombi, ha nem látok át fölötte, akkor vonzó terepjáró - derült ki a Mazda kutatásaiból
Fotó megosztása:
Létezik belőle elsőkerék-hajtásos is
Létezik belőle elsőkerék-hajtásos is
Fotó megosztása:
Harmonikus a futómű, a CX-5 úgy viselkedik, mint az alacsonyabb személyautók
Harmonikus a futómű, a CX-5 úgy viselkedik, mint az alacsonyabb személyautók
Fotó megosztása:
Szigorúan néz
Szigorúan néz
Fotó megosztása:
Alapáron jár hozzá a bi-xenon fényszóró
Alapáron jár hozzá a bi-xenon fényszóró
Fotó megosztása:
Kamera figyeli, nem tértünk-e ki indexelés nélkül a sávból
Kamera figyeli, nem tértünk-e ki indexelés nélkül a sávból
Fotó megosztása:
A CX-7 és az amerikai CX-9 kisebb testvére
A CX-7 és az amerikai CX-9 kisebb testvére
Fotó megosztása:
A hatásos zajcsillapítással érvényesülni tud a hangrendszer
A hatásos zajcsillapítással érvényesülni tud a hangrendszer
Fotó megosztása:
Négykerék-hajtással 165 helyett 160 lóerős a benzines motor, maximális nyomatéka 210 helyett 208 Nm. A csúcsérték korlátozásával egyenletesebb a teljesítmény-leadás
Négykerék-hajtással 165 helyett 160 lóerős a benzines motor, maximális nyomatéka 210 helyett 208 Nm. A csúcsérték korlátozásával egyenletesebb a teljesítmény-leadás
Fotó megosztása:
Nem igazodnak a magas alapárhoz az anyagok a belső térben
Nem igazodnak a magas alapárhoz az anyagok a belső térben
Fotó megosztása:
Reggel héttől este kilencig vezetve is kényelmes volt az ülés
Reggel héttől este kilencig vezetve is kényelmes volt az ülés
Fotó megosztása:
Nemcsak kívülről nagy: tágas hátul a CX-5
Nemcsak kívülről nagy: tágas hátul a CX-5
Fotó megosztása:
Nagy dolog egy japán autótól, hogy mindkét háttámlán van zseb
Nagy dolog egy japán autótól, hogy mindkét háttámlán van zseb
Fotó megosztása:
Nyitott ajtónál megfogja a huzatot és az egész csomagteret szabaddá teszi a kalaptartó
Nyitott ajtónál megfogja a huzatot és az egész csomagteret szabaddá teszi a kalaptartó
Fotó megosztása:
Innen is bóklászhatunk a menükben, de a navi érintőképernyőőjével is könnyű bánni
Innen is bóklászhatunk a menükben, de a navi érintőképernyőőjével is könnyű bánni
Fotó megosztása:
A szakrális kvarcóra hiányozna, így sosem kell keresni, hol látni az időt a műszerfalon
A szakrális kvarcóra hiányozna, így sosem kell keresni, hol látni az időt a műszerfalon
Fotó megosztása:
Termékeny szerző: a Guns-számok jó részét is Izzy Stradlin írta
Termékeny szerző: a Guns-számok jó részét is Izzy Stradlin írta
Fotó megosztása:
Nincs túlterhelve gombokkal a kormány
Nincs túlterhelve gombokkal a kormány
Fotó megosztása:
Könnyen kezelhető a tempomat
Könnyen kezelhető a tempomat
Fotó megosztása:
Alapáron jár az RVM holttérfigyelő, az i-stop alapjárati motorleállítás
Alapáron jár az RVM holttérfigyelő, az i-stop alapjárati motorleállítás
Fotó megosztása:
SD-kártyán kapjuk a navigációs térképadatbázist
SD-kártyán kapjuk a navigációs térképadatbázist
Fotó megosztása:
Tetszettek a műszerek, a pontatlan fogyasztásmérő nem
Tetszettek a műszerek, a pontatlan fogyasztásmérő nem
Fotó megosztása:
Nagyon könnyen használható a TomTom-eredetű navigációsrendszer
Nagyon könnyen használható a TomTom-eredetű navigációsrendszer
Fotó megosztása:
Motor |
1997 cm3, Benzin, S4 |
Teljesítmény |
160 LE |
Nyomaték |
208 NM |
Gyorsulás (0-100 km/h) |
10,5 sec |
Végsebesség |
197 km/h |
Fogyasztás (vegyes) |
6,6 l / 100 km |
Mi, emberek vonzódunk a nagy és erős autókhoz, pedig éltünk napjait régóta nem a vadonban morzsoljuk, ragadozókkal küzdve egy harapás gnúpecsenyéért. A Mazda is tudja ezt, ezért új szabadidő-autójuk nagyobb és magasabb a kategória átlagánál, de ezen nincs mit ostorozni, mert így is könnyebb a mezőnynél.
Megvéd a huzattól
Mivel a térkihasználását is eltalálták, az autónak nemcsak az árnyéka nagy. Egy kosárlabdacsapatból a védők és a bedobók hátul is elférnek, csak a centert kell előre ültetni.
Kedveljük a Karakuri ülésrendszert, amivel a támla lehajtásakor a hátsó üléspad is előre-lefelé mozdul el, hogy minél kisebb lépcső maradjon a kibővített csomagtérben, ami már alapesetben is jó tágas.
Még jobb a kalaptartó, amelyet teljes hosszában felemel az ötödik ajtó, így kényelmesen pakolászhatunk a csomagtérbe. A roló megvédi hátul a családot a cudar huzattól és ehhez nem is kellett kiegészítő szélfogó, mint anno a Citroën Xm-ben. Igen jó az üléshelyzet, az ülések kényelme akkor bizonyított, amikor reggel héttől este kilencig ültem az autóban.
Elsőként a CX-5 kapta meg a Skyactive technikát. Egy új padlólemezről van szó, amire az idén bemutatandó új Mazda6, majd a Mazda3 is épül, csökkentve a költségeket. Közös bennük a viszonylag könnyű és szilárd karosszéria valamint az 1:14 arányú sűrítés, ami a benzineseknél extrém magas, a dízeleknél pedig extrém alacsony
Átgondolt utastér, közepes anyagok
Nem igazodnak a magas alapárhoz az anyagok a belső térben
Nem igazodnak a magas alapárhoz az anyagok a belső térben
Tágas és jól végiggondolt autó a CX-5, de egy ennyire új és nagy igénnyel kifejlesztett modelltől furcsán olcsók a műanyagok. A kategória legdrágább autóinak egyikét ennél azért vonzóbb anyagokkal illene berendezni, bár a műszerfal tetejének puha borításán látszik az igyekezet.
Itt csodálható meg a TomTom-eredetű navigációsrendszer, amelynél jobba nemigen akadni. Az autó más funkcióival együtt a navi is kezelhető az ülések közötti pogácsával, de aki akarja, nyomkodhatja az 5,2 col képátlójú kijelzőt is. A címek megadása, módosítása, köztes célok beszúrása logikusan, teljesen intuitívan működik, tényleg az volt az érzésem, hogy egy autót sosem látott kogi varázsló is be tudná táplálni célként Alsófütyemajort.
Négykerék-hajtással 165 helyett 160 lóerős a benzines motor, maximális nyomatéka 210 helyett 208 Nm. A csúcsérték korlátozásával egyenletesebb a teljesítmény-leadás
Nem a turbóra
Reggel héttől este kilencig vezetve is kényelmes volt az ülés
Reggel héttől este kilencig vezetve is kényelmes volt az ülés
A Mazda megmaradt a szívómotornál, amely teljes egészében új konstrukció, hatásfokát extrém magas, 1:14 arányú sűrítés és közvetlen befecskendezés javítja.
Amíg ráérősen autózunk, a finoman járó, halk motorral nincs semmi baj, de a lanyha gyorsítások után nem sokat tud rápakolni, ha egyszer kellene az erő.
Kihúzatva felsejlik valami a tűzből, de az átlagember sokkal jobban jár a kisebb fordulaton jóval nagyobb nyomatékot leadó turbómotorral például a Skoda Yeti 1,8 TSI-ben, csak ez a motorváltozat már nem szerepel az árlistán.
a videó a hirdetés után indul
Nagyon könnyen használható a TomTom-eredetű navigációsrendszer
Nagyon könnyen használható a TomTom-eredetű navigációsrendszer
Benzinesből nincs, dízelből viszont egészen kiváló turbómotorja van a Mazdának, ami megfontolandó alternatíva. A váltó nem volt rossz, de az etalonnak számító MX-5 gyártójától egy ilyen köznapi autóban is jobbat várnánk.
Bírja a 19 colos felnit
A magyar úthálózat nem barátja az extrém nagy kerekeknek, de jól hangolt futóművével a CX-5 elbírja a Revolution-kivitel 19 colos felniit. A rugózási kényelem megfelelő, szerény oldaldőlésével, billegéstől mentes viselkedésével a Mazdát jobb érzés vezetni annál, amit a terepjárószerű autók tudnak.
A teszt zárónapján rituális tankolásra készültünk, ahol kiderül a NAGY IGAZSÁG, megtudjuk, hogy az autó tartja-e a takarékosságra tett ígéreteket, amiket évek óta hallunk a Skyactive-technika kapcsán. A CX-5 bevezetőkampányában 15 százalékos fogyasztáscsökkenést és 20 százalékkal alacsonyabb szén-dioxid-kibocsátást ígér a reklámszöveg, ami nehezen jön össze. A CO2 a szénhidrogén (esetünkben a 95-ös) elégetéséből keletkezik, tehát a kettőnek arányosan kellene változnia, de lehet, hogy mi tudjuk rosszul.
Benzines, 4×4, mégis keveset fogyaszt
Kereken 8,0 literes fogyasztást mértünk, 40:60 arányban autóúton és városban, többnyire komótosan járva. A fedélzeti számítógép aránytalanul nagyot tévedett (6,7 litert ígért), de egy összkerékhajtású családi autóban kétezres, benzines motortól kiváló érték a nyolc liter. Hasonlóra nálunk egyedül a CVT-váltós RAV4 volt képes, a turbós és kompresszoros Tiguan 1,4 TSI nem jönne ki ugyanennyiből, cserébe bő gázra ellép a Mazdától.
Listaárával viszont a CX-5 lép el a konkurensektől. Nálunk nem a 8,1 milliós Challenge AWD járt a kétliteres benzinessel, hanem a legjobban felszerelt Revolution kivitel holttérfigyeléssel, sávelhagyás-kontrollal, 19-es felnivel, Bose-audiorendszerrel, kettős xenon-fénnyel, motoros állítású bőrüléssel és sok más földi jóval, de a 9 140 000 forintos összeg így is merész. Ám az árától csak akkor ér ledobni a láncot, ha az olcsóbb konkurensek legalább ilyen jók, de a Tiguant leszámítva egyik sem kerek ennyire.