Adatlap

Mercedes-Benz B 180 BlueEfficiency

150 és 170 híján a B 180 a legalacsonyabb árú modell a B-osztályból. A Kecskeméten is készülő autót a 122 lóerős turbómotorral teszteltük
150 és 170 híján a B 180 a legalacsonyabb árú modell a B-osztályból. A Kecskeméten is készülő autót a 122 lóerős turbómotorral teszteltük
Motor 1595 cm3, Benzin, S4
Teljesítmény 122 LE
Nyomaték 200 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 10,4 sec
Végsebesség 190 km/h
Fogyasztás (vegyes) 6,2 l / 100 km

Hamar befogadtuk a Mercedes-Benz B-osztályt. Az új családi autó már a taxis folklórban is felbukkan, én olyan sztorit is hallottam, hogy műszaki kritériumaival annak a 800 darab B-osztálynak akarna helyet csinálni a Fővárosi Önkormányzat, amelyet az egyik taxitársaság állítólag már meg is rendelt. A sztori igazságtartalma persze kérdéses, de ebből is látszik, hogy a B-osztály érdekli a népet.

Hétmilliótól

Mindenki azt firtatta, hogy ez az autó készül-e Kecskeméten, amire igen a válasz, még ha nem is kizárólagosan, mert Németországban is gyártják. Ismétlődő kérdés volt a hétszemélyes verzió is. Még nincs, de várható belőle hosszított hétüléses, jóval nagyobb csomagtartóval. Ennél gyakrabban csak a B 180 alapárát ismételgettük: 6 993 800 Ft, a tesztautó esetében az extrák miatt egyenesen 10,2 millió Ft.

Sok pénz egy összesen 122 lóerős autóért, de beülve érezni, hogy nem csak a márkanévért kell kicsengetni ezt mind. Gyönyörű a műszerfal, az elegáns, kerek légrostélyok
a W (meg a C, T,V és F) 123-as modelleket idézik, a minőségérzet pedig végre hozza azt, ami a csillaggal dukál.

Pont jó

Kényelmesek az első ülések. Az előrebuktatható támla ritkán kell, de akkor nagy segítség

Kényelmesek az első ülések. Az előrebuktatható támla ritkán kell, de akkor nagy segítség

Kényelmesek az első ülések. Az előrebuktatható támla ritkán kell, de akkor nagy segítség


Az üléshelyzet igazán jó, mert annyival magasabb csak az átlagnál, ami a kilátásnak és a biztonságérzetnek jót tesz, mégsem billegünk bután a magosban.

Kényelmesen elférni, hátul is van tér gazdagon. Sínen mozgatható hátsó üléseivel és ledönthető támlájú első utasülésével a B-osztály jól variálható, sokoldalú családi autó azoknak, akik ebben a prémiummárkák által elhanyagolt szegmensben keresgélnek.

Nyugodt turbómotor

A 150 és 170 eltűnésével a 122 lóerős B 180 a belépőmodell.

Igen halk a motor, a diszkréció erőleadásán is érződik

Igen halk a motor, a diszkréció erőleadásán is érződik

Igen halk a motor, a diszkréció erőleadásán is érződik


Feltűnően halk a motor, olyan rezzenéstelenül és csendesen forog, mintha vastag zselébe ágyazták volna. Ez a diszkréció sajnos erőleadásán is érződik, ugyanezzel a 122 lóerővel egy Golf 1,4 TSI tüzesebb autó.

A B-osztály 1,6 literes motorjából a feltöltés nagyon korán, 1250-es fordulaton kihozza a maximális forgatónyomatékot, a 4000-ig állandó nyomatékra lehet támaszkodni.

A váltó áttételezése annyira hosszú, hogy a B 180 a padlógáz és a 200 Nm dacára is tétován kezd gyorsulni, legalábbis ötödikben és hatodikban.

Gyönyörű a műszerfal, látni, sok extrával értékes autónak tűnik a B 180

Gyönyörű a műszerfal, látni, sok extrával értékes autónak tűnik a B 180

Nagyon könnyen jár a hatfokozatú kézi váltó, áttételezése feltűnően hosszú

Nagyon könnyen jár a hatfokozatú kézi váltó, áttételezése feltűnően hosszú

Nagyon könnyen jár a hatfokozatú kézi váltó, áttételezése feltűnően hosszú


Egy-két fokozatot vissza kell kapcsolni, hogy országúton könnyen kiugorhassunk vele előzni, mert nem az erő hiányzik kis fordulaton, csak más autókban ez az ötödik a hetedik fokozat is lehetne.

Kicsit ráz

Városban serényen és finoman dolgozott az alapjárati motorleállítás, de kilőtt motornál nem működik a légkondicionálás, hosszabb lámpáknál párás langymeleget kezd kergetni a ventilátor. Kevesen környezettudatosak annyira, hogy tűző napon lemondjanak a klimatizálás kényelméről pár deciliternyi fogyasztáscsökkenésért, nem beszélve arról, mennyit árt a turbófeltöltőnek a kenés megvonása. Ez persze minden autó stop-startos turbómotorjára igaz.

Megnyugtatóan stabil, de rugózási kényelemben jobbat vártunk egy Mercedestől

Megnyugtatóan stabil, de rugózási kényelemben jobbat vártunk egy Mercedestől

Megnyugtatóan stabil, de rugózási kényelemben jobbat vártunk egy Mercedestől


A futómű bírja a gyors kanyarokat és az autó nyugodt futásán érezni, hogy a Mercedesnek van pár évtizedes gyakorlata abban, hogyan kell nagy tempóhoz hangolni a felfüggesztést. A rugózási kényelem rosszabb annál, amit egy Mercedes-Benztől elvárnánk és ezt még a gumikra sem kenhetik, mert a tesztautón 16 colos kerekek voltak.

Asszisztensek hada

A tesztautóban éberen figyelt a radaros követésitávolság-mérés. A biztonsági berendezés csak mozgó autókat ismer fel (állókat nem) és nem képes önálló fékezésre, mert arra találták ki, hogy a vezetőt időben figyelmeztesse a ráfutásos balesetre és kihozza a maximális lassulást a fékrendszerből, ha a vezető reagál a veszélyjelzésre.

Van minden. Felülről: a követési távolság csökkenésére figyelmeztető rendszer, fáradásérzékelés, holttérfigyelő és sávtartó berendezés

Van minden. Felülről: a követési távolság csökkenésére figyelmeztető rendszer, fáradásérzékelés, holttérfigyelő és sávtartó berendezés

Van minden. Felülről: a követési távolság csökkenésére figyelmeztető rendszer, fáradásérzékelés, holttérfigyelő és sávtartó berendezés


Nem haszontalan, de túl nagy ráhagyásokkal dolgozik a Blind Spot Assist, amely a holttérben lévő autókat figyeli, és jelzi, ha nem kéne sávot váltani. Autópályán visszajelzője néha még akkor is villogott, amikor már megelőzött az érintett autó, városban is túl óvatos volt. Látszik, hogy kevésbé hektikus forgalomra, a békés, kiszámítható jólét országaira tervezték.

Rá lehet érezni a kocsiból áradó nyugalomra, sokkal elegánsabb a csendet és a szép utasteret élvezni, mint űzött proliként sietni és sávokat váltogatni.

Átlagos a fogyasztás

Hajszolva 7,6, kíméletesen vezetve 6,3 litert fogyasztott országúton

Hajszolva 7,6, kíméletesen vezetve 6,3 litert fogyasztott országúton

Hajszolva 7,6, kíméletesen vezetve 6,3 litert fogyasztott országúton


Hosszabb úton ráérősen vezetve 6,3 litert fogyasztott az autó.

Étvágya a kis fordulaton dolgozó motornak és a rendkívül kedvező, 0,26-os alaktényezőnek köszönhetően 7,6 literre ment csak fel, amikor viszont sietni kellett. Budapesten odalett a takarékosság, 9,2 litert mértünk százra.

Normál esetben testületileg rühelljük a tesztautókat elcsúfító matricákat, de a „világszínvonal Magyarországról” felirattal kivételesen nincs bajunk. Mert igaz, és mert büszkék lehetünk rá, hogy ilyen jó autó készül Kecskeméten.