Számos példán láthatjuk, mennyire nem nehéz elrontani egy-egy modellfrissítést. Pláne manapság, amikor a ráncfelvarrások műtétsorozatának egyik lényeges eleme a menetjelző LED-sor beillesztése a pofa látványelemei közé. A Renault az alapkivitelű kupé esetében a szívótölcsér-szerű ködlámpa-inzertekkel el is cseszte a harmóniát:
A Renault Mégane 2012-es, faceliftelt változatának bemutatóján jártunk Spanyolországban. Azért itt, mert a Mégane-t itt gyártják
A Renault Mégane 2012-es, faceliftelt változatának bemutatóján jártunk Spanyolországban. Azért itt, mert a Mégane-t itt gyártják
Fotó megosztása:
A sárgával jelölt új motorok közül mi csak az 1,2 literes benzines turbósnak és az 1,6-os dízelnek örülhetünk; a másfél literes dízel valamiért nem jön hozzánk új változatában
A sárgával jelölt új motorok közül mi csak az 1,2 literes benzines turbósnak és az 1,6-os dízelnek örülhetünk; a másfél literes dízel valamiért nem jön hozzánk új változatában
Fotó megosztása:
A Mégane-portfolió, a nemrég megújult Scénic-kel együtt
A Mégane-portfolió, a nemrég megújult Scénic-kel együtt
Fotó megosztása:
Ritka jelenség: a Renault a sajttájon konkurensei közé helyezve vonultatta fel a Mégane változatait
Ritka jelenség: a Renault a sajttájon konkurensei közé helyezve vonultatta fel a Mégane változatait
Fotó megosztása:
Íme az ötajtós, 2012-es modell, GT Line kivitelben. A Nike-logóhoz hasonlító LED-csíkról lehet felismerni
Íme az ötajtós, 2012-es modell, GT Line kivitelben. A Nike-logóhoz hasonlító LED-csíkról lehet felismerni
Fotó megosztása:
Profilból csak az új felnik vehetők észre az avatott szemnek - gyakorlatilag nincs változás
Profilból csak az új felnik vehetők észre az avatott szemnek - gyakorlatilag nincs változás
Fotó megosztása:
Harcias pofa a Gt Line-on
Harcias pofa a Gt Line-on
Fotó megosztása:
Kétségkívül a GT Line a legszebb Mégane, de kemény futóműve miatt nem ez a legharmonikusabb
Kétségkívül a GT Line a legszebb Mégane, de kemény futóműve miatt nem ez a legharmonikusabb
Fotó megosztása:
Gyöngyház-fehérben eddig csak CC-t és Monaco GP-t lehetett kapni, de már az alap-Mégane-ok is választhatók ezzel a színnel
Gyöngyház-fehérben eddig csak CC-t és Monaco GP-t lehetett kapni, de már az alap-Mégane-ok is választhatók ezzel a színnel
Fotó megosztása:
Nike, ugye?
Nike, ugye?
Fotó megosztása:
Íme a nem-GT Mégane-arc
Íme a nem-GT Mégane-arc
Fotó megosztása:
GT Line és sima egymás mellett
GT Line és sima egymás mellett
Fotó megosztása:
A kombi és versenytársai
A kombi és versenytársai
Fotó megosztása:
A beltér változásainak anziksza: új kárpitok, új hifi, új extrák
A beltér változásainak anziksza: új kárpitok, új hifi, új extrák
Fotó megosztása:
A GT Line fekete-fehér bőrbeltere ugyancsak hatásos
A GT Line fekete-fehér bőrbeltere ugyancsak hatásos
Fotó megosztása:
A sportülések 90 kiló felett elég passzosak fenékben
A sportülések 90 kiló felett elég passzosak fenékben
Fotó megosztása:
A GT Line analóg sebességmérőt kapott. A 115 lovas 1.2 Turbo mellé azért elég vicces a 270
A GT Line analóg sebességmérőt kapott. A 115 lovas 1.2 Turbo mellé azért elég vicces a 270
Fotó megosztása:
Az új hifi előlapja USB sticket és 3,5 mm-es jack-dugót is fogad
Az új hifi előlapja USB sticket és 3,5 mm-es jack-dugót is fogad
Fotó megosztása:
Amikor már a hifi is energiatakarékos: 2012-re elég jól szétcsesztük a Földet
Amikor már a hifi is energiatakarékos: 2012-re elég jól szétcsesztük a Földet
Fotó megosztása:
A kis turbó-benzin adatlapja
A kis turbó-benzin adatlapja
Fotó megosztása:
A Mégane-ba is bekerültek a szokásos biztonsági újdonságok: sávelhagyás-jelző, automata reflektor, lejtőn elindulást segítő rendszer, komfortindex...
A Mégane-ba is bekerültek a szokásos biztonsági újdonságok: sávelhagyás-jelző, automata reflektor, lejtőn elindulást segítő rendszer, komfortindex...
Fotó megosztása:
A háromajtós Coupé és konkurensei
A háromajtós Coupé és konkurensei
Fotó megosztása:
Sötétben jól néz ki a Coupé, de...
Sötétben jól néz ki a Coupé, de...
Fotó megosztása:
.. nappal kiderül, hogy ez a legkevésbé sikerült új Mégane. Azok a ködlámpafészkek, brrr!
.. nappal kiderül, hogy ez a legkevésbé sikerült új Mégane. Azok a ködlámpafészkek, brrr!
Fotó megosztása:
A Mégane RS, minden Mégane-ok legerősebbike
A Mégane RS, minden Mégane-ok legerősebbike
Fotó megosztása:
15 lóerővel és 20 Nm-rel erősebb az RS
15 lóerővel és 20 Nm-rel erősebb az RS
Fotó megosztása:
A Renault-technikát használó F1 csapatok számára dekorált Mégane RS-ek
A Renault-technikát használó F1 csapatok számára dekorált Mégane RS-ek
Fotó megosztása:
A Caterham RS-e
A Caterham RS-e
Fotó megosztása:
Tiszteletet parancsoló skálázás a sebességmérőn. 265 a vége
Tiszteletet parancsoló skálázás a sebességmérőn. 265 a vége
Fotó megosztása:
Pályán próbálhattuk ki a Mégane RS-t; remekül irányítható, erős, kezes GTI-nek bizonyult
Pályán próbálhattuk ki a Mégane RS-t; remekül irányítható, erős, kezes GTI-nek bizonyult
Fotó megosztása:
Ha ilyet látunk a tükörben, nem sok esélyünk van arra, hogy sokáig ott is látjuk
Ha ilyet látunk a tükörben, nem sok esélyünk van arra, hogy sokáig ott is látjuk
Fotó megosztása:
Ha ilyet látunk a tükörben, nem sok esélyünk van arra, hogy sokáig ott is látjuk
Ha ilyet látunk a tükörben, nem sok esélyünk van arra, hogy sokáig ott is látjuk
Fotó megosztása:
Hátul nem változott a dizájn. Nincs is rá szükség
Hátul nem változott a dizájn. Nincs is rá szükség
Fotó megosztása:
LED-ek és fekete betét a 2012-es Mégane RS-ben
LED-ek és fekete betét a 2012-es Mégane RS-ben
Fotó megosztása:
Hármasával vonultunk fel a pályára, de jó nagy közökkel engedtek minket körözni
Hármasával vonultunk fel a pályára, de jó nagy közökkel engedtek minket körözni
Fotó megosztása:
Remekül tart és kényelmes a feláras Recaro
Remekül tart és kényelmes a feláras Recaro
Fotó megosztása:
Most így utólag a duci kormány elég hülyén néz ki az RS-ben, de élesben próbálva nem tűnt fel semmi hiba a kocsin
Most így utólag a duci kormány elég hülyén néz ki az RS-ben, de élesben próbálva nem tűnt fel semmi hiba a kocsin
Fotó megosztása:
Gyönyörű ez a sárga-piros-fekete kombó
Gyönyörű ez a sárga-piros-fekete kombó
Fotó megosztása:
A beltér úgy lett sportos, hogy közben teljesen kulturált maradt
A beltér úgy lett sportos, hogy közben teljesen kulturált maradt
Fotó megosztása:
265 lóerő előttem és alattam
265 lóerő előttem és alattam
Fotó megosztása:
Az öv a kocsi fényezéséhez illő színt kap az RS-ben
Az öv a kocsi fényezéséhez illő színt kap az RS-ben
Fotó megosztása:
RS-monitor: verseny-stopper
RS-monitor: verseny-stopper
Fotó megosztása:
RS-monitor: G-mérő
RS-monitor: G-mérő
Fotó megosztása:
RS-monitor: finomhangolási lehetőségek
RS-monitor: finomhangolási lehetőségek
Fotó megosztása:
Egy turbina a pálya mellől, ami még a Mégane RS feltöltőjénél is nagyobb
Egy turbina a pálya mellől, ami még a Mégane RS feltöltőjénél is nagyobb
Fotó megosztása:
A gyors körök ára. És akkor még a fékbetétekről, kuplungtárcsáról, gumiról nem is beszéltünk
A gyors körök ára. És akkor még a fékbetétekről, kuplungtárcsáról, gumiról nem is beszéltünk
Fotó megosztása:
Szolidan adja elő magát a kétliteres turbómotor
Szolidan adja elő magát a kétliteres turbómotor
Fotó megosztása:
Az alsó pöcökkel indíthatjuk a köridő-számláló stopperét a célvonalon
Az alsó pöcökkel indíthatjuk a köridő-számláló stopperét a célvonalon
Fotó megosztása:
F1-tapasztalatok a motorokban
F1-tapasztalatok a motorokban
Fotó megosztása:
A Renaul Mégane minősége a Renault szerint jó, külön védjegyet is kapott. Halkan kérdem: akkor a többi Renault vacak?
A Renaul Mégane minősége a Renault szerint jó, külön védjegyet is kapott. Halkan kérdem: akkor a többi Renault vacak?
Fotó megosztása:
Spanyolországban készülnek a Mégane-ok
Spanyolországban készülnek a Mégane-ok
Fotó megosztása:
A kombi és versenytársai
A kombi és versenytársai
Fotó megosztása:
Új színek, felnik, extrák a 2012-es kombiban
Új színek, felnik, extrák a 2012-es kombiban
Fotó megosztása:
A kompakt mezőnyben figyelemreméltóan tágas a Mégane kombija
A kompakt mezőnyben figyelemreméltóan tágas a Mégane kombija
Fotó megosztása:
Mégane kombik glédában
Mégane kombik glédában
Fotó megosztása:
1,6 literes dízelmotorral vezettük. Talán a legjobb ilyen a piacon
1,6 literes dízelmotorral vezettük. Talán a legjobb ilyen a piacon
Fotó megosztása:
Pálmafás kép: 20-25 fok volt és meleg. Spanyolország márciusban egy jó hely
Pálmafás kép: 20-25 fok volt és meleg. Spanyolország márciusban egy jó hely
Fotó megosztása:
Az alap Mégane-műszerfal
Az alap Mégane-műszerfal
Fotó megosztása:
A GT Line szebb, de ez a betétes kárpit se rossz
A GT Line szebb, de ez a betétes kárpit se rossz
Fotó megosztása:
Azért van még, amivel a Mégane nem zárkózott fel a konkurenciához: a hátul ülőknek továbbra sem jár saját friss levegő
Azért van még, amivel a Mégane nem zárkózott fel a konkurenciához: a hátul ülőknek továbbra sem jár saját friss levegő
Fotó megosztása:
.. nappal kiderül, hogy ez a legkevésbé sikerült új Mégane. Azok a ködlámpafészkek, brrr!
Ellenben a GT Line optikai csomaggal a gyártó egész jól helyrehozta a bakit. Tesztautónk NIKE-logóra hasonlító fénypipái nem rontják el a harmadik generációs Mégane frontját:
NIKE-logóhoz hasonlít a menetjelző LED-sor, a GT Line felirat pedig jelzi, hogy a sportüléses, kemény rugós, kényelmetlen fajta Mégane áll előttünk
Mégsem szemből, hanem profilból, felülről, fél-elölről, fél-hátulról nézve üt legnagyobbat a háromajtós kompakt Renault. Lapos, áramvonalas halteste, izmosan domborodó combizmai, előredőlő, álltában is dinamikus tartása nagyon furcsák lennének a biológia-tankönyvekben egyazon állaton, de négy keréken annál jobban összeállnak egy erőteljes, látványos egésszé.
A Renault sokat nyert a Dacia márka feltámasztásával. Megtanult olcsón jót gyártani: nézzék, milyen kevés különálló elemből tevődik össze a látványos forma!
Szép autó, sportos autó, kívánatos autó, és az embernek eszébe sem jut róla, ami pedig olyannyira jellemzi a mai Renault-kat: hogy olcsó autó lenne. Ha egy Opel Astra GTC-t (1,7 literes, 130 lóerős motorral) felkonfigurálunk a Vezess.hu
bámulatosan naprakész adatbázisában a nagyon gazdagon extrázott teszt-Mégane szintjére, 7,971 milliós árat kapunk. És ez magasabb, de csupán félmillióval magasabb, mint a Renault-é.
Adatlap
Renaul Mégane Coupé GT Line 1.6 dCi 130 LE
Motor |
1598 cm3, Dízel, S4 |
Teljesítmény |
130 LE |
Nyomaték |
320 NM |
Gyorsulás (0-100 km/h) |
9,8 sec |
Végsebesség |
200 km/h |
Fogyasztás (vegyes) |
4 l / 100 km |
A magyarázat persze egyszerű: az Astra 1503 kiló, a Renault meg 1395. Nyilván a beépített több anyag miatt drágább az Opel, hiszen egy autó, pláne, ha háromajtós, sportos, annál jobb, minél nehezebb. Vagy nem?
Naná, hogy nem, és bár a kupé Astra súlya az igazi szégyen a kategóriában, a Mégane sem igazán könnyű kocsi. Nem egy versenytársának már 12-vel kezdődik a tömegadata – igazán szép teljesítmény a gyártótól, hogy a futómű sportos, de nem túl kényelmetlen futóműve, az alacsony súlypont és persze a kiváló motor képes eltüntetni a kilók java részét.
Az 1,6-os dízelmotort sok új Nissan és Renault modellben megünnepeltük már (itt egy Qashqai-teszt, itt egy Grand Scénic, itt meg a motor köré szervezett bemutatóról készült beszámolónk), és a kupé Mégane-ban is tetszett.
Nyomatékos, szeret pörögni, halk és takarékos; cseppet sem kímélő üzemben a fekete szépség 5,88 litert fogyasztott százon vegyes üzemben.
A számítógép közben 5,4 litert írt ki – tudjuk, hogy a franciákban nem szabad megbízni -, de kár volt a hazugságért, mert a sok várossal, sok sztrádával súlyosbított, mintegy 600 kilométeres teszttávon nem vártam hat alá az átlagfogyasztást.
A kormány jó fogású, de a döntött műszeregységet sokáig kell szokni, mire elfelejti az ember gyűlölni
A hatfokozatú kézi váltó francia viszonylatban precíz és gyorsan kapcsolható, a fokozatokat remekül eltalálták, a dízel Mégane intenzíven gyorsul és autópályán is csendes, takarékos marad. A fékhatás jól adagolható, a menetstabilizáló elektronika pedig szinte észrevétlenül nyúl bele a vezetésbe, ha elsokallnánk egy-egy kanyart. A Mégane Coupé 1.6 dCi-t annyira jó vezetni, amennyire csak egy XXI. századi überbiztonságos tömegmodellt lehet. Vagyis majdnem annyira.
A műkarbon betét a piros csíkkal megosztja az emberiséget. Nekem csak ez tetszik az egész kabinban (meg a klímakonzol), egy renault-s tesztalanynak viszont csak ez nem
A műkarbon betét a piros csíkkal megosztja az emberiséget. Nekem csak ez tetszik az egész kabinban (meg a klímakonzol), egy renault-s tesztalanynak viszont csak ez nem
A Dacia feltámasztásával a Renault immár nyolcadik éve tanulja, hogyan kell olcsón gyártani az európai piac számára is elfogadható minőségű autókat. A román márkával szerzett tapasztalatok, úgy tűnik, folyamatosan szivárognak át az anyavállalathoz is, és – a verhetetlen áraktól eltekintve – ennek felhasználói szemmel nem feltétlenül pozitív megnyilvánulásai is vannak.
Fekete Mégane-unkban volt minden, ami szem-szájnak ingere. Kétzónás automata klíma, navigáció, BOSE hifi, mindenfelé állítható kormány, rakodórekeszek és zugok, automata ablaktörlő és világítás-kapcsoló. És mégis, ha ugyanezt egy VW, egy Opel, vagy akár egy Peugeot, Citroen embléma mögött kapjuk, sokkal inkább luxuskörnyezetben éreznénk magunkat.
Valahogy egy kicsit minden silányabb, mint illenék. A kormány ismerős a Lodgyból, a Tom-Tom navigáció képét huszon-ezer forintos nagyáruházi navigációkon szoktam látni, a klímakonzolról hiányzik az a gomb, mellyel egyszerre léptethetném a hőmérsékletet a két zónában, a műszerek erős döntése teherautós, a sportülésen semmi nem állítható, 85 kiló felett – és én felette vagyok derekasan – kényelmetlenül feszes.
És hiányoznak a kategória parasztvakításai is. A Ford, a Hyundai, a Peugeot nemigen engedne ki egy ilyen impulzív tesztautót sávelhagyásra figyelmeztető elektronika, követőradar, ütközés előtti figyelmeztető, sávtartó, láncos toronyóra nélkül. Ebben meg örüljek egy nyamvadt tempomatnak?
Egy RS Mégane-nak mindezt sokkal könnyebb megbocsátani, mint egy sima dízelnek – de azért ennek is meg lehet.
A fészliftes Mégane, még ez a sportos, nem olcsó példány is – és isten bizony, nem tudom, jó ez, vagy rossz -, kicsit bizony olyan, mint a Daciák. Elsőre minden egy kicsit zavaróan gagyi benne, de ahogy használni kezdi az ember, együtt kezd vele élni, rájön: kell a fenének jobb. Minek?
Pláne, ha ilyen szép!