Adatlap

Volvo XC60 D4 Momentum

Ez az XC60 csak elöl hajt, ennek okán könnyen megráncigálja a kormányzott kerekeket
Ez az XC60 csak elöl hajt, ennek okán könnyen megráncigálja a kormányzott kerekeket
Motor 1984 cm3, Dízel, S5
Teljesítmény 163 LE
Nyomaték 400 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 10,3 sec
Végsebesség 195 km/h
Fogyasztás (vegyes) 6,8 l / 100 km

Egy nemrég publikált tanulmány alapján az a nem túl meglepő piaci tendencia látszik kirajzolódni, hogy a cégek által vásárolt szabadidő-autókat főként városi használatra veszik. Nem számít, hogy összkerékhajtású-e, mert komoly akadályokat úgysem kell leküzdenie. Csak az a lényeg, hogy magas presztízsértékkel bír, és nagy teste okán komoly biztonságérzetet sugároz.

A nők rajonganak érte

A hamarosan hibridként is kapható XC60-as 2008 óta van piacon, de komolyabb ráncfelvarrás nélkül sem öregszik, ami ritkaságszámba megy a mai autókínálatban.

El nem mondhatom, mekkora rajongásnak örvendett az autó kolléganőim körében, mikor egy keddi reggelen begördültem vele cégünk parkolójába. Azt hittem, ez az autó nem fog ilyen nagy figyelmet kiérdemelni.

Az első, ami eszükbe jutott róla, hogy ?Hú mekkora terepjáró?. Hatalmas kerekeivel, sportos kinézetével tényleg igazi terepjárónak látszik.

Innen nézve is tágas az XC60

Innen nézve is tágas az XC60

Innen nézve is tágas az XC60


Kuncogtam is magamban, mert az autó, aminek a kormányát épp a kezembe tartom, elsőkerék-hajtású. Egyáltalán nem törvényszerű, hogy hatalmas hegyeket vagy éppen mély mocsarakat járjunk vele. Ezt még az összkerékhajtásos változattal sem ajánlanám senkinek, mert igazából ő nem terepjáró és amilyen szép, annyira óvatosan is kell bánni vele.

Gombnyomásra működő csomagtérfedél

A sportosan elegáns megjelenés igaz a belső térre is. A helykínálat az autóban éppen megfelelő egy négytagú család számára. Két- és négyéves gyerekkel büszkélkedhetem, akikkel a legnagyobb gond, amikor a kis lábacskáikkal összetapossák az első ülések hátsó támláit. Pedig ha nem fér el a gyerekülésből kikalimpáló lábuk, akkor ők sem tehetnek semmit.

A gyerekülésbe zárt gyermeklábak messze kerülnek az első ülésektől

A gyerekülésbe zárt gyermeklábak messze kerülnek az első ülésektől

A gyerekülésbe zárt gyermeklábak messze kerülnek az első ülésektől


Az XC60-ban nincs ilyen probléma, koszos lábak nem érnek a szülői háttámlák közelébe. Sőt, a két gyerekülés között akár egy harmadik felnőtt is elfér, ami nagy szó! Nagyra értékeltem, hogy a tesztautóba elektromos csomagtérnyitót szereltek, ezért nem kellett magasra nyújtózkodnom nyitáskor és záráskor.

Családanyák velem együtt nagyra fogják értékelni, hogy a 490 literes csomagtartó megtölthetetlennek tűnik, kisbiciklik nyom nélkül tudnak eltűnni, akárcsak egy hétvégi bevásárlás komplett tartalma.

Sípol, világít, villog…

A radarerdő majd' fél négyzetmétert elvesz a szélvédőből, de olykor életet menthet

A radarerdő majd’ fél négyzetmétert elvesz a szélvédőből, de olykor életet menthet

A radarerdő majd’ fél négyzetmétert elvesz a szélvédőből, de olykor életet menthet


Kényelmi szempontból is mindent megad a Volvo XC60, amit csak elképzelni lehetséges. Autópályán előzve nem értettem először, mi az a fura hang, amit kiad magából a popsim alatt lévő jármű. Első gondolatom az volt, hogy elromlott az autó. Feszülten figyeltem, hogy mi lesz a következő lépés, de semmi nem történt, nagy baj nem lehet. Ezt eljátszottam még egyszer, mire rájöttem, hogy balga módon indexelés nélkül váltottam sávot és azt az XC60 komolyan veszi, sípolással figyelmeztet a biztonságos vezetésre.

Jelez akkor is, ha túl közel merészkedünk az előttünk lévő autóhoz, illetve ha az autónk holtterébe érkezik egy másik jármű. Gyakorlatilag az XC60 szép csendben megtanít biztonságosan közlekedni, miközben óvja önmagát és engem is.

Időközben más Volvókban is elterjedt a videón látható City Safety, ami az XC60 világújdonsága volt 2008-ban

Mélázó váltó

Kézivel nem szeretnénk, de nem volt az igazi az automata váltó sem

Kézivel nem szeretnénk, de nem volt az igazi az automata váltó sem

Kézivel nem szeretnénk, de nem volt az igazi az automata váltó sem


Imádom az automata váltós autókat, és nem szokott feltűnni, hogy gyorsan-lassan, szépen vagy otrombán működik-e a szerkezet. Az XC60 automatája viszont feltűnt, idegesített, néha zavart is. Nem tudta követni az elindulás-gyorsulás-lassulás ütemét, érezhető döccenéssel váltja a következő fokozatot, és sokat mélázik.

Nem tudtam eldönteni, hogy vajon miért van így? Túl nagy karosszériát kell cipelnie a motornak, vagy talán tövig nyomom a gázt, mikor épp finoman kellene bánnom vele? A finom bánásmód az elsőkerék-hajtás miatt is indokolt lenne, mert tempósan indulva ráncigálja a kormányt a 163 lóerő.

2008 óta kapni XC60-ast, sikere töretlen. Itthon a tavalyi évben több kelt el belőle, mint a Q5-X3-GLK trió bármelyikéből

2008 óta kapni XC60-ast, sikere töretlen. Itthon a tavalyi évben több kelt el belőle, mint a Q5-X3-GLK trió bármelyikéből

D3 136, D4 163 lóerővel

Ennél a valós fogyasztás a teszt végén kevesebb volt: 8,2 l/100km

Ennél a valós fogyasztás a teszt végén kevesebb volt: 8,2 l/100km

Ennél a valós fogyasztás a teszt végén kevesebb volt: 8,2 l/100km


Érdekes számtan következik: a minden igény kielégítő kétliteres dízelmotort D3-as felirat jelöli a karosszérián. De ez csak trükk, mert a Volvo marketingesei nemrégiben D4-esre keresztelték át az autót. A D3-as nevet a 136 lóerős alapmodellnek hagyták fent. És még egy kis számtan: a motor öthengeres, ami hátborzongató morgó hangot eredményez.

Irány a Balaton!

A teljesítmény minden igényt kielégít, kényelmes és gyors autózáshoz nagyon is elég a 400 Nm és a 163 lóerő. Városban és autópályán vegyesen használva 8,2 litert fogyasztott 100 km-en, egy ekkora karosszériájú autónál ez könnyen elviselhető.

A nyári hőségben természetesen a Balaton felé vettük az irányt. A hétvégén megrendezésre került Ultarabalaton verseny résztvevőit követve bebizonyította, mennyire könnyen is veszi az úton elénk kerülő váratlan akadályokat.

Az autó méreteitől eltekintve kiválóan lehet vele manőverezni bármilyen helyzetben. A futók közt szlalomozva kiválóan teljesített az autó (és persze a vezető is).

Élvezetes dolog az XC60-nal hegyes-völgyes utakat róni, nem dülöngél a hatalmas testű jármű, kényelmes, de már-már sportosan veszi az akadályokat.

Minimum tízmilliós autó

Nem okoz csalódást az XC60-as, bár automata váltója lehetne jobb is. Az összkerékhajtást csak a fanatikusok és a budai hegyvidék lakói fogják hiányolni, az igazi volvós érzés átjön ezen az autón is.

Ezzel a motorral 9 900 000 forinttól kapni XC60-as Volvót, de a Momentum felszereltségű és extrákkal is megszórt tesztautó 13,5 millió forintba kerül. Ez jókora összeg a középső dízelmotoros XC60-ért, még akkor is, ha ezért a pénzért az alapfelszereltségen túl bőven mérték a kényelmi és biztonsági tételeket.