Adatlap

Peugeot Partner Tepee 1,6 HDi Outdoor

1500-as fordulaton megjön 240 Nm nyomaték, ami padlógáznál túltöltéssel felugrik 270-re. A Partner egészségesen gyorsul
1500-as fordulaton megjön 240 Nm nyomaték, ami padlógáznál túltöltéssel felugrik 270-re. A Partner egészségesen gyorsul
Motor 1560 cm3, Dízel, S4
Teljesítmény 115 LE
Nyomaték 240 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 12,1 sec
Végsebesség 172 km/h
Fogyasztás (vegyes) 5,3 l / 100 km

Életkori sajátosság, hogy a szerkesztőségben legtöbbünk életét kisgyermekek aranyozzák be, ezért a családi autókat igazán életszerű körülmények között tesztelhetjük. A fatertársak közül most én voltam a legkevésbé előzékeny, ezért a Partner belső terét a mi babakocsink, gyermekülésünk, kismotorunk, gumicsónakunk, futóbiciklink, etetőszékünk és utazóágyunk töltötte meg.

Tavasszal átdolgozták

A tesztautó érkezésének apropója a tavasszal megejtett modellfrissítés, ami szemből a fényszórókon, a LED-es nappali menetfényen, az új tükrökön valamint a módosított emblémán és lökhárítón látszik. Az átdolgozással elérhetővé vált a finoman működő, szíjas stop start rendszer a dízelmotorhoz.

Nagyon nagy a különbség az alapverziók és a tesztautó között, hogy mást ne mondjunk, a legolcsóbb benzines Access modell tankja nem 60, csak 40 literes és bal oldali tolóajtaja feláras. A Partner élvezeti értékét átlagon felül megnöveli a jobb felszereltség, mert nemcsak kényelmi extrákban, de praktikus apróságokban is sokkal többet nyújt az Active vagy a képeken látható Outdoor.

Nagy tér, okosan berendezve

Szemből a fényszórókon, a LED-es nappali menetfényen, az új tükrökön valamint a módosított emblémán és lökhárítón látszik az átdolgozás

Szemből a fényszórókon, a LED-es nappali menetfényen, az új tükrökön valamint a módosított emblémán és lökhárítón látszik az átdolgozás

Szemből a fényszórókon, a LED-es nappali menetfényen, az új tükrökön valamint a módosított emblémán és lökhárítón látszik az átdolgozás


A gyári emberek összesen 76 liternyi nyitott és zárt rakodóhelyet számoltak össze az autóban. Valóban rengeteg üreg, polc és más egyéb akad az utastérben, amit belakhatunk színes ceruzával, üdítőkkel, könyvekkel.

A legtöbb hely a két első ülés közötti dobozban van, amely egy kisebb hátizsák teljes tartalmát képes elnyelni. Csak akkor van baj vele, ha előrehajtanánk az utasülés támláját. Az Outdoor Partner még ezt is tudja, csakhogy szörfdeszkák vagy lapraszerelt bútorok szállításakor az ülésből kiálló kartámasz nekiütközik a ládikónak, az üléstámlát a doboz kivétele után lehet teljesen előrehajtani.

A polcok mellett külön ventilátora is van a hátsó utasoknak

A polcok mellett külön ventilátora is van a hátsó utasoknak

A polcok mellett külön ventilátora is van a hátsó utasoknak


Kedveltük a kalaptartó feletti helyet kihasználó tetőtárolót, amely mindkét irányba nyílik. Tolóablakain át jól hozzáférhető a hátsó ülések felől is, nagyon praktikus tárolóhely. Pelenkacseréhez, kempingezéskor vagy pecázás közben is jól jöhet, az ebédlőasztalnyi ötödik ajtó alatt esőtől védve matathatunk.

Variálhatóság és plusz két ülés 280 000 forintért

Rámolni a tetőre rögzített polcokra is lehet, ebben az egységben van a hátsó szellőzőrendszer kapcsolója a háromfokozatú ventilátorral és a Wunderbaum-erdőt kiváltó illatpatron helye.

A Tepee a személyszállító változat neve, az Outdoor az emelt hasmagasságú, jól felszerelt verziót jelöli

A Tepee a személyszállító változat neve, az Outdoor az emelt hasmagasságú, jól felszerelt verziót jelöli

A Tepee a személyszállító változat neve, az Outdoor az emelt hasmagasságú, jól felszerelt verziót jelöli


Outdoor kivitelben nem rendelhető plusz két ülés a csomagtartóba (felára a különálló középső ülésekkel csomagban 280 000 Ft), így a tesztautó is ötszemélyes. Az Outdoor alapáron megkapja a három önálló ülést hátra, amelyek egyenként előrebuktathatók vagy kivehetők, ha bővíteni kell a csomagteret.

Súlyuk nem vészes, kiemelésükre hölgyek is vállalkozhatnak, ha a cekkerek edzésben tartják őket. Jó dolog a háttámla dőlésszögének állítása is, így kényelmesebben telnek a hosszú utak. Értékeltük a tolóajtón az árnyékolórolókat illetve a kibuktatható kopoltyúablakot, mert több a semminél.

Jó helyen van, de pontatlanul kapcsolható a sebességváltó. 75 ezer forintba kerül az USB nyílás Bluetooth kihangosítással csomagban

Jó helyen van, de pontatlanul kapcsolható a sebességváltó. 75 ezer forintba kerül az USB nyílás Bluetooth kihangosítással csomagban

Könnyen vezethető batár

Az ülések előrehajtásával és kiemelésével is növelhető a csomagtér

Az ülések előrehajtásával és kiemelésével is növelhető a csomagtér

Az ülések előrehajtásával és kiemelésével is növelhető a csomagtér


Elöl és hátul is komfortosak az ülések, nem kell erősen hajlított lábbal ülni az igen tágas autóban. A jól áttekinthető, hátul tolatóradarral segítő Partnert könnyű vezetni a kapitányi üléspozícióból. Lötyögős, pontatlan váltója jól elérhető, de kár, hogy a spórolás kedvéért az ablakemelők kapcsolói a váltó mögött vannak, nem pedig az ajtókárpiton.

Egy négyhengeres dízelmotor se nem kifinomult, se nem környezetbarát szerkezet, de az európai üzemanyagárakkal nagyon kell az a fogyasztásbeli előny, amit eleve jobb hatásfokával és a nagy nyomaték miatt hosszabbra áttételezett váltóval az öngyulladós motorok nyújtanak.

5-7 liter százon

1500-as fordulaton megjön 240 Nm nyomaték, ami padlógáznál túltöltéssel felugrik 270-re. A Partner egészségesen gyorsul

1500-as fordulaton megjön 240 Nm nyomaték, ami padlógáznál túltöltéssel felugrik 270-re. A Partner egészségesen gyorsul

1500-as fordulaton megjön 240 Nm nyomaték, ami padlógáznál túltöltéssel felugrik 270-re. A Partner egészségesen gyorsul


Ha már dízel, akkor az olyan legyen, mint az 1,6 HDi. Letargikus tartománya az alapjárat közvetlen közelére korlátozódik, 1500-as fordulatszám alatt is használható, kicsit feljebb vígan cibálja a családi batárt.

Fogyasztása nagyon kedvező. Messzire indulva 5,6 literrel lehet számolni, ha nem akarunk feddést gyermekeink édesanyjától.

Tesztátlagunk a városi utakkal együtt 6,7 liter lett, 8 literes fogyasztáshoz már 150-nél gyorsabban kell repeszteni, hol másutt, mint német autópályán.

4×4 helyett

M+S gumikkal csomagban 150 ezer forintba kerül a Grip Control. A tárcsával különféle talajtípusokhoz állíthatjuk a kipörgésgátlás érzékenységét

M+S gumikkal csomagban 150 ezer forintba kerül a Grip Control. A tárcsával különféle talajtípusokhoz állíthatjuk a kipörgésgátlás érzékenységét

M+S gumikkal csomagban 150 ezer forintba kerül a Grip Control. A tárcsával különféle talajtípusokhoz állíthatjuk a kipörgésgátlás érzékenységét


Az Outdoor nem összkerékhajtású (4×4-est a Dangel készít), de kisebb kalandokért az aszfaltról letérve bevethető az M+S (mud+snow – hó és sár) gumikkal csomagban 150 ezer forintba kerülő Grip Control. Az automata váltó fokozatválasztója helyén lévő tárcsával különféle talajtípusokhoz (hó, homok, sár) állíthatjuk a kipörgésgátlás érzékenységét, de ki is kapcsolható vele a kipörgésgátlás, az ESP-vel együtt.

Mi hepehupás, ráadásul apró kavicsos és elég meredek földúton tettük próbára, ahol az autó váratlanul könnyedén felkapart. A Partner Outdoor hasmagassága egy centivel nagyobb testvéreinél és 15 collos gumiabroncsai is segítik valamelyest a haladást laza talajon.

5 805 000 Ft a legdrágább Partner

A Partnert azért is kedveljük, mert ára a Peugeot más modelljeivel és a konkurenciával összevetve is ésszerű.

A legeslegolcsóbb 5008 ára szívó benzinmotorral és gyengébb felszereltséggel 230 ezer forinttal alacsonyabb, mint a Partner jelen tesztben szereplő csúcsmodelljéé, amely a leggazdagabb kivitelben és az erősebbik dízelmotorral 5 805 000 forintba kerül.

Lényegesen vonzóbb árcédula a hasonlóan tágas, praktikus és kényelmes családi autók közül kizárólag a Lodgyn fityeg. A Lodgynak viszont nemcsak a Dacia név örökségével kell megküzdenie, de a Dusterrel is, amelyre jobban ráharaptak a magyar ügyfelek.

Az áruszállítóból kipucolt családi autók között talán a Partner és a Citroën Berlingo a legkulturáltabb. Rugózási kényelmük, zajcsillapításuk, az utastérben felhasznált anyagok minősége alapján egyik sem fájó lemondás a velük összevethető egyterűekhez képest, ami a Caddyről messze nem mondható el a Tourannal, a Combóról a Zafirával, pláne nem a Kangooról egy Scénic-kel szemben.