Hát itt van végre, láttuk, vezettük: íme, a Volkswagen Golf hetedik generációja, a 2013-as Év Autója díj egyik várományosa – és most, hogy megtettem vele vagy kétszáz kanyargós kilométert, azt kell mondjam, szerintem a nagy európai újságíró-szavazás tuti befutója. A Volkswagen Golf, kategóriájának névadója ugyanis legfrissebb újjászületésében – remekre sikeredett.
Rögtön elmondom, milyen volt vezetni a kétliteres dízelt és az 1,4-es turbós benzinest, de előbb rágjuk át magunkat a generációváltás néhány elvi és mérnöki tényezőjén.
Vezettük az új Golfot
1/69 Íme, az új Golf. Három és öt ajtóval, kétliteres dízellel és 1,4 literes turbós benzinmotorral vezettük, dupla kuplungos automatával és kézi váltóval. Egyik verzió jobb volt, mint a másik; a 7-es Golf remekül sikerült
Íme, az új Golf. Három és öt ajtóval, kétliteres dízellel és 1,4 literes turbós benzinmotorral vezettük, dupla kuplungos automatával és kézi váltóval. Egyik verzió jobb volt, mint a másik; a 7-es Golf remekül sikerült
Fotó megosztása:
2/69 Szardínia szigetére szervezték a menetpróbát a wolfsburgiak. Az üde, tiszta, gazdag és mediterrán környezetben, a gyönyörű kanyargós utakon még jobbnak tűnt a kocsi, mint amilyen
Szardínia szigetére szervezték a menetpróbát a wolfsburgiak. Az üde, tiszta, gazdag és mediterrán környezetben, a gyönyörű kanyargós utakon még jobbnak tűnt a kocsi, mint amilyen
Fotó megosztása:
3/69 Dizájn-ikon, hangzott el kb. 37-szer a bemutatón. Valóban az, mögötte pedig egy másik, egy Renault 4-es
Dizájn-ikon, hangzott el kb. 37-szer a bemutatón. Valóban az, mögötte pedig egy másik, egy Renault 4-es
Fotó megosztása:
5/69 Ugyanolyan motorral 100 kilóval könnyebb elődjénél a 7-es
Ugyanolyan motorral 100 kilóval könnyebb elődjénél a 7-es
Fotó megosztása:
6/69 A tengelytáv hat centit nőtt, a lábtér hátul is bőséges
A tengelytáv hat centit nőtt, a lábtér hátul is bőséges
Fotó megosztása:
7/69 Szépen formázott ülések, szellőzőrostélyok a hátul ülőknek is - a Golf négy kellemes helyet kínál az utazáshoz
Szépen formázott ülések, szellőzőrostélyok a hátul ülőknek is - a Golf négy kellemes helyet kínál az utazáshoz
Fotó megosztása:
9/69 Az első ülések gerincbarátak; mivel az Astra üléseit az "A" német ortopéd orvosbrigád fantasztikusnak minősítette, a VW is leminősíttette fantasztikusnak az ő székeit a "B" orvoscsapattal. Masszírozni is tud!
Az első ülések gerincbarátak; mivel az Astra üléseit az "A" német ortopéd orvosbrigád fantasztikusnak minősítette, a VW is leminősíttette fantasztikusnak az ő székeit a "B" orvoscsapattal. Masszírozni is tud!
Fotó megosztása:
10/69 A kontrasztos, kéttónusú műszerfal barátságosabbá, tágasabbá teszi a Golf belterét. Cserébe jobban koszolódik
A kontrasztos, kéttónusú műszerfal barátságosabbá, tágasabbá teszi a Golf belterét. Cserébe jobban koszolódik
Fotó megosztása:
11/69 A háromajtós piros kocsival autóztuk a legtöbbet. Az 1,4 literes turbómotor és a hétfokozatú duplakuplungos robotváltó együtt fantasztikus könnyedséggel és dinamikával tologatja a Golfot
A háromajtós piros kocsival autóztuk a legtöbbet. Az 1,4 literes turbómotor és a hétfokozatú duplakuplungos robotváltó együtt fantasztikus könnyedséggel és dinamikával tologatja a Golfot
Fotó megosztása:
13/69 Az esti sajtótájékoztatón egy dizájner srác hosszasan ecsetelte, hogy a Golf tulajdonképpen nem egy izgalmas autó, hiszen olyan, mint szokott lenni '74 óta
Az esti sajtótájékoztatón egy dizájner srác hosszasan ecsetelte, hogy a Golf tulajdonképpen nem egy izgalmas autó, hiszen olyan, mint szokott lenni '74 óta
Fotó megosztása:
14/69 Az ajtók, bajuszkapcsolók, a kormány, a váltó, minden azzal a német precizitással működik, ami miatt Golfot vesznek az emberek szerte a világon
Az ajtók, bajuszkapcsolók, a kormány, a váltó, minden azzal a német precizitással működik, ami miatt Golfot vesznek az emberek szerte a világon
Fotó megosztása:
15/69 Hosszabb lett az orr-rész, és a dizájnerek szerint ez fontos; a VW formatervezője szerint régen a királyok is azért kötöttek 12 lovat a hintajuk elé, mert a hosszú motorház cool
Hosszabb lett az orr-rész, és a dizájnerek szerint ez fontos; a VW formatervezője szerint régen a királyok is azért kötöttek 12 lovat a hintajuk elé, mert a hosszú motorház cool
Fotó megosztása:
17/69 A menetjelző LED-kompozíció csinos, bár talán kissé kínosan emlékeztet a BMW megkockásodott Angel Eye-ára
A menetjelző LED-kompozíció csinos, bár talán kissé kínosan emlékeztet a BMW megkockásodott Angel Eye-ára
Fotó megosztása:
18/69 Ebből a szögből a legegyértelműbb a Golf formája. A vastag C-oszlop és a hátfal jellegzetes dőlése adja meg leginkább a kompakt VW karakterét
Ebből a szögből a legegyértelműbb a Golf formája. A vastag C-oszlop és a hátfal jellegzetes dőlése adja meg leginkább a kompakt VW karakterét
Fotó megosztása:
19/69 Szemből a markáns, sötét hűtőrács-csík a Golf formai hagyományának továbbörökítője
Szemből a markáns, sötét hűtőrács-csík a Golf formai hagyományának továbbörökítője
Fotó megosztása:
21/69 A hátsó futómű egyszerűbb a gyengébb motorváltozatok alatt; ilyet most nem vezettünk, de az erős Golfok multilink hátsó felfüggesztése kiváló
A hátsó futómű egyszerűbb a gyengébb motorváltozatok alatt; ilyet most nem vezettünk, de az erős Golfok multilink hátsó felfüggesztése kiváló
Fotó megosztása:
22/69 56 mm-rel hosszabb elődjénél a 7-es Golf
56 mm-rel hosszabb elődjénél a 7-es Golf
Fotó megosztása:
23/69 13 mm-rel szélesebb elődjénél a Golf VII
13 mm-rel szélesebb elődjénél a Golf VII
Fotó megosztása:
25/69 Elöl 8, hátul 6 mm-rel szélesebb a nyomtáv elődjéhez képest
Elöl 8, hátul 6 mm-rel szélesebb a nyomtáv elődjéhez képest
Fotó megosztása:
26/69 Az új Golf annyira nagyszerű kompakt személyautó, hogy még a világ leghülyébb marketingszlogenjével sem sikerült agyonvágni.
Az új Golf annyira nagyszerű kompakt személyautó, hogy még a világ leghülyébb marketingszlogenjével sem sikerült agyonvágni.
Fotó megosztása:
27/69 Tesztautónk 1,4 literes motorja papíron 140 lóerős. Ehhez képest úgy, de úgy ment, hogy ha majd a magyar tesztautó is úgy megy, feltétlenül elvisszük egy ellenőrző teljesítménymérésre
Tesztautónk 1,4 literes motorja papíron 140 lóerős. Ehhez képest úgy, de úgy ment, hogy ha majd a magyar tesztautó is úgy megy, feltétlenül elvisszük egy ellenőrző teljesítménymérésre
Fotó megosztása:
29/69 380 literes az új Golf csomagtartója
380 literes az új Golf csomagtartója
Fotó megosztása:
30/69 A belső környezet organikusan fejlődött az előző Golféból, de az öt coll átmérőjű érintőképernyő nagy újdonság
A belső környezet organikusan fejlődött az előző Golféból, de az öt coll átmérőjű érintőképernyő nagy újdonság
Fotó megosztása:
31/69 A kormány irgalmatlanul széles állítási tartományban mozgatható mindenfelé, az ülés alatt kihúzható fiók is van, és persze masszázsfotel funkció és rendelhető a Golfhoz
A kormány irgalmatlanul széles állítási tartományban mozgatható mindenfelé, az ülés alatt kihúzható fiók is van, és persze masszázsfotel funkció és rendelhető a Golfhoz
Fotó megosztása:
33/69 Követőradar gombjai a kormányon: ezt a remek kényelmi-biztonsági szolgáltatást a Focus hozta le a kompakt kategóriába, most a Golf is átvette
Követőradar gombjai a kormányon: ezt a remek kényelmi-biztonsági szolgáltatást a Focus hozta le a kompakt kategóriába, most a Golf is átvette
Fotó megosztása:
34/69 Androidhoz, iOS-hez szokott telefontulajdonosok számára magától értetődő a Golf VII menürendszere
Androidhoz, iOS-hez szokott telefontulajdonosok számára magától értetődő a Golf VII menürendszere
Fotó megosztása:
35/69 A hétfokozatú DSG kézi üzemmódban is remekül használható, sportosabb vele a Golf, mint egy manuális váltóval
A hétfokozatú DSG kézi üzemmódban is remekül használható, sportosabb vele a Golf, mint egy manuális váltóval
Fotó megosztása:
37/69 Parkradar, 360 fokos látószöggel
Parkradar, 360 fokos látószöggel
Fotó megosztása:
38/69
Fotó megosztása:
39/69 Az időjárás kegyes volt velünk Szardínián
Az időjárás kegyes volt velünk Szardínián
Fotó megosztása:
41/69 A 9,2-t a padlógázas szerpentinezésen szedtük össze, a henger-lekapcsolós üzenetet szelíd andalgáskor
A 9,2-t a padlógázas szerpentinezésen szedtük össze, a henger-lekapcsolós üzenetet szelíd andalgáskor
Fotó megosztása:
42/69 A Golf-széria
A Golf-széria
Fotó megosztása:
43/69 A Golf-széria
A Golf-széria
Fotó megosztása:
45/69 Minden kézre áll, minden funkció világos, egyértelmű
Minden kézre áll, minden funkció világos, egyértelmű
Fotó megosztása:
46/69 Németes elvágólagosság a kabinban: az ergonómia kiváló, a kezelhetőség példás
Németes elvágólagosság a kabinban: az ergonómia kiváló, a kezelhetőség példás
Fotó megosztása:
47/69 Pótkerék helyére begyűrhető gyári biciklitartó a tetőről: az Opel lökhárítóba süllyesztett tartója azért jobb megoldás
Pótkerék helyére begyűrhető gyári biciklitartó a tetőről: az Opel lökhárítóba süllyesztett tartója azért jobb megoldás
Fotó megosztása:
49/69 Remek úttartás, példás menetkomforttal egyetemben. A Golffal a VW megoldotta ezt a paradoxnak tűnő feladatot
Remek úttartás, példás menetkomforttal egyetemben. A Golffal a VW megoldotta ezt a paradoxnak tűnő feladatot
Fotó megosztása:
50/69 Remek úttartás, példás menetkomforttal egyetemben. A Golffal a VW megoldotta ezt a paradoxnak tűnő feladatot
Remek úttartás, példás menetkomforttal egyetemben. A Golffal a VW megoldotta ezt a paradoxnak tűnő feladatot
Fotó megosztása:
51/69 Ezért a képért negyedórát sem kellett autóznunk a reptértől Szardínián
Ezért a képért negyedórát sem kellett autóznunk a reptértől Szardínián
Fotó megosztása:
53/69 5, 6, 7: egyik forma sem tűnik öregnek
5, 6, 7: egyik forma sem tűnik öregnek
Fotó megosztása:
54/69 5-től 7-ig
5-től 7-ig
Fotó megosztása:
55/69 Utcakép Szardínián: 3, 5, 6, 7. Ez az igazi népautó
Utcakép Szardínián: 3, 5, 6, 7. Ez az igazi népautó
Fotó megosztása:
57/69 5, 6, 7. Népszerű modell a Golf, nagyjából tíz percet kellett autóznunk az olbiai reptértől ezért a fotóért
5, 6, 7. Népszerű modell a Golf, nagyjából tíz percet kellett autóznunk az olbiai reptértől ezért a fotóért
Fotó megosztása:
58/69 Előd, utód
Előd, utód
Fotó megosztása:
59/69 Hatásos az éjszakai megvilágításban a jellegzetes Golf-sziluett
Hatásos az éjszakai megvilágításban a jellegzetes Golf-sziluett
Fotó megosztása:
61/69 Hatásos az éjszakai megvilágításban a jellegzetes Golf-sziluett
Hatásos az éjszakai megvilágításban a jellegzetes Golf-sziluett
Fotó megosztása:
62/69 Uszoda vizén lebegő Golf. Ugyanitt, ugyanígy mutatták be a Polót is három éve
Uszoda vizén lebegő Golf. Ugyanitt, ugyanígy mutatták be a Polót is három éve
Fotó megosztása:
63/69 Az 1,4 literes turbómotor kis terhelésnél kikapcsol két hengert
Az 1,4 literes turbómotor kis terhelésnél kikapcsol két hengert
Fotó megosztása:
65/69 Dizájn-ikon, mint például a Coca Cola üvege
Dizájn-ikon, mint például a Coca Cola üvege
Fotó megosztása:
66/69 Lesz földgáz-üzemű és tisztán elektromos Golf is
Lesz földgáz-üzemű és tisztán elektromos Golf is
Fotó megosztása:
67/69 "Ha mostantól csak egyetlen ételt ehetnél egész életedben, mi lenne az?" Erre nyilván a kedvenc ételünk a válasz. No de ha csak egyetlen autónk lehetne halálunkig, vajon hány ember szavazna arra, hogy a Golf a legvágyottabb autó számára?
"Ha mostantól csak egyetlen ételt ehetnél egész életedben, mi lenne az?" Erre nyilván a kedvenc ételünk a válasz. No de ha csak egyetlen autónk lehetne halálunkig, vajon hány ember szavazna arra, hogy a Golf a legvágyottabb autó számára?
Fotó megosztása:
69/69 A Golf úton is autóztunk kicsit a Golffal. Ott is nagyszerű autónak bizonyult. Köszönöm a figyelmet!
A Golf úton is autóztunk kicsit a Golffal. Ott is nagyszerű autónak bizonyult. Köszönöm a figyelmet!
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Dizájn-ikon, hangzott el kb. 37-szer a bemutatón. Valóban az, mögötte pedig egy másik, egy Renault 4-es
Dizájnparádé és marketing-mellélövés
Dizájnikon, mondták el legalább hetvenhétszer a Hetes Golf bemutatóján, és hát igaz, ami igaz. Bár nagyon nehéz pontosan meghatározni, mitől is olyan sajátságos a Golf formája (vastag C-oszlop, fekete, keskeny hűtőrács, előre dőlő hátfal – a dizájner előadó is ennyit tudott mondani), mégis, 1-től 7-ig bármelyik modellről bárki a világon azonnal megmondja, hogy: Milyen autó? Hát Golf! (Esetleg Rabbit.)
Ebből a szögből a legegyértelműbb a Golf formája. A vastag C-oszlop és a hátfal jellegzetes dőlése adja meg leginkább a kompakt VW karakterét
Ebből a szögből a legegyértelműbb a Golf formája. A vastag C-oszlop és a hátfal jellegzetes dőlése adja meg leginkább a kompakt VW karakterét
Az új, hetedik széria sem hoz forradalmat. Agresszív, divatosan szögletes vonalakból épített pofája van, magas övvonala és állítólag lemezmegmunkálási bravúrszámba menően szűk, 2,5 mm-es rádiusszal hajtott csík az oldalán.
Figyelemreméltó a tanksapka formája is: a vonalaival az autó sziluettjéhez igazodó romboid fedél enyhén felfelé nyílik. Mint a dizájner mondta, ez az első Gullwing, azaz sirályszárny-ajtó a Golfok történetében.
Az orrot is megnyújtották, széleit letörték, hogy még hosszabbnak tűnjön. Erre a manőverre is volt egy jó hasonlata a formaügyi felelősnek: régen, mondta, a királyok 12 lovat is befogattak a hintajuk elé. Pedig ennek semmi más haszna nem volt, azon kívül, hogy hosszabb lett tőle a pén… a fogatja a királynak.
Nos, hát ilyen az új Golf – ítélje meg ki-ki, hogy szép e. (Szerintem az.) És azt is ítélje meg ki-ki, hogy jó munkát végeztek-e a marketingesek a bevezető kampány üzeneteinek megfogalmazásával (Szerintem nem.)
Mindig visszás, furcsán kellemetlen azzal szembesülni, hogy a nagy cégek úgy próbálnak lökdösni minket tudatunkra és tudatalattinkra ható reklámeszközeikkel, mint ahogy a teheneket terelik a tagló alá a vágóhídon. És még büszkék is erre, íme, a prezentáció egyik diája:
„Ha mostantól csak egyetlen ételt ehetnél egész életedben, mi lenne az?” Erre nyilván a kedvenc ételünk a válasz. No de ha csak egyetlen autónk lehetne halálunkig, vajon hány ember szavazna arra, hogy a Golf a legvágyottabb autó számára?
Van, amikor visszaüt a befolyásolási kísérlet. A három hónaposra tervezett kampány, a VW valaha volt legnagyobb reklámáradatának első üzenete (az elkötelezettség megteremtése jegyében): milyen autót vennél, ha már csak egyetlen autód lehetne az életedben?
Értem, hogy úgy gondolták, a Golf annyira univerzálisan használható és a Volks Wagen, a Nép Autója márka annyira egyet jelent az autó intézményével, hogy erre a kérdésre mindenki rávágja majd: Golfot akarnék. No de emberek, hát ki az a fantáziátlan szürke egér, aki, ha csak egyetlen autója lehetne az életében, tényleg egy Volkswagen Golfot kérne a jótündértől?
Minden kézre áll, minden funkció világos, egyértelmű
Okosabb, nagyobb és tágasabb
Nos sebaj, a Golf sokkal jobb, mint a marketingkampánya, eladja majd magát hülye szlogenek nélkül is. Nem csak szép lett, technikája is felzárkózott a konkurensekéhez. Kizárólag korszerű, takarékos, feltöltött motorokkal gyártják, futóműve hátul lehet független vagy csatolt, a motor teljesítményének megfelelően.
Kellő mennyiségű pénzért rendelhetünk bele masszírozós ülést, radaros távolságtartó tempomatot (ami automata váltó esetében dugóban araszolva teljes megállásra és újraindulásra is képes, emberi beavatkozás nélkül), sávtartó elektronikát, parkolóautomatát. A telefon töltésére és tárolására kialakított rekeszben egy induktív átjátszó is található, ami kábelcsatlakozás nélkül is képes a telefon antennája helyett a Golf külső antennáját használni, így javítva a GSM-vételt. Végre levehettem vezetés közben az alufólia sapkát, és nem kellett félnem az agydaganattól!
A VW Touareg, a Mercedes ML és az 5-ös BMW kombi után immár a Golfba is rendelhető (150 ezer forintért) a lökhárító alá rejthető vonóhorog, ami elegánsan egy kar meghúzására fittyen elő a kocsi hasa alól. Ötcollos érintőképernyő is került a Golfba (bár a Yarisé 6,1, az új Clióé 7,0 collos), az okostelefonoknál már rég megszokott grafikai trükkökkel, amiket mind ez idáig talán egy gyártó sem emelt át személyautóba ennyire ügyesen.
Ezért a képért negyedórát sem kellett autóznunk a reptértől Szardínián
A legjobb az az érzékelő, ami pont az ellenkezőjét teszi annak, amit a telefonoknál szokott. A proximity sensor, közelségérzékelő az érintőképernyős telefonoknál letiltja a virtuális gombokat, hogy az ember ne nyomogasson összevissza mindent a cimpájával, amikor füléhez emeli a készüléket. A Golfban ellenben ez az érzékelő aktiválja a virtuális gombokat, hogy könnyebben elkezdhessük programozni például a navit, amikor ujjunkat a monitor elé emeljük. Íme, videón mindez, és az is, hogy mennyire nem működik még a legújabb modellekben sem a hangvezérlés:
A Golf 5,6 centivel hosszabb elődjénél, tengelytávja majd’ hat teljes centit nyúlt. Ezt a növekményt a tervezők igazságosan elosztották a beltér traktusai között, hátul is nőtt a lábtér, a csomagtartó pedig 380 literesre bővült.
A 9,2-t a padlógázas szerpentinezésen szedtük össze, a henger-lekapcsolós üzenetet szelíd andalgáskor
A 9,2-t a padlógázas szerpentinezésen szedtük össze, a henger-lekapcsolós üzenetet szelíd andalgáskor
1.4 TSI, 2.0 TDI: ízlés kérdése
Bár a Golfból készül majd teljesen elektromos verzió és übertakarékos, 0,27-es cw-értékű Blue Motion fogyasztásbajnok változat is, egyelőre csak két meglehetősen konvencionális motort próbálhattunk ki. Mindkettő nagyon tetszett, tényleg a szívem szakadt meg, amiért nem akkor járt itt fejlesztésben az autóipar, amikor még volt értelme olajra építkezni, és nem hatott át mindent a kényszerképzet, hogy még a legfinomabb, legerősebb, legprecízebb belső égésű motor is az emberiség lassú öngyilkosságának eszköze, és jó volna már elfelejteni az olajat, mint üzemanyagot.
De ha már tovább öljük magunkat rákkeltő anyagokkal és üvegház-gázokkal, sose tegyük ezt ennél rosszabb motorokkal! Az 1,4-es turbós benzines például olyan fantasztikusan vitte a kocsit, hogy szinte biztos voltam benne a szerpentin emelkedőin kigyorsítgatva: véletlenül kicsit túltekerték a turbónyomást ezeken az újságírói példányokon.
Az időjárás kegyes volt velünk Szardínián
De ha nem, akkor ezzel az elvileg 140 lóerős motorral az új Golf már-már GTI jelzés nélkül is GTI. A fantasztikusan precíz, (felárért) aktív lengéscsillapítókkal, az XDS nevű, a kocsit a kanyarba szinte besimító menetstabilizáló-úttartásjavító automatikus fékező elektronikával és a remek motorral a Golf nagyon messze felülmúlja azt, ami egy családi autótól elvárható. Hagyományosan a Focust szokás emlegetni etalonként a kompakt kategóriában, de a Golf VII – az okosabb hátsó futóművel – legalább olyan parádésan fordul, mint a Ford. A hétfokozatú, dupla kuplungos automata váltó pedig olyan remek összhangban dolgozik a motorral, hogy már-már felülmúlja vezetési élményben a kézi sebességváltós változatot is.
A kormány irgalmatlanul széles állítási tartományban mozgatható mindenfelé, az ülés alatt kihúzható fiók is van, és persze masszázsfotel funkció és rendelhető a Golfhoz
A kormány irgalmatlanul széles állítási tartományban mozgatható mindenfelé, az ülés alatt kihúzható fiók is van, és persze masszázsfotel funkció és rendelhető a Golfhoz
Fogyasztási adatokat majd a magyar tesztautóval, sterilebb körülmények között végzett próbák után lesz értelme közölnünk – most csak annyit mondhatok, hogy a tempós kanyargás után 9,2 liter szerepelt a számítógép kijelzőjén. Néha együtt azzal az üzenettel, hogy csak két henger megy a négyből, mert hát ez a benzinmotor képes két hengert kivenni a hajtásból, ha nincs rájuk szükség. (Részletek a technikáról ebben a cikkben.)
A dízel sokkal nyugisabb, békésebb autó volt, bár motorja olyan lelkesen pörgött akár 5000 fölé is, hogy meghazudtolta gázolajos mivoltát. Hangja a benzines finom sivítása után kissé erőteljes, tolakodó, de persze a benzinkútnál erről a kis hátrányról hamar megfeledkezik az ember.
A kétliteres dízel sokkal-sokkal kulturáltabb és persze erősebb, mint az 1,6 TDI – ezt most nem próbálhattuk ki -, de persze nálunk alighanem a kocsi tömegéhez tökéletesen elegendő erejű kisebb dízel fogy majd jelentősebb számban.
A kontrasztos, kéttónusú műszerfal barátságosabbá, tágasabbá teszi a Golf belterét. Cserébe jobban koszolódik
Árak, adatok
A fenti két motoron kívül természetesen a VW konszern többi dízele és benzinese is bekerül a Golfba. A VW büszke rá, hogy minden hetedik generációs Golf szériában stop-start rendszerrel kerül forgalomba, vagyis a piros lámpánál, rövid leállásnál a motort leállító majd automatikusan újraindító elektronika minden autóban segít majd picit takarékosabban autózni.
A legolcsóbb Golf háromajtós, motorja 1,2 literes, turbós benzines, 85 lóerős. Ez az autó 4,3 millió forintba kerül. Egy jól felszerelt, Comfortline kivitelű, DSG-váltós, 140 lovas 1,4-es benzinesért 6,7 milliót kér el a VW, egy kézi váltós, 105 lovas 1,6 TDI 6,4 millióba kerül, Comfortline felszereltséggel.
Az új Golfok műszaki és felszereltségi adatait, listaárait és extra-árait hamarosan feltöltjük a Vezess.hu újautó-keresőjébe!