Ami jó, az megszűnik:

Adatlap

Ford Fiesta 1.6 Sport

Mindjárt jön az ST-kivitel 180 lóerővel
Mindjárt jön az ST-kivitel 180 lóerővel
Motor 1596 cm3, Benzin, S4
Teljesítmény 120 LE
Nyomaték 152 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 9,9 sec
Végsebesség 193 km/h
Fogyasztás (vegyes) 5,9 l / 100 km

Legyen az hónaljstift vagy csokis perec, valahogy mindig olyan termékekbe szeretek bele, amelyek rövid időn belül eltűnnek a kínálatból. A 120 lóerős, 1,6 literes benzines Fiesta pont ilyen. Egy hétköznapi élményautó, amely könnyen fenntartható és viszonylag megfizethető árért hazavihető. És hamarosan megszűnik.

A meglehetősen kacifántos elnevezésű 1.6 Duratec Ti-VCT motor az éppen megújuló Fiestában már csak egy 105 lóerős kivitelben lesz elérhető. Helyét az egyliteres EcoBoost turbómotor veszi át 125 lóerővel, amely nyilván kedvezőbb károsanyag-kibocsátási és fogyasztási normaértékeket képes majd produkálni. De hogy hozza-e majd ezt az élményt, az kérdéses.

Amúgy az 1,6-os benzines 120 lóerővel sem fogyaszt vészesen, városon belül dinamikusan használva is kijön 9 literből, ami az élményhez viszonyítva abszolút elfogadható. És ez nem túlzás, a Fiesta Sportban nagyon összejött valami. Hétköznapi élményautónak tökéletes választás. Hogy mi a recept? Nincs benne különleges technika, az juttatja előnyhöz a Fiestát, hogy egyszerűen minden klappol benne.

A futómű hibátlan, nem pattog, mégis nagyot fordul

A futómű hibátlan, nem pattog, mégis nagyot fordul

Minden, ami kell

Nyomatékos, jól is pörög a 120 lóerős 1,6-os

Nyomatékos, jól is pörög a 120 lóerős 1,6-os

Nyomatékos, jól is pörög a 120 lóerős 1,6-os


A motor szinte tökéletes. A 120 lóerő és a 152 newtonméteres nyomaték nem rossz egy kisautóban, de a Fiestában olyan érzésünk volt, mintha valami turpisság lenne ezen számoknál. Megelőlegezvén a bizalmat, elhisszük a Fordnak, hogy nem egy titokban chiptuningon átesett példányt küldtek nekünk. A gyári 9,9 másodperc 100-ig jóval kevesebbnek tűnik.

Alul is kifejezetten nyomatékos az 1,6-os, és mellé meglepően pörgős is, mintha csak egy jól sikerült kis turbómotorról lenne szó. A motorhoz kapcsolt ötfokozatú kézi váltó is megjárja, kellően pontos és bírja a gyors kézmozdulatokat. Persze a hatodik fokozat most is hiányzik, mert autópályára túl rövid az ötödik, sokat forog a motor és ez nem tesz jót a fogyasztásnak.

Ha Ford, akkor egy jó futóműre is számíthatunk. A normál Fiestánál feszesebb futómű hangolásánál nem is kívánhatnék jobbat. Váratlan sebességgel kanyarodik, teljes semlegesség mellett, mindezt úgy, hogy rossz úton minimális zörgéssel is beéri. Kifejezetten kényelmes az autó, nem veri ki a fogunkat macskakövön sem. Ilyen harmóniát nem érezni 200 lóerős sportmodellekben sem, amelyek nem képesek érezhetően nagyobb kanyarsebességre, viszont jóval kevesebb helyen tudják produkálni magukat, mert lepattognak az útról, amint nem tükörsima a felület.

Sportos részletek

Sportos részletek

Sportos részletek


A kormányt is öröm megragadni, mert nincs túlszervózva és megfelelően közvetlen. Tesztautónk 16 collos felnije a kinézetnek nem tesz kifejezetten jót, de a fenntarthatóság és az összhang jegyében javasolt ezzel választani a nagyobb helyett.

Az alig 1000 kilós súly ellenére a Fiesta kifejezetten merevnek tűnik, az utastér pedig minőségi benyomást kelt. Gyakorlatilag egy jóval súlyosabb BMW-hez hasonló, masszívan sportos élmény jön át – és ennél nagyobb bók nem is kell.

A Fiesta Sportban gyakorlatilag egy dolgot nem szerettünk, a fékek adagolhatóságát. Az első öt centin nem történik semmi, és ezt elég nehéz volt megszokni. Hátul dobfékkel szerelik az autót, de ez inkább csak a látvány miatt zavaró, a fékhatást nem rontja.

Minőségérzetre prémium gyártókat idéz a Fiesta

Minőségérzetre prémium gyártókat idéz a Fiesta

Megéri?

Mindjárt jön az ST-kivitel 180 lóerővel

Mindjárt jön az ST-kivitel 180 lóerővel

Mindjárt jön az ST-kivitel 180 lóerővel


A sportos, de hétköznapi örömautó kategóriában jelenleg nem nagyon fut másik versenyző, így a Fiesta megfontolandó ajánlat. Alapáron valamivel 4,1 millió forint feletti összeget kérnek érte, ami önmagában véve elfogadható volna. Tesztautónk viszont legalább egymillió forinttal többe került ennél. Ebből a közel 400 ezer forintos bőrülés vitt el a legtöbbet, de számtalan kényelmi és biztonsági extrát kel megvenni a Fiestához, amelyek nem képezik részét az alapfelszereltségnek.

Fontos, megjegyezni, hogy a Fiesta Sport nem igazi sportváltozat, főként teljesítménye  miatt. Csak akkor hasonlítsuk össze őt velük, ha az élmény többet számít a puszta számadatoknál és nem fakadunk sírva, ha nem mi leszünk az elsők egy illegális gyorsulási versenyen. Nagyon remélem, hogy nekem sem kell elmorzsolnom egyetlen könnycseppet sem és a Fiesta az új modellben, EcoBoost motorral is hozza majd ezt a szintet. Különben élményautózásra csak a drágább és jóval erősebb Fiesta ST marad.