Adatlap
Mazda6 Sportkombi CD 129 Takumi
Ötajtós vagy kombi karosszériával kapható a Takumi kivitel
Ötajtós vagy kombi karosszériával kapható a Takumi kivitel
Fotó megosztása:
Drága: dízelmotorral listaáron 8,6, akciósan 7,9 millió forint a xenon-csomagos Mazda6 Takumi ára
Drága: dízelmotorral listaáron 8,6, akciósan 7,9 millió forint a xenon-csomagos Mazda6 Takumi ára
Fotó megosztása:
Közeledik a Mazda6 utódjának bevezetése, aminek csalhatatlan jele a Takumi sorozat megjelenése. Pedig nem az autó korával, hanem az árával van baj
Közeledik a Mazda6 utódjának bevezetése, aminek csalhatatlan jele a Takumi sorozat megjelenése. Pedig nem az autó korával, hanem az árával van baj
Fotó megosztása:
Városban 7,0 literes fogyasztást mértünk, ami bő egy literrel megy lejjebb, ha a fővárost magunk mögött hagytuk
Városban 7,0 literes fogyasztást mértünk, ami bő egy literrel megy lejjebb, ha a fővárost magunk mögött hagytuk
Fotó megosztása:
10,9 másodperc alatt gyorsul százra, 193 km/óra a végsebessége
10,9 másodperc alatt gyorsul százra, 193 km/óra a végsebessége
Fotó megosztása:
Alapáron jár a 17 collos felni
Alapáron jár a 17 collos felni
Fotó megosztása:
Tetőlégterelő segít tisztán tartani a hátsó szélvédőt
Tetőlégterelő segít tisztán tartani a hátsó szélvédőt
Fotó megosztása:
A limitált széria jelzi, hogy pár hónap múlva befut az új
A limitált széria jelzi, hogy pár hónap múlva befut az új
Fotó megosztása:
Drót húzza fel és ereszti vissza a kalaptartót, hogy ne legyen útban
Drót húzza fel és ereszti vissza a kalaptartót, hogy ne legyen útban
Fotó megosztása:
340 Nm a maximális nyomaték 1800 és 2600 közötti fordulatszámon
340 Nm a maximális nyomaték 1800 és 2600 közötti fordulatszámon
Fotó megosztása:
Komor és a minőségérzete sem elég jó a belső tér, viszont praktikus
Komor és a minőségérzete sem elég jó a belső tér, viszont praktikus
Fotó megosztása:
Jó az üléshelyzet, a félbőr kárpitozás a Takumiban alapfelszerelés
Jó az üléshelyzet, a félbőr kárpitozás a Takumiban alapfelszerelés
Fotó megosztása:
Jó vezetni a Mazda6-ot
Jó vezetni a Mazda6-ot
Fotó megosztása:
Bőséges a fejtér a kombiban, de a lábaknak is van elég hely
Bőséges a fejtér a kombiban, de a lábaknak is van elég hely
Fotó megosztása:
Bumfordi kapcsolóval indul a széria ülésfűtés
Bumfordi kapcsolóval indul a széria ülésfűtés
Fotó megosztása:
Alfás csövekből néznek ki az órák
Alfás csövekből néznek ki az órák
Fotó megosztása:
Alapfelszerelés a kétzónás légkondicionáló és az ülésfűtés elöl
Alapfelszerelés a kétzónás légkondicionáló és az ülésfűtés elöl
Fotó megosztása:
Könnyen eléri az utas is a vészvillogó kapcsolóját
Könnyen eléri az utas is a vészvillogó kapcsolóját
Fotó megosztása:
Két felnőttkerékpár könnyen befér a csomagtérbe. Alaphelyzetben 519 literes a csomagtartó
Két felnőttkerékpár könnyen befér a csomagtérbe. Alaphelyzetben 519 literes a csomagtartó
Fotó megosztása:
Szériafelszerelésként jár a TomTom navigációsrendszer
Szériafelszerelésként jár a TomTom navigációsrendszer
Fotó megosztása:
Szokni kell a felépítését
Szokni kell a felépítését
Fotó megosztása:
Praktikus dróton lóg az USB-csatlakozó
Praktikus dróton lóg az USB-csatlakozó
Fotó megosztása:
Motor |
2184 cm3, Dízel, S4 |
Teljesítmény |
129 LE |
Nyomaték |
340 NM |
Gyorsulás (0-100 km/h) |
10,9 sec |
Végsebesség |
193 km/h |
Fogyasztás (vegyes) |
5,2 l / 100 km |
Nemrég kétszer is utánanéztem egy M-es rendszámú Mazda6 kombinak. Hátulról annyira frissnek tűnt, hogy azt hittem, talán már az újból látok egyet, de nem, még a mostani volt. Akárcsak a Takumi kivitelű tesztautó.
Ez a széria – a kiöregedő modelleknél bevált módon – bőséges felszereltséggel kelleti magát, mert pályafutása végén nem árt még némi attrakció alapértékei, a Japánban történő gyártás, a jó vezethetőség és a kiforrott minőség mellé.
Mitől Takumi?
A Takumi nevű limitált széria a 155 lóerős, kétliteres benzinessel és a 129 lóerős dízelmotorral választható, kombi vagy ötajtós karosszériával készül.
Kívülről – a feliraton kívül – 17 collos könnyűfém felnik, sportosabb hűtőrács, hátsó légterelő és sötétített ablakok segítenek azonosítani. Az alapfelszereltség része a sportos pedálborítás, a félbőr üléskárpit, a parkolóradar elöl-hátul, az ülésfűtés elöl, a kétzónás automata légkondi és a navigációsrendszer. Az autóhoz 315 ezer forintért xenon-fényszóró rendelhető, holttérfigyeléssel együtt.
Két felnőttkerékpár könnyen befér a csomagtérbe. Alaphelyzetben 519 literes a csomagtartó
Avítt, de praktikus
Komor és a minőségérzete sem elég jó a belső tér, viszont praktikus
Komor és a minőségérzete sem elég jó, viszont praktikus
Sokszor megírtuk, hogy a Mazda6 tágas, jók az ülései, de minőségérzete, a felhasznált anyagok elmaradnak a kategóriában elvárhatótól és az ülésfűtés bumfordi kapcsolóját is kritizáltuk elégszer.
A Mazda6 kora érződik az európai márkák által favorizált vezetőtámogató rendszerek majdnem teljes hiányán is.
Holttérfigyelés a xenon-fényszóróval együtt rendelhető ugyan, de ebben a Mazda, a Hyundai, a Kia és a három francia márka messze nem azt hozza, amit egy Mondeo, Insignia, Accord vagy Passat feláras tételként tudhat.
A tesztelt modell és dízelmotoros vetélytársai |
Honda Accord Tourer 2,2 i-DTEC Elegance (150 LE) |
8 139 000 Ft |
Mazda6 Sportkombi 2,2 CD 129 Xenon (129 LE) |
8 664 900 / 7 914 900 Ft* |
Opel Insignia Sports Tourer 2,0 CDTI Cosmo (130 LE) |
8 540 000 Ft |
Škoda Superb Combi Busisness Plus 2.0 TDI (140 LE) |
7 685 150 Ft |
Toyota Avensis Wagon 2,0 D-4D Sol (124 LE) |
7 450 000 Ft / 7 150 000 Ft* |
|
|
*Elöl a listaár, mögötte az importőri, országosan érvényes engedmény
Átgondolt csomagtartó
Drót húzza fel és ereszti vissza a kalaptartót, hogy ne legyen útban
Drót húzza fel és ereszti vissza a kalaptartót, hogy ne legyen útban
Aki amúgy sem venne táblafelismerést, kényelmes és biztonságos távolságtartó radaros tempomatot és más modern biztonsági extrát, ma sem nyúl mellé a Mazdával. Főleg a kombival nem.
Csomagtérrolóját egy rugós drót automatikusan felemeli és visszaengedi, hogy könnyen bepakolhassunk. A kalaptartó akkor sincs útban, ha a két kar meghúzásával előrebuktatjuk a hátsó ülést, mert a kivett roló elhelyezhető a csomagtérpadló alatt.
Nyugodt dízel
Egyféle dízelmotor van a Takumihoz, amely csak 129 lóerős, de 2,2 literes hengerűrtartalmával könnyedén lead 340 Nm maximális nyomatékot.
Városban 7,0 literes fogyasztást mértünk, ami bő egy literrel megy lejjebb, ha a fővárost magunk mögött hagytuk
Ez az érték kimondottan jó, a cseppet sem túlhajtott dízel már 1200-as fordulattól egészségesen húz és a kocsit telerámolva is urasan mozgatja az autót.
Kihúzatni nincs értelme, mert teljesítménye 3000-es fordulat felett nem nő érezhetően. A váltó kapcsolhatósága nem kiemelkedő, de hozza a japán átlagot, így kritizálni sincs miért.
A négyhengeres dízelmotor kevés gázolajjal beérte. Városban 7,0 literes fogyasztást mértünk, ami bő egy literrel megy lejjebb, ha a fővárost magunk mögött hagytuk.
Alapáron járó, 17-es felnijével az autó viszonylag kényelmesen rugózott a szegényebb megyék elhanyagolt országútjain is, zajszintje autópályás sebességnél is elfogadható. Irányíthatósága, útfekvése sem kopott meg a korral.
Drága a búcsúszéria
A búcsúszériával az a baj, hogy a 129 lóerős dízelmotorral listaáron 8,6 millió forintba kerül, pedig egy kifutó modellnek pont hogy kedvező áron kellene adnia minél több extrát. De a xenon-csomagos tesztautó tényleges árán, 750 ezres engedménnyel sem különösebben jutányos 7 914 900 forintért.