Adatlap

Mazda6 Sportkombi CD 129 Takumi

Ötajtós vagy kombi karosszériával kapható a Takumi kivitel
Ötajtós vagy kombi karosszériával kapható a Takumi kivitel
Motor 2184 cm3, Dízel, S4
Teljesítmény 129 LE
Nyomaték 340 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 10,9 sec
Végsebesség 193 km/h
Fogyasztás (vegyes) 5,2 l / 100 km

Nemrég kétszer is utánanéztem egy M-es rendszámú Mazda6 kombinak. Hátulról annyira frissnek tűnt, hogy azt hittem, talán már az újból látok egyet, de nem, még a mostani volt. Akárcsak a Takumi kivitelű tesztautó.

Ez a széria – a kiöregedő modelleknél bevált módon – bőséges felszereltséggel kelleti magát, mert pályafutása végén nem árt még némi attrakció alapértékei, a Japánban történő gyártás, a jó vezethetőség és a kiforrott minőség mellé.

Mitől Takumi?

A Takumi nevű limitált széria a 155 lóerős, kétliteres benzinessel és a 129 lóerős dízelmotorral választható, kombi vagy ötajtós karosszériával készül.

Kívülről – a feliraton kívül – 17 collos könnyűfém felnik, sportosabb hűtőrács, hátsó légterelő és sötétített ablakok segítenek azonosítani. Az alapfelszereltség része a sportos pedálborítás, a félbőr üléskárpit, a parkolóradar elöl-hátul, az ülésfűtés elöl, a kétzónás automata légkondi és a navigációsrendszer. Az autóhoz 315 ezer forintért xenon-fényszóró rendelhető, holttérfigyeléssel együtt.

Két felnőttkerékpár könnyen befér a csomagtérbe. Alaphelyzetben 519 literes a csomagtartó

Két felnőttkerékpár könnyen befér a csomagtérbe. Alaphelyzetben 519 literes a csomagtartó

Avítt, de praktikus

Komor és a minőségérzete sem elég jó a belső tér, viszont praktikus

Komor és a minőségérzete sem elég jó a belső tér, viszont praktikus

Komor és a minőségérzete sem elég jó, viszont praktikus


Sokszor megírtuk, hogy a Mazda6 tágas, jók az ülései, de minőségérzete, a felhasznált anyagok elmaradnak a kategóriában elvárhatótól és az ülésfűtés bumfordi kapcsolóját is kritizáltuk elégszer.

A Mazda6 kora érződik az európai márkák által favorizált vezetőtámogató rendszerek majdnem teljes hiányán is.

Holttérfigyelés a xenon-fényszóróval együtt rendelhető ugyan, de ebben a Mazda, a Hyundai, a Kia és a három francia márka messze nem azt hozza, amit egy Mondeo, Insignia, Accord vagy Passat feláras tételként tudhat.

A tesztelt modell és dízelmotoros vetélytársai
Honda Accord Tourer 2,2 i-DTEC Elegance (150 LE) 8 139 000 Ft
Mazda6 Sportkombi 2,2 CD 129 Xenon (129 LE) 8 664 900 / 7 914 900 Ft*
Opel Insignia Sports Tourer 2,0 CDTI Cosmo (130 LE) 8 540 000 Ft
Škoda Superb Combi Busisness Plus 2.0 TDI (140 LE) 7 685 150 Ft
Toyota Avensis Wagon 2,0 D-4D Sol (124 LE) 7 450 000 Ft / 7 150 000 Ft*

*Elöl a listaár, mögötte az importőri, országosan érvényes engedmény
 

Átgondolt csomagtartó

Drót húzza fel és ereszti vissza a kalaptartót, hogy ne legyen útban

Drót húzza fel és ereszti vissza a kalaptartót, hogy ne legyen útban

Drót húzza fel és ereszti vissza a kalaptartót, hogy ne legyen útban


Aki amúgy sem venne táblafelismerést, kényelmes és biztonságos távolságtartó radaros tempomatot és más modern biztonsági extrát, ma sem nyúl mellé a Mazdával. Főleg a kombival nem.

Csomagtérrolóját egy rugós drót automatikusan felemeli és visszaengedi, hogy könnyen bepakolhassunk. A kalaptartó akkor sincs útban, ha a két kar meghúzásával előrebuktatjuk a hátsó ülést, mert a kivett roló elhelyezhető a csomagtérpadló alatt.

Nyugodt dízel

Egyféle dízelmotor van a Takumihoz, amely csak 129 lóerős, de 2,2 literes hengerűrtartalmával könnyedén lead 340 Nm maximális nyomatékot.

Városban 7,0 literes fogyasztást mértünk, ami bő egy literrel megy lejjebb, ha a fővárost magunk mögött hagytuk

Városban 7,0 literes fogyasztást mértünk, ami bő egy literrel megy lejjebb, ha a fővárost magunk mögött hagytuk

Ez az érték kimondottan jó, a cseppet sem túlhajtott dízel már 1200-as fordulattól egészségesen húz és a kocsit telerámolva is urasan mozgatja az autót.

Kihúzatni nincs értelme, mert teljesítménye 3000-es fordulat felett nem nő érezhetően. A váltó kapcsolhatósága nem kiemelkedő, de hozza a japán átlagot, így kritizálni sincs miért.

A négyhengeres dízelmotor kevés gázolajjal beérte. Városban 7,0 literes fogyasztást mértünk, ami bő egy literrel megy lejjebb, ha a fővárost magunk mögött hagytuk.

Alapáron járó, 17-es felnijével az autó viszonylag kényelmesen rugózott a szegényebb megyék elhanyagolt országútjain is, zajszintje autópályás sebességnél is elfogadható. Irányíthatósága, útfekvése sem kopott meg a korral.

Drága a búcsúszéria

A búcsúszériával az a baj, hogy a 129 lóerős dízelmotorral listaáron 8,6 millió forintba kerül, pedig egy kifutó modellnek pont hogy kedvező áron kellene adnia minél több extrát. De a xenon-csomagos tesztautó tényleges árán, 750 ezres engedménnyel sem különösebben jutányos 7 914 900 forintért.