Az Opel az utóbbi időkben, keményen lecsap minden olyan piaci szegmensre, ahol komoly eladási potenciált sejt. A kisméretű városi szabadidő-autók után most a divatos, a végtelenségig személyre szabható kisautók piacára lép be.
Két sorba kerültek az első lámpák. Alul csak az irányjelző lakik.

Két sorba kerültek az első lámpák. Alul csak az irányjelző lakik.

Két sorba kerültek az első lámpák. Alul csak az irányjelző lakik.


Formája igazi kisautós – az ADAM még az Agilánál is rövidebb – háromajtós, négyüléses. Apró lámpák, határozottat gömbölyödő fenék, masszív krómívek jellemzik az autót, amely meglepően szélesen terpeszkedik a kerekein. A meghatározó Opeles formajegyeket könnyen ki lehet rajta szúrni, így az ajtóba préselt élet, a kilincs környéki dombormintát, vagy a jellegzetes formájú fényszóróbetétet is megkapta a kiskocsi. 

Belül a megszokott Opeles építőelemekkel találkozni, de van közöttük pár üdítő apróság is. A navigációs rendszer merőben új megoldás az ADAM-ban, hiszen nincs neki sajátja, a vezető okostelefonját használja erre a célra – az Opel feltételezi, hogy manapság már mindenkinek van ilyen készüléke – az ADAM IntelliLink rendszere iOS-szel és Androiddal is kompatibilis – és miért is integrálnának még egy navigációs rendszert az autóba, ha a tulaj zsebében már úgyis van egy. Ezt akár vezetékkel, akár vezeték nélkül is csatlakoztathatjuk az autóhoz, az információk pedig kikerülnek a központi kijelzőre. Ésszerű megoldás, valljuk be.

Melyik fényezés fantázianeve lehet a Papa don’t Peach?

Hozzád igazodik: Opel ADAM 94

Háromajtós, négyszemélyes, városi divatkocsi

Háromajtós, négyszemélyes, városi divatkocsi

Háromajtós, négyszemélyes, városi divatkocsi


Az autó belül elég tágas, igaz, csak az első sorban. Hátra bemászni is nehézkes, és a mindössze két ülés sem nyújt túl sok helyet, de két bulihelyszín között még mindig ezerszer jobb itt, mint az éjszakai buszon. Elölről a kilátás jó, az ülések is kényelmesek, és tartásuk is van, kár, hogy a kormány ennyire hatalmasnak érződik. A kézzel elérhető felületeket különféle mintájú, de a puha anyagból készült borítás fedi.

Csomagtartója viccesen apró, mindössze 170 literes, és a fennakadásra hajlamos kalaptartó bosszanthatja a sofőrt, amikor a belső visszapillantó tükörbe néz. Nagy szerencse, hogy nem kell kiszállni a megigazításához, kis nyújtózkodással bentről, a vezetőülésből is elérhető.

Tolvaj macska sütivel kedveskedik üldözőinek:

Az egyediség számokban:

A végletekig személyre szabható az autó külseje, belseje egyaránt

A végletekig személyre szabható az autó külseje, belseje egyaránt

A végletekig személyre szabható az autó külseje, belseje egyaránt


Hogy az oly sokat hangoztatott egyediség ne csak üres duma legyen, nézzük, milyen építőkockákból rakhatjuk össze az autónkat. A 12 külső szín mellé – muszáj pár gesztipéter-díjas fantázianevet ideírni: Saturday White Fever, Greenspotting, Papa don’t Peach, Purple Friction, stb. – mellé 3 féle tetőszín választható. A 31 fajta kerék dizájn 6 színű, könnyen cserélhető küllőbetéttel bolondítható meg, négyféle belső szín, 15 fajta kárpitdizájn, 19 belső dekorációs elem, amelyek között oylan is található, amely megvilágítható, 6 tetőkárpit – ebből 3 nyomtatott – LED-es csillagok, illetve változtatható színű hangulatvilágítás megtalálható az eszköztárban.

Kényelmes székek, tágas első helyek

Kényelmes székek, tágas első helyek


Ja, és még a slusszkulcsot is kérhetjük, az autó színével megegyező betéttel. A lehetőségek száma végtelen, így a menetpróbára felsorakoztatott autók között sem volt két egyforma.

Lőttek a hagyományos felszereltségi szinteknek

A tesztparkban nem volt két egyforma autó

A tesztparkban nem volt két egyforma autó

A tesztparkban nem volt két egyforma autó


Az ADAM-mal újra értelmezik a felszereltségi szinteket is, ugyanis a különféle alapkivitelek – Jam, Glam és Slam nem egymásra épülő, hierarchikus sorrendben követik egymást, hanem  egymással egyenértékű, de alapjaiban különböző stílusúak.

Míg a Jam a vagány, addig a Glam, elegáns, sikkes, míg a Slam a sportosabb vásárlók választása lehet. Aztán az alapmodell finomításával, különféle csomagok kiegészítők összeválogatásával lehet szinte a végtelenségig személyre szabni az autót.

No, ki találja meg James Blonde-ot a kupacban?
Hozzád igazodik: Opel ADAM 99

Nem mindennapi ebben a kategóriában a kormányfűtés

Nem mindennapi ebben a kategóriában a kormányfűtés

Nem mindennapi ebben a kategóriában a kormányfűtés


Olyan extrák is rendelhetők hozzá, amelyek nem gyakoriak ebben a kategóriában. Ilyen például a fűthető kormány, a parkoló-asszisztens, amely nemcsak segít megtalálni a megfelelő parkolóhelyet, hanem a beállást is elintézi a vezető helyett. Legalábbis a kormánykezelés feladatát leveszi az ember válláról.

Emellett holttérfigyelő, és emelkedőn elindulást segítő rendszer is elérhető hozzá. Utóbbival nekünk fura tapasztalatunk volt, ugyanis ha a start/stop rendszer leállítja a motort piros lámpánál állva, akkor a elindulást segítő nem működik. De ezen még meglehet, hangolnak majd. Mert érdemes lenne.

A motortérben egyelőre semmi újdonság nincs

A motortérben egyelőre semmi újdonság nincs

A motortérben egyelőre semmi újdonság nincs


Mi a 87 lóerős motorokat próbálhattuk, amelyek városi használat mellett bőven elegendőek, azonban városon kívül, autópályán már elkelne még némi erő. Váltója is inkább a megfontolt urbánus közlekedéshez passzol, a gyors váltásokat akadással, nehézkes járással bosszulja meg. A futómű feszes, határozott, de ebbe az érzésbe a 17 colos felnik is besegítenek.

Egyelőre háromféle motorral kapható az Adam, mindhárom benzines, az 1,2 literes 70, míg az 1,4 literes változat 87, illetve 100 lóerős kivitelben is kapható. Később új generációs, turbós motorokkal is bővül a kínálat, és a jelenlegi ötfokozatú váltó mellé hatfokozatú is lesz.

Műszaki adatok:

Motorok

1.2 / 1.2 ecoFLEX

1.4 / 1.4 ecoFLEX

1.4 / 1.4 ecoFLEX

Emissziós besorolás

EURO5

EURO5

EURO5

Üzemanyag

Szuper

Szuper

Szuper

Hengerszám

4

4

4

Lökettérfogat cm3

1229

1398

1398

Furat / löket in mm

73,4 / 72,6

73,4 / 82,6

73,4 / 82,6

Max. teljesítmény kW (LE) / 1/min

51 (70) / 5600

64 (87) / 6000

74 (100) / 6000

Max. nyomaték Nm / 1/min

115 / 4000

130 / 4000

130 / 4000

Sűrítés

10,5 : 1

10,5 : 1

10,5 : 1

Főáttétel

3,74

3,94

3,94

Tank, liter

38

38

38

Súlyok, tengelyterhelések kg

 

 

 

Saját tömeg vezetővel (70/156/EEC)

1086

1120

1120

Megengedett össztömeg

1455

1465

1465

Teherbírás

369

345

345

Megengedett tengelyterhelés, elöl

805

805

805

Megengedett tengelyterhelés, hátul

680

690

690

Megengedett tetőterhelés

50

50

50

Hozzád igazodik: Opel ADAM 102

Ellenfelek

Szűkös, és csak kétszemélyes a hátsó sor

Szűkös, és csak kétszemélyes a hátsó sor

Szűkös, és csak kétszemélyes a hátsó sor


Az ADAM egyértelműen a Fiat 500-asnak lehet a legkomolyabb ellenfele, hiszen az is rengeteg választási lehetőséget kínál a tulajdonosnak, hogy saját szájíze szerintire alakítsa az autó külsejét, belsejét. Nagyon hasonló az Opel koncepciója is, azzal a különbséggel, hogy ők nem retro autót, hanem teljesen modern, újszerű dologgal szeretnék elérni ugyanazt a vásárlóközönséget. A Fiat 500 mellett a Citroën DS3, a MINI, illetve az Audi A1 vásárlói is a célkeresztben vannak.

Kiknek kellhet?

Hangsúlyos krómcsík fut végig az ablak mentén

Hangsúlyos krómcsík fut végig az ablak mentén

Hangsúlyos krómcsík fut végig az ablak mentén


Az Opel újabban kíméletlenül rámozdul minden olyan autópiaci szegmensre, amely évek óta határozottan növekvő eladásokat produkál. Legutóbb az Opel Mokkával csapott le az évek óta jól teljesítő, kisméretű városi szabadidő-autók piacára, most pedig a szintén főleg városi használatra szánt, divatos – ízlelgessék csak a kifejezést – életstílus-szegmensben is kipróbálja magát.

Ez a piac is évek óta szépen szalad, főként Olaszországban, de az Opel szép eredményeket vár a német, francia, holland és a brit piacokon is.

Az Opel ADAM sorozatgyártása