Formára vegyes képet nyújt a Malibu, amennyire megszokott, unalmas az autó eleje – szinte bármelyik másik Chevrolet modellel könnyedén össze lehet keverni – annyira klassz és egyedi a hátulja a szögletes, a Camaro-t idéző lámpatestekkel.
Az autó klasszikus négyajtós felépítésü, arányos, komoly tengelytávú darab. Az Insigniával való közeli rokonságot csak a DNS-vizsgálat mutatja ki, ránézésre nehéz leleplezni a kapcsolatot.
Belül tiszta AmerikaAdatlap
Chevrolet Malibu 2.0D 160LE
Motor | 1956 cm3, Dízel, S4 |
Teljesítmény | 160 LE |
Nyomaték | 350 NM |
Gyorsulás (0-100 km/h) | 9,7 sec |
Végsebesség | 213 km/h |
Fogyasztás (vegyes) | 5,1 l / 100 km |
Belsejében a gombok, kapcsolók és egyéb kezelőszervek nagy többsége ismerős lehet az alapként szolgáló Insigniából is – illetve minden egyéb Opelből – a Malibunak mégis van valami amerikai zamata. Talán a jellegzetes, türkizben derengő műszervilágítás, esetleg a sok króm, vagy a műszerfalon és a kesztyűtartó felett keresztbe húzódó, céltalan, de látványos dekorpárkány a felelős,- amelyre simán ki lehetne pakolni néhány muskátlival teleültetett balkonládát is – nem tudni. Lényeg, hogy hangulatos.
Különösen sötétben, amikor az amúgy az utastér mindenféle lehetetlen szegletéből csak úgy ömlik a már említett türkizes derengés. Talán ez az egyik leghatékonyabb hangulatjavító dolog, nincs mögötte ezernyi mérnök-munkaóra, és a megvalósítása is fillérekbe kerül, mégis eléri a célját, és sokkal többnek mutatja a jó átlagos utasteret annál, mint ami valójában. A kezelőszervek, gombok működése sem európai, minden nagyon finoman, puhán, kis erőre is teszi a dolgát, hiányzik a németes határozottság. A számítógép menüje elsőre elég kaotikus, pedig nem nehéz benne megtalálni, amit keresünk. Hiába komplikált, mégis ösztönösen, könnyedén megtalálható, ami éppen kell.
Pakolni is van hová, a megszokott lehetőségek – ajtózseb, pohártartó, könyöklő – még a középkonzolra, a fedélzeti számítógép kijelzője mögé is került egy titkos rekesz.Ülései nagyok, kényelmesek, bőrbe öltözöttek, és szervomotorok állítják a megfelelő helyzetbe. Elöl a hely is bőven elegendő, érdekes, hogy hátul azonban nem bántak ennyire bőkezűen a térrel. Szűknek nem nevezhető, az Insignia hátsó osztályánál jóval élhetőbb ez a tájék, de a külső méret alapján mégis többet várnánk.
Malibu: Ez már a nyolcadik
Közel ötven évre nyúlik vissza a Malibu történelme, de kezdetben a Chevrolet nem árult autót ezen a néven. A Malibu az 1964-1977 között gyártott Chevelle legjobban felszerelt kivitele volt, csak a Chevelle megszűnésével, az 1978-as modellévtől vált önálló típussá a Chevrolet kínálatában.
A szögletes, 1981-es évjáratból Szaddám Husszein rezsimje 25 500 darabot rendelt a 110 lóerős V6-os benzinessel és háromfokozatú kézi váltóval. Különféle kifogások miatt a kocsiknak végül csak a felét vette át az iraki fél, ahol taxiként szolgáltak Bagdadban.
1983-tól közel másfél évtizedig nem készült Malibu, a középkategóriában bevált nevet 1997-re élesztette újjá a GM a 2003-ig futó ötödik generációval. A jelenlegi a nyolcadik széria és ez az első, amely Európában is kapható.
Szörényi András
Terek
Csomagtartója akár egy feneketlen kút, a katalógus 545 literes adata nem is érzékelteti igazán, mennyire hatalmas élőben. Ugyan a csomagtérfedél mozgatórendszere nem igazán kifinomult darab, mindössze egy pár hajlított acélcsőből áll, de még így is remekül használható a hátsó tér.
Csak ne guruljon el benne semmi, mert gibbonkezek kellenek a mélyből visszaszerzéshez.
Biztonság
A Malibu ötcsillagos EuroNCAP törésteszttel büszkélkedhet, felnőtt-védelmét 94 százalékra értékelték. A vezető védelmére maximális pontszámot kapott és az utas is biztonságban megúszta a csattanást. Szépen szerepelt az oldalütközéses teszteken is, csak a sokkal keményebb balesetnek számító, oszlopnak csapott autóban lehetnek gondok Pocak-tájon. Ülése, fejtámlája is jó védelmet nyújt a hátulról érkező ütközéseknél. Vezetőtámogató-rendszere 3 pontot ért, széria az első két ülés öveit figyelő rendszer, illetve a menetstabilizáló berendezés is.
Dicstelen véget érő Malibu:
Futóműve nem lett a kedvencünk, de különösebb baj sincs vele, csak nem elég okos. Ugyan az autó méreteihez képest pattogós, kemény, – és az autó vezetése is néhol darabos – sokkal harmonikusabb lenne valami lágyabb, kellemesebben rugózó hangolással. Egy amerikaitól – még ha félig német, félig koreai is – joggal várhatnánk nagyobb utazási komfortot.
Kétliteres, 160 lóerős dízelmotorja csendesen és minden küszködés nélkül viszi a Malibu 1,6 tonnáját. Hatfokozatú manuális váltója a hosszúra hangolt fokozatokkal nem csábít ideges váltásokra, sokkal inkább kényelmes, takarékos stílust erőltet az emberre.
Ennek meg is látszik az eredménye, a Malibu egész kellemes fogyasztással is használható, egyáltalán nem eszik sokat, hosszabb távokat autózva, kevés idegeskedéssel 6,5 literes átlaggal is el lehet vele járni, így a 73 literes tank teletöltésével a világból ki lehet autózni.
Mindez mennyiért?
A dízel, kéziváltós Malibu 8,6 millió forintról indul, amelyből mostanában 200 ezer rögvest lejön, így a kedvezményt rögtön el is lehet verni mindenféle egyéb, feláras extrákra. Navigációra, metálfényre, és még ki tudja miféle úri huncutságokra.