A Dacia, pontosabban a márka anyacége, a Renault Dél-Spanyolországba trombitálta össze az európai autós szaksajtót, hogy megmutassa, mennyivel szebbek és jobbak lettek az állítólag továbbra is rendkívül olcsón megvehető kis Daciák. (Pontos forintárakat csak egy hét múlva közöl majd a magyar importőr.) A Sandero, a Stepway és a Logan egyaránt egy picit hosszabb és sokkal szebb lett elődjénél.
A három modell ugyanarra az új padlólemezre épül, az úgynevezett B0 platformra – ez az alapja az összes többi Daciának is, Dustertől Dokkerig, és számos Renault és Nissan készül ugyanerre a padlóra. Egyebek mellett ez a közös fejlesztési alap segít alacsonyan tartani a fejlesztési költségeket, így a végső fogyasztói árakat is.
Egy olajbogyó-feldolgozó üzem udvarában is jól néz ki az új Dacia Sandero
Egy olajbogyó-feldolgozó üzem udvarában is jól néz ki az új Dacia Sandero
Fotó megosztása:
Az új Sandero a B-oszlopig minden alkatrészében megegyezik az új Logannal
Az új Sandero a B-oszlopig minden alkatrészében megegyezik az új Logannal
Fotó megosztása:
Külsejében az új Sandero nagyon nem mutatja, hogy egy nagyon takarékosan gyártott, puritán modell, az eleve nem drága Renault másodmárkája
Külsejében az új Sandero nagyon nem mutatja, hogy egy nagyon takarékosan gyártott, puritán modell, az eleve nem drága Renault másodmárkája
Fotó megosztása:
Négy utas egész kényelmesen elfér benne, de öt felnőtt is elszoronghat rövid távon. A csomagtér térfogata 320 liter
Négy utas egész kényelmesen elfér benne, de öt felnőtt is elszoronghat rövid távon. A csomagtér térfogata 320 liter
Fotó megosztása:
Az új Dacia-pofa hasonlít az új Toyotákra, a Fiat Freemontból is látunk benne elemeket, de még a Dodge Caliber is felmerült, mint arc-modell. Viszont nem rossz, sőt!
Az új Dacia-pofa hasonlít az új Toyotákra, a Fiat Freemontból is látunk benne elemeket, de még a Dodge Caliber is felmerült, mint arc-modell. Viszont nem rossz, sőt!
Fotó megosztása:
Az Euro 5-ös motorokhoz és a Stepwayhez szériafelszereltség a szervokormány
Az Euro 5-ös motorokhoz és a Stepwayhez szériafelszereltség a szervokormány
Fotó megosztása:
Az elődénél sokkal hatásosabb szigetelések autópályatempónál is vállalható zajszintet garantálnak a kabinban
Az elődénél sokkal hatásosabb szigetelések autópályatempónál is vállalható zajszintet garantálnak a kabinban
Fotó megosztása:
A régi Sanderóhoz nem lehetett menetstabilizálót kérni - az újhoz lehet
A régi Sanderóhoz nem lehetett menetstabilizálót kérni - az újhoz lehet
Fotó megosztása:
A Dacia új arca. Vesszek meg, ha nem tetszik - nem csak egyszerűen kibírható, kifejezetten modern és pofás
A Dacia új arca. Vesszek meg, ha nem tetszik - nem csak egyszerűen kibírható, kifejezetten modern és pofás
Fotó megosztása:
A hátsó lámpa is szépre sikerült, simán elmenne egy VW-n, Peugeot-n is
A hátsó lámpa is szépre sikerült, simán elmenne egy VW-n, Peugeot-n is
Fotó megosztása:
15-ös gyári alufelni, sörnyitóval a közepén
15-ös gyári alufelni, sörnyitóval a közepén
Fotó megosztása:
Még egy helyes kis lemezmintának is jutott pár euró a minimálautó költségvetésében
Még egy helyes kis lemezmintának is jutott pár euró a minimálautó költségvetésében
Fotó megosztása:
A Sandero, és drágább, "igaziautóbb" házi versenytársa, a Clio. Melyik szebb?
A Sandero, és drágább, "igaziautóbb" házi versenytársa, a Clio. Melyik szebb?
Fotó megosztása:
Az új Sandero - megfelelő felszereltséggel persze - cseppet sem hat olcsónak a forgalomban a többi autó között
Az új Sandero - megfelelő felszereltséggel persze - cseppet sem hat olcsónak a forgalomban a többi autó között
Fotó megosztása:
A vezethetőség nem egy Porschéé, persze, de nem marad el a drágább kategóriatársak többségéé mögött
A vezethetőség nem egy Porschéé, persze, de nem marad el a drágább kategóriatársak többségéé mögött
Fotó megosztása:
A Stepway négy centivel magasabban feszít az út felett
A Stepway négy centivel magasabban feszít az út felett
Fotó megosztása:
Aki sokat autózik földúton, jól jár a Stepway-jel. És látványában is ütősebb a minimál-crossover
Aki sokat autózik földúton, jól jár a Stepway-jel. És látványában is ütősebb a minimál-crossover
Fotó megosztása:
A Stepway kerekei 16 hüvelykesek
A Stepway kerekei 16 hüvelykesek
Fotó megosztása:
Nem-Stepway, négy centivel alacsonyabban
Nem-Stepway, négy centivel alacsonyabban
Fotó megosztása:
Stepway, négy centivel magasabban
Stepway, négy centivel magasabban
Fotó megosztása:
A futómű a legolcsóbb, legegyszerűbb: csatolt hosszlengőkarok hátul. A menetkomfort viszont egész jó
A futómű a legolcsóbb, legegyszerűbb: csatolt hosszlengőkarok hátul. A menetkomfort viszont egész jó
Fotó megosztása:
Az emelt Stepway-jel kényelmesebben lehet autózni rossz úton - a magyar utakra kimondottan ajánlom
Az emelt Stepway-jel kényelmesebben lehet autózni rossz úton - a magyar utakra kimondottan ajánlom
Fotó megosztása:
Daciák a malagai reptér parkolójában
Daciák a malagai reptér parkolójában
Fotó megosztása:
Íme, az új Dacia menetjelző fénye
Íme, az új Dacia menetjelző fénye
Fotó megosztása:
A beltér ugyanolyan egyszerű, mint volt, csak több benne az extra (jórészt felárért persze)
A beltér ugyanolyan egyszerű, mint volt, csak több benne az extra (jórészt felárért persze)
Fotó megosztása:
Hét hüvelykes, 18 centi átmérőjű érintőképernyős navi-hifi-menü a középkonzolon (felárért, természetesen)
Hét hüvelykes, 18 centi átmérőjű érintőképernyős navi-hifi-menü a középkonzolon (felárért, természetesen)
Fotó megosztása:
Az ülések kárpitozása borzasztó, nejlonharisnyára emlékeztető tapintású, de a székek kényelmesek
Az ülések kárpitozása borzasztó, nejlonharisnyára emlékeztető tapintású, de a székek kényelmesek
Fotó megosztása:
A Stepway szebb és igényesebb kárpitozást kapott
A Stepway szebb és igényesebb kárpitozást kapott
Fotó megosztása:
Apró figyelmesség: zseb a hátsó ajtó borításában
Apró figyelmesség: zseb a hátsó ajtó borításában
Fotó megosztása:
Hátul két felnőtt kényelmesen elfér, alkalmilag pedig három is beszorítható
Hátul két felnőtt kényelmesen elfér, alkalmilag pedig három is beszorítható
Fotó megosztása:
A Sandero csomagtere 320 literes, öblös, széles, jól pakolható
A Sandero csomagtere 320 literes, öblös, széles, jól pakolható
Fotó megosztása:
Osztva dönthető a hátsó támla. A végső kapacitás 1200 liter az első ülések mögött
Osztva dönthető a hátsó támla. A végső kapacitás 1200 liter az első ülések mögött
Fotó megosztása:
Kicsit undorító a burkolatlan emelő, de ha kell, könnyű elővenni
Kicsit undorító a burkolatlan emelő, de ha kell, könnyű elővenni
Fotó megosztása:
A kis háromhengeres turbómotort mindig pörgetni kell, ha menni akar az ember, de elfogadható menetteljesítményekhez segíti a Sanderót. A vége 175 km/h, a 0-100 11,1 másodperc
A kis háromhengeres turbómotort mindig pörgetni kell, ha menni akar az ember, de elfogadható menetteljesítményekhez segíti a Sanderót. A vége 175 km/h, a 0-100 11,1 másodperc
Fotó megosztása:
A 90 lovas dízellel 173 a Sandero vége, 12,1 másodperc alatt van százon
A 90 lovas dízellel 173 a Sandero vége, 12,1 másodperc alatt van százon
Fotó megosztása:
Egy traffipaxoktól nem tartó kolléga rekordkísérlete. A 175-ös katalógusértéket a háromhengeressel nem sikerült megközelítenünk, ahhoz kell vagy öt összetolt kifutópálya
Egy traffipaxoktól nem tartó kolléga rekordkísérlete. A 175-ös katalógusértéket a háromhengeressel nem sikerült megközelítenünk, ahhoz kell vagy öt összetolt kifutópálya
Fotó megosztása:
Megfejthetetlen spanyol képrejtvény a Sandero előtt
Megfejthetetlen spanyol képrejtvény a Sandero előtt
Fotó megosztása:
Az új Logan, a lépcsős hátú olcsó autót keresők új kedvence. Ugyanolyan józan választás, mint elődje volt, csak sokkal korszerűbb és még annál is sokkal szebb
Az új Logan, a lépcsős hátú olcsó autót keresők új kedvence. Ugyanolyan józan választás, mint elődje volt, csak sokkal korszerűbb és még annál is sokkal szebb
Fotó megosztása:
Az új Dacia Logan. 57 mm-rel hosszabb elődjénél és fényévekkel jobban néz ki. 900 köbcentis, háromhengeres, turbós benzinmotorral is kapható
Az új Dacia Logan. 57 mm-rel hosszabb elődjénél és fényévekkel jobban néz ki. 900 köbcentis, háromhengeres, turbós benzinmotorral is kapható
Fotó megosztása:
Majdnem hat centivel hosszabb elődjénél, és ez a nyurgulás sokat javított a Logan arányain
Majdnem hat centivel hosszabb elődjénél, és ez a nyurgulás sokat javított a Logan arányain
Fotó megosztása:
Még mindig hatalmas a csomagtartója (510 liter), de már nem olyan farnehéz a forma, mint volt
Még mindig hatalmas a csomagtartója (510 liter), de már nem olyan farnehéz a forma, mint volt
Fotó megosztása:
Ez a pofa már-már tekintélyt parancsolni is képes az utakon. Csak meg ne tudja senki, hogy 900 köbcentis benzinmotor van mögötte
Ez a pofa már-már tekintélyt parancsolni is képes az utakon. Csak meg ne tudja senki, hogy 900 köbcentis benzinmotor van mögötte
Fotó megosztása:
A hetyke kis hótoló ügyesen másol sokkal drágább presztízsmárkákat
A hetyke kis hótoló ügyesen másol sokkal drágább presztízsmárkákat
Fotó megosztása:
A régi Logan formája talán hátulról volt a legbutább. Ez a fenék egész csinos
A régi Logan formája talán hátulról volt a legbutább. Ez a fenék egész csinos
Fotó megosztása:
A Logan csomagtartója 510 literes. A csomagtérfedél burkolása elmaradt - fő a költség alacsonyan tartása!
A Logan csomagtartója 510 literes. A csomagtérfedél burkolása elmaradt - fő a költség alacsonyan tartása!
Fotó megosztása:
Hát kérem, ez egy olcsó autó: csupasz rugó, belógó zsanér, takaratlan kerékcsere-szett
Hát kérem, ez egy olcsó autó: csupasz rugó, belógó zsanér, takaratlan kerékcsere-szett
Fotó megosztása:
Teljes értékű pótkerék: a rissz-rossz úthálózatú, felzárkózó piacok számára (is) készülő Daciákban ezen nem szabad spórolni a gyártónak
Teljes értékű pótkerék: a rissz-rossz úthálózatú, felzárkózó piacok számára (is) készülő Daciákban ezen nem szabad spórolni a gyártónak
Fotó megosztása:
A szerző 181 centije, egy mázsája elégedetten ül maga mögött a Loganban
A szerző 181 centije, egy mázsája elégedetten ül maga mögött a Loganban
Fotó megosztása:
A teljes 2013-as Dacia-portfoliót kiállították az újságírók kamerái számára dél-Spanyolországban, a Logan, Sandero és Stepway bemutatóján. Szépek?
A teljes 2013-as Dacia-portfoliót kiállították az újságírók kamerái számára dél-Spanyolországban, a Logan, Sandero és Stepway bemutatóján. Szépek?
Fotó megosztása:
A három új Dacia-modell: más márkánál elmenne egynek is a lépcsős hátú, az ötajtós és az emelt verzió
A három új Dacia-modell: más márkánál elmenne egynek is a lépcsős hátú, az ötajtós és az emelt verzió
Fotó megosztása:
Egy olajbogyó-feldolgozó üzem udvarában is jól néz ki az új Dacia Sandero
Az új Logan tehát voltaképp az új Sandero négyajtós változata, a két típus motorpalettája is megegyezik. A nagy újdonság a kilencszáz köbcentis, háromhengeres kis turbómotor, 90 lóerővel és 135 Nm nyomatékkal. Az 1,2 literes, négyhengeres benzines 75 lóerővel akár gyárilag gázüzeműre (a nálunk is elterjedt LPG-ről van szó) alakítva kerülhet az autókba. Az 1,6 literes szívómotor 80 lóerős a Daciákban, és csak Euro 4-es emisszióval létezik, ezért itthon nem lesz kapható.
Az 1.5 dCi jelzésű Renault-dízel, amit jól ismerünk már akár Mégane-okból, Lagunákból vagy a kézi váltós Mercedes-Benz A 180 CDI-ből is, a Daciákban 75, 85 vagy 90 lóerős kivitelben létezik – hogy nálunk melyiket lehet majd kapni, még nem tudni. A Stepway csak a 0,9 és 1,6 literes benzinmotorral, valamint a másfél literes dízel 85 és 90 lóerős verziójával rendelhető.
Nem túl fontos információ, de nem mehetünk el mellette: az új kis Daciák motorjai teleszkópos kitámasztású gépháztető alatt laknak. Ez sokkal drágább, sokkal nagyobb autóknál sem általános luxus.
A Stepway négy centivel magasabban feszít az út felett
900 köbcenti 1500 ellen
Érdekes tapasztalat volt összehasonlítani a menetpróbán kapott két motort: a picike benzinest és dízelmotort adták alánk a Daciákban, azonos teljesítménnyel. Persze amíg nem tudjuk az árakat, nem lehet megmondani, melyik a jobb választás – az viszont már most látszik, hogy egyik se rossz.
Egy traffipaxoktól nem tartó kolléga rekordkísérlete. A 175-ös katalógusértéket a háromhengeressel nem sikerült megközelítenünk, ahhoz kell vagy öt összetolt kifutópálya
Egy traffipaxoktól nem tartó kolléga rekordkísérlete. A 175-ös katalógusértéket a háromhengeressel nem sikerült megközelítenünk, ahhoz kell vagy öt összetolt kifutópálya
Az apró benzinmotor vérpezsdítő, tipikus háromhengeres sivító repedtfazék-hangja a turbó sivításával kísérve nagyon jópofa élmény. Ugyanakkor hiába szerepel a katalógusban 5,2 literes vegyes átlagfogyasztás mondjuk a Loganra, a visszafogott tempójú spanyol utakon (autópálya: 120, országút: 80), na jó, egy-két hosszabb kihúzatással, de simán tudtunk 9 liter feletti értékeket csalni a kijelzőre. Ez még akkor is elég hátborzongató egy elvileg takarékos minimálmotortól, ha belekalkuláljuk a Malagától északra kijelölt tesztút emelkedőit, hegyi útjait.
A dízelben viszont nem csalódtunk. Ez a motor, akár még erősebbre hangolva a Lagunát is képes hat liter körüli fogyasztással, egész elfogadható dinamikával mozgatni – a Sandero és a Logan 11 mázsa alatti tömegével is simán megbirkózott, legalábbis 90 lóerős változatában.
A teljes 2013-as Dacia-portfoliót kiállították az újságírók kamerái számára dél-Spanyolországban, a Logan, Sandero és Stepway bemutatóján. Szépek?
Minőségi hiperugrás
Csak óvatosan merem kimondani, hiszen – nyilván – a lehető legjobban felszerelt modelleket kaptuk, de az új Sandero és Logan gondosan szigetelt tűzfalával, áttervezett szervokormányával, és persze az új, 7 coll, azaz 18 cm átmérőjű érintőképernyőjével, okos navigációjával, meglepően tiszta hangzású hifijével nem érezteti, hogy tervezői fő motivációja mindenkor az olcsó gyárthatóság volt.
A beltér ugyanolyan egyszerű, mint volt, csak több benne az extra (jórészt felárért persze)
Az ülések kárpitozása borzasztó (a Stepway egy hangyányit igényesebb), de az ülések immár úgy kényelmesek, hogy egész esztétikusak is. A szellőzőrostélyok, műszerek köré húzott krómgyűrűk eszméletlenül feldobják a műszerfalat. Az áttervezett kapcsolókkal kevésbé ostoba a középkonzol. Az új tárolórekeszekkel (a műszerfal tetején, a hátsó ajtók kárpitjában és még pár helyen) már nem érezni, hogy egy szekér kifinomultsága vesz minket körül. Az új Loganban, Sanderóban 130-nál is lehet csendesen beszélgetni!
Vevői visszajelzésekre hallgatva immár tempomat is kérhető a kocsihoz, a hátsó üléstámla pedig a négy- és ötajtós kis Daciákban is osztva dönthető. És immár menetstabilizáló elektronika is rendelhető az autóhoz – a régi Sandero és Logan technológiailag alkalmatlan volt ennek a biztonsági extrának a beszerelésére.
Majdnem hat centivel hosszabb elődjénél, és ez a nyurgulás sokat javított a Logan arányain
Logan
A nagyfenekű Dacia elképesztő formai forradalmon ment keresztül. Ez egy, khm, szép autó! Hasonlít erre-arra (a FIAT Freemontot, a VW Polót, a Dodge Calibert és egyes új Toyotákat is felfedeztük a szögletes fényszórókban, markáns hűtőmaszkban, rafináltan meg-megtört frontspoilerben), mégis összetéveszthetetlen ez az új Dacia-pofa.
A költségcentrikus fejlesztési szemléletbe még belefért egy pár kifejezetten szép hátsó lámpa is, és a csaknem hat centivel megnyúlt kasztnival sokkal arányosabb lett a Logan.
Elöl a helykínálat nemigen változott, de hátul sokkal több a lábtér. A csomagtartó mérete 510 liter, ami impozáns adat, ellenben a takaratlan emelő, a burkolatlan fedélbelső, a mélyen belógó zsanér és a csupasz tartórugó nagyon igénytelen. Alig várjuk, hogy megtudjuk a hazai árakat, és kimondhassuk: de hát ennyi pénzért!
Hát kérem, ez egy olcsó autó: csupasz rugó, belógó zsanér, takaratlan kerékcsere-szett
Hát kérem, ez egy olcsó autó: csupasz rugó, belógó zsanér, takaratlan kerékcsere-szett
A Logant a háromhengeres motorral vezethettük pár tucat kilométert. Csendes, normális menetdinamikájú autónak bizonyult, a forgalomban egy pillanatig nem éreztük, hogy alsóbbrendűek lennénk a körülöttünk hasító SEAT-oknál, Citroëneknél, Volkswageneknél, Renault-knál. A régi modellben azért ez elég egyértelmű volt.
A futómű egyszerű, de még forszírozott kanyarokban is jóval előre jelzi, ha elfogy a tudása. Nagyon hülyének kell lenni, hogy bajba keveredjen vele az ember.
Magyarok, véreim: a mi útjainkon, a mi anyagi lehetőségeinkhez mérten a Logan ésszerűbb választásnak tűnik, mint valaha. Aki olcsó családi autót keres, nagy puttonnyal, annak immár esztétikai indoka se lehet arra, hogy kihagyja a legközelebbi Dacia-szalont a piacfelmérő körútból vásárlás előtt.
|
Adatlap – Dacia Logan 2013 |
|
|
Méretek |
|
|
|
H/Sz/M (mm) |
|
4347/1733/1517 |
|
|
Tengelytáv (mm) |
|
2634 |
|
|
Csomagtér (l) |
|
510 |
|
|
Motoradatok |
Tce 90 |
1.2 16v benzin |
1.5 dCi 90 FAP |
Lökettérfogat |
898 |
1149 |
1461 |
Hengerek/szelepek |
3/12 |
4/16 |
4/8 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) |
66 [90]/5250 |
55 [75]/5500 |
66 [90]/3750 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) |
135/2500 |
107/4250 |
220/1750 |
Menetteljesítmények |
|
|
|
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) |
11,1 |
14,5 |
12,1 |
Végsebesség (km/h) |
175 |
156 |
173 |
Fogyasztás |
|
|
|
Város (l/100 km) |
6,7 |
7,7 |
4,3 |
Lakott területen kívül (l/100 km) |
4,3 |
4,9 |
3,5 |
Vegyes (l/100 km) |
5,2 |
5,9 |
3,8 |
CO2 kibocsátás (g/km) |
120 |
137 |
99 |
Az új Sandero – megfelelő felszereltséggel persze – cseppet sem hat olcsónak a forgalomban a többi autó között
Sandero
A Sandero rövidebb farával, 45 mm-rel rövidebb tengelytávjával kicsit szűkebb, ellenben valamivel mozgékonyabb kocsi a Logannál. Az új pofával és hátsó lámpákkal, sőt, az oldalsó lemezek játékos hajlítgatásával olyan csinos városi kisautó vált belőle, hogy egy percig sem mutatja: olcsó autó vagyok! A régi Sandero sokkal esztétikusabb kocsi volt, mint a régi Logan, de az olcsóság azért abból is sütött. Ebből nem.
Osztva dönthető a hátsó támla. A végső kapacitás 1200 liter az első ülések mögött
Osztva dönthető a hátsó támla. A végső kapacitás 1200 liter az első ülések mögött
A Sanderóval autózni nagyjából ugyanaz az élmény, mint a Logannal, de szűk helyekre parkolva azért jól jön a rövidebb far. Ha meg sok cuccot kell vinni, a 320 literes csomagtér jön jól – a kocsi kabinjában a tágas első traktus és az átlagos méretű felnőtteknek elegendő helyet kínáló hátsó ülések kipróbálása után nem is gondoltam, hogy ilyen nagy raktér van még a hátam mögött. Az üléstámlák ledöntésével 1,2 köbméteresre növelhető a csomagtartó, ami a nagy hátsó ajtóval együtt olyan cuccok szállítására is alkalmassá teszi a Sanderót (hűtő, mosógép, rotációs kapa), amivel a Logan nem birkózik meg, hiába nagyobb elvileg. Sokat cuccoló családok számára talán még jobb választás is a Sandero, mint a nagyobb Dacia.
|
Adatlap – Dacia Sandero ’13 |
|
|
Méretek |
|
|
|
H/Sz/M (mm) |
|
4058/1733/1518 |
|
|
Tengelytáv (mm) |
|
2634589 |
|
|
Csomagtér (l) |
|
320-1200 |
|
|
Motoradatok |
Tce 90 |
1.2 16v benzin |
1.5 dCi 90 FAP |
Lökettérfogat |
898 |
1149 |
1461 |
Hengerek/szelepek |
3/12 |
4/16 |
4/8 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) |
66 [90]/5250 |
55 [75]/5500 |
66 [90]/3750 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) |
135/2500 |
107/4250 |
220/1750 |
Menetteljesítmények |
|
|
|
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) |
11,1 |
14,5 |
12,1 |
Végsebesség (km/h) |
175 |
156 |
173 |
Fogyasztás |
|
|
|
Város (l/100 km) |
6,7 |
7,7 |
4,3 |
Lakott területen kívül (l/100 km) |
4,3 |
4,9 |
3,5 |
Vegyes (l/100 km) |
5,2 |
5,9 |
3,8 |
CO2 kibocsátás (g/km) |
120 |
137 |
99 |
Az emelt Stepway-jel kényelmesebben lehet autózni rossz úton – a magyar utakra kimondottan ajánlom
Sandero Stepway
A legvagányabb kis Daciáról legalább egy morzsányi árinformációt meg tudok osztani: a francia piacon a dízelmotoros változat eddigi 12 600 eurós ára 12 290 euróra csökkent. Pedig a csökkenést semmi sem indokolja: az új Stepway szebb és jobb autó lett.
A Stepway szebb és igényesebb kárpitozást kapott
A Stepway szebb és igényesebb kárpitozást kapott
A jó négy centivel megemelt hasmagasság, némi alsó védelemmel kiegészítve a rossz utak ideális Daciájává varázsolja a Stepwayt, így szabad magassága a Sandero 163 mm-es értékével szemben 207 mm. (A román és még néhány piacra erősebb futóművel, de csak 2,5 centis magasítással érkezik a kocsi.)
A Stepway nem csak nem, vagy alig létező, de simán csak rossz utakon is kellemesebb útitárs a másik két új Daciánál. Puhábban veszi az úthibákat, simábban siklik át a kiemelkedő csatornafedeleken, dilatációkon, repedéseken. A tesztautó a csak a Stepwayhez kérhető 16-os kerekekkel jó úton se tűnt kevésbé stabilnak, mint alacsonyabb társai.
Belül az ülések valamivel finomabb minőségű és sokkal szebb kárpitot kaptak, a Stepwayhez csak négyféle motor rendelhető – a különbség a sima Sanderótól ebben nagyjából ki is merül.
|
Adatlap – Stepway 2013 |
|
|
Méretek |
|
|
|
H/Sz/M (mm) |
|
4081/1733/1559 |
|
|
Tengelytáv (mm) |
|
2590 |
|
|
Csomagtér (l) |
|
320-1200 |
|
|
Motoradatok |
Tce 90 |
1.6 8v benzin |
1.5 dCi 90 FAP |
Lökettérfogat |
898 |
1598 |
1461 |
Hengerek/szelepek |
3/12 |
4/8 |
4/8 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) |
66 [90]/5250 |
59 [80]/5500 |
66 [90]/3750 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) |
135/2500 |
128/3000 |
220/1750 |
Menetteljesítmények |
|
|
|
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) |
11,1 |
12,9 |
11,8 |
Végsebesség (km/h) |
168 |
157 |
167 |
Fogyasztás |
|
|
|
Város (l/100 km) |
6,6 |
n.a. |
4,6 |
Lakott területen kívül (l/100 km) |
4,7 |
n.a. |
3,7 |
Vegyes (l/100 km) |
5,4 |
n.a. |
4,0 |
CO2 kibocsátás (g/km) |
125 |
n.a. |
105 |
Az új Logan, az új Sandero és Stepway már nem csak olcsó, de pofás autó is. Korszerű motorokat kaptak, négy légzsák jár hozzájuk, menetstabilizáló és színes, tapogatós egérmozi is kérhető beléjük.
Három év vagy 100 000 km garancia jár hozzájuk, mint a legtöbb kocsihoz.
Kedves olvasó, ha Ön sznob, és még mindig irtózik a nálunk nem túl jól csengő márkanévtől, innentől jól kösse fel a gatyát, ha meg akarja magyarázni magának a tükör előtt, miért van szüksége másmilyen kisautóra!
Egy kifogást elfogadok: automata váltó továbbra sem rendelhető egy Daciához sem.