Nemrég vettük át a Kia Cee'd kombit huzamosabb tesztelésre. Fehér színe szerény, felszereltsége a középső szint a három közül, dízelmotorja viszont az elérhető legerősebb a kínálatból
Nemrég vettük át a Kia Cee'd kombit huzamosabb tesztelésre. Fehér színe szerény, felszereltsége a középső szint a három közül, dízelmotorja viszont az elérhető legerősebb a kínálatból
Fotó megosztása:
Keveset fogyaszt a tesztautó, hosszabb utakon alig 5 liter felett száz kilométeren
Keveset fogyaszt a tesztautó, hosszabb utakon alig 5 liter felett száz kilométeren
Fotó megosztása:
Nagy dobás volt az első generáció, még ha nem is mindig működik hibátlanul
Nagy dobás volt az első generáció, még ha nem is mindig működik hibátlanul
Fotó megosztása:
Kedvező a 128 lóerős dízel LX 5 349 000 forintos listaára, amit a bevezető időszakban 4 949 000 forintra enged le az importőr
Kedvező a 128 lóerős dízel LX 5 349 000 forintos listaára, amit a bevezető időszakban 4 949 000 forintra enged le az importőr
Fotó megosztása:
Az előd oldalnézetét finoman szólva is a 407-es SW ihlette
Az előd oldalnézetét finoman szólva is a 407-es SW ihlette
Fotó megosztása:
Az előd oldalnézetét finoman szólva is a 407-es Peugeot ihlette
Az előd oldalnézetét finoman szólva is a 407-es Peugeot ihlette
Fotó megosztása:
Esőben, sötétben tolatva kell a hátsó radar. A magasra húzott lemezek miatt rossz a kilátás hátra, a vaskos és hosszan elnyúló oszlopok miatt ferdén előrefelé is
Esőben, sötétben tolatva kell a hátsó radar. A magasra húzott lemezek miatt rossz a kilátás hátra, a vaskos és hosszan elnyúló oszlopok miatt ferdén előrefelé is
Fotó megosztása:
Audis íve van a hátsó lámpáknak. Kovács Miklós, a külső formatervezési vezető és a fődesigner, Peter Schreyer is alkotott az Audinál
Audis íve van a hátsó lámpáknak. Kovács Miklós, a külső formatervezési vezető és a fődesigner, Peter Schreyer is alkotott az Audinál
Fotó megosztása:
Nem érezni 128 lóerősnek a dízelmotort, ami az i30-ban is feltűnt. 260 Nm nyomatéka azonos a 110 lóerős változatéval
Nem érezni 128 lóerősnek a dízelmotort, ami az i30-ban is feltűnt. 260 Nm nyomatéka azonos a 110 lóerős változatéval
Fotó megosztása:
Nem túl vérpezsdítő a látvány, viszont jól működik
Nem túl vérpezsdítő a látvány, viszont jól működik
Fotó megosztása:
Kulturált anyagokból, jól összerakták a műszerfalat
Kulturált anyagokból, jól összerakták a műszerfalat
Fotó megosztása:
Ferdén előrefelé sokat takar az A-oszlop
Ferdén előrefelé sokat takar az A-oszlop
Fotó megosztása:
Kényelmes a vezetőülés
Kényelmes a vezetőülés
Fotó megosztása:
Kategóriáján belül a Cee'd a tágasabb autók közé tartozik
Kategóriáján belül a Cee'd a tágasabb autók közé tartozik
Fotó megosztása:
Egyformán 265 centi az ötajtós és a kombi tengelytávja, a hátsó lábtér kényelmesen tágas
Egyformán 265 centi az ötajtós és a kombi tengelytávja, a hátsó lábtér kényelmesen tágas
Fotó megosztása:
Alaphelyzetben 528 literes a csomagtartó
Alaphelyzetben 528 literes a csomagtartó
Fotó megosztása:
Ha nincs nálunk szatyor, a bolttól hazáig nem gurul szanaszét a zsákmány
Ha nincs nálunk szatyor, a bolttól hazáig nem gurul szanaszét a zsákmány
Fotó megosztása:
Hiányzik az opciók közül a lehajtható támlájú első utasülés. Lehajtott támlákkal az 1642 literes csomagtér padlója tökéletesen sík, mert az ülőlapok is felhajthatóak
Hiányzik az opciók közül a lehajtható támlájú első utasülés. Lehajtott támlákkal az 1642 literes csomagtér padlója tökéletesen sík, mert az ülőlapok is felhajthatóak
Fotó megosztása:
Minden jelenlegi Kia közös vonása a tigrisszájat idéző hűtőnyílás
Minden jelenlegi Kia közös vonása a tigrisszájat idéző hűtőnyílás
Fotó megosztása:
Az alapmodellhez nem jár ködlámpa
Az alapmodellhez nem jár ködlámpa
Fotó megosztása:
A fényszórók vetítőlencsések
A fényszórók vetítőlencsések
Fotó megosztása:
Nem sokat látni az apró ablakon át
Nem sokat látni az apró ablakon át
Fotó megosztása:
Alacsony az oldalsó üvegfelület
Alacsony az oldalsó üvegfelület
Fotó megosztása:
Audis íve van a hátsó lámpáknak
Audis íve van a hátsó lámpáknak
Fotó megosztása:
Öt év után váltotta le az első kombit a második generáció
Öt év után váltotta le az első kombit a második generáció
Fotó megosztása:
A vízhőfok helyett más információ is megjeleníthető
A vízhőfok helyett más információ is megjeleníthető
Fotó megosztása:
Kényelmesebb volna az ablakemelő-kapcsolók mellé tenni a tükörállítást, parkoláskor a tükörlap lebillentéséhez nyújtózkodni kell érte
Kényelmesebb volna az ablakemelő-kapcsolók mellé tenni a tükörállítást, parkoláskor a tükörlap lebillentéséhez nyújtózkodni kell érte
Fotó megosztása:
Összesen 14 gomb és kapcsoló van a kormányon
Összesen 14 gomb és kapcsoló van a kormányon
Fotó megosztása:
Könnyen használható a rádió, a Renault-nak volna mit tanulnia ebből
Könnyen használható a rádió, a Renault-nak volna mit tanulnia ebből
Fotó megosztása:
Egyszerű beállítani a kívánt hőfokot
Egyszerű beállítani a kívánt hőfokot
Fotó megosztása:
Bumfordi burkolatú pendrive-val is jól hozzáférhető az USB-csatlakozó
Bumfordi burkolatú pendrive-val is jól hozzáférhető az USB-csatlakozó
Fotó megosztása:
Elegáns a krómkeret a rostélyok körül
Elegáns a krómkeret a rostélyok körül
Fotó megosztása:
Plusz egy rakodóhelyet rejt az ajtóbehúzásra szolgáló mélyedés
Plusz egy rakodóhelyet rejt az ajtóbehúzásra szolgáló mélyedés
Fotó megosztása:
Az előd oldalnézetét finoman szólva is a 407-es SW ihlette
Az előd oldalnézetét finoman szólva is a 407-es Peugeot ihlette
Európában az idei első 10 hónapban 7,3 százalékkal csökkentek az újautó-eladások, ami 814 000 darabos mínuszt jelent és három-négy gyár bezárását, többezer ember kirúgását indokolja. A Ford 12,4, az Opel 15,2 százalékot esett, míg a Hyundai eladásai 9,1, a Kia-értékesítések 17 százalékkal nőttek.
Amire igény van
Ezért egy új Kia nem egyszerűen egy új autó a sok közül, hanem a világméretű hódítás része. Pedig nincs titkos recept. A vásárlók a gyakori modellváltást, a tetszetős designt és a stabil minőséget preferálják. Pontosan ezt tudja a Cee’d kombi is, amely öt év után váltja le elődjét.
A Cee’d kombi és dízelmotoros konkurensei |
Hyundai i30 kombi Life 1,6 CRDi HP (128 LE) |
5 699 000 (5 299 000) Ft* |
KIA Cee’d LX 1,6 CRDi HP (128 LE) |
5 349 000 (4 949 000) Ft |
Opel Astra Sports Tourer Enjoy 1,7 CDTI (130 LE) |
5 980 000 Ft |
Renault Mégane Grandtour Advantage 1,5 dCi (110 LE)** |
5 750 000 (5 200 000) Ft |
|
|
*Elöl a listaárak, zárójelben az importőri akciós árak
**A 130 lóerős dízel csak alapjárati motorleállítással és az aránytalanul gazdagabb Dynamique felszereltséggel volna elérhető. Ára 6 540 000 (5 990 000) Ft
Kulturált anyagokból, jól összerakták a műszerfalat
Kulturált anyagokból, jól összerakták a műszerfalat
Az Auditól átcsábított Peter Schreyer vezetésével a design emancipálódott, a kombi oldalnézetet már nem a 407 SW-ről lopták le. A lendületesen magasra kanyarított övvonal sejteti, hogy a rossz kilátás miatt a tolatóradarért érdemes külön fizetni. Előrefelé a vaskos és lapos szögben álló tetőoszlop is hosszan beletakar a látványba.
Komor és praktikus
A belső tér megosztotta a társaságot. Egyikünk szerint a Cee’d jól megcsinált, de nyomasztóan lelketlen autó. A kevésbé összetett kollégákat a sorjanyomos kormánynál és a komor műszerfalnál jobban zavarná, ha kényelmetlen volna az ülés vagy a nem akadna elég rakodóhely.
Esőben, sötétben tolatva kell a hátsó radar. A magasra húzott lemezek miatt rossz a kilátás hátra, a vaskos és hosszan elnyúló oszlopok miatt ferdén előrefelé is
Egyformán 265 centi az ötajtós és a kombi tengelytávja, a hátsó lábtér kényelmesen tágas
Egyformán 265 centi az ötajtós és a kombi tengelytávja, a hátsó lábtér kényelmesen tágas
A mélyfekete, de kulturált anyagokból, rendesen összerakott belső térben sosem volt olyan érzésünk, hogy a Cee’ddel nem a megfelelő helyen költenénk el az autóra szánható pénzt.
Minél többet ülünk bene, annál jobban értékeljük átgondoltságát. Például a csomagtérnyitó mikrokapcsolója nem középen van, hanem kicsit jobbra eltolva. Elsőre rossz helyen keressük, de könnyebb előrefelé érte nyúlni, mint a hasunk előtt matatni. Az ajtót jobb- és balkezesek is könnyedén le tudják húzni a kényelmesen megragadható fogantyúkkal.
528 liter, sok jó ötlettel
Alaphelyzetben 528 literes a csomagtartó
Hasznosak a különféle méretű rekeszek a padló alatt
Az alapesetben 528, de 1642 literesre bővíthető csomagtér mérete és kialakítása is tetszett. Amikor kitolod a közértből a kocsit és sehol egy szatyor, a padló alatti rekeszek nagyon jól jönnek. Itt nem gurul szerteszét a szárított citromhéjtól a mályvaszínű padlóápolóig az egész zsákmány, amitől otthon hős vadászként domboríthatsz.
Az ülések szépen síkba dőlnek, a támlán kívül az ülőlapot is előre lehet hajtani. A csomagtérpadló egyenletes, a kalaptartó könnyen behúzható és felcsévéléséhez elég rápaskolni, mint az Octavia vagy Astra kombiban. Az USB-csatlakozó, amelynek elterjesztését a Kiának köszönhetjük, optimális helyen van a váltó előtt, nem a kesztyűtartóban vagy más rejtekhelyen kell kutatnunk utána.
Adatlap
Kia Cee’d SW LX 1,6 CRDi HP
Motor |
1582 cm3, Dízel, S4 |
Teljesítmény |
110 LE |
Nyomaték |
260 NM |
Gyorsulás (0-100 km/h) |
11,8 sec |
Végsebesség |
185 km/h |
Fogyasztás (vegyes) |
4,5 l / 100 km |
A Cee’d kényelmes és praktikus autó, amely semmivel nem nehezíti meg a mindennapokat. Az üléshelyzet jól beállítható, a váltó finoman siklik egyesbe. Az eltalált áttételezés miatt könnyű alapjáraton elindulni, de csak sík úton. Lejtőn a visszagurulás-gátló túlfékezi az autót, csak viszonylag nagy gáznál, rántással indul el.
Kevesebbnek érezni a 128 lóerőt
Több modellben is feltűnt, hogy az elvileg 128 lóerős dízelmotor nem elég vehemens. Teljesítményéhez képest tompán gyorsul vele az autó, az i30-ban sem tűnik 128 lóerősnek.
Rá lehet állni a békés stílusra, mert a 110 lóerős verzióéval azonos, 260 Nm nyomaték kényelmesen elég és hamar megjön. A finoman járó, csendes dízellel a Cee’d halkan és kényelmesen suhan autópályán és országúton.
Hiányzik az opciók közül a lehajtható támlájú első utasülés. Lehajtott támlákkal az 1642 literes csomagtér padlója tökéletesen sík, mert az ülőlapok is felhajthatóak
Halk és takarékos
Keveset fogyaszt a tesztautó, hosszabb utakon alig 5 liter felett száz kilométeren
Keveset fogyaszt a tesztautó, hosszabb utakon alig 5 liter felett száz kilométeren
Az eddigi 3500 kilométer alapján 5,6 literes fogyasztást ír ki a számítógép, nagyjából fele város, fele országúti használatban. Kúton mérve 6,1 a fővárosi és 5,3 liter/100 km a Budapesten kívüli fogyasztás.
Mivel itthon is büntetik a kézben tartott mobilon telefonálókat, a P1 kényelem csomagra márcsak a Bluetooth-kihangosítás miatt is megéri beruházni. 140 000 forintért kapunk még tempomatot, ködfényszórót és három fokozatban állítható rásegítésű szervokormányt.
14 gomb és kapcsoló a kormányon
Sport módban az érzéketlen kormányzás fölöslegesen nehézzé válik, de a Flexsteer rendszertől sem pontosabb nem lesz, sem az útról, a kerekek tapadásáról nem ad több visszajelzést. Cserébe plusz három gombbal terheli a kormányt. A volánon 14 kapcsoló és gomb van, köztük a tempomaté, meg kell szokni a használatukat.
Ha betekert kormánnyal állítottuk le a motort, induláskor ábra figyelmeztet az alászedett kerekekre. Mivel ez a funkció többeknek hasznos, mint bevallanák maguknak, érthetetlen, hogy miért csak a legdrágább EX felszereltséggel érhető el az 1,2 milliós luxuscsomagban. (LX kivitelű tesztautónk felszereltsége eltér az itthoni árlistán jelzettől, mert van benne tolatóradar, de nincs az elvileg a radarral együtt a P3 csomagba tartozó ülésfűtés, bőrbevonatú kormány és váltógomb).
Plusz egy érv: 7 év/150 000 km
A hétéves, 150 000 kilométerben limitált garancia fontos érv mindazoknak, akiknek tetszene a Cee’d, de nem bíznak az alig ismert márka minőségében és alkatrészellátásában. A konkurenseket ismerve a Cee’d listaára és bevezetőára is kedvező.