A Mitsubishi importőr havas dombok közé szervezte a nemrég megújult Mitsubishi Outlander hazai menetpróbáját. A konvojban letudott egyórás aszfalton leautózott próbaút után aztán bedobták az inkább könnyed szabadidő-autónak tűnő járgányokat a mély-vízbe, a piliscsévi motokrossz pályára.

Terepen

Nyáron, az új Outlander nemzetközi bemutatóján már szinte mindent megtudhattunk az autóról, csak ezt nem, hogy milyen terepen. A hazai bemutatón aztán teljes lett a kép, mert főleg dágványban hemperegtünk velük.
Bár nem terepjáró, mégis ügyesen boldogul a burkolatlan utakon is

Bár nem terepjáró, mégis ügyesen boldogul a burkolatlan utakon is

Bár nem terepjáró, mégis ügyesen boldogul a burkolatlan utakon is


Kezdhetném, az „ejj, ezt nem gondoltam volna” felkiáltással is, mert az Outlander a kijelölt tesztpályán valóban olyan helyzetekben sem vallott szégyent, amilyenbe még úgy se merészkednék vele, hogy láttam már életemben terepjárót és rusnya terepet is eleget. Az átlag Outlander vásárló valószínűleg az aszfaltról sem fog vele sosem lehajtani, pedig bizony bátran megtehetné. Igaz, Európában lassan már nincs is olyan hely, ahol ezt büntetlenül megtehetné.

A ránézésre tornából felmentett kisiskolásnak tűnő autó csodálatos változáson megy keresztül, lehengerlő határozottsággal halad át buckákon, kúszik fel meredélyeken, mindenféle külsérelmi nyom, és szenvedés nélkül. Igaz, a fagyott havas-homokos borítás nem is igazán gonosz. Nem is csúszik, nem is fut ki hamar a kerekek alól. De a tesztút valóban meggyőző, és a mellettünk ülő felvigyázó sem karattyol bele mindenbe, csak a hosszúra és bonyolultra sikerült úton segít eligazodni.

Sárban, párnák közt: Mitsubishi Outlander 60

Minden részletre kiterjedő, színes, magyar feliratos Mitsubishi Outlander kisfilm:

Az Outlanderes kőrök után még belekóstolhattunk egy hólánccal felszerelt  L200-as extrémebb körbe is. A leginkább csapatépítő tréningek menedzser rémisztő mutatványának beillő kocsikázás közben az is kiderült, hogy az L200-as miben jobb a konkurenseknél. Először is autópályán, nagyobb tempónál csendesebb, terepen meg a hosszabb rugóutaknak hála akkor is leér a lába, amikor a többieknek már nem. Meg ugye nem a minap kezdett ebben a kategóriában, komoly múlt van már mögötte.

Közel hat évvel ezelőtti bemutatkozása óta Európában a középkategóriás kombik, sportkombik alternatívájaként tekintettek az előző generációs Mitsubishi Outlanderre, de 600 ezer eladott darab után a cég úgy döntött, megpróbál új ügyfeleket is szerezni. Ennek érdekében megtartva a modell jó tulajdonságait,  továbbra is könnyen variálható, de érettebb, igényesebb belsővel ellátott, környezetbarát modellé faragja az Outlandert.

Sárban, párnák közt: Mitsubishi Outlander 61

Szerencsére nem volt túl gonosz a talaj

Szerencsére nem volt túl gonosz a talaj

Szerencsére nem volt túl gonosz a talaj


Méretben nem történt változás, az új modell kintről szinte pontosan ugyanakkora, mint az előző generációs Outlander, csak bent lett érezhetően tágasabb de az autó. Az össztömegéből kiviteltől függően 100-150 kilogrammot sikerült lefaragni, amely vezetés közben is határozottan érezhető.

 Sokat javítottak a légellenálláson is, a rejtett ablakmosó-fúvókák, az autó alja aerodinamikai burkolata mind ezt a célt szolgálja. Ezeknek a megoldásoknak hála, így takarékosabb, környezetkímélőbb és a vastagabb üvegű első ablakoknak hála csendesebb is az autó belseje. Igaz, a kintről érkező zajok még így is utat találnak befelé.

Jobb anyagok, szebb utastér

Jobb anyagok, szebb utastér

A belsőt is átdolgozták, a műszerfal teteje már egy darabból készül, így kevésbé hajlamos a nyöszörgésre, jobb minőségű anyagokat találni a beltérben, és a kapcsolók, műszerek is felnőttebbnek tűnnek.

Kézi és automatikus váltóval felszerelt autókat is kipróbálhattunk

Kézi és automatikus váltóval felszerelt autókat is kipróbálhattunk

Kézi és automatikus váltóval felszerelt autókat is kipróbálhattunk


Javult a harmadik üléssor használhatósága is, világ-körüli útra ne fogadjunk el ide szóló jegyet, de a buliból hazajutáshoz, vagy nagycsaládos nagymama látogatáshoz már bátran ajánlható a mindig a kocsiban lévő, egyszerűen, gyorsan előcsalogatható plusz üléssor, amely ráadásul könnyebb is lett.

A dízelmotor az elődénél valamivel gyengébb, míg a benzines erősebb lett. A dízelnél a teljesítmény helyett ezúttal a környezetre figyeltek a Mitsubishi mérnökei, így mindkét motor rendelhető Stop&Go motorleállító rendszerrel is.

Ízléses műszerfal

Ízléses műszerfal

A vezető és az utasok biztonságáról távolságtartó adaptív tempomattal gondoskodik, amely szükség esetén képes állóra fékezni az autót, illetve a sávelhagyásra figyelmeztető rendszerrel csipog az ébresztőóráéhoz kisértetiesen hasonlító hanggal, és a tolatásnál is akad segítség, a kamera személyében.

Mennyibe kerül?

Alább a jelenleg is érvényes Outlander árlista:

 Motor  Teljesítmény  Felszereltség  Ár
 2.0 MIVEC  150LE  Invite 2WD  7 090 000 Ft
 2.0 MIVEC  150LE  Intense Plus CVT 4WD  9 390 000 Ft
 2.0 MIVEC  150LE  Instyle Navi CVT 4WD  10 090 000 Ft
 2.2 DI-D  150LE  Invite 4WD  8 890 000 Ft
 2.2 DI-D  150LE  Intense Plus 4WD  9 890 000 Ft
 2.2 DI-D  150LE  Intense Plus A/T 4WD  10 590 000 Ft
 2.2 DI-D  150LE  Instyle Navi 4WD  10 790 000 Ft
 2.2 DI-D  150LE  Instyle Navi A/T 4WD  11 590 000 Ft