A Mitsubishi importőr havas dombok közé szervezte a nemrég megújult Mitsubishi Outlander hazai menetpróbáját. A konvojban letudott egyórás aszfalton leautózott próbaút után aztán bedobták az inkább könnyed szabadidő-autónak tűnő járgányokat a mély-vízbe, a piliscsévi motokrossz pályára.
Terepen
Kezdhetném, az „ejj, ezt nem gondoltam volna” felkiáltással is, mert az Outlander a kijelölt tesztpályán valóban olyan helyzetekben sem vallott szégyent, amilyenbe még úgy se merészkednék vele, hogy láttam már életemben terepjárót és rusnya terepet is eleget. Az átlag Outlander vásárló valószínűleg az aszfaltról sem fog vele sosem lehajtani, pedig bizony bátran megtehetné. Igaz, Európában lassan már nincs is olyan hely, ahol ezt büntetlenül megtehetné.
A ránézésre tornából felmentett kisiskolásnak tűnő autó csodálatos változáson megy keresztül, lehengerlő határozottsággal halad át buckákon, kúszik fel meredélyeken, mindenféle külsérelmi nyom, és szenvedés nélkül. Igaz, a fagyott havas-homokos borítás nem is igazán gonosz. Nem is csúszik, nem is fut ki hamar a kerekek alól. De a tesztút valóban meggyőző, és a mellettünk ülő felvigyázó sem karattyol bele mindenbe, csak a hosszúra és bonyolultra sikerült úton segít eligazodni.
Minden részletre kiterjedő, színes, magyar feliratos Mitsubishi Outlander kisfilm:
Az Outlanderes kőrök után még belekóstolhattunk egy hólánccal felszerelt L200-as extrémebb körbe is. A leginkább csapatépítő tréningek menedzser rémisztő mutatványának beillő kocsikázás közben az is kiderült, hogy az L200-as miben jobb a konkurenseknél. Először is autópályán, nagyobb tempónál csendesebb, terepen meg a hosszabb rugóutaknak hála akkor is leér a lába, amikor a többieknek már nem. Meg ugye nem a minap kezdett ebben a kategóriában, komoly múlt van már mögötte.
Közel hat évvel ezelőtti bemutatkozása óta Európában a középkategóriás kombik, sportkombik alternatívájaként tekintettek az előző generációs Mitsubishi Outlanderre, de 600 ezer eladott darab után a cég úgy döntött, megpróbál új ügyfeleket is szerezni. Ennek érdekében megtartva a modell jó tulajdonságait, továbbra is könnyen variálható, de érettebb, igényesebb belsővel ellátott, környezetbarát modellé faragja az Outlandert.
Méretben nem történt változás, az új modell kintről szinte pontosan ugyanakkora, mint az előző generációs Outlander, csak bent lett érezhetően tágasabb de az autó. Az össztömegéből kiviteltől függően 100-150 kilogrammot sikerült lefaragni, amely vezetés közben is határozottan érezhető.
Sokat javítottak a légellenálláson is, a rejtett ablakmosó-fúvókák, az autó alja aerodinamikai burkolata mind ezt a célt szolgálja. Ezeknek a megoldásoknak hála, így takarékosabb, környezetkímélőbb és a vastagabb üvegű első ablakoknak hála csendesebb is az autó belseje. Igaz, a kintről érkező zajok még így is utat találnak befelé.
Javult a harmadik üléssor használhatósága is, világ-körüli útra ne fogadjunk el ide szóló jegyet, de a buliból hazajutáshoz, vagy nagycsaládos nagymama látogatáshoz már bátran ajánlható a mindig a kocsiban lévő, egyszerűen, gyorsan előcsalogatható plusz üléssor, amely ráadásul könnyebb is lett.
A dízelmotor az elődénél valamivel gyengébb, míg a benzines erősebb lett. A dízelnél a teljesítmény helyett ezúttal a környezetre figyeltek a Mitsubishi mérnökei, így mindkét motor rendelhető Stop&Go motorleállító rendszerrel is.
A vezető és az utasok biztonságáról távolságtartó adaptív tempomattal gondoskodik, amely szükség esetén képes állóra fékezni az autót, illetve a sávelhagyásra figyelmeztető rendszerrel csipog az ébresztőóráéhoz kisértetiesen hasonlító hanggal, és a tolatásnál is akad segítség, a kamera személyében.Mennyibe kerül?
Alább a jelenleg is érvényes Outlander árlista:
Motor | Teljesítmény | Felszereltség | Ár |
2.0 MIVEC | 150LE | Invite 2WD | 7 090 000 Ft |
2.0 MIVEC | 150LE | Intense Plus CVT 4WD | 9 390 000 Ft |
2.0 MIVEC | 150LE | Instyle Navi CVT 4WD | 10 090 000 Ft |
2.2 DI-D | 150LE | Invite 4WD | 8 890 000 Ft |
2.2 DI-D | 150LE | Intense Plus 4WD | 9 890 000 Ft |
2.2 DI-D | 150LE | Intense Plus A/T 4WD | 10 590 000 Ft |
2.2 DI-D | 150LE | Instyle Navi 4WD | 10 790 000 Ft |
2.2 DI-D | 150LE | Instyle Navi A/T 4WD | 11 590 000 Ft |