1/44 Elsőre a Scénicben nem vált be a feltöltés és a méretcsökkentés a Renault-nak. Az 1,4 TCe eltűnt, a franciák újra nekifutnak egy még kisebb motorral
Elsőre a Scénicben nem vált be a feltöltés és a méretcsökkentés a Renault-nak. Az 1,4 TCe eltűnt, a franciák újra nekifutnak egy még kisebb motorral
Fotó megosztása:
2/44 410 ezer forinttal kerül többe az 1,5 literes dízel, mint az 1,2 TCe. Ezt nehéz lesz behozni a kétliteres fogyasztáskülönbségen, a kis benzines 7,4 literrel beérte vegyes üzemben
410 ezer forinttal kerül többe az 1,5 literes dízel, mint az 1,2 TCe. Ezt nehéz lesz behozni a kétliteres fogyasztáskülönbségen, a kis benzines 7,4 literrel beérte vegyes üzemben
Fotó megosztása:
3/44 Nagyon jó a térkihasználása. A Scénic nem hosszabb a kompakt autóknál, de 522-1804 literes a csomagtere
Nagyon jó a térkihasználása. A Scénic nem hosszabb a kompakt autóknál, de 522-1804 literes a csomagtere
Fotó megosztása:
5/44 7,4 liter/100 km fogyasztást mértünk, fele város, fele autópályás és országúti használatban
7,4 liter/100 km fogyasztást mértünk, fele város, fele autópályás és országúti használatban
Fotó megosztása:
6/44 Idén módosult az orra a modellfrissítéssel
Idén módosult az orra a modellfrissítéssel
Fotó megosztása:
7/44 Ha nem lenne ráírva, akkor is érzékelnénk, hogy a zene jobban szól, mint a kommersz rendszerekkel
Ha nem lenne ráírva, akkor is érzékelnénk, hogy a zene jobban szól, mint a kommersz rendszerekkel
Fotó megosztása:
9/44 Minden ajtó érzékeli a nyitási szándékot, ha zsebünkben a kártya
Minden ajtó érzékeli a nyitási szándékot, ha zsebünkben a kártya
Fotó megosztása:
10/44 Ezt a generációt már nem Mégane Scénicnek hívják, simán Scénic a neve. Az elődben egy kis takarólemezen még ott van az ablakoknál a Mégane felirat
Ezt a generációt már nem Mégane Scénicnek hívják, simán Scénic a neve. Az elődben egy kis takarólemezen még ott van az ablakoknál a Mégane felirat
Fotó megosztása:
11/44 Lánc mozgatja a vezérműtengelyeket, nem kell jókora pénzért vezérműszíjat cserélni 100-160 ezer kilométer után
Lánc mozgatja a vezérműtengelyeket, nem kell jókora pénzért vezérműszíjat cserélni 100-160 ezer kilométer után
Fotó megosztása:
13/44 Kamerával segít tolatni a Scénic
Kamerával segít tolatni a Scénic
Fotó megosztása:
14/44 A Renault átáll teleszkópos motorházfedél-nyitásra, az új Clióban is ilyen elegánsan tárul fel a fedél
A Renault átáll teleszkópos motorházfedél-nyitásra, az új Clióban is ilyen elegánsan tárul fel a fedél
Fotó megosztása:
15/44 Nívós anyagok fedik a technikát. A sebességváltó a sima ezerhatosban is hatfokozatú, könnyen és elég pontosan jár
Nívós anyagok fedik a technikát. A sebességváltó a sima ezerhatosban is hatfokozatú, könnyen és elég pontosan jár
Fotó megosztása:
17/44 Zavaróan vastag az első tetőoszlop
Zavaróan vastag az első tetőoszlop
Fotó megosztása:
18/44 Jól látni a kényelmes ülésből
Jól látni a kényelmes ülésből
Fotó megosztása:
19/44 Minden autóba ilyen fejtámla kellene és turistaosztályon a repülőkbe is
Minden autóba ilyen fejtámla kellene és turistaosztályon a repülőkbe is
Fotó megosztása:
21/44 Praktikusak az önállóan állítható és egyenként kivehető ülések
Praktikusak az önállóan állítható és egyenként kivehető ülések
Fotó megosztása:
22/44 Radarral és tolatókamerával könnyű parkolni
Radarral és tolatókamerával könnyű parkolni
Fotó megosztása:
23/44 Változtatható a műszerek grafikája, TFT-képernyő szolgál műszerfalként
Változtatható a műszerek grafikája, TFT-képernyő szolgál műszerfalként
Fotó megosztása:
25/44 Változtatható a műszerek grafikája, TFT-képernyő szolgál műszerfalként
Változtatható a műszerek grafikája, TFT-képernyő szolgál műszerfalként
Fotó megosztása:
26/44 Változtatható a műszerek grafikája, TFT-képernyő szolgál műszerfalként
Változtatható a műszerek grafikája, TFT-képernyő szolgál műszerfalként
Fotó megosztása:
27/44 Változtatható a műszerek grafikája, TFT-képernyő szolgál műszerfalként
Változtatható a műszerek grafikája, TFT-képernyő szolgál műszerfalként
Fotó megosztása:
29/44 Lágy befúvásra is állítható a légkondicionálás
Lágy befúvásra is állítható a légkondicionálás
Fotó megosztása:
30/44 Bumfordi pendrive-ot is könnyű csatlakoztatni a rádióhoz
Bumfordi pendrive-ot is könnyű csatlakoztatni a rádióhoz
Fotó megosztása:
31/44 Reális a navigációsrendszer felára
Reális a navigációsrendszer felára
Fotó megosztása:
33/44 Mindennek meg van a helye
Mindennek meg van a helye
Fotó megosztása:
34/44 Mindennek meg van a helye
Mindennek meg van a helye
Fotó megosztása:
35/44 Tologatni lehet a középső ládikót
Tologatni lehet a középső ládikót
Fotó megosztása:
37/44 Tologatni lehet a középső ládikót
Tologatni lehet a középső ládikót
Fotó megosztása:
38/44 Jól kapcsolható a hatfokozatú váltó
Jól kapcsolható a hatfokozatú váltó
Fotó megosztása:
39/44 Rakodóhelyekben a franciák verhetetlenek
Rakodóhelyekben a franciák verhetetlenek
Fotó megosztása:
41/44 Kéken fénylik a sebességmérő a takarékos tartományon kívül
Kéken fénylik a sebességmérő a takarékos tartományon kívül
Fotó megosztása:
42/44 Zöldre vált a kilométeróra hátlapja a TFT-kijelzőn, ha takarékosan vezetünk
Zöldre vált a kilométeróra hátlapja a TFT-kijelzőn, ha takarékosan vezetünk
Fotó megosztása:
43/44 Ha nem lenne ráírva, akkor is érzékelnénk, hogy a zene jobban szól, mint a kommersz rendszerekkel
Ha nem lenne ráírva, akkor is érzékelnénk, hogy a zene jobban szól, mint a kommersz rendszerekkel
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Motor
1197 cm3, Benzin, S4
Teljesítmény
115 LE
Nyomaték
190 NM
Gyorsulás (0-100 km/h)
11,7 sec
Végsebesség
180 km/h
Fogyasztás (vegyes)
5,9 l / 100 km
Pár hónapja írtunk a modellfrissítés utáni Scénicről, orrában a számadatok alapján réginek tűnő, de továbbfejlesztett dízelmotorral. A mostani tesztautó motorja benzines, turbós és olyan csekély hengerűrtartalmú, hogy kevesen tartják alkalmasnak az üresen 1410 kilós családi autó mozgatására.
115 lóerejével az 1,2 TCe (Turbo Control efficiency) az 1,6 literes szívó benzinest váltja majd le, amely még kapható a szerényebb felszereltségekhez. Később talán lesz belőle egy 140 lóerős verzió, amely a magas fogyasztása miatt kegyvesztetté vált 1,4 TCe-t pótolja.
Bírja az 1000 fokot
Ebből az ezerkettes motorból készült egy henger elhagyásával a Clio 90 lóerős benzinese is, de a háromhengeressel szemben az 1,2 TCe közvetlen befecskendezéses és turbófeltöltője változó geometriájú, ami ritkaság az Otto-motoroknál.
A dízeleknél forróbb, 950-980 fokos kipufogógázt nem szokta bírni a lapátok állítószerkezete, amely itt is különleges anyagokat igényelt. Pont drágasága miatt először a Porsche 911 (997) Turbóban volt VTG feltöltő a nagyszériás benzinesek között.
Videó az új motorról
Lánc mozgatja a vezérműtengelyeket, nem kell jókora pénzért vezérműszíjat cserélni 100-160 ezer kilométer után
Lánc mozgatja a vezérműtengelyeket, nem kell vezérműszíjat cserélni
Mélyen a motorházfedél alatt üzemel a kis gép, annyira halkan és rezgésszegényen jár, hogy kikapcsolt rádióval sem észlelni alapjáratát.
Papíron nem megy jobban, az életben igen
Sosem érdemes a számadatok alapján megítélni egy autót, mert papíron az 1,6-os motorral a Scénicnek magasabb a végsebessége és azonos a százra gyorsulása. Csak menni nem megy ugyanúgy, ami kicsit fontosabb.
Erőnlétével az 1,2 TCe lelépi az 1,6-osokat, felér kétliteres szívómotorokkal.
Zavaróan vastag az első tetőoszlop
Zavaróan vastag az első tetőoszlop
Ahogy hármasban, kicsivel 2000 alatti fordulatszámon megmássza Buda legmeredekebb utcáit, az igen meggyőző. Közepes fordulatszámon készségesen megindul, 2000-től 4000-ig állandó a 190 Nm forgatónyomaték.
Csúcsteljesítmény 4500-on
Pörögni is pörög, de nem nő a teljesítménye, mert 4500-as fordulaton leadja a 115 lóerőt. Egy kellemetlen tulajdonsága van, hogy hidegen befullad gázadásra, amit 2012-ben illene már kiküszöbölni.
A tesztautó és konkurensei
Citroën C4 Picasso 1,6 VTi Dynamique (120 LE)
5 965 000 (5 395 000) Ft
Ford C-MAX 1.0 EcoBoost Titanium (125LE)
6 010 000 Ft
Renault Scénic 1,2 TCe Bose (115 LE)
6 130 000 (5 530 000) Ft
Toyota Verso 1,6 Sol (132 LE)
6 380 000 Ft
Volkswagen Touran 1,2 TSI Comfortline (105 LE)
6 235 930 Ft
A hibrid Hondákhoz hasonlóan a kilométeróra takarékosságra idomítja a vezetőt. A Scénic is az óra színével játszik, a műszerfalként szolgáló TFT-kijelzőn zöldre vált a sebességmérő számlapja, amikor a megfelelő fordulatszámon használjuk a motort és kékre ezen kívül.
410 ezer forinttal kerül többe az 1,5 literes dízel, mint az 1,2 TCe. Ezt nehéz lesz behozni a kétliteres fogyasztáskülönbségen, a kis benzines 7,4 literrel beérte vegyes üzemben
8 liter alatt
Zöldre vált a kilométeróra hátlapja a TFT-kijelzőn, ha takarékosan vezetünk
Zöldre vált a kilométeróra hátlapja a TFT-kijelzőn, ha takarékosan vezetünk
A Renault spórolási segédeszközeinek azért vagyok hajlamos hinni, mert a nyilak gyorsításkor vagy kaptatón gyakran buzdítanak visszakapcsolásra, a számítógép sem hisz abban, hogy padlógázzal és 1300-as fordulaton kellene leküzdenünk az emelkedőket.
Kis vagy közepes gázállásnál 1800 körüli fordulatszámon igyekszik tartatni velünk a motort. A szép kék tesztautóban 7,4 l/100 km fogyasztást mértünk, felerészben városban, felerészben országúton járva, ami egy benzines kompakt egyterűtől jónak mondható.
Praktikusak az önállóan állítható és egyenként kivehető ülések
Praktikusak az önállóan állítható és egyenként kivehető ülések
A motort befogadó Scénic a hajtáslánctól függetlenül jó családi autó, minden generációnak. A méretes ajtónyíláson át könnyű behajolni a gyermekek bekötéséhez. Beszálláskor a dédnagyszülőknek, nagyszülőknek kedvez a magas üléshelyzet, ahonnan ellát a família az Aurisok, 307-es Peugeot-k felett is.
Csendes és praktikus
Jó vele utazni. A megfelelő zajcsillapítással van tere a Bose hangrendszernek, amely tényleg sokkal szebben szól az átlagautók berendezéseinél. Az ülések kényelmesek és az iparág legjobb fejtámláiban végződnek, amik behajtható szélükkel megtartják az elbóbiskoló utasok fejét.
Nívós anyagok fedik a technikát. A sebességváltó a sima ezerhatosban is hatfokozatú, könnyen és elég pontosan jár
Mindennek meg van a helye
Mindennek meg van a helye
A futómű korrekten szűri az úthibákat, de ha egy cég képes a Mégane RS-t összehozni, nem kéne ennyire érzéketlen, a középállásból aránytalan erővel kimozdítható kormányzással kiverni a szemünket. Ennél a C-MAX sokkal kezesebb, pedig az sem sportmodell.
A navigációs rendszernél is van jobb, a térképbe belenagyítva nem valami praktikus egyforma szélességben jelezni az Andrássy utat és az apró Káldy Gyula utcát (aki karmester és zeneakadémiai oktató volt).
Meg kell szokni, hogy a menüben kóborolva lehet kiválasztani és kikapcsolni a véletlenszerű lejátszást. Még egy apróság, hogy a műszerek napellenzőjének éle beletakar a műszerek legfelső sávba, ha valaki egyszerre magas és meredekre állítja a háttámlát, ahogy a vezetési tréningeken oktatják.
Nagyobb csomagtér 150 ezer forintért
Ötletesek a rakodóhelyek a váltó mögötti, csúsztatható ládától a fedeles padlóüregeken át a hátsó ülés alól kihúzható fiókokig. A csomagtér is hozza a magas építésű egyterűek helykihasználási előnyét, mert az 522 literes tér a kompakt kombikénál 250-300 literrel nagyobbra, 1,8 köbméteresre bővíthető, viszont a rövid Scénicben nem olyan óriási, mint az egyféle, de nagyobb karosszériával árult ötülésesekben.
A Scénic fő ellenfele a Toyota Verso, a C-MAX vagy a C4 Picasso mellett a Grand Scénic. Még ha nem is kell plusz két ülés, ami a nagyobbhoz is csak felárért jár, a150 ezer forintos árkülönbséget a tágasabb csomagtartó megérné. Aki viszont a belvárosban lakik és többet küzd a cuccolásnál a parkolóhely-kereséssel, a sima Scénic-kel is jó családi autót kap. Most már benzines motorral is.