Nem egy erotikus hirdetésből loptam a címben szereplő állítást, kijelentő módban ezzel nyit a Nissan Micra ELLE változatának sajtóanyaga. Megszokott, hogy a színes-szagos gyári papírosok szerint minden „kiváló” a portékájuk elején, hátulján, de legfőképpen a kettő között, ám ilyen széles piaci kínálat mellett a „legkiválóbb” jelzővel zászlót lengetni pimaszság. Mivel ez nem egy összehasonlító teszt, maradjunk szűken véve annál, hogy valóban olyan szuper partner-e ez a kiskocsi, mint ahogy illene.

Brutális ár, kompresszor, CVT váltó és megdöbbentő fogyasztás egy speciális kiadású minimanóban.
Az aerodinamikai csomaggal 0,29-re mérsékelték a légellenállást

Az aerodinamikai csomaggal 0,29-re mérsékelték a légellenállást

Illene, hiszen brutális áron, 4,63 millió forintért kínálják ezt a parányi négykerekűt, pedig még csak nem is aranyozott a műszerfala. Sőt, még csak nem is kellemes és jó minőségű a belső, ellenben bántóan kérges műanyagokat találunk például a kesztyűtartó fedeleként, és néhány más helyen, épp csak fel nem sérti a sorja a hölgyek frissen krémezett kezét. Nem hinném, hogy ez illik a világ elsőszámú glossyjához, a kivagyi ELLE-hez, amelynek nevét viseli a széria.

Egykori kategóriatársaival ellentétben a Micra nem növekszik

Egykori kategóriatársaival ellentétben a Micra nem növekszik

Egykori kategóriatársaival ellentétben a Micra nem növekszik


Pedig, ahogy olvasom, „sokkal többről van szó, mint pusztán arról, hogy felkerült egy embléma az autóra” – mondja Geraldine Ingham, a Nissan Europe marketing-igazgatója. Én meg azt mondom, dobjuk félre a céges csacskaságokat.

Már az is problémás némileg, hogy a Micra teljes egészében a nők autója lenne, hiszen az értékesítési adatok szerint zömében 50 és 65 százalék között mozog országonként a hölgyvásárlók aránya. Vagyis a legtöbb helyen közel ugyanannyi férfi vásárolja a kocsit, mint nő – de legalább elférnek benne ők is.

Meglepetésre a belső tér jóval tágasabb annál, mint amit a 368 centis hossz, a 166 centis szélesség és a 245 centis tengelytáv alapján remélni lehet. Négy 170-180 centis felnőtt közepes hosszúságú utakon problémamentesen elfér, ritka ez ekkorka autóban, emellett már tényleg csoda lenne egy emberes csomagtartó. A 265 literes terecske ennek megfelelően elég szerény, viszont a hátsó üléseket könnyen és gyorsan le lehet dönteni, így karácsony előtt egy közel kétméteres fenyőfát is haza tudtam szállítani, bár a hegye a vállam mellett kukucskált előre.

Ez nem a puccos glossyk stílusa

Ez nem a puccos glossyk stílusa

Az utastér méretei mellett a Micra vezethetőségét is dicsérni kell. Az 1045 kilós tömeget könnyedén mozgatja a 98 lovas, háromhengeres, kompresszorral segített közvetlen befecskendezéses 1,2-es motor (innen a DIG-S név – direct gasoline injection and supercharger). Olyan kis bújós a városi forgalomban a kocsi, amellyel az előzés mellett az alacsony sebességű manőverezés és a parkolás is könnyű a 4,65 méteres sugarú fordulókörnek hála, amely a legszűkebb a kategóriában.

Klassz, hogy van két kesztyűtartó, de ilyen igénytelen műanyagot az ötmillióhoz közelítő autókban ritkán találni

Klassz, hogy van két kesztyűtartó, de ilyen igénytelen műanyagot az ötmillióhoz közelítő autókban ritkán találni

Klassz, hogy van két kesztyűtartó, de ilyen igénytelen műanyagot az ötmillióhoz közelítő autókban ritkán találni


Teljesen rendben van a háromhengeres blokk zajszintje és vibrációja is, a dugattyú rezonanciáit egy ovális pályán mozgó ellensúllyal egyenlítették ki a Nissan mérnökei. Általában hasonlóan kétesélyes szerkezet a más autókban olykor idegesítő CVT váltó, de a drága kis Nissanban nem nyúlós, olyannyira prímán teszi a dolgát, hogy sport módban még némi plusz lendület elővarázsolására is képes a szárára bigyesztett gombocska megnyomásával. Csak ajánlani lehet a városi forgalomban az állandó kapcsolgatásokba belefáradtaknak, vagy a mélygarázsok kifelé vezető emelkedőin a kézifékes elindulásoktól rettegő rutintalanoknak.

A Micrából nincs dízel. Úgy gondolták a cégnél, hogy az aerodinamikai módosítások (lökhárító, hátsó szárny stb.), a start-stop rendszer (sajnos kimondottan lassú észjárású), és az olykor lekapcsolódó kompresszor (kis sebességnél), leviszi annyira a fogyasztást, hogy nincs szükség gázolajos alternatívára.

180 feletti férfiember számára is meglepően tágasak a fotelek

180 feletti férfiember számára is meglepően tágasak a fotelek

Nos, a karácsony előtti, rendszerint totálisan bedugult belvárosi forgalomban 9,8 literig is felkúszott a fogyasztás, ami bődületesen sok, a több mint 400 kilométernyi együtt töltött út alatt csak a vidéki rokonlátogatásoknak köszönhetően jött ki a 7,1 literes átlag. Óvatos, 90-es haladásnál elmegy 5 liter alatt is a kis kompresszoros, de összességében elmarad a produkciója a korszerű dízelekétől.

Ennél nyilván kevesebbet fogyaszt a 3,75 millió forinttól elérhető legolcsóbb Micra ELLE, ötfokozatú ősváltóval, és harmatos 80 lóerővel. Aki ennél erősebbet, modernebbet, rugalmasabbat akar, annak plusz egy milliót mellé kell rakni. „Kiváló” autót így sem kap a pénzéért, de a bárdolatlan belső, a durva fogyasztás, és a parányi csomagtartó mellett meg lehet szeretni a viszonylag tágas belsőt és a remek vezethetőséget. Akár nő valaki, akár nőies kiskocsiba vágyó férfi.