A sima DS3 Racing narancs elemei pirosak az S. Loeb változaton
A sima DS3 Racing narancs elemei pirosak az S. Loeb változaton

A sima DS3 Racing narancs elemei pirosak az S. Loeb változaton

A sima DS3 Racing narancs elemei pirosak az S. Loeb változaton

 

 

Nem, aCitroën DS3 Racing S. Loeb nem új autó, hanem egy limitált szériában készülő DS3 Racing. Néhány apró, de szemet gyönyörködtető eltéréssel. Kizárólag látványtuning, lángokat lövellő kipufogó, bukócső, de még néhány plusz lóerő sincs a tarsolyában. És így is nagyon lehet élvezni.

Van matt fekete fényezés és felni, amely kizárólagos szín a 200 példányban készülő szériához, és kifejezetten dögös. Ez most nem matrica, mint az utólagos mattításnál, hanem gyári fényezés. Hogy meddig fogja bírni, azt nem tudni, viszont hagyományos autómosóba nem szabad vinni, mert tuti összekaristolja. Van még egy plakett a tetőkárpiton Loeb nevével és érdemeivel, sorszámmal, valamint egy hasonló elemekkel díszített matrica az autó tetején, amelynek az unatkozó buszsofőrök és utasaik örülnek leginkább.  

Jól mutat, de kényes a matt fekete fényezés

Jól mutat, de kényes a matt fekete fényezés

Adatlap

Citroën DS3 Racing S. Loeb

A sima DS3 Racing narancs elemei pirosak az S. Loeb változaton
Motor 1598 cm3, Benzin, S4
Teljesítmény 207 LE
Nyomaték 275 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 6,5 sec
Végsebesség 235 km/h
Fogyasztás (vegyes) 6,4 l / 100 km

A sima DS3 Racing narancsszínű elemei most pirosak, így a tető mellett a tükör, a hűtőrács kerete és a műszerfal is ebben a színben pompázik. Utóbbit a legnehezebb megszokni, de egyedinek mindenképpen egyedi. Az összhatás szerintünk remek, de tulajdonképpen ennyi a látható különbség a DS3 Racing kivitelhez képest.

Ennyit bukik, aki úgy dönt, szeretne megspórolni 700 ezer forintot. Illetve még egy széria navigációsrendszerrel is szegényebb lesz. Másfelől viszont Sébastien Loeb neve és a kis szériás kivitel bőven megérheti olyasvalakinek, akit az autósport érzelmileg megérint.

Ezek után az igazi kérdés inkább az, hogy a DS3 Racing megér-e önmagában 8 749 000 forintot, ami Loebbel fűszerezve közel 9,5 milliós összeget jelent. Ez nagyon sok pénz, nagyon komoly autókat is hazavihetünk érte, ráadásul a konkurencia is kínál kedvezőbb árú modelleket. Még nagyobbat és erősebbet is. Akkor mire jó?

Hétköznapi versenyautó

18 collos felnivel is jól használható DS3 Racing

18 collos felnivel is jól használható DS3 Racing

18 collos felnivel is jól használható DS3 Racing

 

 

Nevével ellentétben a DS3 Racing az egyik legélhetőbb utcai sportos kisautó, amelyet valaha vezettünk. Ha nem lépünk oda neki, gyakorlatilag tökéletesen alkalmas mindennapi furikázásra, kényelmetlenségek nélkül. Ez nagyon nagy szó, mivel a 18 collos felnik és peres abroncsok általában kirázzák a lelkünket a hazai utakon. A DS3 Racing abszolút élhető, persze jobban zörög az átlagosnál, de ennyi sportosságot még bárki elvisel  a teljesítményért cserébe. A remekül sikerült futómű mellett sajnos a többi összetevő inkább csak látványra sportos, és igazából csak a lelkünknek és a szemünknek tesznek jót, nem a vezetési élménynek. A karbonmintázatú betétek kívül és belül egy külön kategóriát képeznek. Állítólag valóban szénszálas műanyagból készültek, nemcsak utánzatok. Ezzel ugyan nem vagyunk sokkal beljebb, de igazi karbon elemek csak méregdrága sportkocsikon vannak, így ezeknek kifejezetten lehet örülni.  

1,6-os turbó, 207 lóerővel

1,6-os turbó, 207 lóerővel

És most következzenek a fájdalmasabb részek:

Puha a párnázás, nem igazi sportülés

Puha a párnázás, nem igazi sportülés

Puha a párnázás, nem igazi sportülés

 

 

Elég a komoly kagylóülésnek látszó két első ülőalkalmatosságra gondolni, amelyek valójában puha szivaccsal vannak kitömve és tökéletesen kényelmesek. Még a beszállásnál is: egy hasonló kinézetű sportülésnél bizony komoly kárt tehet a családi ékszerben, ha az ülés széléről, a hurkákon át próbálsz becsúszni. A DS3 Racing kagylóülésének tömése egyszerűen lehajlik, majd visszaáll a helyére. Az ülésnek mégsem ez a legnagyobb hibája, hanem az, hogy 190 centivel már rég nem lehet kényelmesen beállítani. Egyrészt nem engedhető elég mélyre, másrészt a kormány sem húzható ki kellően, így közelebb kell ülnünk, mint szeretnénk.

A sportosnak tűnő elemek táborát gyarapítja a kormánykerék és a váltókar is. Mindkettő komoly gyenge pontja az autónak, mivel csukott szemmel egyáltalán nem találnánk sportosnak őket. A váltó nem elég passzentos, a gyors váltásokat nem szereti és túl hosszú úton mozog a váltókar, hogy sportos lehessen. A kormány érzékenysége bármilyen kényelmes autóé lehetne, sajnos egy csöppnyi közvetlenség sincs benne. Talán csak a fordulóköre nagyobb egy normál C3-asénál. Ezekkel nagy ziccereket hagy ki a Citroën, mivel aki ennyi pénzt kiad egy autóra, valószínűleg a valódi sportosságot is elviseli. Sőt, követeli. Így lassan haladni egyáltalán nem élvezet a DS3 Racinggel.

6,5 alatt megy 100-ra, 235 a vége

6,5 alatt megy 100-ra, 235 a vége

És gyorsan?

Az autót is a Citroen Racing szereli össze

Az autót is a Citroen Racing szereli össze

Az autót is a Citroen Racing szereli össze

 

 

A DS3 Racing gyors. Ha ügyesek vagyunk, 6,5 másodperc alatt 100-on van, ha bátrak vagy felelőtlenek, vagy a kettő egyszerre, akkor a 235 km/órás végsebesség elérése is könnyedén összejöhet. A 207 lóerős, BMW-alapú, 1,6-os turbó 207 lóerőt és 270 newtonméteres nyomatékot tud. Mindkettő bőségesen elegendőnek tűnik, és bármelyik konkurenssel felveszik a versenyt. 

Könnyű vele gyorsan menni, és közúton nem is igazán ijesztő, részben a viszonylag komfortos futómű révén. Maga a motor lehetne parányit nyomatékosabb, de gyakorlatilag így sincs komolyan érezhető turbólyuk, így ha nem próbáltuk volna az Opel turbóját, talán fel sem tűnt volna. A kigyorsítások szinte tökéletesek és szinte a lassítások is. A négydugattyús Brembo-fékek a legfinomabb érintésre is harapnak, komolyan lassítanak, kár, hogy a pedál érzésre kicsit nyúlós, ha komolyan megtapossuk.

A buszon utazók örömére. Igazából már kilencszeres bajnok

A buszon utazók örömére. Igazából már kilencszeres bajnok

A buszon utazók örömére. Igazából már kilencszeres bajnok

 

 

A kormányzás nincs a legjobbak között, de semmi kiszámíthatatlan nem történik, és érkezik némi visszajelzés is a kerekek felől, sokat nem kell vele küzdenünk vele padlógáznál sem. Kanyarban viszont az ívbelső kerék hajlamos elkaparni, amit a gyári ESP erősen lekorlátoz, így azt teljesen ki kell kapcsolnunk, ha igazán gyorsan szeretnénk haladni. Érdemes még néhány szót ejteni a kipufogóról is, amely szépen duruzsol és már kis tempónál is pont kellemes háttérzeneként funkciónál. Sportosabb vezetésnél sem zavaró, bár a hátul ülők erről másként nyilatkoztak, így hosszú távú utazásra nem ez a legalkalmasabb autó, amit a szűkös hátsó lábtér is alátámaszt.

A gyárilag megadott városi fogyasztás 8,7 liter. A valóságban folyamatos gyorsítások mellett is csak 10-11 liter között eszik a motor ugyanitt, így ezért nem éri meg megfosztani magunkat az élménytől.

200 darab készül összesen

200 darab készül összesen

Bevásárló és versenyautó egyben

Egy fokkal jobban örültem volna, ha egy kőkemény sportautó volna a DS3 Racing, és döcögni is élmény volna vele. Így két teljesen különböző karaktere van: munkába járni éppúgy alkalmas, mint pályanapokon megőrülni vele. Minden gyengeségével együtt rendkívül kellemes az összbenyomás, kár, hogy a hazai viszonyokhoz képest ennyire túlárazták.