Röviden – Suzuki Splash 1,0 GC AC

Mi ez?

Modellfrissítés utáni, apró egyterű Esztergomból.
Mit tud? A legolcsóbb légkondis autó a magyar piacon.
Mibe kerül? 2,2 millió helyett 2 013 000, helyenként 1 999 000 forintba
Kinek jó? Városba bárkinek, ha nem büdös a Suzuki. Korosodók előnyben, a magas ülés miatt.

Többnyire van valami baj a feltűnően vonzó árú kocsikkal. Többségük arra való, hogy a szalonba becsábítsa az ügyfelet, akit az értékesítő könnyen rá tud beszélni a kicsit drágábban sokkal többet nyújtó modellre. Főleg 2008 előtt volt ez könnyű, amikor a havi törlesztőben párezer forintos különbség tényleg nem számított egy vonzóbb autóért. De a hitelre vásárlásnak a magánügyfelek között vége, kápéban pedig jobban megérezni azt a pár százezer forintot, ami az elérhető és a vágyott felszereltség között van.

Több mit nyolc légkondis Splasht vehetnénk az E 300 Bluetec Hybrid 18,4 millió forintos alapárából
Több mit nyolc légkondis Splasht vehetnénk az E 300 Bluetec Hybrid 18,4 millió forintos alapárából

Több mit nyolc légkondis Splasht vehetnénk az E 300 Bluetec Hybrid 18,4 millió forintos alapárából

Alapmodellekből sosincs tesztautó, mert az ülésfűtés, az automata légkondi, a tolatóradar, az adaptív tempomat vagy az éjjellátó berendezés kényelmét, biztonságát minden újságíró érzi, de felárukat nem mindenki adja össze.

Se metálfény, se rádió

Ezért is örültünk annyira, hogy a Suzuki a kedvünkért forgalomba helyezett egy teljesen extramentes, akcióban 2 013 000 forintos Splasht 1,0 GC AC-t. Nyolc évvel a csumpi Logan után megint kaptunk egy alapszínű, rádió nélküli tesztkocsit, hogy kiderüljön, mit tud a legolcsóbb magyar autó, az egyetlen légkondis kocsi kétmillióért?

Nemcsak bevásárló-autónak jó. Csupán 5,6 litert fogyasztott városban

Nemcsak bevásárló-autónak jó. Csupán 5,6 litert fogyasztott városban

Kívül a jó design miatt a belépő Splasht sem kell lesajnálni, csillogó, hatalmas lámpáival nem tűnik fapadosnak. Csak oldalnézetből fest úgy, mint egy összenyomott vasalótalp. Ezért a pénzért kellemes meglepetés a központi zár, hogy nem egyenként kell átbillenteni a gombot az összes ajtóban. A megemelt ülésekre kényelmes a beszállás, a hátul is nagy ajtónyíláson behajolva könnyű bekötni a gyermekeket.

Nincs vészes butítás

Méretéhez képest a Splash nem szűk, de az elfogadható hátsó lábtér mellett már nincs hely normális csomagtartóra. Az alapváltozatban csak egyben dönthető az üléstámla és hiányzik a gazdagabban felszerelt modellek térelválasztó padlópolca is. A kalaptartó pont olyan szerencsétlen, mint a Swiftben. Nem madzag húzza fel, eleinte könnyű felhajtva felejteni.

Ugyanilyen műanyag borítja a drágább modellek műszerfalát is, a minőségérzet elfogadható

Ugyanilyen műanyag borítja a drágább modellek műszerfalát is, a minőségérzet elfogadható

A kétmilliós Splash mellett szól, hogy nincs benne vészes butítás, amivel a drágább modellek felé rugdosnák a vásárlókat. Például van napellenző mindkét utasnak, nem botlunk fedél nélküli kesztyűtartóba és a műszerfal műanyaga kemény, de felülete nem barátságtalan. Az alapfelszereltség velejárójaként egyik utasnak sem jut kapaszkodó, nem állítható a kormány magassága, nincs zseb az első ülés háttámláján és a bal térd felett négy vakkapcsoló ásít a műszerfalon. Ehhez azért nem kell pszichiáter.

A következő felszereltségi szint mégis megfontolandó az oldallégzsák, az osztott hátsó üléstámla, a külső hőmérséklet kijelzése és főleg a központi zár távirányítója miatt. Így nem mindig a bal első ajtótól kellene kezdeni a beszállást, be lehetne ültetni a gyermekeket vagy bedobhatnánk a csomagokat. A rádió csomagban az első kartámasszal és a CD-s rádióval jó esetben kisírható ajándékképp.

Ki vesz itthon kétmilliós autót?

Aki kétmilliós új autót vesz itthon, azt nem érdekli, mennyivel nagyobb, erősebb használtat kaphatna helyette. Mert újat és sértetlent akar

Aki kétmilliós új autót vesz itthon, azt nem érdekli, mennyivel nagyobb, erősebb használtat kaphatna helyette. Mert újat és sértetlent akar

Aki kétmilliós új autót vesz itthon, azt nem érdekli, mennyivel nagyobb, erősebb használtat kaphatna helyette. Mert újat és sértetlent akar


Kétmillió körüli autók értékesítéséről a Daciákkal és a Thaliával bőven van tapasztalat, ezért megkérdeztük Rosta Gergőt, a Renault Hungária marketingvezetőjét, kik veszik a legolcsóbb autókat? Nyugaton a basic pragmatics réteg a célcsoport, azok a szerény igényű, pragmatikus vásárlók, akik A-ból B-be akarnak eljutni és arra büszkék, milyen keveset költöttek egy használható autóra. Itthon ez a célcsoport nem észlelhető, mert az emberek épp arra büszkék, milyen sokat tudtak autóra áldozni.

Kétmillió alatti autót azoknak sikerült eladni, akik koros, részben keleti autóból ülnek át – tapasztalták a márkakereskedői hálózatban. Nincs kormányszervo? Sebaj, a Samarában sem volt. Kevés a légzsák? Na és, nem megyek én olyan gyorsan. Nincs légkondi? Minek, a traktoromon sincs – mondta erre egy juhász bácsi, és megvette pirosban a fapad Thaliát.

Ami a legfontosabb: ezeknek az embereknek nem, azaz NEM alternatíva a 320d, pedig csak 280 ezerről van visszatekerve, sem pedig a hároméves H Astra. Mert ők sértetlen, új autót akarnak, garanciával.

Remekmű, három hengerrel

Háromhengereshez mérten a Suzuki motorja nagyon finoman és kiegyensúlyozottan jár. Szelepvezérlése 2011-óta mindkét oldalon változó, ami jót is tesz neki. 68 lóerőt és 90 Nm-t kell beosztani, ami többnyire megoldható. A Splash városban, egy-két emberrel kellően fürge és egy ideig országúton is az. Mint az aprócska motorú kisautók, erősen megérzi a tempó és a terhelés növelését, akár az utasok számában, akár domborzatilag.

202 literes a csomagtér. Csak egyben hajtható előre a támla, így 1050 literesre nő. Két horog is van a szatyrok felakasztására

202 literes a csomagtér. Csak egyben hajtható előre a támla, így 1050 literesre nő. Két horog is van a szatyrok felakasztására

Az adott teljesítményből a jól áttételezett váltóval sikerült mindezt kihozni. A kar könnyen elérhető, de karcosan, néha akadozva járt és időnként nehezen vette az egyest. Később ez javulhat, mert az autót hat kilométerrel kaptuk meg.

Az ezres Splash talán a legolcsóbban fenntartható új autó. A teljesen nyersen átvett motort igyekeztünk kímélni, de téli városi forgalomban így is párját ritkítja az 5,6 l/100 kilométeres tesztfogyasztás.

Túl sűrűn, 15 ezrenként szervizbe kell vinni az autót, de legalább mérsékeltek a karbantartási költségek. Egy sima olajcsere a pollenszűrő és a légszűrő cseréjével 32 000 forintba kerül a megkérdezett márkaszervizben. De a lényeg, hogy a szelepeket lánc mozgatja, így megúszható a vezérműszett költséges cseréje.

Városba való

A vastag első tetőoszlop elég sokat takar a világból, de a Splash a többi irányba áttekinthető. Városi autónak nagyon beválik, a magas üléséből jól kilátni, a visszapillantók nem hagyják holttérben a forgalmat. A függőleges hátsó ablak miatt könnyű megsaccolni az autó hosszát, nem gond parkolni a szervokormányos, fordulékony törpével.

A kormányzás az alapfunkciót teljesíti, tehát az autó arra megy, amerre akarjuk, de a Splash pontatlanul irányítható és a kormányérzet sem emlékeztet arra, amit a Swift Sportban szerettünk. A fék adagolhatósága sem jó a bizonytalan pedálérzet miatt.

68 lóerőt és 90 Nm-t kell beosztani, de városban nem megy rosszul az egyliteres motorral

68 lóerőt és 90 Nm-t kell beosztani, de városban nem megy rosszul az egyliteres motorral

Finom rugózását macskaköves, villamossínnel szabdalt utakon nagyra értékeltük. Nem tipikus bevetési terület egy ekkorka autónak, de a Splash megállja a helyét középhosszú utakon. Ülése és üléshelyzete magasságállítás nélkül, az állíthatatlan kormány ellenére is kényelmes. 90-100-nál a belső tér még csendesnek mondható, a finoman surrogó motor innen nehezen növeli a tempót a felső fokozatokban, de legalább nem ordít erőlködés közben.

Ötajtós konkurensek, listaáron, légkondival
Chevrolet Spark 1,0 LS+ (68 LE, 93 Nm) 2 610 000 Ft
Dacia Sandero Arctic 1,2 (75 LE, 107 Nm) 2 390 000 Ft
FIAT Panda 1,2 Lounge (69 LE, 109 Nm) 3 150 000 Ft
Skoda Citigo Active 1.0 (60 LE, 95 Nm)+Climatronic 2 626 910 Ft
Suzuki Splash 1,0 GC AC (69 LE, 90 Nm) 2 203 000 Ft

Marad kétmillió

Elvileg január 31-gyel kifut az aktuális akció, de mind Hársfalvi János, a Suzuki belföldi marketing-menedzsere, mind a megkérdezett autószalon értékesítője azt mondta, hogy az alap Splash hasonló áron marad a kínálatban.

Gazdag felszereltsége, elfogadható kényelme és biztonsága miatt az egyliteres GC AC meglepően komolyan vehető autó. Tényleg nem csak arra jó, hogy 2013 000 forinttal kezdődjön az akciós árlista.

Mellette – Ellene
  • Kétmilliós ár
  • Gazdag felszereltség
  • Minimális fogyasztás
  • Kényelmes rugózás
  • Jó üléshelyzet
  • Kuturált motor
  • Kedvező fenntartási költségek
  • Kis csomagtér
  • Vaskos A-oszlop
  • Egyetlen kulcslyuk
  • Osztatlan hátsó üléstámla
  • Lomhaság autópályán

Tetszik az autó? Értékeld!
átlag
7.71
szavazat
316
Tetszik az autó? Értékeld!