470 új alkatrész került a fiatalosabbra sminkelt Toyota Verso-ba, amelynek nagyobb része, 60 százaléka látható helyre került, míg a többi a lemezek alatt, láthatatlanul teszi a dolgát
Nemrég írtunk az „álmatag Toyota” világképnek csúnya gyomrost bevivő, sportosra újult Aurisról, most pedig a márka családi autója, a Verso is kívül-belül alaposan felfrissült.
Mi változott:
Kívülről nézve a megújult lökhárító, új hűtőrács, az átdogozott – LED-es nappalifényt is magában foglaló – agresszívabb fényszóró, nagyobb embléma és az Aurishoz hasonló fizimiska teszi fiatalosabbá a Verso-t. A ködlámpa króm keretet kapott, a külső visszapillantó tükör pedig kisebb légellenállású, kevésbé zajos lett, illetve az autó is megnyúlt két egész centiméterrel.
Vezettük: Toyota Verso 2013
1/48 470 új alkatrész került a fiatalosabbra sminkelt Toyota Verso-ba, amelynek nagyobb része, 60 százaléka látható helyre került, míg a többi a lemezek alatt, láthatatlanul teszi a dolgát
470 új alkatrész került a fiatalosabbra sminkelt Toyota Verso-ba, amelynek nagyobb része, 60 százaléka látható helyre került, míg a többi a lemezek alatt, láthatatlanul teszi a dolgát
Fotó megosztása:
2/48 Fiatalosabb megjelenés, agresszivabb lámpák
Fiatalosabb megjelenés, agresszivabb lámpák
Fotó megosztása:
3/48 Két centivel lett hosszabb a felfrissített Verso
Két centivel lett hosszabb a felfrissített Verso
Fotó megosztása:
5/48 Hátul nem igazán feltűnő a változás
Hátul nem igazán feltűnő a változás
Fotó megosztása:
6/48 5 és 7 üléses változatban is rendelhető
5 és 7 üléses változatban is rendelhető
Fotó megosztása:
7/48 Kisebb és jobb elégellenállású lett a külső visszapillantó
Kisebb és jobb elégellenállású lett a külső visszapillantó
Fotó megosztása:
9/48 Króm keretet kapott a ködlámpa
Króm keretet kapott a ködlámpa
Fotó megosztása:
10/48 LED-es nappalifény az új fényszóróban
LED-es nappalifény az új fényszóróban
Fotó megosztása:
11/48 Megnőtt az embléma is
Megnőtt az embléma is
Fotó megosztása:
13/48 Átdolgozták a kétliteres dízelmotort is. Csendesebb, könnyebb, takarékosabb.
Átdolgozták a kétliteres dízelmotort is. Csendesebb, könnyebb, takarékosabb.
Fotó megosztása:
14/48 Tömítés a motorháztető rése között
Tömítés a motorháztető rése között
Fotó megosztása:
15/48 LED-ek is világítanak a hátsó lámpatestben
LED-ek is világítanak a hátsó lámpatestben
Fotó megosztása:
17/48 A második sor ülései tologathatóak. Vagy nagyobb csomagtartó, vagy több hely az utasnak.
A második sor ülései tologathatóak. Vagy nagyobb csomagtartó, vagy több hely az utasnak.
Fotó megosztása:
18/48 Könnyen, gyorsan, kényelmesen sík felületté varázsolható a csomagtartó
Könnyen, gyorsan, kényelmesen sík felületté varázsolható a csomagtartó
Fotó megosztása:
19/48 Oldalt is akadnak kicsi, fedeles rekeszek
Oldalt is akadnak kicsi, fedeles rekeszek
Fotó megosztása:
21/48 Duplafenekű csomagtartó
Duplafenekű csomagtartó
Fotó megosztása:
22/48 Új kárpitok, kellemesebb környezet vár a Verso-ban
Új kárpitok, kellemesebb környezet vár a Verso-ban
Fotó megosztása:
23/48 Új kárpitok, kellemesebb környezet vár a Verso-ban
Új kárpitok, kellemesebb környezet vár a Verso-ban
Fotó megosztása:
25/48 Új kárpitok, kellemesebb környezet vár a Verso-ban
Új kárpitok, kellemesebb környezet vár a Verso-ban
Fotó megosztása:
26/48 Új kárpitok, kellemesebb környezet vár a Verso-ban
Új kárpitok, kellemesebb környezet vár a Verso-ban
Fotó megosztása:
27/48 Fekete kilincs, króm berakások
Fekete kilincs, króm berakások
Fotó megosztása:
29/48 Ezek a gombok mozgatják a kisebb, csendesebb visszapillantót
Ezek a gombok mozgatják a kisebb, csendesebb visszapillantót
Fotó megosztása:
30/48 Fehér háttérvilágítást kaptak a műszerek
Fehér háttérvilágítást kaptak a műszerek
Fotó megosztása:
31/48 Érintőképernyős kijelző
Érintőképernyős kijelző
Fotó megosztása:
33/48 Kamera mutatja, mi van az autó mögött
Kamera mutatja, mi van az autó mögött
Fotó megosztása:
34/48 Fura helyen a tolatóradar visszajelzője
Fura helyen a tolatóradar visszajelzője
Fotó megosztása:
35/48 Elképesztően hosszúak a fokozatok, de a nyomatékos dízelmotor vidáman elbirja
Elképesztően hosszúak a fokozatok, de a nyomatékos dízelmotor vidáman elbirja
Fotó megosztása:
37/48 A kézifékkar alaposan beépült. Nehéz megfogni.
A kézifékkar alaposan beépült. Nehéz megfogni.
Fotó megosztása:
38/48 USB-aljzat, a vezetőnek nehezen megközelíthető helyen
USB-aljzat, a vezetőnek nehezen megközelíthető helyen
Fotó megosztása:
39/48 Dupla kesztyűtartó várja a tölteléket
Dupla kesztyűtartó várja a tölteléket
Fotó megosztása:
41/48 Poroltó az anyósnál
Poroltó az anyósnál
Fotó megosztása:
42/48 Előre-hátra tologatható a második üéssor
Előre-hátra tologatható a második üéssor
Fotó megosztása:
43/48 Asztalka varázsolható elő az első ülések háttámlájáról
Asztalka varázsolható elő az első ülések háttámlájáról
Fotó megosztása:
45/48 Kezelési útmutató az ülések variálásához
Kezelési útmutató az ülések variálásához
Fotó megosztása:
46/48 Egyértelmű jelzés a légzsák és a gyerekülés szakszerűtlen párosításáról
Egyértelmű jelzés a légzsák és a gyerekülés szakszerűtlen párosításáról
Fotó megosztása:
47/48 Csendesebb, finomabb autó vált belőle
Csendesebb, finomabb autó vált belőle
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fiatalosabb megjelenés, agresszivabb lámpák
Az utastérben új burkolatok, anyagok teszik kellemesebbé a teret, legtöbbjük kellemes tapintású, a kormány bőrborítást kapott – felszereltségi szinttől függően – és apróbb króm betétek is kerültek a belsőbe. A műszerfal órái fehér-, míg az ablakemelők, egyéb gombok, kapcsolók háttérvilágítása narancsszínű.
A válság ellenére a Toyotának nem alakult rosszul a tavalyi év. Több mint 15 ezer darabbal több autót adtak el, mint egy esztendővel korábban, a hibrid Prius egész családdá nőtte ki magát, és eközben Európában már gazdára talált a félmilliomodik hibridjük is. És nem mellékesen megérkezett a remek GT86-os is, amely alaposan felforgatta, a Toyotáról az utóbbi időkben kialakult képet. Lexusból is túl vannak már a félmillió eladott darabon – ebből 126 ezer ment el Európában – és ezzel a teljesítménnyel a Lexus már a német prémium-szentháromság nyakában liheg, a negyedik helyen.
Új kárpitok, kellemesebb környezet vár a Verso-ban
A fiatalosabb, a nagy kerek márkaarculatba jobban illő külső, illetve a barátságosabb, jobb anyagokból épített belső mellett a menetteljesítményen is javítottak. A merevebb kasztni az autózásban is nagyobb élvezetet jelent, így 34 extra hegesztési ponttal extrázták fel a fém vázat, javult az autó légellenállása, és újra hangolták a kormányt, futóművet is.
Élesben
A magyar csoportnak a kétliteres dízelmotoros tesztautók jutottak, ötüléses kivitelben, így legfeljebb a színt tudtuk magunk kiválasztani. Szerencsére ebből is van három új, kétfajta kék, és az eddig a hibrid modelleknek tartogatott gyöngyfehér.
Nizzai jövés-menés közben a megújult Verso:
Menet közben tényleg csendesnek tűnik a Verso, sem a motortérből sem kintről nem igazán hallatszik be semmi. A hatfokozatú kéziváltó nem lelkesedik a szapora váltásokért, igaz, a hosszú fokozatok is inkább az autópályás, gyorsabb menetekhez illenek jobban. 130-as tempónál a nyomatékos dízelmotor alig forog többet percenként 2000-nél. Kormánya, fékje is inkább a nyugodt, kényelmes, stresszmentes vezetéshez passzol.
Hellyel jól áll a Verso, a 2780mm-es tengelytáv elegendő teret hagy minden utasnak. Pláne, hogy a második ülésorát 195mm-t lehet tologatni előre-hátra, és a háttámlák dőlésszöge is állítható. A három-üléssoros változatokban 155 és 440 liternyi csomagtartó rámolható tele, attól függően, hogy sok embert, vagy sok csomagot kell-e szállítani. Emellett az utastérben is akadnak tárolóhelyek: ajtózsebek, kétrészes kesztyűtartó, emeletes tárolóhely a könyöklőben, és aprócska zseb a hordozható zenelejátszónak az USB-aljzat mellett, stb. Mi az ötszemélyes változatot próbáltuk, ott még a csomagtartó alja is több szintes, illetve a két széle is akadnak kisebb rekeszek a holminak.
Szívvizsgálat után
Átdolgozták a Verso népszerű, kétliteres dízelmotorját is. Amolyan japán módon, semmi látványos nagy dobás, csak pár apró lépéssel még közelebb a tökéleteshez. Az Euro 5-ös károsanyag-kibocsátási normát teljesítő 2,0 D-4D motor több ponton is megújult, – új változó geometriájú turbó, kisebb belső ellenállás, jobb hőháztartás, 5kg-mal kisebb tömeg – így a nyomaték most már alacsonyabb fordulatszámnál megérkezik. 0,4 literrel kevesebb gázolajat igényel 100 kilométeren, mint a finomítás előtti változat, és ezzel párhuzamosan a CO2 kibocsátása is csökkent, 129g/km-re.
Motorválaszték:
Dízel:
Benzines:
2,0D-4D MT-6: 124LE
1,6 Valvematic MT-6: 132LE
2,2D D-CAT AT-6: 150LE
1,8 Valvematic MT-6: 147 LE
2,2D-CAT MT-6: 177LE
1,8 Valvematic CVT-7: 147 LE
Az egyik legkedveltebb családi autó.
Felszereltségi háromféle felszereltségi szint közül lehet választani, a Live nappali fényt, manuális légkondicionálót, állítható magasságú vezetőülést kínál az Active könnyűfém keréktárcsát kétzónás digitális klímát, hűthető kesztyűtartóval, bőr kormánykereket, tempomatot, bloetooth kapcsolatot tartalmaz, míg a Longe intelligens, nyitási- és indítási rendszert, eső- szürkületérzékelőt fényre sötétedő belső tükröt, parkolássegítő radarokat elöl-hátul, illetve Xenon fényszórókat is tartalmaz.
Előre-hátra tologatható a második üéssor
Mikortól, mennyiért?
A gyár a Törökországban készített Verso-ból idén 50 ezer darabot szeretne értékesíteni, ami az évek óta stabilan teljesítő kategóriában 5 százalékos részesedést jelenthet. Durván fele-fele arányban megy majd a dízel és a benzines, míg a statisztikák szerint az 5, illetve 7 üléses változat közül az utóbbiból fogy majd több, úgy 10 százaléknyival.
Csendesebb, finomabb autó vált belőle
A Toyota Verso forgalmazása február elsejétől indul, a célkeresztben pedig a családok, illetve a flottaügyfelek is megtalálhatóak. Érdekes, hogy a határozottan családi autóként jellemzett típusból több kerül flottákba, mint családokhoz, az arány 60-40 a flottavásárlók javára. A belépőszintű benzines változat várhatóan 4 990 000 forintba kerül majd, míg a legolcsóbb dízelért kis híján egymillióval többet, 5 890 000 forintot kérnek majd.