Ford B-Max 1.4 Duratec 90LE Titanium        

Mi ez?

Kisméretű, divatos egyterű

Mit tud? B-oszlop nélkül is életképes
Mibe kerül? Alapára 4,36, a tesztautóé 4,61 millió Ft
Kinek jó?  Akik fura kivitelű tolóajtóval akarnak menőzni, de nem kell nekik nagy autó 

Gondolkodó embernek nehéz olyan autót eladni, aminek nem sok értelme van. De közel nem lehetetlen. Csak találni kell valami cifra marhaságot, ami elveszi a józan eszét. A B-Maxban pont ilyen szemfényvesztés a B-oszlop nélküli karosszéria és a tolóajtó duója. Mérnöki teljesítményként azonban tényleg elismerésre méltó, amit letettek az asztalra, kérdés, van-e erre szükség? 
A B-Max egyik legnagyobb dobása a tolóajtó, és a B-oszlop nélküli karosszéria-kialakítás. Ha ezeket kihagyták volna, igazán jó lenne.
Az egyliteres turbósra lennénk igazán kiváncsiak

Az egyliteres turbósra lennénk igazán kiváncsiak

Az egyliteres turbós motorra lennénk igazán kiváncsiak
Minek a tolóajtó?
Maga a tolóajtó okos, praktikus, jó dolog, szeretjük is. Azonban a B-Maxba nem igazán való, túl kicsi hozzá az autó. Tolóajtót általában kisbuszokban – VW Transporter -, tágas családi autókban – Mazda 5 – vagy kisáruszállítókból készült személyautókban használnak, nem véletlenül: a széles nyílású, szűk parkolóhelyeken is biztonsággal használható tolóajtón keresztül gyorsabb az ember- és a tömeg áramlás. A B-Max azonban jóindulattal is legfeljebb kisméretű egyterűnek nevezhető, kis mérettel, kis ajtónyílásokkal. 
Ezeket tudja ajtótémában:
Mérnökmunka: Ford B-Max 58

Adatlap

Ford B-Max 1,4 90LE Titanium

A B-Max egyik legnagyobb dobása a tolóajtó, és a B-oszlop nélküli karosszéria-kialakítás. Ha ezeket kihagyták volna, igazán jó lenne.
Motor 1388 cm3, Benzin, S4
Teljesítmény 90 LE
Nyomaték 128 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 13,8 sec
Végsebesség 171 km/h
Fogyasztás (vegyes) 6 l / 100 km

Mérnökmunka

Műszakilag a hibrid ajtómegoldás – a mezei és a tolóajtó házasítása – igen jól sikerült, szépen csukódnak, nincs lötyögés, határozottan karolnak egymásba a különféle családból származó darabok.

Egyedül a hagyományosnak számító első ajtók mozgatása okoz jóval nagyobb erőfeszítést, mint az indokolt lenne, és a finom ajtócsukástól is el kell búcsúzni, mert ezt bizony rendesen be kell csapni, hiába, a B-oszlop anyagát valahol, valamivel pótolni kell.

Ennek amellett, hogy hangja is van, elülteti a bogarat az ember fülében, hogy vajon öt év múlva hogy fog működni, ha egy-egy ajtócsukásba az egész kasztni beleremeg? 

Tágasnak tűnik, pedig kisautó a B-Max

Tágasnak tűnik, pedig kisautó a B-Max

Tágasnak tűnik, pedig kisautó a B-Max
Kényelem
Bár a B-Max nem egy nagy autó, a belsőt mégis úgy alakították ki, hogy ezt ne nagyon érezzük.  A vezetőülés és a kormány széles határok között állítható, és a rafinált ajtókiképzésnek – kényelmesen lehet balkézzel könyökölni rajta – és a lehajtható kartámaszt is használva szinte az autóba épülve vezethet a sofőr. A biztonsági övet nem könnyű elérni, hiszen B-oszlop híján azt az ülésből kell előkotorni. 
A fekete zongoralakk-szerű borításon rosszul mutat a por

A fekete zongoralakk-szerű borításon rosszul mutat a por

A fekete zongoralakk borításon rosszul mutat a por
Még a második sor sem szűk, van elég hely térdnek, fejnek, a rövid ülőlapos padon is elférni, de az ajtónyitás, csukás kényelmetlen, egyáltalán nem esik kézre a tolóajtó kapaszkodója.
Belseje tipikus Ford építőelemekből készült, ebből is van, abból is van ismerős alkatrész. A felhasznált anyagok kellemesek, a kivitelezéssel sincs baj, de akadnak benne csalódáskeltő részletek is, mint például a mezei fekete plasztikból fröccsöntött műanyag belső ajtónyitó. Ne feledjük, nem az alapfelszereltségű modellben ülünk. Azt az autóipari trendet meg sosem fogjuk megérteni, hogy amíg az előttünk, egy napi járóföldre elterülő síkság puha-pihe borítást kap, addig a közelben lévő, gyakran érintett darabok miért kemények, ridegek. 
Jellegzetes, Fordos anyagokból épül a belső

Jellegzetes, Fordos anyagokból épül a belső

Biztonság

Sokakat érdekelt a kérdés, hogy vajon B-oszlop nélkül, hogyan tudja teljesíteni a szabványos törésteszteket a B-Max. Jól. Az EuroNCAP töréstesztjén ötcsillagosra vizsgázott az autó,és remekül szerepelt az oldalütközéses próbákon is, sőt, még az oszlopnak csapott autó is elegendő védelmet nyújt az utasoknak.

Az autón átrepülő műugrós reklámot már biztosan látták. Így készült:

Milyen vezetni?

Magas építése és gyengécske motorja dacára a B-Max élvezetesen vezethető járgány. Váltó pontos, érzetre sem is rossz, a futómű pedig kifejezetten jó, az átlagos fekvőrendőrt kisujjból kidolgozza. Az elektromos rásegítésű kormány érzékeny, pontos, és a nem túl friss 1,4-es motor is csendesen teszi a dolgát.
Semmivel nem könnyebb beszállni, mint bármi másba

Semmivel nem könnyebb beszállni, mint bármi másba

Semmivel nem könnyebb ide beszállni
Mit, mennyit, hova?
A B-Max belseje nélkülözi a legtöbb olyan extrát, amelyek nem szoktak kimaradni a családi egyterűekből. Hátsó ülései nem tologathatóak, ki sem szedhetőek, nincsenek padlóba épített titkos rekeszek, stb. Mindössze annyi varázslatot tud, hogy a síkba hajtható hátsó sor mellett az anyósülés is előrehajtható, így a hosszabb tárgyak is elférnek az alapállásban 318 literes csomagtartóban.
Fejben, térdben elég tág a hátsó sor

Fejben, térdben elég tág a hátsó sor

Fejben, térdben elég tágas a hátsó sor is
Mennyibe kerül?
A Ford B-Max legolcsóbb, minden extrától megfosztott változata 4,360,000 forintba kerül, ezért 1,4 literes, 90LE-s motort, és ötfokozatú kézi váltót kap a vásárló. A lista másik végén az 5,660,000 forintos 1,6-os, 95LE-s dízelmotorral felszerelt kivitel áll, szintén ötös manuális váltóval.

Így variálható a csomagtartó:

Mérnökmunka: Ford B-Max 65

Mellette – Ellene
  • Korrekt külső
  • Méretéhez tágas belső
  • Jó futómű
  • Nehéz, vaskos ajtó
  • Az 1,4-es motor nehéz, és nem is túlerős

Tetszik az autó? Nem? Értékeld!
átlag
7.75
szavazat
133
Tetszik az autó? Nem? Értékeld!