SsangYong Korando STD Plus 2.0 e-XDI 149LE FWD M6 |
Mi ez? |
Szabadidő-autó Dél-Koreából |
Mit tud? |
Takarékos motor, korrekt kidolgozás, megfizethető áron |
Mibe kerül? |
Alapára 5,9, a tesztautóé 6,237 millió Ft |
Kinek jó? |
Akik jó ár-érték arányú, de nem túl izgalmas autót keresnek |
Lehet, hogy a tömegnek a Giugiaro-formatervvel jobban eladható lesz a modell, nekem mégis hiányzik a SsangYongok korábbi, néha ugyan fertelmes, de mégis tagadhatatlanul eredeti formaterve. Az új jobban beleillik a tömegbe, sőt, talán már túlzottan is jellegtelen, szürke lett. Ránézve csak egy pillanatig gondolkodik el az ember, hogy vajon mit is lát, aztán vagy beazonosítja, vagy nem, de emléke nem ragad meg sokáig a halántéklebenyben.
Pedig a formával nincs baj, egyszerűen csak semmi különös nincs benne. Kissé bumfordi átlag szabadidő-autót rajzolt a jónevű dizájner úr, amely tökéletesen beleillett volna a pár évvel ezelőtti koreai szabadidő-autó csapatba. Kár, hogy azóta a Hyundai, és a Kia is elképesztő tempóban ontja a jobbnál jobb formatervű szabadidő-autókat.
Múlt
Megjelenésüktől kezdve a SsangYongok mindig bearanyozták az ember napját, hiszen szinte a végtelenségig lehetett ekézni az esetlen, egyes modelleknél pedig már a rémisztőbe hajló formát. Na, most ennek vége.
Megjelenésüktől kezdve a SsangYongok mindig bearanyozták az ember napját, hiszen szinte a végtelenségig lehetett ekézni az esetlen, egyes modelleknél pedig már a rémisztőbe hajló formát. Na, most ennek vége.
Fotó megosztása:
Büszke, gazdagon krómozott hűtőmaszkkal kezdődik az autó
Büszke, gazdagon krómozott hűtőmaszkkal kezdődik az autó
Fotó megosztása:
Nagy tengelytáv és jó terepszögek
Nagy tengelytáv és jó terepszögek
Fotó megosztása:
Kedvesen bumfordi a hátulja
Kedvesen bumfordi a hátulja
Fotó megosztása:
Dupla kipufogót kapott a Korando
Dupla kipufogót kapott a Korando
Fotó megosztása:
Krómozott hűtőmaszk
Krómozott hűtőmaszk
Fotó megosztása:
Hasznos extra a kutyagumis járdát bevilágító külső fényforrás
Hasznos extra a kutyagumis járdát bevilágító külső fényforrás
Fotó megosztása:
Nagy kerekek, kényelmes közlekedés
Nagy kerekek, kényelmes közlekedés
Fotó megosztása:
Ez a Korando csupán elsőkerék-hajtású
Ez a Korando csupán elsőkerék-hajtású
Fotó megosztása:
Izgalmas betűtípussal írt modellnév az autó hátulján
Izgalmas betűtípussal írt modellnév az autó hátulján
Fotó megosztása:
Tágas, világos, barátságos az utastér
Tágas, világos, barátságos az utastér
Fotó megosztása:
Tágas, világos, barátságos az utastér
Tágas, világos, barátságos az utastér
Fotó megosztása:
Tágas, világos, barátságos az utastér
Tágas, világos, barátságos az utastér
Fotó megosztása:
Tisztességes minőségű gombok, kapcsolók kerültek bele mindenhova
Tisztességes minőségű gombok, kapcsolók kerültek bele mindenhova
Fotó megosztása:
Tisztességes minőségű gombok, kapcsolók kerültek bele mindenhova
Tisztességes minőségű gombok, kapcsolók kerültek bele mindenhova
Fotó megosztása:
Tisztességes minőségű gombok, kapcsolók kerültek bele mindenhova
Tisztességes minőségű gombok, kapcsolók kerültek bele mindenhova
Fotó megosztása:
Méretes kormány, sok gombbal
Méretes kormány, sok gombbal
Fotó megosztása:
Átlátható, ízléses műszerfal
Átlátható, ízléses műszerfal
Fotó megosztása:
Csend, rend fegyelem
Csend, rend fegyelem
Fotó megosztása:
Példásak a fűtésszabályzó tekerőgombjai. Nagyok, jó fogásúak.
Példásak a fűtésszabályzó tekerőgombjai. Nagyok, jó fogásúak.
Fotó megosztása:
Fűthető dolgok kapcsolói
Fűthető dolgok kapcsolói
Fotó megosztása:
Kényelmes, lágy a hatfokozatú váltó, jó hosszú fokozatokkal
Kényelmes, lágy a hatfokozatú váltó, jó hosszú fokozatokkal
Fotó megosztása:
USB, jack dugó várja a külső zenegépeket
USB, jack dugó várja a külső zenegépeket
Fotó megosztása:
Extra kábelek is járnak hozzá
Extra kábelek is járnak hozzá
Fotó megosztása:
Zseniális szatyorkampó az anyósülés lábterében
Zseniális szatyorkampó az anyósülés lábterében
Fotó megosztása:
Ide is jutott rakodóhely
Ide is jutott rakodóhely
Fotó megosztása:
Csillárnyi kabinvilágítás
Csillárnyi kabinvilágítás
Fotó megosztása:
Beszállni is könnyű a második sorba
Beszállni is könnyű a második sorba
Fotó megosztása:
Tekintélyes lábtér a második sorban utazóknak is
Tekintélyes lábtér a második sorban utazóknak is
Fotó megosztása:
Ezt a háttámlát rugdoshatja a fránya kölök, nem lesz saras a kényes kárpitozás
Ezt a háttámlát rugdoshatja a fránya kölök, nem lesz saras a kényes kárpitozás
Fotó megosztása:
A második üléssor háttámlájának dőlésszöge is állítható
A második üléssor háttámlájának dőlésszöge is állítható
Fotó megosztása:
Finoman, szépen roskad magába a hátsó ülés, ha lehajtjuk
Finoman, szépen roskad magába a hátsó ülés, ha lehajtjuk
Fotó megosztása:
Tágas, könnyen pakolható poggyásztér
Tágas, könnyen pakolható poggyásztér
Fotó megosztása:
Egy emelettel lejjebb szépen rendszerezhetők az apróbb javak
Egy emelettel lejjebb szépen rendszerezhetők az apróbb javak
Fotó megosztása:
Legalul a pótkerék pihen
Legalul a pótkerék pihen
Fotó megosztása:
180 centi fölött könnyen skalpolás lehet a csomagtartópakolás vége
180 centi fölött könnyen skalpolás lehet a csomagtartópakolás vége
Fotó megosztása:
Csendes és takarékos a saját fejlesztésű dízelmotor
Csendes és takarékos a saját fejlesztésű dízelmotor
Fotó megosztása:
A Korando korántsem új modell, a mostani már a harmadik generáció belőle. Igaz, Korando már 1974-ben is volt – akkor még a Willys Jeep alapjaira épült – majd 1983-ra már teljesen Koreában fejlesztett 4×4-es modell vált belőle, de a klasszikus Jeep-hez fűződő formai hasonlóságot akkor még nem lehetett letagadni.
1996-ban érkezett a második generáció, meghökkentő formával, amit 2011-környékén követett a legújabb Korando. A Giuggiaro-féle formaterv mellett más újdonságot is hozott az autó, hiszen ez az első önhordó karosszériás változat.
Adatlap
SsangYong Korando 2,0 e-XDI 149LE
Motor |
1998 cm3, Dízel, S4 |
Teljesítmény |
175 LE |
Nyomaték |
360 NM |
Gyorsulás (0-100 km/h) |
10 sec |
Végsebesség |
179 km/h |
Fogyasztás (vegyes) |
8,2 l / 100 km |
Terepálló
Bár a Korando felmenői még zordabb útviszonyok mellett is tisztességgel megállták a helyüket, de ez a tereptudás az evolúció során lassan elkezdett megkopni.
A takarékosabb üzemhez, illetve a városi ember igényeihez igazodva a hátsó-hajtás opcióssá csökevényesedett.
Igaz, a teszten nálunk lévő Korando csupán elsőkerék-hajtású, de építésének hála lazább terepen is lehet vele boldogulni. Például az aránylag jó terepszögeinek hála – elöl 22,8, hátul 28,2 fok – nem fogja senki sorban elhagyni a karosszériaelemeket a csalitosban, és a 18 centis hasmagasság, illetve a méretes kerekek is tekintélyeset lendítenek a terepes használati értéken.
Tágas, világos, barátságos az utastér
Tágas, világos az utastér, minden megvan benne, ami kell
Utastér
Belseje csupán a mai, agyonextrázott mezőnyben tűnik kissé üresnek, de ezen kívül roppant tágas, kellemes környezet várja a vezetőt és utasait. A világos kárpittól még otthonosabb a belső, ülései elöl hátul kényelmesek, és még a második sor háttámláinak dőlésszöge is változtatható.
Külön jó pontot ér, hogy még a sárban tapicskoló gyerekek sem képesek összesarazni az első ülések hátán lévő kárpitozást, ugyanis okos műanyagbetét óvja az érzékenyebb felületeket.
Egy emelettel lejjebb szépen rendszerezhetők az apróbb javak
Duplafenekű a csomagtartó. Legalul pótkerék található
Rakodóhelyekkel is jól ellátták a belsőt, pakolhatunk az ajtózsebbe, könyöklőbe, és jutott egy rekesznyi hely a műszerfal tetejére is. A nagyobb dolgokat pedig a többemeletes, 486 literes, pótkereket is rejtő csomagtartóba lehet tenni. A nagyon nagyokhoz akár a hátsó sor üléseit is le lehet hajtani, ilyenkor 1312 liternyi térrel gazdálkodhat a tulajdonos.
Vezetni nem túl nagy élmény, de nem a kényelemmel van gond, a kormány könnyű, a váltó is finoman jár és az kasztni is jól átlátható. De talán pont ez a baj vele, túl lágy, nyúlós, puha. Még az irányjelző kar mozgatása is túl könnyedén megy, szinte elég szigorúan ránézni, és magától lefittyen, hogy balra indexeljen. És az egész autó ilyen kényelmesen libegős. Aki szereti, ha több visszajelzés is érkezik a kerekek, kormány, váltó felől, az nem fogja ezt a fajta kényelmet élvezni.
Csendes és takarékos a saját fejlesztésű dízelmotor
Csendes és nem is eszik sokat a saját fejlesztésű dízelmotor
Váltója a hosszúra hagyott fokozatok miatt a városi izgágáskodás helyett inkább az autópályás, hosszú utakat teszi kellemessé. A SsangYong saját fejlesztésű motorja csendes, nyomatéka aránylag alacsony fordulattól bevethető, és az étvágya is elfogadható. Szóval többé-kevésbé szerethető darab.
Mellette – Ellene |
- Korrekt külső
- Tágas utastér
- Megfizethető ár
- Takarékos, jó motor
|
- Lágy váltó, kormány
- Szerény extralista
|
Tetszik az autó? Értékeld!
Tetszik az autó? Értékeld!