Ford Focus ST 2,0 Ecoboost 250LE | |
---|---|
Mi ez? |
Az egyik legerősebb Focus |
Mit tud? | Bivalyerős motor, pompás futómű |
Mibe kerül? | Alapára 8,57, a tesztautóé 9,17 millió Ft |
Kinek jó? | Akik sportos, de hétköznapokon is használható autót keresnek |
Gyerekülések a helyükön, a hétvégéhez női szemmel nélkülözhetetlen fél köbméternyi kaja és ruhamennyiség a csomagtartóban, már csak a fiúkat kell beszíjazni a helyükre. Nehéz őket összeszedni, az autó körül randalíroznak, piszkálják a 18 colos felnik mögül előkandikáló piros féknyergeket, megbámulják a középen trónoló kipufogót, rácsodálkoznak az ajtók élét védő, nyitáskor automatikusan előugró műanyagdarabokra. Még fel kell emelnem őket, hogy lássák a légterelőt, majd kegyetlenül bezsuppolom őket az ülésükbe.
Aztán én jövök. Hajszálnyival közelebb kell húznom a kormányhoz a bőrbe öltöztetett, nekem ugyan kényelmes tartású, de a normál embernek derékban, hátban jó eséllyel szűk Recaro üléseket. Hiába, a megtermett gyerekülés több helyet kíván, mint egy átlagos felnőtt, majd megnyomom az indítógombot, ami jelt ad a 250 lóerős kétliteres turbómotornak, hogy ideje ébredni. Alig fél kormányfordulat, és az autó orra már kint is van a parkolóból.Leírás
Hogy mi is az Orgazmatron? Woody Allen Hétalvó című filmjéből a fehér, bojlerszerű, csodálatos tudású szerkezet. Az ember csak magára csapja az ajtaját, bekapcsolja, és már jó is neki. Nagyjából ugyanezt tudja a Focus ST is, csak nem 2173-ban, hanem akár ma is. Steril, de biztonságos élvezet, bárkinek.
Éppen a vidéki, erdőszéli faházba tartunk. Hátul két gyerek, jobb egyben a feleség, lába között a hosszú úton elengedhetetlen uzsonnáspakk, hiszen valamivel be kell tömni menetközben a két ördögfióka száját. Különben is, magyar ember, ha gurulni kezd, rögtön ennie kell valami kis hazait.
A Focus ST neve és stílusa ellenére családi autónak is megteszi. Van elegendő mennyiségű ajtaja, tisztességes méretű csomagtartója, könnyedén beleférnek a gyerekülések, minden irányban elegendően tágas, a futóműve sem rázza darabokra az utasokat, valamint az orra sem szakad le menthetetlenül az első fekvőrendőrnél. És persze apának is sokkal szórakoztatóbb, mint valami hervatag járgány.
Az autópályára kanyarodva a megszokottnál sokkal lendületesebben gyorsulunk az utazótempóig. Hátul először csend, majd vidám röhögcsélés. A sztrádás részt 130-cal tudjuk le, a pillanatnyi fogyasztásmérő alig megy tíz liter alá, és a hat fokozat ellenére a fordulatszám is 3000-en áll. A motorhang elöl még nem zavaró, de nem lehet elsiklani felette. Hátul viszont biztosan az, mert a két srác nagyon boldog volt, amikor végre megálltunk a ház előtt, és egy csapásra csend lett.
Focus vs. GT86
Akit az is érdekel, hogyan szerepel a Focus ST hozzá hasonló társaságban, az kattintson ide. Ebben a tesztben a MINI Cooper S, Opel Corsa OPC, Renault Mégane RS és a Toyota GT86 méri össze erejét.
Kívül csendes, belül ordít, ha kell:
Közben főútra váltunk. Forgalom szinte nincs, de még gyakoriak a lakott települések. Városban 1-6-ig szinte bármelyik fokozatot kapcsolhatjuk a jó fogású, kiválóan működő váltóval, az autó kivétel nélkül mindegyikben üzemképes. Az út ezalatt kiszélesedik, a sebességkorlátozás is megengedőbb. Lelassítok, szinte már állunk, amikor szőnyegig taposom a gázt. Hátulról, közvetlen a felmorduló kipufogóhang után rekedtes heherészések jönnek ismét. Kivételesen fene nagy az egyetértés.
Pillanatok alatt elérjük azt a tempót, ahonnan már súlyosan fizetni kellene, így elveszem a gázt. Hátulról azonnal jön a számonkérés, hogy miért nem megyünk még ennél is gyorsabban. KRESZ-ről, felelősségről, és hasonlókról hablattyolok, miközben sosem mart még ennyire fájón húsomba a szabályos közlekedés bilincse.
A 21-es út burkolata itt-ott fertelmes, néhol emberfejnyi lyukak leselkednek a gumi, felni épségére. Sőt, néhol a teljes futóművet is könnyedén el lehet veszejteni. A xenon fénye messzire elér, így pár gyors kormánymozdulat mindig megment a bajtól.
A célt hamarabb érjük el, mint szeretném. A végére rémes minőségű, jéggel borított út marad, de a Focus ezt is sikerrel legyűri, nem hasal le, nem forognak el reménytelenül a vadulós kanyarokhoz való 18 colos kerekek.
Szóval a Focus ST jó autó. Nagyon jó. Ha kell, szórakoztat, ha kell, elvisz A-ból B-be, miközben olyan tájidegen dolgok ügyelnek az utasok épségére, mint a sávelhagyásra figyelmeztető-, vagy a táblafelismerő rendszer. Csak közben etetni kell. De ezzel nincs is baj, hiszen semmi jó nincs ingyen.
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|