Röviden – Volvo V40 Cross Country | |
---|---|
Mi ez? | Prémium kompakt autó, SUV-s cicomával, a V40 mindent bele verziója |
Mit tud? | Több teret ad az önkifejezésre, magasabb a sima V40-nél és ebből is csak a T5-höz van 4×4 |
Mibe kerül? | Alapára 6,8 millió Ft, a vérpezsdítő csúcsverzióért kifizethetünk akár 11 milliót |
Kinek jó? | Akinek tetszik az Audi allroad-vonal, de mindezt svéd hangulatban élvezné, kisebb méretben |
De ha szöges gumikkal csapathatjuk, kilinccsel előre egy befagyott tó jegén, akkor sokkal könnyebb megtalálni a megfelelő jelzőket. Ráadásul objektív ítélőképességünket a legerősebb verzió tesztlehetőségével torzították, csak a V40 Cross Country T5 AWD kulcsai álltak rendelkezésre. A döntés némileg érthető, hiszen jelenleg csak ehhez elérhető az összkerékhajtás.
Bárhogy is, mikor a 254 lóerős öthengeres T5 turbómotor mind a négy kerék felé küldött 400 Nm nyomatéka karcol nyomot a kallvägeni svéd tél hizlalta jégbe, az több mint inspiráló. A lapjával vett kanyarok esetlen egymásba fűzése kitűnő időtöltés, a DSTC Sportállásba kapcsolt menetstabilizáló rendszer ilyenkor csak messziről figyel, engedi a játékot, sőt nevelő célzattal azt is hagyja, hogy besokallva a hófalba álljunk.
Kötelező kellék a jeges svéd utakra a szöges téli abroncs
Az ötödik generációs Haldex-kuplunggal szerelt összkerékhajtás és a rövid tengelytáv tökéletes mókatárssá teszi az autót, ebből a szempontból bármelyik izmos konkurensre halálos veszélyt jelent az új Volvo csúcsváltozata.
A DSTC bekapcsolt állapotában más a képlet, ilyenkor előjön a biztonságunkat őrző svéd pedellus. Szinte lehetetlen kihozni a sodrából, ésszerű sebességnél hiába rúgjuk a gázt, rángatjuk a kormányt, a rendszer mindig visszaterel a helyes útra.
A dinamikus DSTC menetstabilizáló rendszer mellett a kanyarstabilitást növelő Corner Traction Control elnevezésű segéd segít nekünk, hogy vérbeli skandináv ralipilótának érezhessük magunkat. Finoman fékezi az ívbelső kereket, játszik a nyomatékkal, addig kutyul-kavar, míg orrtolás nélkül, okosan-ügyesen elfordítja helyettünk az autót.
Egy funkció emlékeztet a terepjárókra, ez a Hill Descent Control. A lejtmenetvezérlőt aktiválva lépésben, 10 km/órás sebességgel ereszkedik le helyettünk az autó meredek lejtőkön, minden képességét bevetve a megcsúszás megelőzésére.
Összegezve az emelt hasmagasság ellenére a V40 Cross Country a lehető legmesszebb áll a terepjárós képességekkel is bíró XC családtól. Inkább egy mindent bele verzió, ahol a rendelhető 19 colos kerekek, az ezüstszínűre fújt küszöb a megjelenést és nem a mocsárból való kijutást szolgálják.
Az utastér is bővült modern emberre szabott tárolókkal. A volán melletti rekesz a mobiltelefonunkat várja, de akad itt hűthető kesztyűtartó, sőt az ajtózsebben kialakított jégkaparótartó, ami megakadályozza, hogy idegösszeomlást kapjunk a kis zörgő műanyagdarabtól.
Adatlap
Volvo V40 Cross Country menetpróba
Motor | 2497 cm3, Benzin, S5 |
Teljesítmény | 254 LE |
Nyomaték | 360 NM |
Gyorsulás (0-100 km/h) | 6,4 sec |
Végsebesség | 235 km/h |
Fogyasztás (vegyes) | 8,3 l / 100 km |
A rendelhető motorok és extrák listája megegyezik a Volvo V40-hez elérhető kínálattal, a D2 Base alapmodell ára 6 850 000 forintról indul. Az általunk tesztelt csúcsmodell 9,6 millió forintba kerül, Kinetic felszereltséggel.
Ellenfelet szinte lehetetlen kiállítani a Cross Countryval szemben, a sajtótájékoztatón a BMW X1 vásárlóinak elcsábításáról volt szó, és tulajdonképp ez reális cél.
A kisméretű bajor SUV felhasználói körének pont elég az alapszintű cicoma és a padkára parkoláshoz elegendő emelt karosszéria, ezt pedig hozza a V40 CC, anélkül, hogy bumfordi batárnak látszana. Csak azt kellene megoldani, hogy dízelmotorral is legyen összkerékhajtás.