A minap nemcsak a V40 Cross Country mutatta meg, milyen jégtáncos. Egy nehézsúlyú környezetvédőt is bevetettek a svédek, a V60 hibridverzióját szintén kipróbáltuk extrém körülmények között.
A minap nemcsak a V40 Cross Country mutatta meg, milyen jégtáncos. Egy nehézsúlyú környezetvédőt is bevetettek a svédek, a V60 hibridverzióját szintén kipróbáltuk extrém körülmények között.
Volvo Volvo V60 Plug-in Hybrid
Mi ez?
Összkerekes dízel-hibrid a V60-ból
Mit tud?
Konnektorról olcsón tölthető és hóban tud farolni
Mibe kerül?
Amikor egy éven belül bevezetik, talán 18 millió forintba
Kinek jó?
Annak, aki ki tudja használni a max. 50 km elektromos hatótávot
A Volvo komoly huszárvágással indult el az elektronok útján. Úgy érezték, az óvatos tapogatózásnak nincs helye, a V60 villanyos kivitele lett az első konnektorról tölthető dízel-hibrid személyautó a piacon. (A legelső sorozatgyártású dízel hibrid a Peugeot 3008 HYbrid4, a közúti haszonjárművek között pedig talán a Toyotához tartozó Hino busza volt az úttörő.)
Elöl a dízel, hátul az elektromos motor
Nagy vonalakban nézve úttörő, másfelől azonban inkább a meglévő technikai kirakósból okosan összeválogatott csomag. Műszaki felépítését tekintve a francia iskolát követi, a két motor egymástól különválasztva dolgozik. A dízel az első, míg a villanymotor a hátsó tengelyt hajtja, a Peugeot 508 RXH-hoz vagy a DS5 Hybridhez hasonlóan.
Hibrid Volvo – Driftelés, villanymotorral
1/84 Méhsejtrácsos műnyagal elemek, átvariált LED világítás teszi felismerhetetővé a CC-t
Méhsejtrácsos műnyagal elemek, átvariált LED világítás teszi felismerhetetővé a CC-t
Fotó megosztása:
2/84 A V40 Cross Country emelt karosszériával, leheletnyi szabadidős kiegészítővel egyedülálló jelenség ma a kompaktok között, összkerékhajtás a legerősebb verzióhoz jár.
A V40 Cross Country emelt karosszériával, leheletnyi szabadidős kiegészítővel egyedülálló jelenség ma a kompaktok között, összkerékhajtás a legerősebb verzióhoz jár.
Fotó megosztása:
3/84 Négy centiméterrel ülünk magasabban mint a normál verzióban, ennek megfelelően a futóművet is áthangolták
Négy centiméterrel ülünk magasabban mint a normál verzióban, ennek megfelelően a futóművet is áthangolták
Fotó megosztása:
5/84
Fotó megosztása:
6/84 Ritkán működik a kiemelt karosszéria formailag, de a V40 esetén ez rendben van
Ritkán működik a kiemelt karosszéria formailag, de a V40 esetén ez rendben van
Fotó megosztása:
7/84 A külsőt már 6,85 milliótól elérhető, de ha összkerékhajtást is akarunk akkor az öthengeres benzines turbómotorra kell gyűjteni.
A külsőt már 6,85 milliótól elérhető, de ha összkerékhajtást is akarunk akkor az öthengeres benzines turbómotorra kell gyűjteni.
Fotó megosztása:
9/84 Az ötödik generációs Haldex jól teszi a dolgát, extrém körülmények között, jégen is kiválóan osztotta el a komoly motorerőt a két tengely között
Az ötödik generációs Haldex jól teszi a dolgát, extrém körülmények között, jégen is kiválóan osztotta el a komoly motorerőt a két tengely között
Fotó megosztása:
10/84 Ebben a környezetben egy duroplastot vedlett Trabant is élmény lett volna, hát még a 254 lóerős V40!
Ebben a környezetben egy duroplastot vedlett Trabant is élmény lett volna, hát még a 254 lóerős V40!
Fotó megosztása:
11/84 A biztonsági berendezéseket kikerülési manőverrel teszteltük, 70 km/óránál, a féket teljes erőből taposva sem csúszott meg az autó a szöges abroncsokkal
A biztonsági berendezéseket kikerülési manőverrel teszteltük, 70 km/óránál, a féket teljes erőből taposva sem csúszott meg az autó a szöges abroncsokkal
Fotó megosztása:
13/84 A Cross Country még több választási lehetőséget ad a vásárlóknak, új kéttónusú kárpitokkal bővül a kínálat
A Cross Country még több választási lehetőséget ad a vásárlóknak, új kéttónusú kárpitokkal bővül a kínálat
Fotó megosztása:
14/84 A Volvo V40 belső terét eddig sem érhette kifogás, a praktikum azonban még tovább nőtt a CC esetén
A Volvo V40 belső terét eddig sem érhette kifogás, a praktikum azonban még tovább nőtt a CC esetén
Fotó megosztása:
15/84 Akár ilyen fekete alapon ezüst betéteket villantó hatalmas felniket is rendelhetünk a V40 CC alá
Akár ilyen fekete alapon ezüst betéteket villantó hatalmas felniket is rendelhetünk a V40 CC alá
Fotó megosztása:
17/84
Fotó megosztása:
18/84 A svéd tél könnyen eltüntetni a rendszámot, és gyakorlatilag az autó egész farát
A svéd tél könnyen eltüntetni a rendszámot, és gyakorlatilag az autó egész farát
Fotó megosztása:
19/84 Felkészült instruktorok irányították a fagyos csúszkálást
Felkészült instruktorok irányították a fagyos csúszkálást
Fotó megosztása:
21/84 Svédországban szinte minden autón kiegészítő lámpasor segíti a látni és látszani elvet
Svédországban szinte minden autón kiegészítő lámpasor segíti a látni és látszani elvet
Fotó megosztása:
22/84 Svédországban szinte minden autón kiegészítő lámpasor segíti a látni és látszani elvet
Svédországban szinte minden autón kiegészítő lámpasor segíti a látni és látszani elvet
Fotó megosztása:
23/84 Ennyit tud a V40 csomagtartója, két személy három-négy napi csomagjainak elég
Ennyit tud a V40 csomagtartója, két személy három-négy napi csomagjainak elég
Fotó megosztása:
25/84 A V60 hibrid csomagtartójában rejtőzik némi tárolórekesz és a töltőkábel
A V60 hibrid csomagtartójában rejtőzik némi tárolórekesz és a töltőkábel
Fotó megosztása:
26/84 A V60 három üzemmódját a váltó mellől választhatjuk
A V60 három üzemmódját a váltó mellől választhatjuk
Fotó megosztása:
27/84 A motortérben semmi különlegességre nem bukkantunk, a 215 lóerős dízelmotor elektromos társáról csak a vaskos narancssárga kábelek árulkodnak
A motortérben semmi különlegességre nem bukkantunk, a 215 lóerős dízelmotor elektromos társáról csak a vaskos narancssárga kábelek árulkodnak
Fotó megosztása:
29/84 Ára várhatóan 18 millió forint körül mozog majd, kérdés, hogy ki akar ennyi pénzért poggyásztér nélküli, takarékoskodást sugalló kombit
Ára várhatóan 18 millió forint körül mozog majd, kérdés, hogy ki akar ennyi pénzért poggyásztér nélküli, takarékoskodást sugalló kombit
Fotó megosztása:
30/84 Leggyorsabban 3,5 óra alatt tölthető fel a V60
Leggyorsabban 3,5 óra alatt tölthető fel a V60
Fotó megosztása:
31/84 Hibridflotta konnektoron
Hibridflotta konnektoron
Fotó megosztása:
33/84
Fotó megosztása:
34/84 A V60 hibridhajtása erősen korlátozza a csomagteret
A V60 hibridhajtása erősen korlátozza a csomagteret
Fotó megosztása:
35/84
Fotó megosztása:
37/84
Fotó megosztása:
38/84
Fotó megosztása:
39/84
Fotó megosztása:
41/84
Fotó megosztása:
42/84
Fotó megosztása:
43/84
Fotó megosztása:
45/84
Fotó megosztása:
46/84
Fotó megosztása:
47/84
Fotó megosztása:
49/84
Fotó megosztása:
50/84
Fotó megosztása:
51/84
Fotó megosztása:
53/84
Fotó megosztása:
54/84
Fotó megosztása:
55/84
Fotó megosztása:
57/84
Fotó megosztása:
58/84
Fotó megosztása:
59/84
Fotó megosztása:
61/84
Fotó megosztása:
62/84
Fotó megosztása:
63/84
Fotó megosztása:
65/84
Fotó megosztása:
66/84
Fotó megosztása:
67/84
Fotó megosztása:
69/84
Fotó megosztása:
70/84
Fotó megosztása:
71/84
Fotó megosztása:
73/84
Fotó megosztása:
74/84
Fotó megosztása:
75/84
Fotó megosztása:
77/84
Fotó megosztása:
78/84
Fotó megosztása:
79/84
Fotó megosztása:
81/84
Fotó megosztása:
82/84
Fotó megosztása:
83/84
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
A 2,4 literes, öthengeres dízelmotor 215 lóereje és 440 Nm nyomatéka már önmagában is elég lenne a dinamikus haladáshoz, de erre jön még 70 lóerő és 200 Newtonméter villanyos kollégájától.
Tiszta üzem a farolás ígéretével
Svédországban az autó kínálta mindhárom üzemmódban téphettük a havat. A tisztán elektromos Pure beállítással elméletben 50 kilométert gurulhatunk egy csepp gázolaj elégetése nélkül, 125 km/órás sebességig. Ilyenkor csak a hátsó kerékre dolgozik a villanymotor, ami a jeges tavon meglepő élményt adott. Az alapból jóindulatúan alulkormányzott bálna-kombi némán, alig hallható zümmögéssel indult el kilinccsel előre.
A Hybrid mód a mindennapokra szánt alapbeállítás, ilyenkor a nullák és egyesek döntenek helyettünk. A gyáriak hajmeresztő számokkal csábítanak, ebben a módban elvileg elérhető az 1,8 literes átlagfogyasztás és a 48 g/km károsanyag-kibocsájtás.
Leggyorsabban 3,5 óra alatt tölthető fel a V60
Utoljára Jeremy Clarkson kedvenc üzemmódja marad, a POWER. Itt nincs apelláta, minden felhasználható energia a mi haladásunkat szolgálja, így egész elképesztő 6,1 másodperces százas sprintre képes a kéttonnás svéd vas.
A 11,2 kilowattórás telepek töltése 16 amperrel 3,5 órát vesz igénybe, 6 ampernyi áramerősség esetén pedig 7,5 órát tölt vezetéken a V60 hibrid. A modell legnagyobb dobása az átgondolt klímarendszer. A cudar hideget elektromos fűtés, az izzasztó hőséget szintén elektromosan működtetett klímaberendezés mérsékli, így álló dízelmotorral sem kell kellemetlen hőhullámoktól tartani.
Ráadásul mindezt az autótól távol irányíthatjuk. Indulás előtt, még a reggeli kávé mellett, a Volvo mobilra elérhető alkalmazásával srófolhatjuk megfelelő értékre a hőmérsékletet, és indulhatunk jégmentesített szélvédővel, tükrökkel, előmelegített üléssel.
Az autó komoly hátránya a csomagtérből helyet rabló hibridrendszer. A hátsó üléssor ledöntése nélkül 310 liternyi helyünk van a kalaptartóig, ez pedig nem kombihoz méltó érték.
18 millió Ft lesz?
Ráadásul a 300 kilogrammnyi többlet hosszú úton, töltés nélkül inkább csak felesleges tömeg, mint előny.
A Greenpeace-kompatibilis Volvót nem ontják a gyártósorok, még kérdéses, hogy hogy hazánkba mikor jut el, de az importőr információi szerint egy éven belül forintosított árcédula kerül a svéd különlegességre.