Kipróbáltuk a Kia Procee'det, amely az ötajtósénál vagányabb kinézete ellenére inkább csak sportosított, háromajtós karosszériaváltozat, mint vérbeli sportkupé.
Kipróbáltuk a Kia Procee'det, amely az ötajtósénál vagányabb kinézete ellenére inkább csak sportosított, háromajtós karosszériaváltozat, mint vérbeli sportkupé.
Fotó megosztása:
Nyújtottabbnak, sportosabbnak látszik a háromajtós Procee'd az ötajtós Cee'dnél, elsősorban azért, mert négy centivel alacsonyabb nála. A B-oszlop 22 centit csúszott hátrébb, eltérőek az ötajtósokétól az ajtók, az oldalablakok és a hátsó oldalpanel
Nyújtottabbnak, sportosabbnak látszik a háromajtós Procee'd az ötajtós Cee'dnél, elsősorban azért, mert négy centivel alacsonyabb nála. A B-oszlop 22 centit csúszott hátrébb, eltérőek az ötajtósokétól az ajtók, az oldalablakok és a hátsó oldalpanel
Fotó megosztása:
Hátul minden új az ötajtóshoz képest: a csomagtér ajtaja, a betétes lökhárító és a hátsó lámpák is. A hátsó felfüggesztés, az ötajtóséval egyezően teljesen független, több lengőkaros megoldású
Hátul minden új az ötajtóshoz képest: a csomagtér ajtaja, a betétes lökhárító és a hátsó lámpák is. A hátsó felfüggesztés, az ötajtóséval egyezően teljesen független, több lengőkaros megoldású
Fotó megosztása:
A műszerfal teljes egészében megegyezik az ötajtóséval. Ennek megfelelően ízléses kialakítású és jó minőségű
A műszerfal teljes egészében megegyezik az ötajtóséval. Ennek megfelelően ízléses kialakítású és jó minőségű
Fotó megosztása:
Igaz, csak az 1,2 millió forintos luxus csomag részeként, de kapható TFT műszerblokk is. Természetesen ebben a horribilis összegben nemcsak ez, hanem egy sor más extra is benne van az automatikus parkolórendszertől kezdve a xenon fényszórókon keresztül egészen a nyomógombos motorindításig
Igaz, csak az 1,2 millió forintos luxus csomag részeként, de kapható TFT műszerblokk is. Természetesen ebben a horribilis összegben nemcsak ez, hanem egy sor más extra is benne van az automatikus parkolórendszertől kezdve a xenon fényszórókon keresztül egészen a nyomógombos motorindításig
Fotó megosztása:
A három alsó gombbal a fedélzeti számítógép kezelhető némi tanulmányozást követően, a kormánysziluettet ábrázoló gombbal pedig az elektromos kormányszervó rásegítésének mértéke változtatható. A Procee'dnél adja magát a legkisebb támogatást nyújtó, vagyis legnagyobb erőt igénylő sportos beállítás, de ezzel sem kapunk több visszajelzést a kerekektől
A három alsó gombbal a fedélzeti számítógép kezelhető némi tanulmányozást követően, a kormánysziluettet ábrázoló gombbal pedig az elektromos kormányszervó rásegítésének mértéke változtatható. A Procee'dnél adja magát a legkisebb támogatást nyújtó, vagyis legnagyobb erőt igénylő sportos beállítás, de ezzel sem kapunk több visszajelzést a kerekektől
Fotó megosztása:
Lejjebb helyezték és hátrébb tolható első üléseket, ahhoz képet, ahogy az ötajtósban találjuk őket. Kagylósított formájuk ellenére inkább kényelmesek, mint sportosak, mert annyira azért nem határozott az oldaltartásuk
Lejjebb helyezték és hátrébb tolható első üléseket, ahhoz képet, ahogy az ötajtósban találjuk őket. Kagylósított formájuk ellenére inkább kényelmesek, mint sportosak, mert annyira azért nem határozott az oldaltartásuk
Fotó megosztása:
A Sport csomag része a fémborítású pedálsor, a bőr kárpitozású ülésekkel, fényes műszerfalbetéttel és rozsdamentes küszöbburkolattal együtt
A Sport csomag része a fémborítású pedálsor, a bőr kárpitozású ülésekkel, fényes műszerfalbetéttel és rozsdamentes küszöbburkolattal együtt
Fotó megosztása:
Kényelmes, de nem kifejezetten sportos kellék az induláskor automatikusan oldódó, feláras elektromos kézifék
Kényelmes, de nem kifejezetten sportos kellék az induláskor automatikusan oldódó, feláras elektromos kézifék
Fotó megosztása:
Takarékos vezetők a kézi sebességváltós kivitelekhez 100 000 forintért vásárolhatják meg az eco dynamics csomagot, amelynek legfontosabb összetevője a start-stop rendszer
Takarékos vezetők a kézi sebességváltós kivitelekhez 100 000 forintért vásárolhatják meg az eco dynamics csomagot, amelynek legfontosabb összetevője a start-stop rendszer
Fotó megosztása:
Minden motorhoz hatfokozatú kézi sebességváltó jár alapáron. Finom szerkezet: rövid úton, kis erővel és pontosan kapcsolható
Minden motorhoz hatfokozatú kézi sebességváltó jár alapáron. Finom szerkezet: rövid úton, kis erővel és pontosan kapcsolható
Fotó megosztása:
Kétféle benzinmotor választható, a 100 lóerős 1,4-es és a 135 lóerős, közvetlen befecskendezéses 1,6 GDI. Egyikkel sem túl sportos a Procee'd, a kisebbel 12,8, a nagyobbal 9,9 s a gyorsulás 0-100 km/h között. A végsebesség 182, illetve 195 km/h. Az 1,6-oshoz hatfokozatú, duplakuplungos, automatizált sebességváltóval is rendelhető, de nem túl gyors, és néha bizonytalakodik a száraz kuplungos szerkezet
Kétféle benzinmotor választható, a 100 lóerős 1,4-es és a 135 lóerős, közvetlen befecskendezéses 1,6 GDI. Egyikkel sem túl sportos a Procee'd, a kisebbel 12,8, a nagyobbal 9,9 s a gyorsulás 0-100 km/h között. A végsebesség 182, illetve 195 km/h. Az 1,6-oshoz hatfokozatú, duplakuplungos, automatizált sebességváltóval is rendelhető, de nem túl gyors, és néha bizonytalakodik a száraz kuplungos szerkezet
Fotó megosztása:
Hasonlóan az ötajtóshoz, a Procee'dhez is háromféle dízelmotor választható. A 90 lóerős 1,4-es, és az 1,6-os 110, illietve 128 lóerővel. Az utóbbihoz hatfokozatú automatát (hagyományosat) is lehet rendelni. A legfürgébb természetesen a 128 lóerős 1,6-os kézi sebességváltóval, a gyorsulása 0-100 km/h között 10,9 s. Ez a hajtáslánc is meghálálja, ha váltás után nem esik a fordulatszám 1700/perc alá. Kézi sebességváltóval mindhárom dízel 4 litert fogyaszt 100 km-en
Hasonlóan az ötajtóshoz, a Procee'dhez is háromféle dízelmotor választható. A 90 lóerős 1,4-es, és az 1,6-os 110, illietve 128 lóerővel. Az utóbbihoz hatfokozatú automatát (hagyományosat) is lehet rendelni. A legfürgébb természetesen a 128 lóerős 1,6-os kézi sebességváltóval, a gyorsulása 0-100 km/h között 10,9 s. Ez a hajtáslánc is meghálálja, ha váltás után nem esik a fordulatszám 1700/perc alá. Kézi sebességváltóval mindhárom dízel 4 litert fogyaszt 100 km-en
Fotó megosztása:
Inkább a Cee'd sportosított, háromajtós változata, mint valóban sportos kupé a Procee'd. Bár a kormányzása pontos és közvetlen, de szegény a visszajelzésekben, a futóműve pedig bár a keményebb lengéscsillapítók miatt feszesebb a kimondottan kényelmesnél, kanyarban mégis dőlésre hajlamos a karosszéria
Inkább a Cee'd sportosított, háromajtós változata, mint valóban sportos kupé a Procee'd. Bár a kormányzása pontos és közvetlen, de szegény a visszajelzésekben, a futóműve pedig bár a keményebb lengéscsillapítók miatt feszesebb a kimondottan kényelmesnél, kanyarban mégis dőlésre hajlamos a karosszéria
Fotó megosztása:
A kormány melletti fülekkel is kapcsolható a nagyobb teljesítményű (128 LE) 1,6-os dízelhez választható hatfokozatú automataváltó
A kormány melletti fülekkel is kapcsolható a nagyobb teljesítményű (128 LE) 1,6-os dízelhez választható hatfokozatú automataváltó
Fotó megosztása:
A csomagtér nyílásának alja, vagyis a lökhárító teteje ugyanott húzódik, mint az ötajtósé, de mert a Procee'd magassága kisebb, ezért felülről kisebb a nyílás. Ugyanez az oka annak is, hogy míg alapállapotban ugyanúgy 380 liter a befogadóképesség, átalakítás után körülbelül 100 literrel kevesebbet lehet berakodni (1320 l helyett 1225 litert)
A csomagtér nyílásának alja, vagyis a lökhárító teteje ugyanott húzódik, mint az ötajtósé, de mert a Procee'd magassága kisebb, ezért felülről kisebb a nyílás. Ugyanez az oka annak is, hogy míg alapállapotban ugyanúgy 380 liter a befogadóképesség, átalakítás után körülbelül 100 literrel kevesebbet lehet berakodni (1320 l helyett 1225 litert)
Fotó megosztása: