Röviden – Kia Pro_cee’d

Mi ez?

Sportosabb háromajtós változat, az ötajtós Cee’ddel megegyező áron.
Mit tud? Vagányabb kívül, erre is 7 év garancia jár és lesz belőle 204 lóerős GT. 
Mibe kerül? Bevezető áron 3 499 000 forinttól kapható.
Kinek jó? Akiknek jobban tetszik a háromajtós és ki akarnak lógni a tömegből.

Alapvetően két út áll az autógyártók előtt, ha kompakt ötajtós modelljükből háromajtóst szeretnének kifejleszteni. Az egyik lehetőségre jó példa az Opel Astra GTC, ami szinte csak márkaazonosító jegyeivel (pl. hűtőrács) emlékeztet az ötajtósra, mert különben egy teljesen eltérő megjelenésű modell. A másik lehetőség, hogy csak pár karosszéria- és díszítőelem cseréjével próbálják más egyéniséggé faragni a kevesebb ajtós kivitelt.

A Kia a Pro_cee’ddel inkább a második úthoz jár közelebb. Bár más az első és a hátsó lökhárító, a hűtőrács, a két ajtó és a két oldalborítás hátul, nem vált dögös kupé belőle. Persze jóval vagányabb az ötajtósnál, amihez az elemcseréken kívül az is hozzájárul, hogy 4 centivel alacsonyabb nála.

Belül még kevesebb a változtatás, a műszerfal azonos az ötajtóséval, éppúgy, mint a motor és a váltókínálat. Új színt majd csak a GT változat jelent majd, amelybe 204 lóerős, 1,6 literes, turbófeltöltős benzinmotort szerelnek. Reméljük, hogy egyszer majd azt is kipróbálhatjuk! A Pro_cee’d alapváltozatairól és a szerzett tapasztalatokról pedig beszéljenek a képek:

Kipróbáltuk a Kia Procee'det, amely az ötajtósénál vagányabb kinézete ellenére inkább csak sportosított, háromajtós karosszériaváltozat, mint vérbeli sportkupé.
Nyújtottabbnak, sportosabbnak látszik a háromajtós Procee'd az ötajtós Cee'dnél, elsősorban azért, mert négy centivel alacsonyabb nála. A B-oszlop 22 centit csúszott hátrébb, eltérőek az ötajtósokétól az ajtók, az oldalablakok és a hátsó oldalpanel

Nyújtottabbnak, sportosabbnak látszik a háromajtós Procee’d az ötajtós Cee’dnél, elsősorban azért, mert négy centivel alacsonyabb nála. A B-oszlop 22 centit csúszott hátrébb, eltérőek az ötajtósokétól az ajtók, az oldalablakok és a hátsó oldalpanel


Hátul minden új az ötajtóshoz képest: a csomagtér ajtaja, a betétes lökhárító és a hátsó lámpák is. A hátsó felfüggesztés, az ötajtóséval egyezően teljesen független, több lengőkaros megoldású

Hátul minden új az ötajtóshoz képest: a csomagtér ajtaja, a betétes lökhárító és a hátsó lámpák is. A hátsó felfüggesztés, az ötajtóséval egyezően teljesen független, több lengőkaros megoldású


A műszerfal teljes egészében megegyezik az ötajtóséval. Ennek megfelelően ízléses kialakítású és jó minőségű

A műszerfal teljes egészében megegyezik az ötajtóséval. Ennek megfelelően ízléses kialakítású és jó minőségű


Igaz, csak az 1,2 millió forintos luxus csomag részeként, de kapható TFT műszerblokk is. Természetesen ebben a horribilis összegben nemcsak ez, hanem egy sor más extra is benne van az automatikus parkolórendszertől kezdve a xenon fényszórókon keresztül egészen a nyomógombos motorindításig

Igaz, csak az 1,2 millió forintos luxus csomag részeként, de kapható TFT műszerblokk is. Természetesen ebben a horribilis összegben nemcsak ez, hanem egy sor más extra is benne van az automatikus parkolórendszertől kezdve a xenon fényszórókon keresztül egészen a nyomógombos motorindításig


A három alsó gombbal a fedélzeti számítógép kezelhető némi tanulmányozást követően, a kormánysziluettet ábrázoló gombbal pedig az elektromos kormányszervó rásegítésének mértéke változtatható. A Procee'dnél adja magát a legkisebb támogatást nyújtó, vagyis legnagyobb erőt igénylő sportos beállítás, de ezzel sem kapunk több visszajelzést a kerekektől

A három alsó gombbal a fedélzeti számítógép kezelhető némi tanulmányozást követően, a kormánysziluettet ábrázoló gombbal pedig az elektromos kormányszervó rásegítésének mértéke változtatható. A Procee’dnél adja magát a legkisebb támogatást nyújtó, vagyis legnagyobb erőt igénylő sportos beállítás, de ezzel sem kapunk több visszajelzést a kerekektől


Lejjebb helyezték és hátrébb tolható első üléseket, ahhoz képet, ahogy az ötajtósban találjuk őket. Kagylósított formájuk ellenére inkább kényelmesek, mint sportosak, mert annyira azért nem határozott az oldaltartásuk

Lejjebb helyezték és hátrébb tolható első üléseket, ahhoz képet, ahogy az ötajtósban találjuk őket. Kagylósított formájuk ellenére inkább kényelmesek, mint sportosak, mert annyira azért nem határozott az oldaltartásuk


A Sport csomag része a fémborítású pedálsor, a bőr kárpitozású ülésekkel, fényes műszerfalbetéttel és rozsdamentes küszöbburkolattal együtt

A Sport csomag része a fémborítású pedálsor, a bőr kárpitozású ülésekkel, fényes műszerfalbetéttel és rozsdamentes küszöbburkolattal együtt


Kényelmes, de nem kifejezetten sportos kellék az induláskor automatikusan oldódó, feláras elektromos kézifék

Kényelmes, de nem kifejezetten sportos kellék az induláskor automatikusan oldódó, feláras elektromos kézifék


Takarékos vezetők a kézi sebességváltós kivitelekhez 100 000 forintért vásárolhatják meg az eco dynamics csomagot, amelynek legfontosabb összetevője a start-stop rendszer

Takarékos vezetők a kézi sebességváltós kivitelekhez 100 000 forintért vásárolhatják meg az eco dynamics csomagot, amelynek legfontosabb összetevője a start-stop rendszer


Minden motorhoz hatfokozatú kézi sebességváltó jár alapáron. Finom szerkezet: rövid úton, kis erővel és pontosan kapcsolható

Minden motorhoz hatfokozatú kézi sebességváltó jár alapáron. Finom szerkezet: rövid úton, kis erővel és pontosan kapcsolható


Kétféle benzinmotor választható, a 100 lóerős 1,4-es és a 135 lóerős, közvetlen befecskendezéses 1,6 GDI. Egyikkel sem túl sportos a Procee'd, a kisebbel 12,8, a nagyobbal 9,9 s a gyorsulás 0-100 km/h között. A végsebesség 182, illetve 195 km/h. Az 1,6-oshoz hatfokozatú, duplakuplungos, automatizált sebességváltóval is rendelhető, de nem túl gyors, és néha bizonytalakodik a száraz kuplungos szerkezet

Kétféle benzinmotor választható, a 100 lóerős 1,4-es és a 135 lóerős, közvetlen befecskendezéses 1,6 GDI. Egyikkel sem túl sportos a Procee’d, a kisebbel 12,8, a nagyobbal 9,9 s a gyorsulás 0-100 km/h között. A végsebesség 182, illetve 195 km/h. Az 1,6-oshoz hatfokozatú, duplakuplungos, automatizált sebességváltóval is rendelhető, de nem túl gyors, és néha bizonytalakodik a száraz kuplungos szerkezet


Hasonlóan az ötajtóshoz, a Procee'dhez is háromféle dízelmotor választható. A 90 lóerős 1,4-es, és az 1,6-os 110, illietve 128 lóerővel. Az utóbbihoz hatfokozatú automatát (hagyományosat) is lehet rendelni. A legfürgébb természetesen a 128 lóerős 1,6-os kézi sebességváltóval, a gyorsulása 0-100 km/h között 10,9 s. Ez a hajtáslánc is meghálálja, ha váltás után nem esik a fordulatszám 1700/perc alá. Kézi sebességváltóval mindhárom dízel 4 litert fogyaszt 100 km-en

Hasonlóan az ötajtóshoz, a Procee’dhez is háromféle dízelmotor választható. A 90 lóerős 1,4-es, és az 1,6-os 110, illietve 128 lóerővel. Az utóbbihoz hatfokozatú automatát (hagyományosat) is lehet rendelni. A legfürgébb természetesen a 128 lóerős 1,6-os kézi sebességváltóval, a gyorsulása 0-100 km/h között 10,9 s. Ez a hajtáslánc is meghálálja, ha váltás után nem esik a fordulatszám 1700/perc alá. Kézi sebességváltóval mindhárom dízel 4 litert fogyaszt 100 km-en


Inkább a Cee'd sportosított, háromajtós változata, mint valóban sportos kupé a Procee'd. Bár a kormányzása pontos és közvetlen, de szegény a visszajelzésekben, a futóműve pedig bár a keményebb lengéscsillapítók miatt feszesebb a kimondottan kényelmesnél, kanyarban mégis dőlésre hajlamos a karosszéria

Inkább a Cee’d sportosított, háromajtós változata, mint valóban sportos kupé a Procee’d. Bár a kormányzása pontos és közvetlen, de szegény a visszajelzésekben, a futóműve pedig bár a keményebb lengéscsillapítók miatt feszesebb a kimondottan kényelmesnél, kanyarban mégis dőlésre hajlamos a karosszéria


A kormány melletti fülekkel is kapcsolható a nagyobb teljesítményű (128 LE) 1,6-os dízelhez választható hatfokozatú automataváltó

A kormány melletti fülekkel is kapcsolható a nagyobb teljesítményű (128 LE) 1,6-os dízelhez választható hatfokozatú automataváltó


A csomagtér nyílásának alja, vagyis a lökhárító teteje ugyanott húzódik, mint az ötajtósé, de mert a Procee'd magassága kisebb, ezért felülről kisebb a nyílás. Ugyanez az oka annak is, hogy míg alapállapotban ugyanúgy 380 liter a befogadóképesség, átalakítás után körülbelül 100 literrel kevesebbet lehet berakodni (1320 l helyett 1225 litert)

A csomagtér nyílásának alja, vagyis a lökhárító teteje ugyanott húzódik, mint az ötajtósé, de mert a Procee’d magassága kisebb, ezért felülről kisebb a nyílás. Ugyanez az oka annak is, hogy míg alapállapotban ugyanúgy 380 liter a befogadóképesség, átalakítás után körülbelül 100 literrel kevesebbet lehet berakodni (1320 l helyett 1225 litert)

Tetszik az autó? Nem? Értékeld!
átlag
10.00
szavazat
1
Tetszik az autó? Nem? Értékeld!