A kompakt kategóriában méreteinél, felszereltségénél fogva nincs is vetélytársa, a nagyobb, prémium gyártók modelljei között pedig a jóval kedvezőbb árral lehet csábító az Opel új, középkategóriás kabriója.

Röviden – Opel Cascada

Mi ez?

 Astra alapokra épülő, mégis prémium-közeli szolgáltatásokat nyújtó, vászontetős kabrió
Mit tud? Négyszemélyes, négyévszakos autó nyitható tetővel, mindenféle vidám extrával
Mibe kerül? Az 1,4-es motorral felszerelt belépő Cascada 6 990 000 forintba kerül
Kinek jó? Azoknak, akik tágas, négyszemélyes kabrióra vágynak, alkalmi áron

A kompakt méretű Kadett és az Astra kabriók után az Opel szeretne az 50-es, 60-as évek tekintélyesebb méretű, nyitható tetejű változataihoz – Kapitän, Rekord – mérhető modellel vevőket fogni. A Cascada, bár Astra alapokon nyugszik, 4,67 méteres hosszával 23 centivel hosszabb az Astra Twin Topnál. A kompakt kategóriában méreteinél, felszereltségénél fogva nincs is vetélytársa, a prémiummárkák nagyobb autóival szemben jóval kedvezőbb árával lehet csábító az Opel középkategóriás kabriója.
Majdnem 4,7 méter hosszú

Majdnem 4,7 méter hosszú

Kis híján 4,7 méter hosszúra nőtt az Opel Cascada. 23 centivel hosszabbra, mint az Astra Twin Top volt.

Vászonfelső

A Cascada nyitható teteje mindössze 50 kilogrammot nyom, – 1240 gramm a vászon négyzetmétere – és rengeteg benne az alumínium meg a magnézium, hogy minél többet lehessen lefaragni a tömegéből. Ez sikerült is, hiszen 65 százalékkal nyom kevesebbet, mint a márka egy generációval ezelőtti nyitható tetőszerkezete. Aránylag gyorsan, 17 másodperc alatt nyílik – a leggyorsabban a Golf és az Audi A3 rejti el a vászontetejét, 9 mp alatt, míg a Renault Mégane a leglomhább, kerek 30 másodpercig origamizik a fémkeretes üvegtetővel.

A Cascada meztelenítése közben nem kell tehetetlenül állni az út szélén, amíg a hangszigetelő habba ágyazott, csendben dolgozó hidraulikus pumpa teszi a dolgát, mert 50 km/órás sebességig menet közben is nyílik, csukódik a tető. De ha akarjuk, akkor távirányító gombjának nyomva tartásával is eltüntethetjük a tetőt, mire az autóhoz érünk.

Új motor

Nemcsak a forma, hanem a műszaki tartalom is friss a Cascadában. Legalábbis az Astra alapjaira épülő kabrió orrában találni újdonságot. Az 1,6 literes, 170 lóerős, benzinmotor friss turbót kapott, és a korábbinál 20 százalékkal kevesebbet fogyaszt, ugyanakkor 22 százalékkal nagyobb nyomaték leadására képes. A gyáriak saját bevallása szerint sem sportos példány, sokkal inkább a csendes üzem illetve a kiegyensúlyozott, egyenletes nyomatékleadás volt a legfontosabb cél a kifejlesztésekor.

Új, az 1,6 literes, 170 lóerős, turbós benzines motor

Új, az 1,6 literes, 170 lóerős, turbós benzines motor

Csendes, szélsőségektől mentes, nyomatékos az új, 1,6 literes, turbós  benzinmotor

Belefér?

Nyitható tetejű autóhoz képest a Cascada 280 (nyitott tetővel), illetve 350 literes (csukva) csomagtartója papíron tágasnak mondható. Pakolni bele elég kényelmetlen, ha nem akarunk lemondani a tetőnyitás lehetőségéről út közben. Igaz, ez a legtöbb kabrióban hasonlóan működik. Ami viszont nem túl gyakori, az a gombnyomásra ledönthető hátsó üléstámla. A Cascada ilyet is tud, így akár 750 liternyi poggyász is belefér, és extrém méretű – 181,8 centi hosszú – lapos izé is elvihető, ha igény van rá.

Mozgóképen a legújabb Opel kabrió:

Nyitott tetővel az autópályás tempóba is simán bele lehet vele kóstolni, nem folyik ki a szem, nem kap huzatot a nyak. Sőt, még csak meg sem süketül benne az utazóközönség, a menetszél száz felett is kisebb a vártnál. Pedig a hátsó ülések mögé rejtett, pár mozdulattal installálható szélterelőt csak a fénykép kedvéért építettük össze, a nap végén. Egyedül a kényelmesnél valamivel magasabb üléspozíció, és a vastag, kanyarban sokat kitakaró A-oszlop rontja a mosolygós, kabriós cirkálás élményét.

Merev kasztni, kényelmes, okos futómű

Merev kasztni, kényelmes, okos futómű

Merev kasztni, kényelmes, okos futómű dolgozik alatta

A belső ezen felül tényleg prémiumközeli. Nem a többi Opelből ismert műszereknek, kapcsolóknak köszönhető mindez, hanem az olyan extráknak, mint a hővisszaverő bevonattal ellátott, fűthető, szellőztethető ergonomikus bőrülésnek, a hűvösebb napokon kellemes fogásúra fűthető kormánynak, a beszálláskor előzékenyen a kezünkbe nyomott biztonsági övnek. Mind mind olyan dolgok, amit hiába keresnénk más tömeggyártók kabrióiban. És ebben van a Cascada nagy trükkje, hogy középkategóriás, tágas nyitható tetejű autót kínál, amely olyan szolgáltatásokat is nyújt, amit legfeljebb a prémium gyártók szoktak. Árban viszont még a legcifrábbra konfigurált Cascada is a legfapadosabb prémium kabrió ára alatt marad.

Ha előrehajtjuk, pontosan visszatalál a helyére

Ha előrehajtjuk, pontosan visszatalál a helyére

Fűthető, szellőztethető, hővisszaverő, ergonomikus bőrülések várják az utasokat

A menetpróbán mi csak az új, 1,6-os benzinessel róhattuk a kanyargós hegyi utakat. Igaz, az autó nem könnyű – egész pontosan 1733 kg a vezető 75 kilójával együtt – a motor mégis tisztességgel mozgatja. Valóban nem igazán sportos darab – papíron is 9,6 másodperc kell neki a 100-as tempó eléréséig – de tagadhatatlanul kulturáltan, csendben, szélsőségektől mentesen dolgozik. Szerencsére a jövőben alkalmunk lesz ezt a motort más Opelekben is kipróbálni, majd kiderül, hogy azokban mit tud. A hatfokozatú kézi váltó nem lett a barátunk, a fürge kapcsolásokat nem kedveli, nálunk a kettesből hármasba váltás okozott néha kellemetlen pillanatokat. Az összhatás azonban még így is kellemes.

Jól nézzék meg, az új 1,6-os motor a jövőben más Opelekben is feltűnhet

Jól nézzék meg, az új 1,6-os motor a jövőben más Opelekben is feltűnhet

Jól nézzék meg, az új 1,6-os motor a jövőben más Opelekben is feltűnhet

Hiába a tekintélyes saját tömeg, a látszatra kicsi motor, a hiányzó, merevítésként is fontos tető, a Cascada a számára egyértelműen idegen pályának tűnő hegyi utakon is tisztességgel helytállt. Motorja csendes, a 260 Nm – túltöltéssel 280 – nyomaték már alacsony fordulaton megérkezik, a kormányzásán nem érezni az autó hasa alá gyömöszölt X, és V-alakú merevítések plusz tömegét. Szóval valóban váratlanul kellemes volt vele kanyarogni, holott egyértelműen tájidegen faj a Cascada egy szerpentinen. Egyedül a hangja lehetne lelkesítőbb, gondoltuk, egészen addig, amíg nem került egy Cascada elénk. Kintről hallgatva jóval vagányabb, mint amit bent lehet belőle hallani.


Mikortól, mennyiért?

Az első Cascadák teljesen logikusan a jó idővel együtt – feltéve, ha idén érdeklődés hiányában nem marad el a nyár – áprilistól várhatóak a hazai kereskedésekbe. A legolcsóbb modell az 1,4 literes 120 lóerős változat lesz, hatfokozatú kézi váltóval, 6 990 000 forintért, míg a legdrágább kivitel 9 090 000 forintért vihető haza.

Az Opel gyári galériája az alábbi képre kattintva csalható elő:

A részletes árlista itt olvasható:

 Motor/teljesítmény  Felszereltség  Váltó  Ár
 1,4 / 120 LE benzin  Cabriolet  man. 6 fok.  6 990 000 Ft
1,4 / 140 LE benzin  Cabriolet  man. 6 fok.  7 290 000 Ft
 1,6 / 170 LE benzin  Cabriolet  man. 6 fok.  7 590 000 Ft
1,6 / 170 LE benzin  Cabriolet  aut. 6 fok.  7 940 000 Ft
 1,6 / 200 LE benzin  Cabriolet  man. 6 fok.  7 890 000 Ft
 2,0 / 165 LE dízel  Cabriolet  man. 6 fok.  8 090 000 Ft
2,0 / 165 LE dízel  Cabriolet  aut. 6 fok.  8 440 000 Ft
2,0 / 190 LE dízel  Cabriolet  man. 6 fok.  8 590 000 Ft
1,4 / 120 LE benzin  Cosmo  man. 6 fok.  7 490 000 Ft
1,4 / 140 LE benzin  Cosmo  man. 6 fok.  7 790 000 Ft
 1,6 / 170 LE benzin  Cosmo  man. 6 fok.  8 090 000 Ft
1,6 / 170 LE benzin  Cosmo  aut. 6 fok.  8 440 000 Ft
 1,6 / 200 LE benzin  Cosmo  man. 6 fok.  8 390 000 Ft
 2,0 / 165 LE dízel  Cosmo  man. 6 fok.  8 590 000 Ft
 2,0 / 165 LE dízel  Cosmo  aut. 6 fok.  8 940 000 Ft
2,0 / 190 LE dízel Cosmo man. 6 fok. 9 090 000 Ft

Tetszik az autó? Igen? Nem? Itt értékelheted, egytől tízig!
átlag
9.19
szavazat
48
Tetszik az autó? Igen? Nem? Itt értékelheted, egytől tízig!