Lenyűgöző tudású autó az Opel Ampera, amely meghökkentő hülyeségei ellenére valószínűleg a jövő életképes megoldása a tőle környezetszennyezőbb benzin-dízel motoros, és a korlátozott hatótávú elektromos autók helyett.
Lenyűgöző tudású autó az Opel Ampera, amely meghökkentő hülyeségei ellenére valószínűleg a jövő életképes megoldása a tőle környezetszennyezőbb benzin-dízel motoros, és a korlátozott hatótávú elektromos autók helyett.
Fotó megosztása:
A GM készítette el az első, sorozatban gyártott, ahogy ők mondják, hatótáv-növelő benzinmotorral ellátott elektromos autót (range extender). A valóság az, hogy ez egy konnektoros hibrid. 100 mérföld/órára lőtték be a maximális sebességét a kétmázsányi, 16 kWh kapacitású lítium-ion akkuval 1732 kilós autónak
A GM készítette el az első, sorozatban gyártott, ahogy ők mondják, hatótáv-növelő benzinmotorral ellátott elektromos autót (range extender). A valóság az, hogy ez egy konnektoros hibrid. 100 mérföld/órára lőtték be a maximális sebességét a kétmázsányi, 16 kWh kapacitású lítium-ion akkuval 1732 kilós autónak
Fotó megosztása:
Az egyik bizarr tulajdonság: idegesítően közel ér a talajhoz a gumikötény. Csökkenti az autó alá bejutó levegőt, így javítja a légellenállást, másrészt mivel mindenhol leér, az autó alján végighúzódó akksik védelmére is figyelmezteti a sofőrt az eleve leültettet kocsiban. Tényleg nincs olyan mélygarázsbejárat, fekvőrendőr stb., amelyiknél ne érne le
Az egyik bizarr tulajdonság: idegesítően közel ér a talajhoz a gumikötény. Csökkenti az autó alá bejutó levegőt, így javítja a légellenállást, másrészt mivel mindenhol leér, az autó alján végighúzódó akksik védelmére is figyelmezteti a sofőrt az eleve leültettet kocsiban. Tényleg nincs olyan mélygarázsbejárat, fekvőrendőr stb., amelyiknél ne érne le
Fotó megosztása:
Kevés elektromotorral hajtott autó hátulját látják ennyit a közlekedők, az Ampera jóval dinamikusabb, mint fő konkurense, a konnektoros Prius. A kötelező számok: 150 lóerős a villanymotor, amelynek 370 Nm a maximális nyomatéka, százra tíz alatt gyorsul. Vezetni mégis egészen más, mint egy hasonló erejű dízelt, hiszen sokkal dinamikusabbnak tűnik, és sebváltó-fokozatok sem akasztják meg a gyorsulást
Kevés elektromotorral hajtott autó hátulját látják ennyit a közlekedők, az Ampera jóval dinamikusabb, mint fő konkurense, a konnektoros Prius. A kötelező számok: 150 lóerős a villanymotor, amelynek 370 Nm a maximális nyomatéka, százra tíz alatt gyorsul. Vezetni mégis egészen más, mint egy hasonló erejű dízelt, hiszen sokkal dinamikusabbnak tűnik, és sebváltó-fokozatok sem akasztják meg a gyorsulást
Fotó megosztása:
Minden szögből rendkívül különleges autó látszatát kelti - és az is. Japán riválisa ellenben nem tűnik ki a tömegből, hiszen idétlen kilincs-, és tükörfényezést leszámítva szinte ugyanúgy néz ki, mint a sima Prius
Minden szögből rendkívül különleges autó látszatát kelti - és az is. Japán riválisa ellenben nem tűnik ki a tömegből, hiszen idétlen kilincs-, és tükörfényezést leszámítva szinte ugyanúgy néz ki, mint a sima Prius
Fotó megosztása:
Gyönyörű részletek teszik még egyedibbé a kasztnit
Gyönyörű részletek teszik még egyedibbé a kasztnit
Fotó megosztása:
Ez nemcsak kivagyiskodó dizájn, a légellenállást csökkenti a szinte teljesen sík felni
Ez nemcsak kivagyiskodó dizájn, a légellenállást csökkenti a szinte teljesen sík felni
Fotó megosztása:
Nyilván a gumik is besegítenek a szolid energiafelhasználásba
Nyilván a gumik is besegítenek a szolid energiafelhasználásba
Fotó megosztása:
Nem sok autón látni ilyet. Ez már funkció nélküli játék a formákkal-színekkel-arányokkal, de legalább jól néz ki
Nem sok autón látni ilyet. Ez már funkció nélküli játék a formákkal-színekkel-arányokkal, de legalább jól néz ki
Fotó megosztása:
Nem forradalmi, de szép. Nagyon nézi a nép, ám még a rutinos autómosós és benzinkutas srácok sem tudják pontosan, hogy akkor ez most elektromos vagy hibrid. A konnektoros töltés lehetősége meglepi őket
Nem forradalmi, de szép. Nagyon nézi a nép, ám még a rutinos autómosós és benzinkutas srácok sem tudják pontosan, hogy akkor ez most elektromos vagy hibrid. A konnektoros töltés lehetősége meglepi őket
Fotó megosztása:
Még a típusnévben és annak írásában is van ötlet. Kulturáltan és csendesen működik az Ampera hajtáslánca, ugyanakkor furcsa kissé, amikor a járó benzinmotor nem a gázpedálra reagálva pörög
Még a típusnévben és annak írásában is van ötlet. Kulturáltan és csendesen működik az Ampera hajtáslánca, ugyanakkor furcsa kissé, amikor a járó benzinmotor nem a gázpedálra reagálva pörög
Fotó megosztása:
Elég jó a tolatóradar, még ezt sem sikerült beakasztani sehová
Elég jó a tolatóradar, még ezt sem sikerült beakasztani sehová
Fotó megosztása:
Pofonegyszerű tölteni, elsőként a 230-ba, aztán a kocsi bal elejébe kell bedugni a gyári kábelt, ahonnan 16 amperes biztosíték esetén 4-6 óra alatt feltöltődik. Kisebb esetén elnyújthatjuk a töltési időt, aminek kezdetét is be tudjuk állítani - ha például éjszakai áramot használnánk. Télen olyan 40, nyáron akár 60 kilométert is elmegy teljesen elektromos üzemmódban
Pofonegyszerű tölteni, elsőként a 230-ba, aztán a kocsi bal elejébe kell bedugni a gyári kábelt, ahonnan 16 amperes biztosíték esetén 4-6 óra alatt feltöltődik. Kisebb esetén elnyújthatjuk a töltési időt, aminek kezdetét is be tudjuk állítani - ha például éjszakai áramot használnánk. Télen olyan 40, nyáron akár 60 kilométert is elmegy teljesen elektromos üzemmódban
Fotó megosztása:
Eklektikus belső grafikákkal kuszán telezsúfolt négyzet kijelzőkkel, tucat Opel-Chevrolet kormánnyal és vegyes anyagminőséggel
Eklektikus belső grafikákkal kuszán telezsúfolt négyzet kijelzőkkel, tucat Opel-Chevrolet kormánnyal és vegyes anyagminőséggel
Fotó megosztása:
Opelék tudnak jó üléseket csinálni, ezek azok. Széria többek között a 10 légzsák, a bőr, a Bose-hangrendszer, a spéci 17 collos alufelnik, a navi és az elektromos kézifék. Gondoltak az elektromos módban csendes autó körül kolbászoló gyalogosokra is: az indexkar hegyén gyalogosijesztő gombot találn, amely finom, szaggatott dudálással jelzi a jövő érkezését
Opelék tudnak jó üléseket csinálni, ezek azok. Széria többek között a 10 légzsák, a bőr, a Bose-hangrendszer, a spéci 17 collos alufelnik, a navi és az elektromos kézifék. Gondoltak az elektromos módban csendes autó körül kolbászoló gyalogosokra is: az indexkar hegyén gyalogosijesztő gombot találn, amely finom, szaggatott dudálással jelzi a jövő érkezését
Fotó megosztása:
A 198 kilogrammnyi, T-alakú akksi-pakk szára húzódik a két hátsó ülés között. A helykínálat átlagosan kompaktos
A 198 kilogrammnyi, T-alakú akksi-pakk szára húzódik a két hátsó ülés között. A helykínálat átlagosan kompaktos
Fotó megosztása:
Szinte semmi nem látszik a 86 lóerős benzinmotorból (balra) és a 150 lóerős villanymotorból (jobbra), amelyek teljesítménye nem adható össze. Az Ampera erejét a villanymotor határozza meg
Szinte semmi nem látszik a 86 lóerős benzinmotorból (balra) és a 150 lóerős villanymotorból (jobbra), amelyek teljesítménye nem adható össze. Az Ampera erejét a villanymotor határozza meg
Fotó megosztása:
Tépőzárral ragad az ülések háttámlájához ez a batyu
Tépőzárral ragad az ülések háttámlájához ez a batyu
Fotó megosztása:
Vicces cucc
Vicces cucc
Fotó megosztása:
Ugye, mondtam?! Ez egy autóalkatrész
Ugye, mondtam?! Ez egy autóalkatrész
Fotó megosztása:
Ez meg itten a 13 milliós autó kalaptartója. Egy darab műszálas rongy
Ez meg itten a 13 milliós autó kalaptartója. Egy darab műszálas rongy
Fotó megosztása:
Autóalkatrész II.
Autóalkatrész II.
Fotó megosztása:
Szinte síkba lehet dönteni a hátsó üléseket. A 310 literes csomagtér a kompakt kategóriában nem király, de az ötajtós megoldás sokat segít a meglévő tér kihasználásán
Szinte síkba lehet dönteni a hátsó üléseket. A 310 literes csomagtér a kompakt kategóriában nem király, de az ötajtós megoldás sokat segít a meglévő tér kihasználásán
Fotó megosztása:
Szimpatikus, hogy magyarul kommunikál, de ezen a feliraton még reszelni kell
Szimpatikus, hogy magyarul kommunikál, de ezen a feliraton még reszelni kell
Fotó megosztása:
Kimondottan meglepett, hogy itt is van magyar felirat
Kimondottan meglepett, hogy itt is van magyar felirat
Fotó megosztása:
A zöld gömb éppen azt mutatja, hogy 64-14 arányban mentem vele a fotózás időpontjáig tisztán elektromos vs. hibrid üzemben, ami addig a pillanatig benzinre átszámítva 1,6 literes átlagot jelent
A zöld gömb éppen azt mutatja, hogy 64-14 arányban mentem vele a fotózás időpontjáig tisztán elektromos vs. hibrid üzemben, ami addig a pillanatig benzinre átszámítva 1,6 literes átlagot jelent
Fotó megosztása:
Ez a kormány mögötti műszer pedig az autó átvétele óta teljesített távot és benzinre számított fogyasztást mutatja. Mivel ingyen töltöttem a cégnél a kocsit, áramra nem költöttem. A jobb oldali gombóc aszerint mozog le-föl, hogy éppen mennyire vezetek gazdaságosan
Ez a kormány mögötti műszer pedig az autó átvétele óta teljesített távot és benzinre számított fogyasztást mutatja. Mivel ingyen töltöttem a cégnél a kocsit, áramra nem költöttem. A jobb oldali gombóc aszerint mozog le-föl, hogy éppen mennyire vezetek gazdaságosan
Fotó megosztása:
Így néz ki a középső érintőképernyő nyugalmi állapotban
Így néz ki a középső érintőképernyő nyugalmi állapotban
Fotó megosztása:
Kész művészet a helyére illeszteni a töltőt, amit én inkább egy darab zacskóban tartottam a csomagtartóban
Kész művészet a helyére illeszteni a töltőt, amit én inkább egy darab zacskóban tartottam a csomagtartóban
Fotó megosztása:
Csak ha szét kéne szedni valamit
Csak ha szét kéne szedni valamit
Fotó megosztása:
Itt veri be az ember az öklét, amikor P-be tolja a váltókart
Itt veri be az ember az öklét, amikor P-be tolja a váltókart
Fotó megosztása:
Olyan, mint a szappantartóm az oviban - mondta egy kolléga a fényes, fehér ajtóborításra. A többségnek azonban tetszett
Olyan, mint a szappantartóm az oviban - mondta egy kolléga a fényes, fehér ajtóborításra. A többségnek azonban tetszett
Fotó megosztása:
Ez megint egy elég furcsa dolog a sok közül. A hátsó utas feje bőven az ötödik ajtó üvege alatt található - 180-185 centi között tulajdonképpen pont ezért lehet elférni. Afölött hátul sehogy
Ez megint egy elég furcsa dolog a sok közül. A hátsó utas feje bőven az ötödik ajtó üvege alatt található - 180-185 centi között tulajdonképpen pont ezért lehet elférni. Afölött hátul sehogy
Fotó megosztása:
Sokat segít a kilátásban az a kis üveg. Kritikusabb hozzáállással: elég sokat kitakar a csomagtartófedél kialakítása
Sokat segít a kilátásban az a kis üveg. Kritikusabb hozzáállással: elég sokat kitakar a csomagtartófedél kialakítása
Fotó megosztása:
Méltatlanul olcsó műanyag borítja a hátsó ajtót. Az Ampera egyes megoldásai mindig felébresztenek, amikor már-már kezdenék elájulni attól, hogy mennyire fantasztikus a kocsi
Méltatlanul olcsó műanyag borítja a hátsó ajtót. Az Ampera egyes megoldásai mindig felébresztenek, amikor már-már kezdenék elájulni attól, hogy mennyire fantasztikus a kocsi
Fotó megosztása:
Széria többek között a 10 légzsák, a bőr, a Bose-hangrendszer, a spéci 17 collos alufelnik, a navi és az elektromos kézifék. Gondoltak az elektromos módban csendes autó körül kolbászoló gyalogosokra is: az indexkar hegyén gyalogosijesztő gombot találn, amely finom, szaggatott dudálással jelzi a jövő érkezését
Széria többek között a 10 légzsák, a bőr, a Bose-hangrendszer, a spéci 17 collos alufelnik, a navi és az elektromos kézifék. Gondoltak az elektromos módban csendes autó körül kolbászoló gyalogosokra is: az indexkar hegyén gyalogosijesztő gombot találn, amely finom, szaggatott dudálással jelzi a jövő érkezését
Fotó megosztása:
Ott rejteznek az üzemanyag-befogadó nyílások gombjai. A benzintankét jobban eldugták
Ott rejteznek az üzemanyag-befogadó nyílások gombjai. A benzintankét jobban eldugták
Fotó megosztása:
Egy ennyire modern autóban az is legyen más, aminek nem kéne - gondolták sajnos. Például a középkonzol idióta, nagyon nehézkesen használható érintőgombjai helyett lehetett volna valami hagyományos megoldást találni. De lagalább csipog, így tudom, hogy akkor most sikerült állítanom a légkondin harmadik érintésre, vagy nem
Egy ennyire modern autóban az is legyen más, aminek nem kéne - gondolták sajnos. Például a középkonzol idióta, nagyon nehézkesen használható érintőgombjai helyett lehetett volna valami hagyományos megoldást találni. De lagalább csipog, így tudom, hogy akkor most sikerült állítanom a légkondin harmadik érintésre, vagy nem
Fotó megosztása:
Ezzel a gombbal keltjük életre a ma kapható autók egyik úttörőjét
Ezzel a gombbal keltjük életre a ma kapható autók egyik úttörőjét
Fotó megosztása:
Jól elcsúszkál itt egy telefon
Jól elcsúszkál itt egy telefon
Fotó megosztása:
Na, ez a látszat ellenére nagyon érdekes fotó. Egyrészt mutatja, hogy az akksi üres, másrészt azt, hogy haladunk, és az akksiból előre érkező energia mozgatja a villanymotort. Teljes egészében sosem merül le, 30-40 km/órás sebességet "üres" akksipakk esetén is
Na, ez a látszat ellenére nagyon érdekes fotó. Egyrészt mutatja, hogy az akksi üres, másrészt azt, hogy haladunk, és az akksiból előre érkező energia mozgatja a villanymotort. Teljes egészében sosem merül le, 30-40 km/órás sebességet "üres" akksipakk esetén is
Fotó megosztása:
Olyan az Ampera, mint egy kikezdhetetlen tudású egyetemi tanár, aki amúgy kicsit furcsa fazon, mert virágokat hord a hajában. Technikája lenyűgöző, ám érthetetlen gyerekességek is vannak benne. Komolytalan külsejű elektromos autót 8-10 milliótól lehet kapni 150 kilométer körüli hatótávval, míg ezt kilométerfrász nélkül 15,5 milliótól. Ó, de kár
Olyan az Ampera, mint egy kikezdhetetlen tudású egyetemi tanár, aki amúgy kicsit furcsa fazon, mert virágokat hord a hajában. Technikája lenyűgöző, ám érthetetlen gyerekességek is vannak benne. Komolytalan külsejű elektromos autót 8-10 milliótól lehet kapni 150 kilométer körüli hatótávval, míg ezt kilométerfrász nélkül 15,5 milliótól. Ó, de kár
Fotó megosztása: