Röviden – Dacia Lodgy 1,6 Exception | |
---|---|
Mi ez? |
Elképesztő méretű belső terű autó, akár hétszemélyes kivitelben is |
Mit ad? | Óriási csomagtartót, nagy tereket, szerény luxussal |
Mibe kerül? | A legolcsóbb Lodgy 2 690 000 míg a legdrágább 4 340 000 forint |
Kinek jó? | Racionális gondolkodású családoknak, akik nem túl racionális okokból sok gyermeket nevelnek |
Akkora, hogy a normál méretű kerekek is bútorgörgőnek néznek ki alatta
Belül sincs semmi mágia, se süppedős, kellemes tapintású plasztik, se egyéb csoda. Ennek ellenére a kivitelezés tisztességes, a legtöbb valóban szükséges dolog benne van – sőt, az ablakemelők kapcsolói itt már a vezető ajtaján dekkolnak, nem középen, van elektromos tükörállítás, és még nagyméretű navigációs berendezéssel is felvértezett központi kijelző is, amely megeszi az USB-s adatutaztatón magunkkal hurcolt zenéinket.
Van légkondi, ilyen-olyan rekeszek, zsebek, pohártartók, szóval nem szenvedünk semmiben hiányt. Illetve dehogynem, és ez a tempomat. Spúr módon a törésteszten általában plusz pontot érő sebességkorlátozó berendezés bekerült a Lodgyba, de a sebességtartó már nem. Pedig igazán beleférhetett volna az is. Vagy egy rendes duda is, az indexkar végén található megszokhatatlan nyomógomb helyett.
Miénk itt a tér
Adatlap
Dacia Lodgy 1,6
Motor | 1598 cm3, Benzin, S4 |
Teljesítmény | 85 LE |
Nyomaték | 134 NM |
Gyorsulás (0-100 km/h) | 14,5 sec |
Végsebesség | 160 km/h |
Fogyasztás (vegyes) | 7,1 l / 100 km |
A Lodgy legnagyobb erőssége az ára mellett a térkínálatban rejlik. Csomagtartója öt üléssel felfoghatatlan méretű, 827 literes, ha pedig a második sor üléseit is eltakarítjuk, 2,5 köbméternél is nagyobb hellyel gazdálkodhatunk. Ötüléses módban érdemes eltökölni egy keveset a csomagtartóba kifeszíthető csomagrögzítő háló kifeszítésével.
A megfelelő módon rögzítés nem adja magát elsőre, de ha sikerrel vesszük az akadályt, akkor a második sorban utazók hálával gondolnak ránk, amiért nem hullik a nyakukba minden cucc, egy-egy fékezésnél. A középső utas, tetőről alácsüngő biztonsági öve is elérhető így, mert a tervezők ügyes lőrést hagytak a hálón, amin egy gibbonkezű simán eléri az övet, vagy akár a raktérben felejtett sörös dobozt.
A fejtér elöl-hátul katedrálisnyi, szinte érthetetlen magasságban húzódik a tetőkárpit. Ha lakás lenne, télen utálnám kifűteni, de autóként is feleslegesnek tűnik ez a tér. Igaz, ha nem így lenne, amellett, hogy a három üléssoros kivitelbe jóval nehezebben lehetne csak beszállni, még hülyén is nézne ki az autó laposan.
Biztonság
A frontális ütközés során a szélvédő kerete elvállt az A-oszloptól, csúnyán deformálódott és a tető is meghajlott. A hátsó utasoknál a padlólemez is elvált, valamint a váltóalagút is komolyan sérült. A bábuk térde, combcsontja nem úszta meg sértetlenül az ütközést. Oldalütközésnél a fej, a medence védelme jó, a bordáké megfelelő volt. A keményebb próbának számító, oszlopnak csapott Lodgyban már a mellkas és a bordák védelme szerényebbnek bizonyult, az ülés és a fejtámla gyengére vizsgázott, nem nyújtanak sok védelmet a ráfutásos balesetek során. Az EuroNCAP így három csillagot adott a Lodgynak. A részletes törésteszt itt olvasható.
Étvágy
Az 1,6-os benzinmotor nem éppen friss darab, és nem is túl takarékos. Főleg autópályán szeret többet enni, mint amennyi indokolt volna, de ha nem sietünk és nem hajtunk 130-cal, akkor egész tűrhető értékre, hét liter körülire is le lehet tornázni a fogyasztást. Ha mégis a rohanást választjuk, könnyen belefuthatunk a tízliteres átlagba is. Hiába, az autó hatalmas – oldalszélre igen érzékeny – a sebességért meg kell valakinek fizetnie.
Lodgy reklámfilmecske:
Bár a 82 lóerős teljesítmény nem a világ, pláne ekkora test és csomagtartó mellé, azért némi kompromisszumkészséggel el elehet vegetálni vele. Az ötfokozatú váltó nyúlós, igazán lehetetlen szeretni, de működik, teszi a dolgát. Futóműve a lehetőségekhez képest feszes, a kormányzása pedig elég közvetlennek érezhető. Ha pedig odafigyelünk az elejére aggatott műanyagra, akkor még a földutakkal is leboldogul az autó.
Közel nincs kihasználva a rettenetes méretű csomagtartó minden literjeA Dacia Lodgy ár érték arányban verhetetlen, ekkor belső teret ennyiért máshol biztosan nem kapunk. Emellett a belső is igazán családbarát, ebben a gyerek gyerek maradhat, megfoghatja, összekenheti, a túratárs ehet-ihat, morzsázhat kedvére, nem tapossa tele májkrémmel a vastag szőnyeget, és a csomagtartóba is bátran behajítható akármi. Szóval rettegés nélkül használható arra, amira való: közlekedni. Sokan és sok cuccal.
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|