Röviden – Ford Kuga 2.0TDCi Powershift Titanium | |
---|---|
Mi ez? |
Hobbiterepjáró a Fordtól, abból is a majdnem-fullextrás csúcs |
Mit tud? | Csendben, gyorsan, kényelmesen menni kanyarokban, sztrádán, földúton egyaránt |
Mibe kerül? | 6,9 millió a benzines-fronthajtású alap, 9-9,5 egy olyan dízel, amiből már BMW X3 se kéne |
Kinek jó? | Fordosoknak, akik pont ezt a kocsit szeretnék a bőséges kompakt SUV-kínálatból |
Kedves rokonom céges Mondeója kiöregedett a harcból. Kugát rendelt helyette. Utána – ilyenek ezek a rokonok, majdnem mindig csak a döntés után érdeklődnek – megkérdezte, hogy mi a véleményem. Hát, mondtam óvatosan, az új Kugát még nem vezettem, de a régiből is csak egy dologra emlékszem: hogy nagyon szűk volt. Ha az új is az, nagyon fura lesz a Mondeo után, ijesztgettem, de áprilisban jön a tesztautó, majd kipróbáljuk.
Kívül
Belül
Adatlap
Ford Kuga 2.0 TDCi Powershift Titanium
Motor | 1997 cm3, Dízel, S4 |
Teljesítmény | 163 LE |
Nyomaték | 340 NM |
Gyorsulás (0-100 km/h) | 9,9 sec |
Végsebesség | 198 km/h |
Fogyasztás (vegyes) | 5,9 l / 100 km |
Az anyagok minősége, az illesztések, részletek méltók a kocsi árához; nem nagyon sírunk egy X3-as BMW után a Kugából. De csak addig nem, amíg meg nem nézzük a katalógusban a felszereltségi listát, és rá nem jövünk, hogy ebben a bő kilencmillióban még nincs benne a motoros mozgatású vezetőülés, a bőrkárpit, az ülésfűtés, a xenonlámpa, a navigáció, de még a Kuga legtöbbet reklámozott szolgáltatása, a láblendítéssel nyitható motoros csomagtérajtó sem.
Na ez mondjuk nem is baj. Hölgyeim, uraim, Kuga-vásárló-jelöltek: fogadják meg a tanácsomat, és ne rendeljék meg 120 ezer forintért ezt az extrát! A hatalmas fedelet szánalmasan lassan emeli fel erőlködve a villanymotor, sőt: reggelente, ha kicsit hideg volt, hiába rúgtam a Kuga alá, a zár csak kattant egyet, az ajtó pedig maradt a helyén. És a zárás sem ment könnyebben. Többször, talán tucatszor is meg kellett állnom pár méter után, mert a műszerfal kétségbeesett villogással jelezte, hogy nyitva maradt a csomagtérfedél. Később rájöttem, hogy ha a teljes, dupla kattanásos zárás előtt D-be húzom a váltókart, és elindulok, a csigalassú zárási folyamat megszakad, én meg kulloghatok hátra.
Megszerettem a jó fogású kormányt, a megszokást igénylő, de utána könnyen kezelhető tempomat-gombokat, az órák közötti kis képernyő fantasztikus szolgáltatását, miszerint képes egyszerre mutatni a megtett távot, a még megtehető távot, az átlag- és a pillanatnyi fogyasztást. Élveztem a temérdek légrostélyon át szellőztető, hatásos klímát, a követőradar komfortját. Otthonos és alaposan felextrázható autó a Kuga – a bevezetésben említett rokon biztosan boldog lesz majd benne.
Alul
(Powershift és 4×4)
Az összkerékhajtás is bolondbiztos, a lejtmenet-vezérlő kapcsolásán kívül kívül ember bele nem nyúlhat a rendszerbe. Működését emígyen foglalta össze Földes Attila kollégám a nemzetközi bemutató után:
„Az összkerekes változatokban elektronikus nyomatékelosztó dolgozik, amely a mechanikus szerkezet többlettömege nélkül – a fékek használatával – osztja el a vezetési stílustól és az útviszonyoktól függően a kerekekre, illetve a tengelyekre jutó nyomatékot. Hatását a stabilabb kanyarvételekben, a nedves útburkolaton jobb tapadásban, illetve a csökkent alulkormányozottság érzésben érhető tetten. A rendszer működését a műszerfalon lévő, aránylag zsúfoltra sikerült kijelzőn is figyelemmel lehet kísérni, ahol grafika mutatja, melyik kerékre mekkora nyomaték jut.”
A kényelmes és bonyolult rendszerek ára a fogyasztásban mutatkozik meg. A kétliteres dízelmotorral nem különösebben hajtva vegyes üzemben 7,7 liter körül evett alattam a Kuga. Ez ugyan nem hátborzongató egy 17 mázsás, összkerekes automatától, de a VW-csoport vagy a BMW hasonló autói, sőt, újabban a Mazda CX5 is ennél jó egy literrel kevesebbet szokott fogyasztani.
Vezetési élmény
Eddig a Mazda CX5-öt gondoltuk a legjobban vezethető kompakt szabadidőautónak, de ez most már nem ilyen egyértelmű. Az pedig biztos, hogy a Ford duplakuplungos robotváltója messze felülmúlja a kategória többi automatáját, a VW DSG-jét kivéve persze.
A Fiesta, Focus, Mondeo, S-Max mellett a Kugáról is elmondható, hogy igazi újkori Ford: tervezése során minden paraméter kialakításánál meghatározó volt, hogy ne csorbuljon a vezetési élmény.
A nagyon gazdagon, de navigáció nélkül felszerelt kivitel és konkurensei. Nem akciós listaárak | |
---|---|
Ford Kuga 2.0 TDCi Titanium Powershift (163 LE) | 9 340 000 Ft |
Toyota RAV4 2.2 D-4D Style aut. (150 LE) | 9 420 000 Ft |
Mazda CX5 2.2 CD Revolution 4WD aut. (150 LE) | 10 140 000 Ft |
Honda CR-V 2.2 CTDi Lifestyle aut. (150 LE) | 9 849 000 Ft |
Kinek ajánljuk?
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|