Röviden – Chevrolet Trax | |
---|---|
Mi ez? | Aprócska, divatos szabadidő-autó |
Mit tud? | Sokféle holmit sokfelé elvinni |
Mibe kerül? | Trax LS klímával már 4 149 000 Ft-ért elvihető |
Kinek jó? | „Az imázsra sokat adó, aktív életstílusú városiaknak” |
Ezzel párhuzamosan a kínálat is egyre szélesebb, érthetően az összes autómárka ragadozóként veti magát arra a kategóriára, ahol ezekben az autóeladás tekintetében sanyarú időszakban a növekedés legkisebb jelét is látják. Még azok is, akik eddig sosem gyártottak hasonlót. Így a Chevrolet – aki viszont öreg rókának számít a tekitélyesebb méretű szabadidő-autó gyártásban – sem tehet mást, muszáj saját versenyzőt indítani ebben a ligában is. Szerencsére a márkának nincs nehéz dolga, hiszen házon belül akad olyan alap, amire lehet építeni.
A kisméretű szabadidő-autók piaca évről évre megállíthatatlanul egyre csak dagadKonkurensek
A Chevrolet Trax legkomolyabb vetélytársai a Nissan Juke, a Škoda Yeti, a Mitsubishi ASX, és természetesen házon belül az Opel Mokkával is meg kell küzdenie.
Bár műszakilag a Trax igazán közeli rokona az Opel Mokkának, mégis sikerült mind külsőre, mind a belsőben jellegzetesen Chevrolet-sre faragni a közös alapanyagot. Kintről a jellegzetes Chevrolet-s osztott hűtőmaszk teszi könnyen azonosíthatóvá az autót, aminek gigantikus arany kereszt trónol a közepén. Ugyan az utastérben a gombok, kezelőszervek többsége a GM egyen-raktárából származik, és a dupla kesztyűtartós megoldást is megörökölte a Trax, azért a műszerfal, a navigációs képernyő helyzete, valamint a levegő-befúvók formája is teljesen különböző a két márkánál, és extra tárolórekeszek is kerültek a Chevrolet saját változatába.
Kétféle benzines – 1,6-os szívó és 1,4-es turbós – illetve egyféle, 1,7 literes dízelmotor kerülhet a Trax orrábaHála a magasabb üléspozíciónak, a Traxból könnyedén átlátható a forgalom, a viszonylag kompakt méretnek – 4,2 méter hosszú – pedig az 5,5 méteres sugarú fordulókör köszönhető, amivel városban sem reménytelen a forgolódás. A Trax mindkét üléssorában elegendő helyet kínál az átlagosnál valamivel magasabb utasoknak is, kormánya négy irányban, tág határok között állítható, és rakodóhelyből tengernyi található az utastérben , valamint pohártartóból is mindenkinek jut bőven.
Az anyagok minősége átlagos, de ügyes formatervvel sikerül átverni az utasokat, és minden jobbnak tűnik, mint amilyen valójában. A kétszínű belső – összesen háromféle variáció rendelhető hozzá, teljesen fekete, illetve a fekete mellé szürkés, vagy barnás betétekkel – tovább javítja a hangulatot.
Trax árlista:
LS | Forint |
1,6 124 LE FWD MT5 | 3 940 000 |
1,4 140 LE AWD MT6 | 4 890 000 |
LT | |
1,6 124 LE FWD MT5 | 4 540 000 |
1,7 130 LE FWD MT6 | 5 540 000 |
1,7 130 LE FWD AT6 | 5 790 000 |
1,7 130 LE AWD MT6 | 5 940 000 |
LT+ | |
1,7 130 LE FWD MT6 | 5 790 000 |
1,7 130 LE FWD AT6 | 6 040 000 |
1,7 130 LE AWD MT6 | 6 190 000 |
1,4 140 LE AWD MT6 | 5 540 000 |
Időutazós, kedvcsináló kisfilm Trax vásárláshoz:
Biztonság
Szilárdságának köszönhetően a Trax az egyik legbiztonságosabb kis SUV Európában. Fejre borítva saját tömegének több mint négyszeresét bírja el, emellett van benne menetstabilizáló, visszagurulás-gátló, lejtmenetszabályozó, kipörgésgátló, fékerő-elosztó, borulás-megelőző rendszer. Alapfelszerelés a hat légzsák, az ISOFX gyermekülés-rögzítés és az ütközéskor kioldódó pedálsor.
A vevő tizenegyféle külső szín közül választhat magának kedvére valótMotortér
Motorválasztéka három darabból áll, a lista elején az 1,6 literes benzinmotor található, szerény, 115 lóerős teljesítménnyel, 155 Nm-nyomatékkal. A következő benzines az 1,4 literes, 140 lóerős turbós motor, 200 Nm-es nyomatékkal, míg az 1,7 literes, változó geometriájú turbódízel 130 lóerős teljesítményre és 300 Nm csúcsnyomatékra képes.
A menetpróbán a két erősebb darabot próbálhattuk, de a benzines a jóval csendesebb, kulturáltabb járása és a plusz tíz lóereje miatt sokkal vonzóbb választás, mint a kissé hangosan kereplő dízel.
(Érdekes, hogy az Opel Mokka bemutatón pont a dízelmotoros változat tűnt határozottan csendesebbnek. Kérdés, a Chevy-nél a 1,4-es hangszigetelése lett-e jobb, vagy az 1,7-es dízelé gyengébb?) 130-nál a dízel 2200-at, a benzines pedig 3000-et forog hatodikban.
A kétszínű kárpit sokat javít a beltér hangulatán, amely átlagos minőségű anyagokból épül felUgyan fogyasztást mérni nem volt módunk, de ha elhisszük a fedélzeti számítógépből kiolvasható adatokat, akkor fogyasztásban is szépen teljesít a kis turbós benzines, mert amíg a dízel 5,6 liter üzemanyagot égetett el 100 kilométeren, addig a benzines sem ette meg a gatyánkat, 7,2 litert mutatott a kijelző a nem túl finom tesztkör után.
Digitális-analóg hibrid műszerfal, fura, szögletes fészekbe ültetve.Menet közben a Trax magas építése ellenére is stabilnak tűnt, éles kanyarokban sem dől ide-oda, és az úthibákkal is többé kevésbé jól megbirkózik. Bár a Trax összkerekes kivitelben is kapható szabadidő-autó, ennek ellenére terepre egyáltalán nem való. A menetpróbába beillesztettek ugyan egy murvás, földutas szakaszt, de az autó orra annyira alacsony, hogy még egy termetesebb járda is problémát okozhat, nemhogy egy tisztességes bakhátas út. Szóval a Trax négykerék-hajtása nem terepezésre való, hanem inkább a budai hegyekbe, hazamenni.
Hiába összkerekes, terepre nem való. Könnyen lemállanak róla az alacsonyabban lévő műanyagdarabok4×2, 4×4
A Trax rendelhető elsőkerék- és összkerék-hajtással is, az 1,6-oshoz öt-, míg az 1,4-eshez és a dízelhez hatfokozatú kézi váltó jár, és lesz szintén hatfokozatú automatikus is a listán, de egyelőre csak az elsőkerék-hajtású dízelhez, valamikor később pedig az 1,4-es benzineshez is.
A Chevrolet igen büszke a MyLink fantázianevű rendszerére, amely az okostelefon tudását integrálja az autóba. Működik Androidos és IOS rendszerű telefonokkal is, átszipkázza a zenéket, a telefonkönyvet, illetve a telefonra telepített BringGo nevű navigációs szoftver információit is. Emellett internetes rádiók ezreinek adását is élvezhetjük útközben.
A navigációs rendszer ismeri Azerbajdzsán utcáit is. Ez már nagyon hiányzott, igaz?Az ötlet alapvetően zseniális – minek fizessünk még egy hardverért, ha a mindig nálunk lévő okostelefon simán megbirkózik a navigáció kezelésével. Azonban ez olyan praktikus kérdéseket is felvet, hogy ha apa telefonján van a – pénzért vett – navigációs szoftver, akkor anya hogy talál el az új műkörmöshöz, vagy a már vezetés érett gyermek a haverokhoz? Ugye három okostelefonra bajosan lehet ugyanazt a szoftvert egy kifizetése után letölteni.
Technikai adatok:
Motorok | 1,6 | 1,4 Turbo | 1,7 CDTi |
Lökettérfogat cm3 | 1598 | 1364 | 1686 |
Hengerszám | 4 | 4 | 4 |
Max. telj. LE (kW) /ford. | 115 (85) /6200 | 140 (103) /4900-6000 | 130 (96) /4000 |
Max. nyomaték Nm/ford | 155/4000 | 200/1850-4900 | 300/2000-2500 |
Csúcssebesség (km/h) | 173 | 194 | 186 |
Gyorsulás 0-100km/h (sec.) | 12,3 | 9,8 | 9,6 |
Átlag fogy. (l) | 6,5 | 6,4 | 4,5 |
Üa. tank (l) | 53 | 53 | 52 |
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|