Röviden – BMW M6 Gran Coupé | |
---|---|
Mi ez? |
Luxusszupersportlimuzinkupé: a BMW agymenése |
Mit tud? | Nagyon erős, nagyon drága és nagyon látványos |
Mibe kerül? | 38 millióba, plusz extrák: B&O hifi még 1,6 milla, ilyenek |
Kinek jó? | Az Élet Császárának |
Szerettük volna kipróbálni a gyári korlátozás opcionális kiiktatásával elérhető 305 km/h végsebességet, legálisan, de a német autópálya a péntek délutáni menetpróba idején tökéletesen alkalmatlan volt az ilyesfajta kalandra. Münchenből kirajzottak a hétvégére kirándulni indulók, befelé pedig tódultak a hétvégére hazatérő, máshol dolgozók, tanulók. Hiába engedte az egykor nagyobb élményt nyújtó legendás pályatest felett a változtatható jelzésképű tábla hosszú szakaszokon a korlátozatlan száguldást, 230-240 fölé gyorsulni egyszerűen nem volt hely. Túlnépesítettük a bolygót.





Jól indult a BMW Z4 frissített változatára és az M6 Gran coupéra szervezett nemzetközi sajtóbemutató, Münchenben
Adatlap
BMW M6 Gran Coupé
Motor | 4395 cm3, Benzin, V8 |
Teljesítmény | 560 LE |
Nyomaték | 680 NM |
Gyorsulás (0-100 km/h) | 4,2 sec |
Végsebesség | 250 km/h |
Fogyasztás (vegyes) | 9,9 l / 100 km |
Borzasztó lehet, ha az ember úgy megtollasodik, hogy megengedhet magának egy ilyen autót, alapáron 38 millióért, amihez további 1,6 millióért megveszi még a Bang & Olufsen hifit, 2,9 millióért a kerámia féktárcsákat (amelyeknek átmérője nagyobb, mint a fejemé), 2,2 millióért a teljes bőrkárpitot, 827 ezerért a Professional hifit, hogy csak a drágább tételeket említsem, és azt tapasztalja, hogy hiába ő az Élet Császára, az istennek sem bírja megelőzni az Autobahnon az előtte 140-nel tötymörgő Yarist.
Ott ültem ebben az ötvenmilliós autóban, Európa egyetlen országában, amely lehetővé teszi számomra, hogy kihasználjam az 560 lóerőt közúton, és kollégámmal azon szomorkodtunk, hogy milyen rossz nekünk. Hisz még csak meg se tudjuk tapasztalni, mit tud ez a csoda, az autógyártás, sőt, a német autógyártás csúcsterméke. Hát igazság ez?
Mindegy, azért a végső verdikt így is megszületett. Gazdagok! Nem kell nektek ilyen kocsi! Stílusosabb, mint bármi a Maserati Quattroportén innen, az biztos – mondjuk abból meg az erősebb is csak 430 lovas -, de olyan hajmeresztően értelmetlen szegény, hogy valami elképesztő. Mintha eleve a BMW gyári múzeuma számára tervezték volna. Egy majdnem kéttonnás luxusautó, négy teljes értékű üléssel, versenypályára tervezett fékekkel, V8-as turbómotorral, kihúzatáskor nyakroppantó rángatásokkal váltó (no persze közben villámgyors) duplakuplungos automatával, keret nélküli ablakokkal – minek??? Kinek???

A gyártó a kézikönyvben bejáratást javasol az M6-ra: az első 2000 kilométeren nem ajánlja túllépni a 170 km/h-t és a fordulatszámmérő mutatóját javasolja 5500 alatt tartani
Hiszen például én is imádom! Hiába tudom az eszemmel, hogy sokkal-sokkal okosabb dolog lenne különválasztani a funkciókat, és a lottóötös után beszerezni egy 730d-t utazgatni és egy M3-ast sportolni. Ki is jönne a két kocsi egy fullos M6 Gran Coupé árából. De akkor is ott dübörög bennem a teljesen irracionális birtoklási vagy. Egy kicsit kezdem megérteni a műkincs-gyűjtőket: sok gyakorlati haszna nincs annak, ha az ember ágya felett lóg A sikoly, de az érzés utánozhatatlan.
A BMW M6 Gran Coupé és versenytársai. Nem akciós listaárak | |
---|---|
BMW M6 Gran Coupé | 37 832 000 Ft |
Mercedes-Benz CLS 63 AMG S 4Matic aut. | 39 588 390 Ft |
Porsche Panamera Turbo PDK | 45 103 111 Ft |
Pláne, hogy az M6 GC-nek még gyakorlati haszna is van. A csomagtér például 460-tól 1265 literig bővíthető a hátsó üléstámlák ledöntésével. Igazi praktikus közlekedési eszköz ez, mellesleg vérnősző barom és az autóbuzik új szerelme.

A háromküllős kormány hagyomány az M-eknél, de ezen kívül inkább luxushangulat uralja a kabint, semmint a sport
Persze, van nála erősebb meg drágább, de a Bayerische Motoren Werkének megvan az az előnye a Ferrarikkal, Bugattikkal, Astonokkal szemben, hogy úgy tud félezer lóerőnél is nagyobb teljesítményű autót csinálni, hogy az megmarad utcai autónak. Bármilyen drága, bármilyen erős, egy BMW sosem lesz álom, befektetési célú vagyontárgy, hanem megmarad Autónak.
Abban is van valami perverzitás, ahogy a piros lámpánál a 4,4 literes, két turbóval lélegeztetett motor előzékenyen leáll, nehogy az alapjárati fogyasztással túl sok széndioxidot eregessen a légkörbe. Amúgy a számítógépen autópályás cammogás, egy-két telitalpas gyorsulás mellett 17,5 literes átlagot láttunk százon, szóval kell az a Stop-Start, tényleg.
No, szóval a túlbonyolított rendszert húsz perc alatt sem sikerült működésre bírnunk. Már értem, miért vigyorogtak az audisok, mikor az RS4-bemutatón elmondták: náluk annyi a rajtautomatika, hogy erősen rá kell lépni a gázpedálra.
Az M6 Gran Coupéval töltött másfél-két óra életem egyik legemlékezetesebb élménye marad. De ha őszinte akarok lenni magammal és persze veletek, kedves olvasók, be kell valljam: igazából ez az autó – nem egy jó autó. Nincs harmóniában önmagával. Még szerencse, hogy kaptunk olyan BMW-t is kipróbálásra ezen a túlfeszített pénteken, amit tényleg parádés móka volt vezetni. De a megújult Z4-ről majd holnapután mesélek nektek!
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|