Röviden – BMW M6 Gran Coupé |
Mi ez? |
Luxusszupersportlimuzinkupé: a BMW agymenése |
Mit tud? |
Nagyon erős, nagyon drága és nagyon látványos |
Mibe kerül? |
38 millióba, plusz extrák: B&O hifi még 1,6 milla, ilyenek |
Kinek jó? |
Az Élet Császárának |
Szerettük volna kipróbálni a gyári korlátozás opcionális kiiktatásával elérhető 305 km/h végsebességet, legálisan, de a német autópálya a péntek délutáni menetpróba idején tökéletesen alkalmatlan volt az ilyesfajta kalandra. Münchenből kirajzottak a hétvégére kirándulni indulók, befelé pedig tódultak a hétvégére hazatérő, máshol dolgozók, tanulók. Hiába engedte az egykor nagyobb élményt nyújtó legendás pályatest felett a változtatható jelzésképű tábla hosszú szakaszokon a korlátozatlan száguldást, 230-240 fölé gyorsulni egyszerűen nem volt hely. Túlnépesítettük a bolygót.
Jól indult a BMW Z4 frissített változatára és az M6 Gran coupéra szervezett nemzetközi sajtóbemutató, Münchenben
Jól indult a BMW Z4 frissített változatára és az M6 Gran coupéra szervezett nemzetközi sajtóbemutató, Münchenben
Fotó megosztása:
Ha jól számolom, 3920 lóerő van a képen
Ha jól számolom, 3920 lóerő van a képen
Fotó megosztása:
A gyártó a kézikönyvben bejáratást javasol az M6-ra: az első 2000 kilométeren nem ajánlja túllépni a 170 km/h-t és a fordulatszámmérő mutatóját javasolja 5500 alatt tartani
A gyártó a kézikönyvben bejáratást javasol az M6-ra: az első 2000 kilométeren nem ajánlja túllépni a 170 km/h-t és a fordulatszámmérő mutatóját javasolja 5500 alatt tartani
Fotó megosztása:
2000-ől 5000 km-ig már 220 km/h-ig is elmerészkedhetünk a gyári kézikönyv szerint, de 250-nel csak rövid ideig, például előzéskor haladjunk!
2000-ől 5000 km-ig már 220 km/h-ig is elmerészkedhetünk a gyári kézikönyv szerint, de 250-nel csak rövid ideig, például előzéskor haladjunk!
Fotó megosztása:
A kormányt vertem mérgemben, mert a zsúfolt Autobahnon nem tudtunk 240 fölé gyorsulni. Hiába, a német sztrádák nem azok már, mint régen. De a német sportlimuzinok igen! Még akkor is, ha kupénak hívják némelyiket
A kormányt vertem mérgemben, mert a zsúfolt Autobahnon nem tudtunk 240 fölé gyorsulni. Hiába, a német sztrádák nem azok már, mint régen. De a német sportlimuzinok igen! Még akkor is, ha kupénak hívják némelyiket
Fotó megosztása:
A nyolchengeres, 32 szelepes motorral 305 km/h a limitálatlan M6 Gran Coupé katalógus szerinti végsebessége
A nyolchengeres, 32 szelepes motorral 305 km/h a limitálatlan M6 Gran Coupé katalógus szerinti végsebessége
Fotó megosztása:
0-100 4,2 másodperc alatt a 19 és fél mázsás bódéval
0-100 4,2 másodperc alatt a 19 és fél mázsás bódéval
Fotó megosztása:
Elegancia keveredik kültelki vagánysággal, mindezt negyvenmillióért
Elegancia keveredik kültelki vagánysággal, mindezt negyvenmillióért
Fotó megosztása:
Van neki terpesztése!
Van neki terpesztése!
Fotó megosztása:
Az igazi autóbuzi már a spoilerről látja: ez egy M
Az igazi autóbuzi már a spoilerről látja: ez egy M
Fotó megosztása:
A húszcollos felni hány kátyút bírna ki a Hármas úton Gyöngyös után?
A húszcollos felni hány kátyút bírna ki a Hármas úton Gyöngyös után?
Fotó megosztása:
Stílusérzékük van a BMW-seknek, azt meg kell hagyni
Stílusérzékük van a BMW-seknek, azt meg kell hagyni
Fotó megosztása:
A feláras karbonfékkel versenypályán is megállja (höhö) a helyét az M6 GC
A feláras karbonfékkel versenypályán is megállja (höhö) a helyét az M6 GC
Fotó megosztása:
285/30 ZR 20
285/30 ZR 20
Fotó megosztása:
A perspektíva csak nagyon kicsit csal: a tárcsa tényleg nagyobb, mint a fejem
A perspektíva csak nagyon kicsit csal: a tárcsa tényleg nagyobb, mint a fejem
Fotó megosztása:
A csomagtartó 460 literes, ez már majdnem Thalia-kategória!
A csomagtartó 460 literes, ez már majdnem Thalia-kategória!
Fotó megosztása:
Öt méternél hosszabb a kasztni, ez már nagykategória
Öt méternél hosszabb a kasztni, ez már nagykategória
Fotó megosztása:
A háromküllős kormány hagyomány az M-eknél, de ezen kívül inkább luxushangulat uralja a kabint, semmint a sport
A háromküllős kormány hagyomány az M-eknél, de ezen kívül inkább luxushangulat uralja a kabint, semmint a sport
Fotó megosztása:
A beltér BMW-módra körülfogja a pilótát
A beltér BMW-módra körülfogja a pilótát
Fotó megosztása:
A kormány karimája egy kicsit majdnem túl vastag, de a Z4-esé még vastagabb volt
A kormány karimája egy kicsit majdnem túl vastag, de a Z4-esé még vastagabb volt
Fotó megosztása:
Ez volt a max, többet nem engedett a forgalom
Ez volt a max, többet nem engedett a forgalom
Fotó megosztása:
A térkép léptéke szinte életnagyságú a hatalmas kijelzőn
A térkép léptéke szinte életnagyságú a hatalmas kijelzőn
Fotó megosztása:
Klasszikus négyórás, színes TFT-képernyőkbe ágyazva
Klasszikus négyórás, színes TFT-képernyőkbe ágyazva
Fotó megosztása:
Németországban 100 a limit országúton, 50 városban. Miért pont ezek a számok maradtak le az óráról?
Németországban 100 a limit országúton, 50 városban. Miért pont ezek a számok maradtak le az óráról?
Fotó megosztása:
A fura formájú váltópöcök kicsit bazári, a romboid fajta, ami a többi BMW-ben van, szebb
A fura formájú váltópöcök kicsit bazári, a romboid fajta, ami a többi BMW-ben van, szebb
Fotó megosztása:
Luxus és sport egy székben
Luxus és sport egy székben
Fotó megosztása:
Német humor? Toten Hosen: Ballast der Republik, a kocsiban lévő iPhone-ról hallgattuk ezt a zenét. Lemezborító-képpel a teljes élményért
Német humor? Toten Hosen: Ballast der Republik, a kocsiban lévő iPhone-ról hallgattuk ezt a zenét. Lemezborító-képpel a teljes élményért
Fotó megosztása:
A központi kijelző képminősége mesés
A központi kijelző képminősége mesés
Fotó megosztása:
Az orrkamerás manőverező-rendszer feláras extra
Az orrkamerás manőverező-rendszer feláras extra
Fotó megosztása:
A HUD színes, képe világosban is tökéletesen leolvasható
A HUD színes, képe világosban is tökéletesen leolvasható
Fotó megosztása:
A Bang @ Olufsen magassugárzó dómja
A Bang @ Olufsen magassugárzó dómja
Fotó megosztása:
Az egykor úgy vágyott Szabadság Földje mára sokszor 100-as, 120-as korlátozással fancsalítja a szívet
Az egykor úgy vágyott Szabadság Földje mára sokszor 100-as, 120-as korlátozással fancsalítja a szívet
Fotó megosztása:
A teljesítmény ára: csendes poroszkálásnál kér ennyit a V8
A teljesítmény ára: csendes poroszkálásnál kér ennyit a V8
Fotó megosztása:
Keret nélküliek az ablakok
Keret nélküliek az ablakok
Fotó megosztása:
Apró stílustörés: szebb lenne, ha leengedhető lenne a hátsó kisablak is
Apró stílustörés: szebb lenne, ha leengedhető lenne a hátsó kisablak is
Fotó megosztása:
A bajorok tudják, mitől döglik a légy
A bajorok tudják, mitől döglik a légy
Fotó megosztása:
Sofőrös limuzinnak is elmegy a Gran Coupé, persze az M-változattal ez elég fura lenne
Sofőrös limuzinnak is elmegy a Gran Coupé, persze az M-változattal ez elég fura lenne
Fotó megosztása:
Felárért hátul is kétzónás a klíma
Felárért hátul is kétzónás a klíma
Fotó megosztása:
Varázslatosan tökéletesek a részletek
Varázslatosan tökéletesek a részletek
Fotó megosztása:
Ami szép, nem takargatjuk: a BMW M Technik büszke a motorjára
Ami szép, nem takargatjuk: a BMW M Technik büszke a motorjára
Fotó megosztása:
Nyolc henger és két turbó
Nyolc henger és két turbó
Fotó megosztása:
Jól indult a BMW Z4 frissített változatára és az M6 Gran coupéra szervezett nemzetközi sajtóbemutató, Münchenben
Adatlap
BMW M6 Gran Coupé
Motor |
4395 cm3, Benzin, V8 |
Teljesítmény |
560 LE |
Nyomaték |
680 NM |
Gyorsulás (0-100 km/h) |
4,2 sec |
Végsebesség |
250 km/h |
Fogyasztás (vegyes) |
9,9 l / 100 km |
Borzasztó lehet, ha az ember úgy megtollasodik, hogy megengedhet magának egy ilyen autót, alapáron 38 millióért, amihez további 1,6 millióért megveszi még a Bang & Olufsen hifit, 2,9 millióért a kerámia féktárcsákat (amelyeknek átmérője nagyobb, mint a fejemé), 2,2 millióért a teljes bőrkárpitot, 827 ezerért a Professional hifit, hogy csak a drágább tételeket említsem, és azt tapasztalja, hogy hiába ő az Élet Császára, az istennek sem bírja megelőzni az Autobahnon az előtte 140-nel tötymörgő Yarist.
Ott ültem ebben az ötvenmilliós autóban, Európa egyetlen országában, amely lehetővé teszi számomra, hogy kihasználjam az 560 lóerőt közúton, és kollégámmal azon szomorkodtunk, hogy milyen rossz nekünk. Hisz még csak meg se tudjuk tapasztalni, mit tud ez a csoda, az autógyártás, sőt, a német autógyártás csúcsterméke. Hát igazság ez?
Mindegy, azért a végső verdikt így is megszületett. Gazdagok! Nem kell nektek ilyen kocsi! Stílusosabb, mint bármi a Maserati Quattroportén innen, az biztos – mondjuk abból meg az erősebb is csak 430 lovas -, de olyan hajmeresztően értelmetlen szegény, hogy valami elképesztő. Mintha eleve a BMW gyári múzeuma számára tervezték volna. Egy majdnem kéttonnás luxusautó, négy teljes értékű üléssel, versenypályára tervezett fékekkel, V8-as turbómotorral, kihúzatáskor nyakroppantó rángatásokkal váltó (no persze közben villámgyors) duplakuplungos automatával, keret nélküli ablakokkal – minek??? Kinek???
A gyártó a kézikönyvben bejáratást javasol az M6-ra: az első 2000 kilométeren nem ajánlja túllépni a 170 km/h-t és a fordulatszámmérő mutatóját javasolja 5500 alatt tartani
Persze, tudom, hogy a falnak beszélek. Az X6-osból, minden idők legértelmetlenebb BMW-jéből is hatalmas mennyiség fogy a mai napig – tuti, hogy ennek a varázslatosan értelmetlen, elképesztően erős új BMW-modellnek is óriási rajongótábora és valószínűleg meglepően sok vevője is lesz.
Hiszen például én is imádom! Hiába tudom az eszemmel, hogy sokkal-sokkal okosabb dolog lenne különválasztani a funkciókat, és a lottóötös után beszerezni egy 730d-t utazgatni és egy M3-ast sportolni. Ki is jönne a két kocsi egy fullos M6 Gran Coupé árából. De akkor is ott dübörög bennem a teljesen irracionális birtoklási vagy. Egy kicsit kezdem megérteni a műkincs-gyűjtőket: sok gyakorlati haszna nincs annak, ha az ember ágya felett lóg A sikoly, de az érzés utánozhatatlan.
Pláne, hogy az M6 GC-nek még gyakorlati haszna is van. A csomagtér például 460-tól 1265 literig bővíthető a hátsó üléstámlák ledöntésével. Igazi praktikus közlekedési eszköz ez, mellesleg vérnősző barom és az autóbuzik új szerelme.
A háromküllős kormány hagyomány az M-eknél, de ezen kívül inkább luxushangulat uralja a kabint, semmint a sport
A BMW M6 Gran Coupé bizony telibe találja a benzinnel keveredett vért pumpáló szíveket. Karbonszálas tetejével (az alacsonyabb súlypontért), húszcolos, gyönyörű, a magyar utakon csorbulás nélkül negyedóráig talán kitartó M-dizájnos alufelnijével, paradox sport-luxus üléseivel, no és persze vérforralóan dübörgő V8-as turbómotorjával maga az életre kelt mindenvivő.
Persze, van nála erősebb meg drágább, de a Bayerische Motoren Werkének megvan az az előnye a Ferrarikkal, Bugattikkal, Astonokkal szemben, hogy úgy tud félezer lóerőnél is nagyobb teljesítményű autót csinálni, hogy az megmarad utcai autónak. Bármilyen drága, bármilyen erős, egy BMW sosem lesz álom, befektetési célú vagyontárgy, hanem megmarad Autónak.
Ez volt a max, többet nem engedett a forgalom
Érdekes, hogy mennyire kettős érzés volt vezetni. Hiába az aktív differenciálmű, a kerék és motor között fix, mechanikus kapcsolatot létrehozó hétfokozatú duplakuplungos robotváltó, és persze hiába a fertelmes teljesítmény, a 680 Nm, az alumínium lengőkarok és a felkeményített aktív lengéscsillapítók, a változó áttételű, nagyon közvetlen kormány, az M6 Gran Coupé sokkal kevésbé tűnt sportos kocsinak, mint vártam. Nagy, nehéz, erős kocsinak tűnt, ami ugyan érthető, mivel nagy is, nehéz is, erős is – de légies megjelenése, látványos M Technik díszítései miatt gokartosabb élményt ígért. Ez a kocsi egy túl erős Gran Turismo, vagy épp egy túl nehéz gokart, megközelítés kérdése.
Abban is van valami perverzitás, ahogy a piros lámpánál a 4,4 literes, két turbóval lélegeztetett motor előzékenyen leáll, nehogy az alapjárati fogyasztással túl sok széndioxidot eregessen a légkörbe. Amúgy a számítógépen autópályás cammogás, egy-két telitalpas gyorsulás mellett 17,5 literes átlagot láttunk százon, szóval kell az a Stop-Start, tényleg.
Ami szép, nem takargatjuk: a BMW M Technik büszke a motorjára
Megpróbáltuk kipróbálni a rajtautomatikát is; amikor nem ment, autós újságírókhoz méltatlan módon még a kézikönyvet is fellapoztuk. Igazán pofonegyszerű az egész, mindössze a menetstabilizálót kell kikapcsolni hosszas gombnyomással, majd 3-as fokozatba állítani a funkcióválasztót, rálépni a fékre, előretolni a váltókart, ellenőrizni, hogy megjelent-e a kis zászló a műszerfalon, aztán lehet rálépni a gázra, elengedni a féket és a váltókart, vagy előbb a váltókart, aztán a féket?
No, szóval a túlbonyolított rendszert húsz perc alatt sem sikerült működésre bírnunk. Már értem, miért vigyorogtak az audisok, mikor az RS4-bemutatón elmondták: náluk annyi a rajtautomatika, hogy erősen rá kell lépni a gázpedálra.
Az M6 Gran Coupéval töltött másfél-két óra életem egyik legemlékezetesebb élménye marad. De ha őszinte akarok lenni magammal és persze veletek, kedves olvasók, be kell valljam: igazából ez az autó – nem egy jó autó. Nincs harmóniában önmagával. Még szerencse, hogy kaptunk olyan BMW-t is kipróbálásra ezen a túlfeszített pénteken, amit tényleg parádés móka volt vezetni. De a megújult Z4-ről majd holnapután mesélek nektek!
Mellette – Ellene |
- Elegáns, izgalmas forma
- Fantasztikus motor
- Elképesztő műszaki tartalom
- Teljes biztonsággal uralható erő
- BMW
|
- Meghasonlott személyiség: túl nehéz és túl erős
- Horror ár
|
Mennyire jó autó szerinted ez az 560 lovas, hátsókerekes szép szörnyeteg?
Mennyire jó autó szerinted ez az 560 lovas, hátsókerekes szép szörnyeteg?