Röviden – Suzuki Splash 1,2 GS | |
---|---|
Mi ez? |
Kisautó Esztergomból, sok extrával és erős motorral |
Mit tud? | Nagyjából mindent, amit egy városi autónak kell |
Mibe kerül? | GS felszereltséggel 3 157 000 forintba |
Kinek jó? | Sznoboknak biztosan nem. Bárki másnak városba, két embernek városon kívülre is |
Adatlap
Suzuki Splash 1,2 GS
Motor | 1242 cm3, Benzin, S4 |
Teljesítmény | 94 LE |
Nyomaték | 118 NM |
Gyorsulás (0-100 km/h) | 12 sec |
Végsebesség | 175 km/h |
Fogyasztás (vegyes) | 5,1 l / 100 km |
Néhány hónapja teszteltük a legolcsóbb magyar autót, ugyanezt a típust, csak az egyliteres motorral és GC AC alapkivitelben. Árához képest nagyon korrekt autónak találtuk, épp ezért voltunk kíváncsiak, kapunk-e arányosan többet a Splashben, ha több lóerővel és gazdagabb felszereltséggel visszük haza.
3 157 000 Ft
Dízel híján a négyhengeres benzines kerül a legtöbbe, GS kivitelben listaáron 3 157 000 forintért mérik. Ez a modell 320 000 forinttal drágább a GLX változatnál, amiért ESP-t, ülésfűtést, 15 colos alufelnit és első ködlámpát kapunk cserébe. Mindez nem tűnik túl bőkezűnek, de a menetstabilizáló elektronika önmagában megéri ezt a pénzt, amennyiben megment egy balesettől.
Belül több a szövetkárpit, bővebb a belső világítás és égő jut a csomagtartóba is. A hátsó üléstámla osztott, sajnos a kalaptartó ugyanolyan szerencsétlen, mint a Swiftben: könnyű felhajtva felejteni, amivel megszűnik a kilátás a hátsó szélvédőn.
Nincs USB-csatlakozó
Ismerve a kategóriatársakat, az utastér kellően tágas. Az ülésfűtés reakcióideje tanítanivaló, kevéssel a bekapcsolás után pirítani kezdi az elöl ülők ülepét. Szomorú, hogy ebben a fiatalos, menő városi kiskocsiként reklámozott autóban nincs USB-csatlakozó és a célcsoportnak oly fontos audiostreaming sem működik, nem lehet Bluetooth-kapcsolattal tolni a telefonban tárolt zenéket az autó rendszerére.
Mennyi lenne használtan?
A Splash tesztelését a tavalyi enyhe modellfrissítés tette aktuálissá, de maga az autó ebben a formában készül 2008 óta. Újonnan a legolcsóbb autók egyike, de használtan nem mondható el róla ugyanez. Aki használtan szeretne Splasht venni, készüljön fel rá, hogy az apró egyterű értéktartása jobb a Swifténél, talán mert kevesebb van belőle. Azonos évjárat esetén ára kicsit magasabb, mint egy 2005 utáni Swifté, hiába van utóbbiban jóval erősebb motor. A legolcsóbb használt Splashek 1,2 milliós irányáron várnak vevőre, a kínálatban elég sok dízelmotoros autót is találni 2009-től, amelyekre 1,3-1,4 millió forintról indulhat az alku.
Motor a Swiftből
A Swiftből átemelt motor 94 lóerős. Nem szabad GTI-t látni benne, mert annyit messze nem tud. Egyszerűen egy jó erőben lévő, energikusan felpörgő motor, amely erőtartalékaival az emberlakta településeket elhagyva is helytáll.
Ha már a motortól ilyen sok telik, nem ártott volna a kiskocsit szerencsésebb váltó-áttételezéssel alkalmasabbá tenni hosszabb utakra. Az ezerkettes Splash váltókiosztása alig hosszabb az ezresénél, így autópályán 130-nál 3800-at mutat a fordulatszámmérő és a motor szörnyen bőg.
Jobban tetszett a fokozatokba olajozottan, pontosan bekattanó váltó és az egészséges futóműhangolás. A Splash, virgonc, nem dülöngél, csak egy kissé hangosan gördült, legalábbis téli gumikkal.
8 liter alatt a fagyos Budapesten
Idén a busók nem végeztek jó munkát, a tél bőven túlélte a farsangi időszakot. Hideg időben, tisztán városi forgalomban 7,4 literes fogyasztást mértünk, ami a sok rövid, dombra fel, dombról le útszakasz és a városi forgalom ismeretében jó eredmény. Országúton 5-6 literrel érdemes kalkulálni 100 kilométerre. Bár sok mindent jobban tud a csúcsmodell a háromhengeresnél, ár/érték arányban a szerényebb Splash a nyerő.
A tesztelt Splash és jól felszerelt konkurensei. Listaárak! | |
---|---|
Suzuki Splash 1,2 GS (94 LE) | 3 157 000 Ft |
FIAT Panda 0,9 TwinAir Turbo Easy (85 LE) | 3 550 000 Ft |
Kia Picanto 1,2 EX (85 LE) | 3 349 000 Ft |
Renault Twingo 1,2 Dynamique (75 LE) | 2 790 000 Ft |
Volkswagen high up! (75 LE) | 3 042 200 Ft |
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|