Röviden – Mazda6 2.5i Revolution | |
---|---|
Mi ez? |
Lehengerlő formába öntött középkategóriás japán szedán |
Mit tud? | Kiemelkedő stílust, kényelmet, alacsony fogyasztást szívó benzinmotorral |
Mibe kerül? | 6,5 millió az induló ár, a csúcsmodellnek számító tesztautó 9,5 millió |
Kinek jó? | Akik nem csak használni, de élvezni is akarnak egy közel tízmilliós autót |
Sikerült egyszerre lendületesen könnyed, mégis agresszív összképet alkotniuk. Elérték az Audi gonoszság faktorát, de a hatos mégsem tűnik lélektelen, darabos terminátornak. A fényszórók kellő szigorral néznek a világra, de ettől nem lesz faarcú harcos a Mazda, a hűtőrács alatt ívelő szárnyszerű krómdíszítés ellensúlyozza a szúrós tekintetet.
Az autón körbefutó mesteri ívek, fénytörések sokasága realitásérzéket torzító szépségét kölcsönöz a kocsinak, minden egyes karosszériaelemet körbeírhatnék kacifántos hasonlatokkal. De felesleges tovább rágni a témát, aki tagadja a Mazda kiemelkedő, egyedi megjelenését, az vagy vérbeli troll, vagy nincs ízlése.
4,87 méteres hosszával, 1,84 méteres szélességével kifejezetten termetesnek számít a Mazda6, de az agyondicsért forma leplezi mindezt. Csak mosás közben, az egész autót végig suvickolva tűntek szembe a valós méretek. Az elődhöz képest a tengelytáv is nőtt kerek tíz centiméterrel, így minden adott egy hangárszerű belsőhöz.
Ennek ellenére a Mazda nem kényeztet brutális térérzettel. Nem a centik hiánya a fájó, inkább az arányok, és az összbenyomás. Elöl a hosszan hátranyúló A-oszlop rontja a helyzetet, hátul pedig a kupés lendülettel lejtő tetővonal lopja a fejteret. Ráadásul a jobb első ülés nem kapott magasságállítási lehetőséget, a legmagasabb felszereltségi szinten, ez mindenképp vaskos hiány.
Az apró hátrányok sorát a praktikus ötletek hiánya duzzasztja, a térképzseb mérete vicc, a kesztyűtartó átlagos, notórius kacatpakolók nehéz helyzetbe kerülnek a lomjaikkal. Ráadásul a felhasznált anyagok keltette minőségérzet sem rugaszkodik el az átlagos szinttől.
Ezek alapján úgy tűnhet, rosszindulattal kurkászom a hibákat, pedig autó rég keltett bennem ilyen szintű birtoklási vágyat. A felsorolás azért fontos, hogy tudjuk, minden hátrányt elűz, elhalványít mikor mozdul a Mazda.
Ennek ellenére minden helyzetben meggyőzően, késedelem nélkül gyorsít, és olyan karaktert mutat, amit triplaturbókkal lehetetlen pótolni. Országúton cirkálva nyugodtan jár 1200-1300-as fordulaton, de szükség esetén vaskos morgással lódítja előre a kategória legkönnyebb 1360 kilós karosszériáját. A közvetlen befecskendezéses motor hangolt kipufogórendszere négyezres fordulat fölött ad utat a gázoknak igazán, innen az MX-5-re emlékeztető érces tónusú motorhang lelkesít szabályszegő tempóra.
Néha engedve a kísértésnek sem száll el a fogyasztás, nálam 7,2 literes átlaggal zárt a Mazda6, így nagyon úgy tűnik a Skyactive rendszer megspékelve az i-ELOOP kondenzátorral hozza, sőt túlszárnyalja a turbós motorok által produkált értékeket.
Tiporhatjuk padlógázzal, forgathatjuk tiltásik, mindig megmarad az érzés, hogy ez az autó nem küzd. Játszva éri el a határait, magabiztos, mint a hamiskártyás, akinek mindig van egy újabb ász az ingujjban.
Ezt a benyomást erősíti a hagyományos, hatfokozatú automata váltó, ami kiválóan asszisztál a motor diktálta tempóhoz. Nincs rángatás, puhán, átlagos tempóban kapcsol, de miért is kellene tizedekért küzdeni? Ez így tökéletes, a kapkodva haladás nem illik az összképbe.
i-ELOOP – energiagazdálkodás okosan
Az általános műszaki perfekcionizmus mellett a lassítási energiából táplálkozó kondenzátorok és az azokról üzemeltetett elektromos rendszer a Mazda6 legnagyobb csodája.
Az akkumulátor-kímélő és a motort gyorsításkor feleslegesen nem terhelő kondenzátor 7-10 másodperces motorfék alatt töltődik fel annyi energiával, hogy mintegy egy percen át képes kiszolgálni az autó elektromos fogyasztóit.
Adatlap
Mazda6 2.5i – Turbómentes övezet
Motor | 2488 cm3, Benzin, S4 |
Teljesítmény | 192 LE |
Nyomaték | 256 NM |
Gyorsulás (0-100 km/h) | 7,8 sec |
Végsebesség | 223 km/h |
Fogyasztás (vegyes) | 6,3 l / 100 km |
Mint ahogy a kőkemény futómű is idegennek hatna, de szerencsére a fejlesztők zseniális munkát végeztek. 19 colos kerekeken gurulva is sikerült élhető szinten tartani a rugózási komfortot, amellett, hogy a Mazda6 megőrizte a márkára jellemző agilitást.
A precíz, közvetlen, ütközéstől ütközésig 2,5 felet forduló kormánnyal élvezet terelni a közel öt méter hosszú autót, a Zoom-Zoom érzés szerencsére kiüresedett reklámszlogen helyett tapasztalható valóság maradt az új Mazda6 esetén is.
A 11 hangszórós, gyönyörűen szóló Bose hifivel, távolságtartó tempomattal, sávelhagyás figyelmeztetéssel, holttérfigyelővel, aktív vészfékező rendszerrel felszerelt csúcsmodell bruttó listaára jelenleg 9 499 000 forint. Ez pedig az attraktív külső mellett az egyik legerősebb érv a Mazda6 mellett, a konkurenciát hasonló extrákkal teletömve könnyen magasabb lehet a végösszeg.
A Mazda6 és konkurensei | |
---|---|
Mazda6 2,5i Revolution aut. (192 LE) | 9 499 000 Ft |
Volvo S60 Summum PowerShift (180 LE) | 11 280 000 Ft |
Ford Mondeo 2.0 EcoBoost Titanium (203 LE) | 9 775 000 Ft |
Toyota Avensis 2,0 Premium (152 LE) | 9 165 000 Ft |
VW Passat 2,0 TSI Highline DSG (210 LE) | 9 920 000 Ft |
A Mazda6 a legjobb pillanatban került piacra, a legnagyobb ellenlábasok már ráncos vénségek, de még mindegyiknél várat magára a típusváltás. Apró hibáit autózás iránt érdeklődő sofőrként könnyen elnézhetjük, ebben a kategóriában gondolkodva mindenképp megfontolandó ajánlat az egyedi stílust kitűnő vezethetőséget kombináló típus.
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|