Röviden – Cadillac ATS |
Mi ez? |
Középkategóriás prémiumtermék, a BLS utóda. Egy sportos limuzin a nagy víz túloldaláról, igényes technikával és szép kivitelben. |
Mit tud? |
Borsot törni az európai és japán konkurensek orra alá, de csak ott, ahol nem szempont a dízelmotor. |
Mibe kerül? |
Németországban a 276 lóerős négyhengeressel és automata váltóval alapáron 40 000 euróba, felszorozva 12 millió forintba. |
Kinek jó? |
Sportosan vezető férfiaknak, akik értékelik a sperrt benne és bárkinek, akit megfog a formája és a technikája. |
Amikor a mélyen amerikai autómárkák meggyőzik magukat, hogy képesek Európában is emészthető méretű autókat tervezni, az eredmény többnyire kiábrándító. Az utóbbi időből elég a Dodge Caliber-JEEP Compass párosra, esetleg a Chrysler Sebringre és a Dodge Avengerre gondolni.
Ez már nem a BLS
Elsőre a Cadillac is megégette magát a középkategóriában a bullshitnek csúfolt BLS-sel. 2005-től 2009-ig összesen nem készült belőle 7500 darab, míg a 3-as BMW-ből egy év alatt elmegy félmillió.
Okulván a kudarcból, utódja nem a középkategóriás Opelre épül és a Saab üzeme helyett Michigan államban gyártják. Hátsó- vagy összkerékhajtású, ahogy a prémiumszegmensben dukál, futóműve elöl négy, hátul ötlengőkaros és padlólemeze új fejlesztés.
Piacra lépett egy amerikai autó, amit nemcsak a gyártója hasonlít a 3-as BMW-hez, hanem azok a szerencsés kollégák is, akik már vezették. Nemrég nekünk is megvolt az ATS
Piacra lépett egy amerikai autó, amit nemcsak a gyártója hasonlít a 3-as BMW-hez, hanem azok a szerencsés kollégák is, akik már vezették. Nemrég nekünk is megvolt az ATS
Fotó megosztása:
Pár hete jelent meg Németországban, Amerikában tavaly óta kapható
Pár hete jelent meg Németországban, Amerikában tavaly óta kapható
Fotó megosztása:
5,7 s alatt gyorsul százra a középsó motorral és kézi váltóval
5,7 s alatt gyorsul százra a középsó motorral és kézi váltóval
Fotó megosztása:
Cseppet sem terebélyes: hossza 4644, szélessége 1805, magassága 1427 mm. Tengelytávja viszont 2776 milliméter
Cseppet sem terebélyes: hossza 4644, szélessége 1805, magassága 1427 mm. Tengelytávja viszont 2776 milliméter
Fotó megosztása:
Nem német, de nem rosszabb náluk: ilyen prémiumtermékre lehetne igény, de Európában nagyon kellene a dízelmotor
Nem német, de nem rosszabb náluk: ilyen prémiumtermékre lehetne igény, de Európában nagyon kellene a dízelmotor
Fotó megosztása:
Dízel nincs. Az alapmotor a 2,5 literes szívó négyhengeres, a legerősebb a 321 lóerős V6, 3,6 literes hengerűrtartalommal
Dízel nincs. Az alapmotor a 2,5 literes szívó négyhengeres, a legerősebb a 321 lóerős V6, 3,6 literes hengerűrtartalommal
Fotó megosztása:
Michigan államban készül, szemben a Saabnál, Svédországban gyártott elődjével
Michigan államban készül, szemben a Saabnál, Svédországban gyártott elődjével
Fotó megosztása:
Fix nyereg, hat dugattyú: a fékrendszer átlagon felüli
Fix nyereg, hat dugattyú: a fékrendszer átlagon felüli
Fotó megosztása:
Hátul kevesebbet változott elődjéhez képest, mint az orra
Hátul kevesebbet változott elődjéhez képest, mint az orra
Fotó megosztása:
Új fejlesztés a padlólemez, erre épül a nagyobb CTS következő generációja is. Az ATS könnyebb a konkurenciánál
Új fejlesztés a padlólemez, erre épül a nagyobb CTS következő generációja is. Az ATS könnyebb a konkurenciánál
Fotó megosztása:
Főleg a BMW az ellenfél, ami a Cadillac által összeállított táblázatból is látszik
Főleg a BMW az ellenfél, ami a Cadillac által összeállított táblázatból is látszik
Fotó megosztása:
Másfél tonnás saját tömegével az ATS könnyebb a közvetlen konkurenseknél
Másfél tonnás saját tömegével az ATS könnyebb a közvetlen konkurenseknél
Fotó megosztása:
Alumínium rugótorony és motorházfedél csökkenti az autó súlyát 1,5 tonnára
Alumínium rugótorony és motorházfedél csökkenti az autó súlyát 1,5 tonnára
Fotó megosztása:
Ígéretesek a gyorsulási adatok. A kétliteres turbómotorhoz is van automatikus váltó
Ígéretesek a gyorsulási adatok. A kétliteres turbómotorhoz is van automatikus váltó
Fotó megosztása:
Mind a kézi, mind az automata váltó hatfokozatú. A német konkurensek hét- és nyolcfokozatú automatákat is használnak
Mind a kézi, mind az automata váltó hatfokozatú. A német konkurensek hét- és nyolcfokozatú automatákat is használnak
Fotó megosztása:
Cue a nagy központi monitoros rendszer neve, ami a Bosch közreműködésével fejlesztett a Cadillac
Cue a nagy központi monitoros rendszer neve, ami a Bosch közreműködésével fejlesztett a Cadillac
Fotó megosztása:
Igényes és elegáns a belső tér, az ülés sportosan mélyre engedhető
Igényes és elegáns a belső tér, az ülés sportosan mélyre engedhető
Fotó megosztása:
Megtoldható az ülőlap hossza
Megtoldható az ülőlap hossza
Fotó megosztása:
A műszeregység furcsán jellegtelen a külsőhöz képest
A műszeregység furcsán jellegtelen a külsőhöz képest
Fotó megosztása:
CUE, azaz Cadillac User Experience a rendszer neve
CUE, azaz Cadillac User Experience a rendszer neve
Fotó megosztása:
Rendelhető adaptív tempomat és kormányfűtés is
Rendelhető adaptív tempomat és kormányfűtés is
Fotó megosztása:
Új fejlesztés a padlólemez, erre épül a nagyobb CTS következő generációja is. Az ATS könnyebb a konkurenciánál
Az ATS designja látványos, de nem ezért olvasni
olyan sok jót a gyakorlatilag 50:50 súlyelosztású autóról. A német Sport Auto magazinban a kétliteres turbó egyenesen megverte a 328i-t. Mélyebb üléshelyzetével, remek futóművével és az önzáró hátsó differenciálművel az amerikai autót találta sportosabbnak a gárda, ráadásul kicsit jobb időt is ment a hockenheimi pályán.
Furcsa párosítás: Porsche Cayman és Cadillac ATS
Magyar importőr híján az ATS kipróbálására annyi esélyt láttam, mint Dodge Challengerrel körbedriftelni a Balatont. Ám nemrég a Bosch boxbergi tesztpályáján jártam, ahol azokat a fejlesztéseket próbálhattuk ki, amiket a cég szállít az autógyártóknak és amikkel a márkák majd a következő pár évben elbüszkélkednek. Az ATS-hez többek között a kormányrendszert tervezte a Bosch és a tesztpályán a Cadillac kormányzását lehetett összehasonlítanunk az új Porsche Caymanéval, amely hardveroldalról szinte ugyanaz, más hangolással.
A belső tér szokatlanul igényesnek tűnik, bár ez az újabb amerikai típusokban már nem olyan váratlan. A szépen illesztett borítások, a bőrkárpit és az Opel Insigniában a modellfrissítés után megjelenő, a Bosch-sal közösen kifejlesztett Cue rendszer jelzi, hogy ez tényleg prémiumtermék. Utóbbi egy hangvezérléses menürendszer szép nagy érintőképernyővel.
Cue a nagy központi monitoros rendszer neve, ami a Bosch közreműködésével fejlesztett a Cadillac
Egyféle motor, nincs dízel
Dízelmotor egyelőre nincs, a kipróbálható autóban a kétliteres turbós négyhengeres volt, összkerék-hajtással és automata váltóval. Utóbbival a Caddy rendesen lemaradt a kategória élmezőnyétől. A csak hatfokozatú szerkezet kicsit tunya, viszont kézi állásban manuális váltóként viselkedik, tehát padlógázra sem vált vissza magától.
Az országúti tesztútvonalon padlógáz nélkül is érzékelhető volt, hogy az automata váltóban eltűnt jó pár az elvileg 276 lóerőből. 353 Nm viszont elég sok ahhoz, hogy bármikor kisegítse az autót egy szorult helyzetből. Az elméleti motorkínálat többi darabja a 2,5 literes szívó négyhengeres valamint a 321 lóerős V6, 3,6 literes hengerűrtartalommal.
Dízel nincs. Az alapmotor a 2,5 literes szívó négyhengeres, a legerősebb a 321 lóerős V6, 3,6 literes hengerűrtartalommal
Adaptív futómű, BMW-s úttartás
A mágneses adaptív lengéscsillapítással feldobható futómű jól teljesített. A pályán kanyart kanyar követett, ahol kijöttek volna a felfüggesztés hibái, de nem volt minek kijönnie. A négykerék-hajtással kipróbált verzió elegánsan és agilisan futott. Az autó kormányzása finom és pontos, érezni vele, mi történik az első kerekekkel.
Kétféle felfüggesztés van az autóhoz, ami felszereltségi szintekhez kötött. Az első három kivitelben sportfutómű jár, Premium kivitelben pedig a Magnetic Ride Controlt is megkapja az ügyfél, ami a Corvette-től az Audi TT-n át sok autóban bevált. A csúcsmodell helyből önzáró differenciálműves, míg az elöl hat- hátul négydugattyús, fix nyergekkel dolgozó fékrendszer minden ATS-hez jár, hátha a gazdi kiruccan egy versenypályára.
Bármilyen ígéretes is, Cadillac-importőr híján az ATS sajnos nem kapható itthon, de még Ausztriában sem. Németországban viszont igen, ahol az európai kínálat egyetlen motorjával 39 580 eurótól vehető meg. Aki igazán egyedi autót szeretne, de elvárja a német konkurensek színvonalát, jól járhat az ATS-sel, De amíg nincs dízelmotor, számuk aligha lesz kétjegyű.
Mellette – Ellene |
- Összetéveszthetetlen, karakteres formaterv
- Jó minőségérzet az utastérben
- Igényes technika
- Remek futómű
- Opcióként összkerékhajtás
|
- Egyelőre nincs dízelmotor
- Hiányzó importőri háttér és márkaszerviz-hálózat
- Csak hatfokozatú, ráérős automata váltó
|
Cadillac ATS 2,0T aut. |
Motoradatok |
Lökettérfogat |
1998 |
Hengerek/szelepek |
S4/16, közvetlen befecskendezés |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) |
203 (276)/5500 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) |
353/1700-5500 |
|
Menetteljesítmények |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) |
5,9 |
Végsebesség (km/h) |
220-240 |
|
Fogyasztás |
Város (l/100 km) |
11,6 |
Lakott területen kívül (l/100 km) |
6,3 |
Vegyes (l/100 km) |
8,2 |
CO2 kibocsátás (g/km) |
191 |
A nagy kérdés: mennyire tetszik a Cadillac ATS? Szavazzatok!
A nagy kérdés: mennyire tetszik a Cadillac ATS? Szavazzatok!