Röviden – Chevrolet Trax
Mi ez? Aprócska, divatos szabadidő-autó amerikai emblémával, Koreából
Mit tud? Négy személyre egész kényelmes, van belőle 4×4-es is
Mibe kerül?  Klíma nélkül, 1,6-os szívó benzinmotorral már 3 940 000 Ft-ért elvihető
Kinek jó? Bárkinek, akinek tetszik, és nem akar igazán kőkemény terepen autózni

A Chevrolet, ahogy manapság Európában ismerjük, tisztességes minőségű, Dél-Koreában gyártott autók gyűjtőneve, Opel technikával, de kicsit olcsóbban, kicsit merészebb formavilággal. kivéve a Camarót. Szerethető márka, de valami rémes identitászavar homályosítja el az arany keresztet, minden modelljével egyetemben, Sparktól Malibuig.

Mit kezdjünk azzal, amikor a powerpoint-bemutatón az 1935-ös, nyolcüléses Chevrolet Suburban, valamint Blazerek, Tahoe-k utódjaként, a Daewoo-szál teljes figyelmen kívül hagyásával prezentálnak nekünk egy négy és negyed méter hosszú, magas, kissé aránytalan, de kedves kisautót, ami műszakilag egy az egyben az Opel Mokka, csak digitális műszerfallal és másmilyen középkonzollal? Made in Korea?

Adatlap

Menetpróba: Chevrolet Trax

A Chevrolet divatmodellje meglepően praktikus társ lehet a hétköznapokban, hatmillióért egy összkerekes, gazdagon extrázott  dízel érdekes alternatívája a Golf-kategóriának
A Chevrolet divatmodellje meglepően praktikus társ lehet a hétköznapokban, hatmillióért egy összkerekes, gazdagon extrázott  dízel érdekes alternatívája a Golf-kategóriának
Motor 1686 cm3, Dízel, S4
Teljesítmény 130 LE
Nyomaték 300 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 9,4 sec
Végsebesség 188 km/h
Fogyasztás (vegyes) 4,9 l / 100 km

A Trax nevű kis SUV magyar sajtóbemutatóján már harmadjára vezethettük a nagyonúj modellt (európai menetpróba itt, amerikai menetpróba emitt olvasható), és a hazai premieren már az árakat is mind tudtuk, 1,6-os szívó benzinestől 1,7-es turbódízelig, összkerékkel, automatával. A felszereltségi szintek, extraárak is rég nyilvánosak, a mi konfigurátorunkban (bal oldali táblázat) ki-ki összeállíthatja a szája szerinti Traxot.

Ebben a nyúlfarknyi cikkben tehát csupán magyar földön készült Trax-fotókkal és néhány újabb személyes tapasztalattal szolgálhatunk a Peugeot 2008, Renault Captur, kicsit a Nissan Juke és főleg a testvérmodell, Opel Mokka arany csokornyakkendős konkurenséről.

Íme, a bizonyíték: tényleg Magyarországon jár már a Trax

Íme, a bizonyíték: tényleg Magyarországon jár már a Trax

Benzinnel csak aszfaltra!

Bár 1,6 literes szívó benzinmotor is található a palettán, ennek fő erénye, hogy klíma nélkül már négymillió alatti árat lehet vele az árlistára írni. No de ilyen kocsit nyilván senki nem fog venni, a Chevrolet úgy kalkulál, hogy a legtöbbet az LT felszereltségből (klíma, tempomat, MyLink nevű multimédia-rendszer, stb.) veszik majd. Egy dízel, összkerekes LT hatmillió, ugyanez a 140 lovas 1,4 turbóval 5,34.

A kellemesen nyomatékos turbós benzinessel dinamikusan, pörgősen autózhatunk a városban, országúton, sztrádán, a hatfokozatú váltóval 130 tempomatnál is csendesen jár a motor. Viszont terepen nagyon hamar megöli saját magát a Trax, ha benzines.

Már egész enyhe emelkedőkön sem bír ugyanis elindulni. Nagyon hosszú az egyes, nagyon falja az erőt a minden induláskor aktív összkerékhajtás (a Trax mindig 4×4-ben rajtol, és ha nincs kipörgés, csúszás, 3-5 km/h-nál fronthajtásra vált), csak rettentő büdös és drága kuplungégetéssel lehet boldogulni.

Praktikus kocsi a négy nagy ajtóval és a 357 literes, az Aveóénál majd' 70 literrel nagyobb csomagterével

Praktikus kocsi a négy nagy ajtóval és a 357 literes, az Aveóénál majd’ 70 literrel nagyobb csomagterével

Zajos, de spórolós dízel

Az 1,7 literes dízellel kicsit jobb a helyzet, bár ez a motor is fulladékony és itt is hosszú az egyes. 1500 feletti fordulattól azonban lelkesen húzza a Trax 14 és fél mázsás tömegét, sőt; a benzinesnél 50 kilóval nagyobb súly az első tengelyen a menetpróbán tapasztaltak szerint a kormányzás pontosságának és az egyenesfutásnak is jót tesz.

Csak hát ez a motor kissé zajos. Megöli az amúgy nagy tempónál is meglepően csendes Trax-kabin hangulatát a morgós, kellemetlen hangfekvésű dízel. Ha megjöttek a tesztautók, a benzinkútnál megnézzük, hány forinttal kompenzálja százon a Trax a diszkomfortot.

A dízel Trax konkurensei, listaáron
Chevrolet Trax LT+ 1,7 CDTI 4×4 (130 LE) 6 235 000 Ft
Mitsubishi ASX 1,8 Invite 4×4 (116 LE) 9 550 000 Ft
Nissan Juke 1,5 dCi Tekna 4×2 (110 LE) 5 790 000 Ft
MINI Countryman CooperD 1,6 All4 4×4 (112 LE) 6 959 000 Ft
Renault Captur 1,5 dCi Dynamique 4×2 (90 LE) 5 030 000 Ft

A Traxokat kesztyűtartóba dugott iPhone-okkal kaptuk meg a Budaörs-Etyek-Budaörs túrára. Ezeken a telefonokon futott az 50 euróért letölthető BringGo nevű app, amely a navigálást, zenelejátszást, egyéb multimédiás folyamatokat intézi a kocsi helyett. A Chevrolet új fedélzeti fejegysége ugyanis csak egy USB-s és Bluetooth-kapcsolattal hozzá kötött okostelefonnal együtt teljes.

Hamar belekarcol a bakhátba az érthetetlenül alacsonyra lógó orr

Hamar belekarcol a bakhátba az érthetetlenül alacsonyra lógó orr

A rendszernek vannak előnyei – nem kell szakszervizben frissítgetni a kocsi rendszerét időnként, a navigálást nem kell megszakítani, ha gyalog mennénk tovább, az autó érintőképernyőjéről érhetünk el számos megszokott telefonos szolgáltatást, ilyesmi. Vannak persze hátrányai is. Az állandóan töltögetett telefon vörös izzásig hevül a kesztyűtartóban és gyorsan tönkremegy az akkuja, a GPS-vétel is gyengébb a telefonnal, mint egy rendes gyári autós rendszer külső antennájával. Mindenesetre a drágább Trax-változatokhoz mindenképp ilyen fejegységet kapunk, esszük, nem esszük…

Az idők szavának megfelelő informatikai korszerűséget némiképp ellensúlyozza a teli műanyag ajtóbelső és a drágább verziók üléseit szegélyező, Leatherette fantázianevű, de valójában a német taxik hányásálló üléshuzatára emlékezető műbőrkárpit. Az Aveo digitális műszeregységével és fantáziátlan klímakonzollal, ám tíz darab fedélzeti tárolórekeszével és szintén tíz darab légzsák nyújtotta példás biztonságával minőségérzetben, ár-érték arányban némileg vegyes képet mutatt a Trax. De összességében azért inkább tetszett.

A beltér egész tágas és komfortos, csak térdben nyom kicsit a középkonzol

A beltér egész tágas és komfortos, csak térdben nyom kicsit a középkonzol

Kicsit drágállom az autót (amíg a Dacia Duster létezik, minden más kis magas építésű kommersz kocsit drágállni is fogok), de van olyan cuki, tündibündi és édi, hogy megtalálhassa a maga vevőkörét.

Az aktuális mini-SUV divathullámot tekintve jogosnak tűnnek a Chevrolet latolgatásai, miszerint az idei évre tervezett nagyjából ezer autós hazai értékesítésből százat a Trax ad majd.

Hamarosan ennél objektívebb ítéletet is tervezünk mondani róla; a 2008-as Peugeot és a Renault Captur, meg persze a féltestvér Opel Mokka közelmúltbéli, szinte egyidejű piacra kerülése ordít egy összehasonlítót tesztért.

Már szervezzük!

Mellette – Ellene
  • Divatos forma
  • Tágas beltér
  • Jópofa belső
  • Érdekes műszerfal
  • Nagyon alacsony orr
  • Hangos dízelmotor